Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2017

Ευαίσθητη ή λογική;





















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Ρώτησα Τραγούδι: Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Ούτε τυπικά δε μιλάμε πια| δε θες διάλογο για μας | κουβέντα δεν τολμάς | Λέω τον χωρισμό θάνατο μικρό | πες με περίεργο παιδί | που ρώτησα γιατί | Ρώτησα γιατί φωνάζεις φύγε | τι κρύβεις και δε θέλεις να πεις | ρώτησα ο έρωτας που πήγε | και δεν απάντησε κανείς | ρώτησα γιατί κρατάς μαχαίρι | καρδιά δε πρόκειται να βρεις | Ήταν χαμένη από χέρι | κομμάτια ήταν πριν να `ρθεις | Ποτέ μου Θεέ μου | δεν είχα μια αγάπη απλή | Πως να μαι.. τι νά `μια | Ευαίσθητη ή λογική; | Γρίφοι μια ζωή μένουνε μισοί | πουλάν’ φθηνά όσα μου πεις | στο τέλος εποχής | Ρώτησα γιατί | πάντα ένα γιατί | βλέπεις ο νους δε το χωρά | το τέλος τελικά | Ρώτησα γιατί φωνάζεις φύγε | τι κρύβεις και δε θέλεις να πεις | ρώτησα ο έρωτας που πήγε | και δεν απάντησε κανείς | ρώτησα γιατί κρατάς μαχαίρι | καρδιά δε πρόκειται να βρεις | Ήταν χαμένη από χέρι | κομμάτια ήταν πριν να `ρθεις | Ποτέ μου Θεέ μου | δεν είχα μια αγάπη απλή | Πως να μαι.. τι νά `μια | Ευαίσθητη ή λογική; | Ποτέ μου Θεέ μου | δεν είχα μια αγάπη απλή | Πως να μαι.. τι νά `μια | Ευαίσθητη ή λογική; | Ευαίσθητη ή λογική;

02. Βήματα Τραγούδι: Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Βήματα ακούω και χτυπήματα | βήματα μα ίχνη πουθενά | βήματα που πνίγονται στα κύματα | θύματα εγώ κι εσύ ξανά | Πάρε με και σαν μωρό αγάπα με | πάρε με δυο βήματα από δω | πάρε με μακριά απ’ όλα κράτα με | κράτα με σαν τ’ άλλο σου μισό | Πάμε κανέναν δε φοβάμαι | πάμε κι όπου θέλει ας μας βγει | πάμε τα βήματά μου κάνε | κάν’ τα μέχρι την καταστροφή | Δώσ’ μου γίνε ο παράδεισός μου | κόλαση γνωρίζω τι θα πει | δώσ’ μου και τρέξε να’ σαι εμπρός μου | εσένα να κοιτάζω μια ζωή | Βήματα να κάνουνε τα αισθήματα | βήματα να κάνει η καρδιά | πάρε με απ’ όλων τα προσχήματα | πάρε με στον ουρανό τροχιά | Πάρε με και σαν μωρό αγάπα με | πάρε με δυο βήματα από δω | πάρε με μακριά απ’ όλα κράτα με | κράτα με σαν τ’ άλλο σου μισό | Πάμε κανέναν δε φοβάμαι | πάμε κι όπου θέλει ας μας βγει | πάμε τα βήματά μου κάνε | Κάν’ τα μέχρι την καταστροφή | Δώσ’ μου γίνε ο παράδεισός μου | κόλαση γνωρίζω τι θα πει | δώσ’ μου και τρέξε να’ σαι εμπρός μου | εσένα να κοιτάζω μια ζωή | Πάμε δε θέλω να φοβάμαι | πάμε κι όπου θέλει ας μας βγει | δώσ’ μου και τρέξε να’ σαι εμπρός μου | εσένα να κοιτάζω μια ζωή

03. Δε μου αξίζεις πια Τραγούδι: Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Φταίω που έβγαλα αισθήματα στο φως | και συ τα έχεις στο σκοτάδι διαρκώς, | πες μου τον τρόπο σου, | για μάθε μου το πώς | αποκοιμίζεις την αλήθεια εντελώς | Ξέρω πως τώρα μ’ ακούς | και ας μη θέλεις ν’ ακούς | λέω τις αγάπες "εχθρούς" | όταν μοιάζουν με σένα | Κι όμως μπορώ ακόμα ν’ αγαπώ | τον πιο μεγάλο μου εχθρό | να παραδίνομαι εγώ για να νικάς εσύ | Από τη σφαίρα στο βαθύ φιλί | συνήθισα μια υπερβολή | γι’ αυτό ποτέ δεν είχα πει | μα λέω τελικά πως δε μου αξίζεις πια | Όλο σημάδια στο μυαλό μου το τρελό, | όλο σημάδια που να σβήσω δεν μπορώ | Ούτε το οινόπνευμα δεν είναι αρκετό, | όσα ποτάμια στην υγειά σου και να πιω | Ξέρω πως τώρα μ’ ακούς | και ας μη θέλεις ν’ ακούς | Λέω τις αγάπες "εχθρούς" | όταν μοιάζουν με σένα

04. Μάταια Τραγούδι: Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Ποια λέξη ενώνει τα χείλη | σ’ όσους δηλώνουνε πως είναι απλώς δυο φίλοι | ποια λέξη να πάρω για μάγο | ποια λέξη να σπάσει τον πάγο | Ποια λέξη χωρίς να σε ξέρει | ίσως να μ’ άφηνε να σου κρατάω το χέρι | ποια λέξη μπορείς να μαντέψεις | που άμα στην πω ίσως δεν την πιστέψεις | Να σου πω πως σε θέλω | ή να είμαστε φίλοι | να σου πω πως πεθαίνω | ή να κάνω πως ζω | Να σου πω πως σε θέλω | ή σφραγίζω τα χείλη | η πιο δύσκολη λέξη | είναι το σ’ αγαπώ. | Μάταια, μάταια τα ψέματα | φαίνονται όλα μεσ’ τα βλέμματα | μάταια τη φωτιά αρνιόμαστε | πάντοτε μόνοι μας καιγόμαστε | όποια λέξη κι αν πω | όποια λέξη κι αν πω | Ποια λέξη σαν αίνιγμα σκέτο | πίνει μαζί μου και μου αδειάζει το πακέτο | ποια λέξη αν σωπαίνω με πνίγει | που όμως κι αν την πω στη σιωπή καταλήγει | Να σου πω πως σε θέλω | ή να είμαστε φίλοι | να σου πω πως πεθαίνω | ή να κάνω πως ζω | Να σου πω πως σε θέλω | ή σφραγίζω τα χείλη | η πιο δύσκολη λέξη | είναι το σ’ αγαπώ. | Μάταια, μάταια τα ψέματα | φαίνονται όλα μεσ’ τα βλέμματα | μάταια τη φωτιά αρνιόμαστε | πάντοτε μόνοι μας καιγόμαστε | όποια λέξη κι αν πω | όποια λέξη κι αν πω

05. Λόγια αγάπης Τραγούδι: Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Λόγια αγάπης διαλεγμένα | Λόγια τέλεια ειπωμένα | Δεν το κρύβω πως με έπειθαν | Την κατάλληλη στιγμή | είναι όλα περασμένα, ξεχασμένα | Μα θυμάμαι πως δεν `γιναν όπως τα `λεγες εσύ | Είπες "μένω" μα σε ένιωσα να φεύγεις | Είπες "φεύγω" μα σε νιώθω ακόμα εδώ | Είπες "σπάω" μα σε είδα να αντέχεις | Είπες "τέλος" μα ακούω "σ’ αγαπώ" | Λόγια αγάπης σαν φορτίο | Λέξη λέξη τ’ αναλύω | Λένε πως καταλαβαίνουμε | μα άκρη δεν μπορεί να βγει | είναι όλα περασμένα ξεχασμένα | Μα θυμάμαι πως δεν `γιναν όπως τα `λεγες εσύ | Είπες "μένω" μα σε ένιωσα να φεύγεις | Είπες "φεύγω" μα σε νιώθω ακόμα εδώ | Είπες "σπάω" μα σε είδα να αντέχεις | Είπες "τέλος" μα ακούω "σ’ αγαπώ"

06. Στης ζωής το πάρτι Τραγούδι: Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Όλοι με λεν καλό, γλυκό παιδί | Όμως αυτό καθόλου δε μου αρκεί | Από πληγές μαζεύω συλλογή | Το πιο ακριβό κομμάτι μου είσαι εσύ | Και ποιον νοιάζει πόσα δίνω | Πώς κοιμάμαι, που θα μείνω | Και ποια έχω συμπεριφορά | Και ποιον νοιάζει αν ξενυχτάω | Αρρωσταίνω ή λαχταράω | Ποιος ρωτάει και ποιον αφορά | Η Ζωή είναι δική μου | Πως θα ζω επιλογή μου | Κι αν τα όνειρά μου είναι τρελά | Ξέρω την κατάστασή μου | Και στην επανάστασή μου | Άκου με φωνάζω δυνατά | Φτάνει πια! άστε με όλοι σας | Στης Ζωής το πάρτι | Σπάω κάτι, σπάω την καρδιά | Φτάνει πια! άστε με όλοι σας | Στης Ζωής το πάρτι | Την αγάπη πήρα σοβαρά | Όλοι με λεν καλό, γλυκό παιδί | Όμως αυτό καθόλου δε μου αρκεί | Για το καλό μου γίνονται κακοί | Για να μου μάθουν λένε τη Ζωή

07. Δε γλιτώνω Τραγούδι: Δημήτρης Μητροπάνος & Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Αφού σε ήπια σε μιαν ανάσα δε γλιτώνω | κι ας προσπαθώ εγώ να ζω μηχανικά | από διαλόγους που μετάνιωσα μετά | δε γλιτώνω | δε γλιτώνω τελικά | Απ’ όσα έσπασα και πάλι τα ενώνω | από κομμάτια που συνδέω στα κρυφά | από κενά σου που δε γέμιζα συχνά | δε γλιτώνω | δε γλιτώνω τελικά | Λέω είμαι καλά, πολύ καλά | γίνεται τέλεια συνήθεια το ψέμα | Λέω είμαι καλά, πολύ καλά | έτσι φωνάζω να θολώσω τα νερά | Το μαρτύριο δε τελειώνει | δεν αντέχεται άλλο με λιώνει | Την ιδέα σου εξοντώνω | μα στο τέλος πια δε γλιτώνω | Καθαρά το νιώθω το βλέπω | σ’ αγαπώ κι ας μη το επιτρέπω | την ιδέα σου εξοντώνω | μα στο τέλος πια δε γλιτώνω | Δε γλιτώνω τελικά | Απ’ την αγάπη που σερβίρεται με πόνο | λογαριασμούς που τους πληρώνω ακριβά | απ’ τις συνέπειες που διώχνω μακριά | δε γλιτώνω | δε γλιτώνω τελικά | Απ’ όλα εκείνα που δεν είναι μα δηλώνω | τα πίσω βήματα που κάνω για μπροστά | από μια μοίρα που γελά ειρωνικά | δε γλιτώνω | δε γλιτώνω τελικά

08. Έρωτας θάνατος Τραγούδι: Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Γνώριμη ιστορία ξέρω τη θεωρία | πάντα όμως στην πράξη | με κόβουνε με μιας | Αγάπη στην αγάπη | το ίδιο μονοπάτι | κι εσύ το παραπέρα δεν τολμάς | Έρωτας ήτανε κι όπως ήρθε θα περάσει | έτσι λες όμως δες τη ζωή μου έχει αλλάξει | έρωτας θάνατος | Ξύπνα θεέ μου τώρα | τ’ όνειρο είναι κατηφόρα | μόνο μ’ ένα θαύμα θα σωθώ | Ξύπνα με και ότι γίνει | μόνο κάψε μου τη μνήμη | να μη θυμάμαι ν’ αγαπώ | Τον έλεγχό μου πήρα | μηδέν μου γράφει η μοίρα | όλο απουσίες κι αυτή μου η χρονιά | ας βρω τον εαυτό μου | πριν βρω το δάσκαλό μου | διάλειμμα δεν κάνει η καρδιά | Έρωτας ήτανε κι όπως ήρθε θα περάσει | έτσι λες όμως δες τη ζωή μου έχει αλλάξει | έρωτας θάνατος | Ξύπνα θεέ μου τώρα | τ’ όνειρο είναι κατηφόρα | μόνο μ’ ένα θαύμα θα σωθώ | Ξύπνα με και ότι γίνει | μόνο κάψε μου τη μνήμη | να μη θυμάμαι ν’ αγαπώ

09. Να μη σε συναντήσω Τραγούδι: Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Χάθηκες εσύ νέα σου δεν έχω | φταίω όσο φταις | απ’ τη ζωή σου που απέχω | Έχω εγωισμό πιο πολύ όμως φόβο | μη σε δω με συντροφιά | την παλιά αντοχή δεν έχω πια | Να μη σε συναντήσω | απ’ την αλήθεια να κρυφτώ | τα μάτια μου να κλείσω | και στο ψέμα μου να ζω | Να μη σε συναντήσω | αν βρήκες τ’ άλλο σου μισό | κι αν μ’ άφησες πιο πίσω | μη τ’ ακούσω μη το δω | το ψέμα μου πια προτιμώ | Καίγεται η ψυχή | φθείρεται μονάχη | σ’ ένα όνειρο πιστή | που έχει γίνει στάχτη | Πέρασα καιρό | μες στις συμπληγάδες | χάθηκα όπως κι εσύ | τώρα ποιος ξέρει πια | τι θα συμβεί

10. Αν με δεις να κλαίω Τραγούδι: Πέγκυ Ζήνα
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος | Στίχοι: Ελεάνα Βραχάλη
Έχω τους φόβους μου βαθιά | Τρέχω με μια βαριά σκιά | Όμως θα ’μαι πάντα δίπλα σου εκεί | Ασπίδα και σπαθί φρουρός βουβός | Ακούραστη μια ολόκληρη ζωή | Θα γίνω και θα μείνω δυνατή | Εγώ για σένα | Θα ’χω την πιο γερή καρδιά | Βράχο το κύμα να χτυπά | Θα ’χεις πάντα αγάπη να ’σαι ασφαλής | Κι άμα φοβηθείς θα δεις εδώ | Κοντά σου θα ’μαι να χαμογελώ | Θα δείχνω ότι όλα τα μπορώ | Εγώ για σένα | Αν με δεις να κλαίω | Αν με δεις δε φταίω | Δε φταίω | Στη σιωπή μου πάω | Πού και πού ξεσπάω κι εγώ | Έχω φυλαγμένα | Όνειρα σπασμένα | Όλα πληρωμένα | Τα κρατάω για μένα | Πιες τα δάκρυ-δάκρυ | Μήπως βρεις την άκρη | Μήπως βρεις το ψέμα | Που κρατάω για μένα

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης