Κυριακή, 11 Ιουνίου 2017

Στου τραγουδιού την όχθη No. 5




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Στο κάστρο το παλιό Τραγούδι: Παντελής Θαλασσινός
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Παντελής Θαλασσινός
Στο κάστρο το παλιό | σε κάποιο τοίχο σου 'χα γράψει σ' αγαπώ | το πιο γλυκό μου μήνυμα | Το πλήρωσα κι αυτό | τόσο ακριβά που να μην ξέρω αν σε μισώ | είναι βαρύ το τίμημα | Είμαι εδώ και είσαι εκεί | εγώ στη δύση κι εσύ στην ανατολή | είμαστε στίχοι που δε χώρεσαν μαζί | στη μουσική | Κουράγιο πού να βρω | να ξαν' αγγίξω το κορμί σου το γλυκό | της ομορφιάς το χάρισμα | Δε θ' ανταποκριθώ | όπως εκείνο τον παλιό καλό καιρό | στου φεγγαριού το κάλεσμα | Είμαι εδώ και είσαι εκεί | εγώ στη δύση κι εσύ στην ανατολή | είμαστε στίχοι που δε χώρεσαν μαζί | στη μουσική | Στο κάστρο το παλιό | σε κάποιο τοίχο σου 'χα γράψει σ' αγαπώ | το πιο γλυκό μου μήνυμα.

02. Τι μου ζητάς Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Κώστας Παρίσης | Στίχοι: Κώστας Παρίσης
Σωπαίνουν τώρα οι ώρες | Ξαφνιάζει η οργή | Χαμένα μες στις μπόρες | Το τέλος κι η αρχή. | Τι μου ζητάς | Τα μάτια μου γιατί τυραννάς | Και δεν μιλάς | Κι η ερημιά μου απλώνει ξανά | Ποτάμι που κυλά | Τη θάλασσα ζητά | Παγώνει πριν με ρίξει στα βαθιά. | Σημάδια που αρχίζουν | Σαν γιορτινές παρέες | Και πώς σαν μεγαλώνουμε | Φαντάζουνε κεραίες | Με δένουνε ξανά | Και βάζουν στα όνειρά μου φωτιά | Εκεί βαθιά | Κι η ερημιά μου απλώνει ξανά | Ποτάμι που κυλά | Τη θάλασσα ζητά | Παγώνει πριν με ρίξει στα βαθιά. | Τι μου ζητάς | Τα μάτια μου γιατί τυραννάς | Και δεν μιλάς | Κι η ερημιά μου απλώνει ξανά | Ποτάμι που κυλά | Τη θάλασσα ζητά | Παγώνει πριν με ρίξει στα βαθιά.

03. Θα `θελα να ‘σουνα εδώ Τραγούδι: Χρήστος Θηβαίος
Μουσική: Χρήστος Θηβαίος | Στίχοι: Χρήστος Θηβαίος
Θέλω να σου στείλω μια λευκή κόλλα χαρτί | γιατί είσαι η μόνη που μπορεί τη σιωπή μου να διαβάζει | Ήσουν παράθυρο που άντεξε στου αέρα την οργή | μα λύγισες στ’ αρώματα του Μάη | Μια γεύση τρικυμίας στα χείλια σου να υφαίνεις | δυο χείλια που αργήσανε πολύ να ξεδιψάσουν | Κι εγώ καΐκι που ερωτεύτηκε μαζί σου να πνιγεί | απόψε ταξιδεύω στα νερά σου | Θα `θελα να ‘σουνα εδώ σαν προσευχή σαν φονικό | να σε δικάζω και να σε παρηγορώ | Θα `θελα να `σουν μυστικό στην ενοχή σου να κρυφτώ | να σου ξεφύγω και μπροστά μου να σε βρω | Ξεχείλισα απ’ όσα έχω μοιραστεί | κι ένιωσα λειψός μ’ όσα έχω κρατήσει | με ψάχνει ό,τι έχασα κι εγώ στριφογυρνώ | χαμένος μέσα σ’ ό,τι έχω κερδίσει | Θα `θελα να ‘σουνα εδώ...

04. Το χαμόγελό σου Τραγούδι: Μάνος Πυροβολάκης
Μουσική: Μάνος Πυροβολάκης | Στίχοι: Μάνος Πυροβολάκης
Το χαμόγελό σου σαν αναπνοή μου | Το χαμόγελό σου η μόνη ανάμνησή μου | Το χαμόγελό σου είναι αυτό που λείπει | Και διψούν για σένα της καρδιάς μου όλοι οι χτύποι | Στην ζωή μου χρώμα το χαμόγελό σου | Ήρθες και κατάργησες για πάντα το χειμώνα | Το χαμόγελό σου είναι αυτό που λείπει | Και διψούν για σένα της καρδιάς μου όλοι οι χτύποι | Το χαμόγελό σου χρώμα στη ζωή μου | Στο χαμόγελό σου μοιάζουν όλα αληθινά | Το χαμόγελό σου μόνη αμοιβή μου | Μου χαμογελάς και νιώθω εγώ παιδί ξανά.

05. Πάει τόσος καιρός Τραγούδι: Κίτρινα Ποδήλατα
Μουσική: Γιώργος Παντελιάς & Αλέξανδρος Παντελιάς | Στίχοι: Γιώργος Παντελιάς
Πάει τόσος καιρός | δε θυμάμαι τα μάτια σου | τα `χει κρύψει το φως | που με μάγεψε. | Σαν παιδί νοσταλγώ | κάποια άνοιξη που ‘φυγε | και δε γίνεται αλλιώς | ό, τι φεύγει πονά | και στη μνήμη αφήνεται. | Μια καρδιά, μια ψυχή | μια ματιά σου, μια κίνηση απλή | ένα όχι κι ένα γιατί | θα γυρεύω να βρω μια ζωή | Πάει τόσος καιρός | δεν θυμάμαι το ψέμα σου | μα δε γίνεται αλλιώς | ό, τι μένει γερνά | τα σημάδια στο βλέμμα σου.

06. Gloco D' Ombre Τραγούδι: Klaudia Delmer 
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

07. Στα σύννεφα Τραγούδι: Apurimac
Μουσική: Apurimac | Στίχοι: Δέσποινα Φορτσερά
Σαν τη σκιά ξενύχτησες κι αυτό εδώ το βράδυ, | κρατώντας στην παλάμη σου ένα μηδενικό. | Είχες απ` τα χαράματα, ανήφορο είχες πάρει | κι ήτανε το «κατέβασμα» θανατικό σωστό. | Κάποια στιγμή σου φάνηκε πως έπαψε η καρδιά σου | και πήρες δυο λεπτά ζωής, κι εκείνα δανεικά. | Μπορεί να ξημερώθηκες απάνω στα φτερά σου | γιατί δεν βρήκες ουρανό τη βόλτα να χωρά. | Στα σύννεφα, στα σύννεφα, στα χρώματα της δύσης | φουσκώνουν τα μεσάνυχτα και στάζουνε νερά. | Τα πρόσωπα, τα πρόσωπα πού `ναι να συναντήσεις | έρχονται και ξανάρχονται σαν γράμματα κλειστά. | Πόσες φορές γυρίσανε τα μάτια της ψυχής σου. | Πόσες φορές μοιράστηκε στα δύο η καρδιά. | Ήτανε που δεν έγινε ευχή η προσευχή σου | και ξέφυγε απ` το δρόμο της κι έγινε μαχαιριά.

08. Madonna De La Grazia Τραγούδι: Σαβίνα Γιαννάτου
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

09. Μια χαραμάδα πανικού Τραγούδι: Χρήστος Θηβαίος
Μουσική: Χρήστος Θηβαίος | Στίχοι: Χρήστος Θηβαίος
Κράτα τη σιωπή που μου χρεώθηκες | ό, τι σε τύφλωσε και σώθηκες | σαν πίστη ακριβή | κι άκου ό,τι αφουγκράστηκε το αίμα σου | ό, τι ξοδεύτηκε στο ψέμα σου | μέσα σε μια στιγμή | Ό,τι μας κλώτσησε στο φως | είναι αυτοσχέδιος μηχανισμός | όπως το γέλιο ενός παιδιού | μια χαραμάδα πανικού | Δώσ’ μου τον ιδρώτα σου και τη στεριά | να βαφτιστώ σε μια δικιά σου θέλω μαχαιριά | κι ας μη μου το χρωστάς | Κι άκου ό,τι ορκίστηκε στην πλάνη σου | ό, τι ξοδεύτηκε για χάρη σου | και μη τα παρατάς | Ό,τι μας κλώτσησε..... | Πες μου, τα χείλια της καρδιά σου άνοιξε | τη μέρα μου έλα και δάγκωσε | και μη με λυπηθείς | Σπείρε στο χορτάρι σου το άπειρο | και πότισε το μια γουλιά νερό | όταν με θυμηθείς | Ό,τι μας κλώτσησε.....

10. Αέρας της αγάπης Τραγούδι: Νίκος Ξυδάκης
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Δεν τραγουδούσα, μίλαγα | δεν έκλαιγα, κοιτούσα | ώσπου με χτύπησε δριμύς | αέρας της αγάπης | κι ολόκληρο με τίναξε | σαν δέντρο ανθισμένο. | Ρίξε τα μαλλιά στις πλάτες | να μυρίσουνε οι στράτες. | Ρίχνω τα πέταλα στη γη | να περπατάς ξυπόλητη | κι ο ίσκιος μου δένει καρπούς | που δε θα τρυγηθούνε, | αφού δε βρέθηκε κανείς | τον ίσκιο να τρυγήσει.

11. Τίποτα δε χάθηκε Τραγούδι: Σωκράτης Μάλαμας
Μουσική: Σωκράτης Μάλαμας | Στίχοι: Σωκράτης Μάλαμας
Τίποτα δε χάθηκε | ποτέ από κανέναν | ούτε ένα αστέρι | δε ξεστράτισε ποτέ. | Κανένας δεν υπέφερε | για πάντα στα χαμένα | κανείς δεν πέθανε ποτέ | ωραίε μου εαυτέ. | Κι αν είναι λόγια δύσκολα | είναι τ' αγαπημένα | κι αν τα πιστεύεις γεια χαρά | και φεύγω ήσυχα. | Τίποτα δεν πέρασε | ούτε και θα γυρίσει | όλα συμβαίνουν τώρα | όλα σε μια στιγμή. | Παράφορη εποχή | κι η μέρα όμορφη | η μέρα δύσκολη | μια πρόκληση ζωής | αθάνατοι θνητοί.

12. Σώπα κι άκουσε Τραγούδι: Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Μαρία Αρκουλή & Γιώργος Ζήκας
Έχω στα πόδια μου φευγιό, | στα χέρια μου μηδενικό, | και στην καρδιά μου έχω πόνο. | Τ’ αστέρι μου ακολουθώ | σ’ αέρα, γη και σε βυθό | και μυστικά μαθαίνω. | Σώπα κι άκουσε, στ’ αφτιά σου τρέχουν νά ’ρθουν, | σώπα κι άκουσε, οι ήχοι που έχω αφήσει. | Σώπα κι άκουσε, τ’ αστέρια σου μιλάνε, | σώπα κι άκουσε, σου γλυκοτραγουδάνε. | Μα εγώ δεν ξέρω ρίμες και λόγια μαγικά | τραγούδια να σου γράψω. | Σαν ακροβάτης στο σκοινί, | σαν σβούρα περιστροφική | γυρνώ μα δε στεριώνω. | Στου χρόνου μέσα το σκοπό, | στης φύσης μέσα το χορό | κρατάω το ρυθμό μου.

13. Τα πιο μεγάλα πράγματα Τραγούδι: Γιώργος Αλουπογιάννης
Μουσική: Γιώργος Αλουπογιάννης | Στίχοι: Γιώργος Αλουπογιάννης
Τελικά, σκορπάω τον εαυτό μου | σε πράγματα μικρά | Καρφώνω στο σταυρό μου | παλάμες και κορμιά | Βουτάω μες στις λάσπες, | σε βρώμικα νερά | Μα, τίποτα δε φτάνει | στη δόλια μου καρδιά, | τίποτα τελικά | Τα πιο μεγάλα πράγματα τα έζησα μικρός | Τα όνειρά μου φτάναν ως τ’ αστέρια | Κι όταν τη νύχτα έπεφτα, για ύπνο μοναχός | Θυμόμουν διακοπές και καλοκαίρια, | και καλοκαίρια | Τελικά, | σκορπάω τον εαυτό μου | σε πράγματα μικρά | Μα τίποτα δε φτάνει | στη δόλια μου καρδιά, | τίποτα τελικά | Τα πιο μεγάλα πράγματα τα έζησα μικρός | Τα όνειρά μου φτάναν ως τ’ αστέρια | Κι όταν τη νύχτα έπεφτα, για ύπνο μοναχός | Θυμόμουν διακοπές και καλοκαίρια | Τα πιο μεγάλα πράγματα τα έζησα μικρός | Τα όνειρά μου φτάναν ως τ’ αστέρια | Κι όταν τη νύχτα έπεφτα, για ύπνο μοναχός | Θυμόμουν διακοπές και καλοκαίρια, | και καλοκαίρια τελικά.

14. Νότος Τραγούδι: Αναστασία Μουτσάτσου
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Ισαάκ Σούσης
Εκεί στο Νότο | που τρίζει ο θάνατος κι η αγάπη κάνει κρότο | σαν άδειο κάθισμα ταξίδεψα για χρόνια | ψάχνοντας να βρω το κατάλληλο κορμί | Εκεί στα φώτα | εύρισκε η νύχτα τα σημάδια της τα πρώτα | είχα ξεμείνει από τσιγάρα και συμπόνια | και συ με κέρασες καπνό μ' ένα φιλί | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα | σωπαίνεις, θυμάσαι | και μεθυσμένη μες τον ύπνο σου γελάς | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα | Εκεί στο Νότο | εκεί μου κλήρωσε ο έρωτας στο Λόττο | κουλουριασμένος σαν τη σαύρα στη σκιά του | σαν νόμισμα έπεφτα στο μαύρο σου βυθό | Χλωμά καντήλια | άναβε η φτώχεια σου τα τάιζε με ζήλεια | μα συλλαβίζαν σ' αγαπώ τα βογγητά σου | σαν ένα άρρωστο στην κούνια του μωρό | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα | σωπαίνεις, θυμάσαι | και μεθυσμένη μες τον ύπνο σου γελάς | Ποια πόλη, ποια χώρα | ποια θάλασσα σε ταξιδεύει τώρα.

15. Έμεινα μόνη Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Μάριος Στρόφαλης | Στίχοι: Φωτεινή Λαμπρίδη
Έμεινα μόνη μεσοπέλαγα | Και μες στη θλίψη κρυφογέλαγα | Κλείνει το μάτι ο ουρανός στο κύμα | Που στο νερό τρέχω συχνά | Μα στη στεριά χάνω το βήμα. | Έμεινα μόνη και θυμήθηκα | Πόσες βραδιές στ’ άστρα κοιμήθηκα | Κλείνει το μάτι ο Θεός στον Άδη | Που μου `χει μείνει κι απ’ τους δυο | Μες στην ψυχή κρυφό σημάδι. | Έμεινα μόνη και κατάλαβα | Πόσα μηνύματα δεν τα `λαβα | Με κοροϊδεύει από μακριά η Μοίρα | Που τη φλερτάρω μια ζωή | Μα μία βόλτα δεν την πήγα. | Έμεινα μόνη μεσοπέλαγα | Και μες στη θλίψη κρυφογέλαγα | Ψηλά ο ουρανός γελάει στο κύμα | Που σ’ έχω ανάγκη για να ζω | Μ’ αντί να `ρθώ, σου γράφω ποίημα. | Έμεινα μόνη και κατάλαβα | Πόσα μηνύματα δεν τα `λαβα | Με κοροϊδεύει από μακριά η Μοίρα | Που τη φλερτάρω μια ζωή | Μα μία βόλτα δεν την πήγα.

16. Αν ακούς Τραγούδι: Χρήστος Θηβαίος
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Φωτεινή Λαμπρίδη
Συλλαβίζω ακόμα το ρυθμό | αν ακούς στις μουσικές σου πετώ | φτάνουν λίγα κάρβουνα ματιές | μια ζωή να προσκυνάω δυο στιγμές | Μόνο τα σημάδια του έρωτα αγκαλιάσαμε, | στην καρδιά μια βουτιά δεν αρκεί | Τ’ άλλα είναι κοράλλια που ακόμα δεν τα φτάσαμε, | είναι η αγάπη απάτητη γη | Συλλαβίζω αρώματα σκιές | αν ακούς, ακούω κι αυτά που δε λες | φτάνει ένα φιλί σου προσευχή | να `ρθει ο ήλιος για μια βόλτα στη γη. | Μόνο τα σημάδια...

17. Ελισσώ Τραγούδι: Παντελής Θαλασσινός
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Απ' την παλιά Αλικαρνασσό | αχ Ελισσάκι Ελισσώ | κι από τη Σαντορίνη | αχ γλυκό μου μανταρίνι | αχ γλυκό μου αχ | Σού 'στειλα γράμμα και γραφή | κι απόκριση δεν πήρα | μαύρη δίκοπη μου μοίρα | μαύρη δίκοπη μου μοίρα | Ελισσώ | Απ' την παλιά Αλικαρνασσό | αχ Ελισσάκι Ελισσώ | ετράβηξα μια σκόλη | στην Αγιά Σοφιά στην Πόλη | στην Αγιά Σοφιά | Κι άναψα ντήλι και κερί | να 'σαι καλά κυρά μου | κι ας μη θέλεις τη χαρά μου | κι ας μη θέλεις τη χαρά μου | Ελισσώ | Απ' την παλιά Αλικαρνασσό | αχ Ελισσάκι Ελισσώ | σου στέλνω την καρδιά μου | τα Βενέτικα φλουριά μου | τα Βενέτικα | Κι αν δε με θέλεις μην το πεις | κι είναι πικρά τα ξένα | δίχως τη δική σου έννοια | δίχως τη δική σου έννοια | Ελισσώ…

18. Αίολος Τραγούδι: Κρίστη Στασινοπούλου
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

Ο δεύτερος δίσκος

01. Δραπέτες Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Γιώργος Ζήκας | Στίχοι: Γιώργος Ζήκας
Σκόνη πάνω στους καθρέφτες | και του χρόνου οι δραπέτες | την ψυλλιαστήκανε | Είπανε δεν είναι λάθος | τη ζωή να ζεις με πάθος | και γι' αυτό σωθήκανε | Χρόνε άστατε μπαμπέση | που στο δίχτυ σου όποιος πέσει | χάνεται για τα καλά | Πέταξέ μας ένα γάντζο | στη ζωή μας δώσε αβάντζο | κι έχε μας από κοντά | Ραγισμένα τα ποτήρια | και του κόσμου τα μπατίρια | συναντηθήκανε | Ήπιαν στην υγειά του μόνου | της αγάπης και του πόνου | και μετά χαθήκανε | Χρόνε άστατε μπαμπέση | που στο δίχτυ σου όποιος πέσει | χάνεται για τα καλά | Πέταξέ μας ένα γάντζο | στη ζωή μας δώσε αβάντζο | κι έχε μας από κοντά.

02. Όσο μακραίνω απ΄ τον γκρεμό Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Δημήτρης Ψαρράς | Στίχοι: Άλκης Αλκαίος
Όσο μακραίνω απ’ το γκρεμό | Τόσο ο γκρεμός με θέλει | Πέφτω στο κενό | Θάνατο να βρω σαν άγριο μέλι. | Μάτια που δίψασα | Χείλη που πίστεψα | Όλα ξεθώριασαν σε μια βραδιά | Ρίξε το ζάρι σου | Πες το τροπάρι σου | Στις τόσες πλάνες άλλη μία. | Πεσμένο φύλλο μη ρωτάς | Πού θα το πάει τ’ αγέρι | Στις κακοκαιριές | Σμίγουν οι καρδιές, δως μου το χέρι. | Μάτια που δίψασα | Χείλη που πίστεψα | Όλα ξεθώριασαν σε μια βραδιά | Ρίξε το ζάρι σου | Πες το τροπάρι σου | Στις τόσες πλάνες άλλη μία.

03. Τέσσερα βήματα Τραγούδι: Αναστασία Μουτσάτσου
Μουσική: Μάριος Στρόφαλης | Στίχοι: Σωτήρης Κακίσης
Νησί σ’ άσπρη θάλασσα, | στη Γη συννεφάκι. | Καράβι στα κύματα, | κοντά στην Ιθάκη. | Ραβδί μες στα χέρια της | κι ο κόσμος αέρας. | Της Κίρκης της μάγισσας, | της νύχτας, της μέρας. | Τέσσερα βήματα | πιο κάτω πηγαίνω, | μακριά από σένανε | ξανά ανασαίνω. | Τέσσερα βήματα | μονάχα μου φτάνουν. | Τα μαύρα τα μάτια σου | να μη με πεθάνουν. | Νησί σ’ άσπρη θάλασσα, | στη Γη συννεφάκι. | Καράβι στα κύματα, | κοντά στην Ιθάκη. | Δεμένη πισθάγκωνα | εγώ στο κατάρτι, | σειρήνες με παίρνουνε | στην άκρη του χάρτη. | Τέσσερα βήματα | πιο κάτω πηγαίνω, | μακριά από σένανε | ξανά ανασαίνω. | Τέσσερα βήματα | μονάχα μου φτάνουν. | Τα μαύρα τα μάτια σου | να μη με πεθάνουν.

04. Να πιώ απ΄ το ποτήρι σου Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ευθυμία Πανταζοπούλου
Να μπω μέσα στη σκέψη σου, | να δω μόνο για λίγο | τι σκέφτεσαι για μένανε | και ύστερα να φύγω | τι σκέφτεσαι για μένανε | και ύστερα να φύγω. | Να μπω μέσα στα μάτια σου, | να δω ότι κοιτάζεις | Να γίνω διάφανο φιλί | την ώρα που πλαγιάζεις | Να γίνω διάφανο φιλί | την ώρα που πλαγιάζεις. | Να πιω απ' το ποτήρι σου, | να δω τα μυστικά σου. | Κάθε γουλιά απ' το κρασί | με φέρνει πιο κοντά σου | κάθε γουλιά απ' το κρασί | με φέρνει πιο κοντά σου. | Να μπω μέσα στο σώμα σου | και μέσα σου να ζήσω. | Με της ψυχής σου τη φωνή | απόψε να μιλήσω | Να μπω μέσα στην αύρα σου, | το μύθο σου να κλέψω. | κι όσο θα ξετυλίγεται | στο φως να ταξιδέψω

05. Παλιά πληγή Τραγούδι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Βαθιά πληγή, παλιά πληγή | μονάκριβη δική μου | την ξεριζώνω απ' την καρδιά | φυτρώνει στην αυλή μου | την ξεριζώνω απ' την καρδιά | φυτρώνει στην αυλή μου | βαθιά πληγή, παλιά πληγή | μονάκριβη δική μου | Ανθίζει καταχείμωνο | που οι φωνές κοπάζουν | έχει τη φυλλωσιά πυκνή | και νύχια που χαράζουν | έχει τη φυλλωσιά πυκνή | και νύχια που χαράζουν | ανθίζει καταχείμωνο | που οι φωνές κοπάζουν | Αγαπημένα πρόσωπα | αγαπημένα μάτια | έρχονται σαν τα κύματα | και αφήνουν κατακάθια | Μαραίνεται απ' το γέλιο μου | πίνει απ' τα δάκρυα μου | έρχεται στις παρέες μου | και κλέβει τη μιλιά μου | έρχεται στις παρέες μου | και κλέβει τη μιλιά μου | μαραίνεται απ' το γέλιο μου | πίνει απ' τα δάκρυα μου | Βαθιά πληγή, παλιά πληγή | πες μου τι να κοιτάξω | να μπω σε κόσμο σκοτεινό | ή πάλι να αγκαλιάσω | να μπω σε κόσμο σκοτεινό | ή πάλι να αγκαλιάσω | βαθιά πληγή, παλιά πληγή | πες μου τι να κοιτάξω | Αγαπημένα πρόσωπα | αγαπημένα μάτια | έρχονται σαν τα κύματα | και αφήνουν κατακάθια.

06. Το λιμάνι Τραγούδι: Σωκράτης Μάλαμας
Μουσική: Σωκράτης Μάλαμας | Στίχοι: Σωκράτης Μάλαμας
Δε γνωρίζω νησιά | ούτε λύνω πανιά | για ταξίδια δε βγάζω μιλιά. | Ένα σπίτι ο κόσμος | δύο δωμάτια παλιά | λογική μου που μπάζεις νερά. | Το λιμάνι είναι ξένο και το σπίτι που μένω | νοικιασμένο για χρόνια κι εγώ νόμιζα αιώνια. | Σαν καράβι θα αφήσω λίγα απόνερα πίσω | για την άβυσσο βόλτα απ' την πίσω την πόρτα. | Ταξιδιώτες ωραίοι | όλοι εσείς οι μοιραίοι | με κορδέλες και στρας | στα μαλλιά. | Δουλευτάδες και αλήτες | βασιλιάδες και αγύρτες | το ταξίδι δεν πάει πουθενά. | Σ' ένα γλέντι ξεχνιέμαι | κι όλα τούτα που λένε | σαν αστεία και σαν σοβαρά. | Είναι σκόνη και στάχτη | σαν κηλίδα στο χάρτη | σαν παιδί που δε βγάζει μιλιά.

07. Τσιγάρο εγώ στο στόμα μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Τσιγάρο εγώ στο στόμα μου δεν έβαλα ούτε ένα | αλλά όταν βλέπω τον καπνό σκέφτομαι μόνο εσένα | Τα χείλη σου, τα χέρια σου, η ανάσα κι η καρδιά μου | καπνός μπήκε στα μάτια μου και κλαίω απ' τη χαρά μου | Τα δάκρυα είναι της χαράς, τα δάκρυα και της λύπης | είκοσι χρόνια πέρασαν και μόνο εσύ μου λείπεις. | Φωτιά εγώ δε ζήτησα, ποτέ από κανένα | τον κόσμο μόνο γύρναγα και έψαχνα για σένα. | Όταν σε βρω, όταν σε δω , όταν σε συναντήσω | το πρώτο το τσιγάρο μου μαζί σου θα καπνίσω. | Φωτιά από τα χέρια σου θα πάρω και θ' ανάψω | και τότε όχι απ' τον καπνό, μα απ' τον καημό θα κλάψω. | Τα δάκρυα είναι της χαράς, τα δάκρυα και της λύπης | είκοσι χρόνια πέρασαν και μόνο εσύ μου λείπεις.

08. Μεντηλέν Τραγούδι: Χαΐνηδες
Μουσική: Δημήτρης Αποστολάκης | Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης
Κι αν περάσαν τόσα χρόνια | Μεντηλέν | είσαι ίδια όπως τότε | που συχνά ρωτούσες πότε | θε να ‘ρθούν τα χελιδόνια | Μεντηλέν | Μεντηλέν, Μεντηλέν | πως παντρεύεσαι μου λεν. | Ρίχνει ο ουρανός κανάτια | Μεντηλέν | κι είναι περασμένη η ώρα | τάχυνε το βήμα τώρα | μη σε δούνε ξένα μάτια | Μεντηλέν | Μεντηλέν, Μεντηλέν | όσοι χαίρουνται δεν κλαιν. | Πες μου της ζωής τη ρόδα | Μεντηλέν | που γυρνά, ποιος τη διατάζει | κι η στιγμή ετούτη μοιάζει | στη στιγμή που σε πρωτόδα | Μεντηλέν | Μεντηλέν, Μεντηλέν | όσοι αγαπούν δε φταιν.

09. Ο μοναχός ο άνθρωπος Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Λάζαρος Ανδρέου
Ο μοναχός ο άνθρωπος | όταν γλεντούν οι άλλοι | ντρέπεται που ‘ναι μοναχός | και στη χαρά φαλτσάρει | Όταν με φτιάξει το κρασί | το κέφι όταν σκορπιέται | ντρέπομαι εγώ να τραγουδώ | κι αυτός να μη μιλιέται | Ο μοναχός ο άνθρωπος | όταν γλεντούν οι άλλοι | γίνεται μόνος δυο φορές | και σκύβει το κεφάλι.

10. Απόψε μ' εγκατέλειψες Τραγούδι: Νένα Βενετσάνου
Μουσική: Στέλιος Χρυσίνης | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Απόψε μ΄ εγκατέλειψες | πως βάσταξε η καρδιά σου | και μες την νύχτα χάνονται | αργά τα βή- αργά τα βήματα σου | Μονάχα εσύ μ΄ απόμεινες | το μόνο στήριγμα μου | τώρα που φεύγεις που αλλού | θα βρω παρη- θα βρω παρηγοριά μου | Απόψε μ΄ εγκατέλειψες | και μια ζωή γκρεμίζει | για μένα μαύρη κόλαση | στο βίος μου, στο βίος μου αρχίζει.

11. Το βαφτιστήρι Τραγούδι: Μαρίνα Σκιαδαρέση
Μουσική: Στέλιος Βαμβακάρης | Στίχοι: Στέλιος Βαμβακάρης

12. Ο ερωτευμένος φούρναρης Τραγούδι: Αργύρης Μπακιρτζής
Μουσική: Λουδοβίκος των Ανωγείων | Στίχοι: Λουδοβίκος των Ανωγείων
Μύρισε όλη η γειτονιά | από του φούρνου την καπνιά | έκαψε ο Γιάννης το ψωμί | μαύρισε το σουσάμι, | όπως εκάηκε κι αυτός | από τα μάτια της Φιλιώς | πίσω από το τζάμι | Τα φαγητά της Κυριακής | καήκανε από νωρίς | μα κείνος πέρα βρέχει | μόνο η Αβέρσω η χοντρή | εκούνησε την κεφαλή | γιατί τονε κατέχει | Μαύρισε όλη η γειτονιά | από του φούρνου την καπνιά | μα κείνος πέρα βρέχει.

13. Ιζαμπώ Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Την Ισαβέλλα ο άνεμος | τη βάφτισε Ιζαμπώ | κι εγώ με τα μετάξια της | τα χέρια μου τρυπώ. | Σαρανταδυό μεταξωτά | φορέματα της ράβω | δίχως βελόνα και κλωστή | και πως να μεταλάβω. | Ζηλεύει ο χάρος το βλαττί | ζηλεύει το μετάξι | που να σε κρύψω αγάπη μου | φοβάμαι μη σ' αρπάξει. | Την Ισαβέλλα ο άνεμος | τη βάφτισε Ιζαμπώ | κι εγώ απ' τα βελούδα της | κοντεύω να καώ.

14. Η παρέα Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Γιώργος Σφυρίδης | Στίχοι: Γιάννης Σκαρίμπας
Ωραία φίλε, ήταν ωραία | όπως τα λέγαμε και όπως | μες` στο κρασί και την παρέα | γύριζεν ο καιρός κι ο τόπος. | Κι ακόμα ωραία ήταν ως στάζαν | χρυσά τα λόγια της κοντά της, | τα μάτια της ως μας κοιτάζαν | ως μας μεθούσε η ομορφιά της. | Ωραία ναι... Μα εγώ φαρμάκι | έπινα, πέφτοντας εντός μου, | αυτή που σαν χελιδονάκι | ξεφτούριζε απ` το φως του κόσμου.

15. Άνοιξα μανταρίνι και σε θυμήθηκα Τραγούδι: Λουδοβίκος των Ανωγείων 
Μουσική: Λουδοβίκος των Ανωγείων | Στίχοι: Λουδοβίκος των Ανωγείων
Άνοιξα μανταρίνι | και σε θυμήθηκα | πολλές φορές σε ξέχασα | μα δε σ' αρνήθηκα. | Ένας ξενύχτης άνεμος | πέρασε την αυγή | μαζί με τ' άρωμά σου | και σκόνισε τη γη. | Τα καλντερίμια γέμισε | με άσπρα γιασεμιά | και σαν το τζάμι εράγισε | του δρόμου η ερημιά. | Άνοιξη στο χειμώνα | λύπη μες στη χαρά | μ' ένα χαμόγελό σου | άνοιγα τα φτερά;

16. Το τραγούδι της πεντάμορφης Τραγούδι: Σαββίνα Γιαννάτου
Μουσική: Νίκος Κυπουργός | Στίχοι: Ξένια Καλογεροπούλου
Κλαις κοριτσάκι, γιατί κλαις; | Μ` έκλεισαν σε μοναστήρι | κι είχα ένα σπίτι | πέρα μακριά | δε θα το ξαναδώ ποτέ πια. | Κλαις κοριτσάκι, γιατί κλαις; | Μ` έκλεισαν σε μοναστήρι | κι είχα μια φίλη | πέρα μακριά | δε θα την ξαναδώ ποτέ πια.

17. Η παντιγέρα  Τραγούδι: Χαϊνηδες
Μουσική: Δημήτρης Αποστολάκης | Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης
Ένα καράβι τ’ όνειρο | π’ όλο μας ταξιδεύει | με κόντρα τον καιρό | Παντιγέρα, παντιγέρα | μαύρη ρούσα βρε παιδιά | παντιγέρα μαύρη ρούσα | στο μυαλό και στην καρδιά | Έχω μι’ αγάπη που πονεί | μην κλαις γλυκιά μου αγάπη | και κάνε υπομονή | Απ’ το τζάμι ένα βλέμμα | κι απ’ την πόρτα έχε γεια | η μπουνάτσα θα περάσει | και θα βγούμε στη στεριά | Ό,τι ζητά ο καθείς θα βρει | κι υπάρχουν στ’ ακρογιάλια | κρυμμένοι θησαυροί | Παντιγέρα μαύρη ρούσα | στου ανέμου τη βουλή | στο σπαθί μου θα χαράξω | πως σ’ αγάπησα πολύ | Πάμε για άγνωστους γιαλούς | παρέα με αλήτες | αγίους και τρελούς | Παντιγέρα μαύρη ρούσα | προδομένη μου γενιά | σαν θα σμίξουν οι ανάσες | θα φουσκώσουν τα πανιά.

18. Με τσι μικρούς ήμουν μικρός Τραγούδι: Ψαραντώνης
Μουσική: Ψαραντώνης | Στίχοι: Ψαραντώνης
Με τσι μικρούς ήμουν μικρός | με τσ’ άντρες αντρειωμένος | με τσι παραπονιάρηδες | πιο παραπονεμένος | Ω το παντέρμο του καιρό | πώς φεύγει πώς γαργάρει | κι ότι κι α’ φέρει η ανατολή | η δύση θα το πάρει.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης