Τετάρτη, 7 Ιουνίου 2017

Ελεύθερος




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Μάνα μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Νίκος Λουκάς
Μάνα μου | πήρες το βάρος της ζωής μέσα στα χέρια σου | κι ήταν ατέλειωτα της πίκρας τα νυχτέρια σου, | μάνα μου. | Παρηγοριά μου μες στις δύσκολες τις ώρες μου, | με την αγάπη σου μου γλύκαινες τις μπόρες μου, | μάνα μου. | Ήσουνα στήριγμα κι η πιο γλυκιά παρέα μου, | η πρώτη λέξη μου, μάνα, κι η τελευταία μου, | μάνα μου. | Μάνα μου | μέσα στου κόσμου την ψευτιά δεν υποχώρησες | κι όλες τις λύπες που σου έδωσα συγχώρησες, | μάνα μου. | Όλα σε σένα τα χρωστάω, ό,τι έγινα | γιατί μου έδινες κουράγιο και δεν έσβηνα, | μάνα μου.

02. Ας ήτανε ο πόνος ένα τσιγάρο δρόμος Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Σμαρούλα Μαραγκουδάκη
Αυτή δεν λέγεται ζωή, | αγάπη να ’σαι μια στιγμή | και πίκρα να ’σαι χρόνος. | Κοντά σου γίναν οι καημοί | ατέλειωτη διαδρομή, | ατέλειωτος κι ο πόνος. | Ας ήτανε ο πόνος | ένα τσιγάρο δρόμος | για να τον περπατήσω, | και φτάνοντας στο τέρμα | αφού είσαι ένα ψέμα | για πάντα να σε σβήσω. | Ας ήτανε ο πόνος | ένα τσιγάρο δρόμος. | Αυτή δεν λέγεται ζωή, | εσύ κατάντησες πληγή | που δεν την κλείνει ο χρόνος. | Κοντά σου γίναν οι καημοί | ατέλειωτη διαδρομή, | ατέλειωτος κι ο πόνος.

03. Αν ρωτάς να σου πω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Αν ρωτάς να σου πω | πώς υπάρχω και ζω | και με πόσες ανέσεις, | σου το λέω απλά: | έχω δάκρυα πολλά | ταχτικές καταθέσεις. | Έχω τόσες πολλές | από σένα πληγές | κι από άλλους ανθρώπους | που εισπράττω πολλά | κι από σένα διπλά | με χρυσάφι τους τόκους. | Γι' αυτό ό,τι σου πω | και με όποιο σκοπό | θα τ' ακούς λυπημένα, | αφού οι λέξεις που κλαιν | στα τραγούδια μου αυτά | έχουν κάτι από σένα.

04. Στην οδό της τρέλας Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Νίκος Λουκάς
Στην οδό της τρέλας | στον αριθμό μηδέν | μ' άφησες μονάχο | οι πίκρες να με καιν. | Στην οδό της τρέλας | θα βρεις εμένανε | να μιλώ με σένα | χωρίς εσένανε. | Κι εσύ είσαι μακριά μου | και όλο χάνομαι | και τίποτα δεν νιώθω | και δεν αισθάνομαι, | στην οδό της τρέλας. | Στην οδό της τρέλας | στον αριθμό μηδέν | άπονες οι ώρες | για σένανε μου λεν. | Στην οδό της τρέλας | θα βρεις εμένανε | να μιλώ με σένα | χωρίς εσένανε.

05. Ζηλεύω τα πουλιά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννόπουλος
Κάθε βήμα μια παγίδα κι ένα δάκρυ, | να με θέλουν ξεχασμένο σε μιαν άκρη, | κάθε μέρα την καρδιά μου να πληγώνουν | και τα λάθη τους σε μένα να φορτώνουν. | Ζηλεύω τα πουλιά γιατί έχουνε φτερά | κι αλλάζουνε πατρίδες κάθε τόσο. | Ζηλεύω τα πουλιά, αχ να 'μουν σαν κι αυτά, | να φύγω και ελεύθερος να νιώσω. | Κάθε βήμα περιμένω κι ένα πόνο | κι αμαρτίες αλλονών εγώ πληρώνω, | κάθε μέρα ξεπουλάνε τη ζωή μου | κι όλο σφίγγουν τη θηλιά μες στην ψυχή μου.

06. Πέτρινα χρόνια Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Σταμάτης Σπανουδάκης | Στίχοι: Σταμάτης Σπανουδάκης
Σκληροί καιροί μες στη φωτιά | εφτά καημοί, πληγές εφτά. | Κι εγώ κρατώ κλαδί ελιάς | κι εσύ να κλαις σαν με κοιτάς. | Ελλάδα, στους ώμους | τη γη κουβαλάς, | εσύ που χάραξες τους δρόμους | τη φωνή σου να βρεις, ζητάς. | Σαν μια γιορτή απ' τα παλιά | χρυσή εποχή θα 'ρθεί ξανά.

07. Μην κλαις Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Νίκος Λουκάς
Μην κλαις και μη σε τρώει ο καημός | εγώ δε γίνομαι Θεός που τιμωράει, | μην κλαις, είμ' ένας άνθρωπος απλός | που τον πονάει ο χωρισμός και σ' αγαπάει. | Σε συγχωρώ γιατί δεν είμ' ο αναμάρτητος, | γιατί δεν είμαι ο αλάθητος, σε συγχωρώ, | σε συγχωρώ γιατί κοντά μου ξαναγύρισες, | φτάνει συγγνώμη που μου ζήτησες, | σε συγχωρώ, μην κλαις. | Μην κλαις, δεν θέλω ν' απολογηθείς, | εγώ δεν είμαι δικαστής να σε δικάσω, | μην κλαις, δε θέλω τίποτα να πεις, | θέλω στα μάτια να με δεις, να σ' αγκαλιάσω. | Σε συγχωρώ γιατί δεν είμ' ο αναμάρτητος, | γιατί δεν είμαι ο αλάθητος, σε συγχωρώ, | σε συγχωρώ γιατί κοντά μου ξαναγύρισες, | φτάνει συγγνώμη που μου ζήτησες, | σε συγχωρώ, μην κλαις.

08. Ανήμπορος Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Άγγελος Αξιώτης
Ανήμπορος τις νύχτες φτερουγίζεις | με το μυαλό σου σ’ άλλες εποχές, | τριαντάφυλλο στον κόσμο που σαπίζεις | για να πληρώνεις ξένες ενοχές. | Σκοτώνουν την αγάπη πριν το τέρμα, | το μίσος κυβερνάει και το ψέμα. | Σκοτώνουν την αγάπη πριν το τέρμα, | το μίσος κυβερνάει και το ψέμα. | Στους δρόμους της ζωής σου ταξιδεύεις | και ψάχνεις για καινούριους ουρανούς. | Τα χνάρια σου χαθήκαν, κινδυνεύεις, | εδώ δεν αγαπούν τους ταπεινούς. | Σκοτώνουν την αγάπη πριν το τέρμα, | το μίσος κυβερνάει και το ψέμα. | Σκοτώνουν την αγάπη πριν το τέρμα, | το μίσος κυβερνάει και το ψέμα.

09. Μόνος Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Άγγελος Αξιώτης
Όταν ο άντρας αγαπάει δεν ξεχνάει | Και την καρδιά του μια γυναίκα κυβερνάει | Εσύ μου λείπεις και με λύγισε ο πόνος | Μόνος μου είμαι, μόνος | Να ξαναρθείς σε περιμένω | Χωρίς εσένα αργοπεθαίνω | Μόνος μου είμαι, μόνος | Να ξαναρθείς σε περιμένω | Χωρίς εσένα αργοπεθαίνω | Μόνος μου είμαι, μόνος | Όταν ο άντρας αγαπάει δεν ξεχνάει | Και τη ζωή του η αγάπη κυβερνάει | Κι΄αν έχεις φύγει δε σε σβήνει ούτε ο χρόνος | Μόνος μου είμαι, μόνος | Να ξαναρθείς σε περιμένω | Χωρίς εσένα αργοπεθαίνω | Μόνος μου είμαι, μόνος | Να ξαναρθείς σε περιμένω | Χωρίς εσένα αργοπεθαίνω | Μόνος μου είμαι, μόνος

10. Δεν είσαι εσύ Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Νίκος Λουκάς
Δεν είσαι εσύ σαν τις άλλες αγάπες | που αφήσανε στάχτες και ανοίξαν πληγές. | Δεν είσαι εσύ του καημού ένας δρόμος, | ένας ψεύτικος κόσμος που σκοτώνει καρδιές. | Δεν είσαι εσύ σαν τις άλλες αγάπες | που είναι ψέμα γεμάτες, που δεν έχουν καρδιά. | Δεν είσαι εσύ μια αγάπη που θέλει | την ψυχή μου κουρέλι να την δει να πονά. | Είσαι εσύ για μένα | της ζωής μου η αρχή. | Τώρα πια με σένα | η καρδιά μου ξαναζεί. | Δεν είσαι εσύ σαν τις άλλες αγάπες | που καρφώνουν στις πλάτες το μαχαίρι κρυφά. | Δεν είσαι εσύ μια φωτιά που θ’ ανάψεις | τη ζωή μου να κάψεις και να φύγεις μετά. | Δεν είσαι εσύ σαν τις άλλες αγάπες | που είναι ψέμα γεμάτες, που δεν έχουν καρδιά. | Δεν είσαι εσύ μια αγάπη που θέλει | την ψυχή μου κουρέλι να την δει να πονά. | Είσαι εσύ για μένα | της ζωής μου η αρχή. | Τώρα πια με σένα | η καρδιά μου ξαναζεί.

11. Τα λάθη είναι για τους ανθρώπους Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θανάσης Πολυκανδριώτης | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Έλα να κλάψουμε μαζί | για τη χαμένη μας ζωή | στο ίδιο προσκεφάλι. | Δε φταις εσύ ούτε κι εγώ, | κάναμε λάθος και οι δυο, | αγάπη μου μεγάλη. | Τα λάθη είναι για τους ανθρώπους, | για τους ανθρώπους και η συγγνώμη. | Κάναμε λάθος, κι αυτό το λάθος | είναι απόψε που μας ενώνει. | Μη με γυρίζεις στα παλιά, | θέλω απόψε με φιλιά | να σε καλωσορίσω. | Μη μένεις με το παρελθόν, | υπάρχει μέλλον και παρόν, | κι αυτό θέλω να ζήσω. | Τα λάθη είναι για τους ανθρώπους, | για τους ανθρώπους και η συγγνώμη. | Κάναμε λάθος, κι αυτό το λάθος | είναι απόψε που μας ενώνει.

12. Πικρός καφές Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Σμαρούλα Μαραγκουδάκη
Πικρός καφές είν' η ζωή | πικρός κι εγώ τον πίνω | γουλιά, γουλιά κάθε στιγμή | πόσο με πίκρανες κι εσύ | μα εγώ το καταπίνω | Πικρός καφές είσαι κι εσύ | γεμάτη αχαριστία | κι αν έχω αισθήματα καλά | δεν μ' έχουν βγάλει πουθενά | όσο κι αν έγινα θυσία | Στενό σακάκι είν' η ζωή | στενό μα το φοράω | βαρύ φορτίο κι οι καημοί | κι είναι από σένα οι πιο πολλοί | κι όμως τους κουβαλάω.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης