Πέμπτη, 8 Ιουνίου 2017

Στου τραγουδιού την όχθη No. 4





















Ο πρώτος δίσκος

01. Νυκτερινό Α' Τραγούδι: Νίκος Παπάζογλου
Μουσική: Νίκος Παπάζογλου | Στίχοι: Τάκης Σιμώτας
Έπιασε να βρέχει ζάχαρη και μέντα, | λιώνουν διευθύνσεις στην παλιά ατζέντα | δάσος η βεράντα λούλουδα και γλάστρες, | γλίστρησε η τιράντα στις μικρές σου πλάτες | έστρωσε η παρτίδα με το ναι και όχι, | ποιος θα 'ναι το ψάρι, ποιος θα 'ναι η απόχη | ζάρια στα ποτήρια έριξες παγάκια, | τάβλι είναι η νύχτα, πούλια τα κορμάκια.

02. Βάλε κρασί Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Αχ η ζωή είναι βούτυρο στον ήλιο | όλα στη γη το λένε καθαρά | όποιος πονά και δεν το φανερώνει | κάνει τον πόνο άρχοντα | Βάλε κρασί στου φίλου το ποτήρι | κι η μοναξιά ας κάνει χαρακίρι | Στο πουθενά θα μας πετάξει ο χρόνος | γι’ αυτό λοιπόν κι εμείς τα ξωτικά | σαν φορτηγά που βγήκαν απ’ το δρόμο | θα ζήσουμε παράφορα | Βάλε κρασί του φίλου το ποτήρι | κι η μοναξιά ας κάνει χαρακίρι.

03. Καράβια στη στεριά Τραγούδι: Παντελής Θαλασσινός
Μουσική: Μίνωας Μάτσας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Καράβια βγήκαν στη στεριά | και πιάσανε τα όρη | ποιος είδε βάρκα στο Χελμό | στο Μέτσοβο βαπόρι | Ποιος είδε νύχτα με δυο φεγγάρια | ποιος είδε ήλιο σαν αχινό | κι ερωτευμένα πουλιά και ψάρια | να κολυμπάνε στον ουρανό | Καράβια βγήκαν στη στεριά | και χάθηκαν στο χιόνι | κι αυτός που τα ονειρεύτηκε | τα περιμένει ακόμη | Ποιος είδε φάρο στον Ψηλορείτη | στην Ελασσόνα λευκό πανί | κι ένα καράβι από την Κρήτη | να πιάνει Ξάνθη Κομοτηνή | Ποιος είδε νύχτα με δυο φεγγάρια | ποιος είδε ήλιο σαν αχινό | κι ερωτευμένα πουλιά και ψάρια | να κολυμπάνε στον ουρανό.

04. Ο γκρεμός Τραγούδι: Γεράσιμος Ανδρεάτος
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Λουκάς Στρογγυλός
Σε κάθε δρόμο πάντα υπάρχει ένας γκρεμός | αρκεί στην ώρα να τον δεις και να ξεφύγεις | έτσι σε κάθε αγάπη είν' ο χωρισμός | που μοναχά με τις θυσίες θ' αποφύγεις. | Για να 'χεις κάποια σε τούτη τη ζωή χαρά | τον άνθρωπό σου πάντα βάσταξε κοντά σου | και θα 'ναι στήριγμα σαν θα 'ρθει η συμφορά | και σαν θα δεις ν' ανοίγεται ο γκρεμός μπροστά σου. | Ένας γκρεμός μες στη ζωή μας είν' ο χωρισμός | της ευτυχίας κόβει απότομα τη στράτα | βρες άλλο δρόμο όσο ακόμα είν' ο καιρός | και με τον άνθρωπο που πόνεσες περπάτα.

05. Είχα μια αγάπη μια φορά Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Δημήτρης Αποστολάκης | Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης
Είχα μια αγάπη μια φορά που' μοιαζε λίγο | στη θλίψη μόνο με τη φτωχογειτονιά | εκεί που η σκέψη ακροπατεί σαν το φονιά | για να τη δει απ' τη γωνιά | πώς να ξεφύγω. | Μοιάζουν οι δρόμοι μας σπαθιά που συναντιούνται | μέσα στη νύχτα και ραΐζουν τη σιωπή | αίμα στ' αχείλι και στο βλέμμα αστραπή | πες μου ποιο στόμα να τα πει | και πώς ξεχνιούνται. | Τ' όνειρο μικρή σαν χαθώ νωρίς | κάμε φυλαχτό για να το φορείς | ράψε δυο πουλιά με κλωστή χρυσή | το 'να να 'μαι εγώ, τ' άλλο να 'σαι εσύ. | Πέρασε κόσμε κι η παράσταση θ' αρχίσει | και θα τα πούμε σαν δυο φίλοι γκαρδιακοί | που σμίξανε κάποια θλιμμένη Κυριακή | σε μια ταβέρνα ερημική | κι έχουν μεθύσει. | Άσπρο πουκάμισο θα βάλω απόψε πάλι | να πέσει απάνω του σαν ταύρος ο καιρός | δώσε μου μάνα την ευχή να βγω γερός | πόλεμος είναι και χορός | και παραζάλη. | Τ' όνειρο μικρή σαν χαθώ νωρίς | κάμε φυλαχτό για να το φορείς | ράψε δυο πουλιά με κλωστή χρυσή | το 'να να 'μαι εγώ, τ' άλλο να 'σαι εσύ.

06. Στα ρόδα της αυλής μου Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Πέτρος Ταμπούρης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Στα ρόδα της αυλής μου | αγκάθι δεν θα βρεις, | την πόρτα της ψυχής μου | δεν πέρασε κανείς. | Τα χείλη μου η δίψα | τα έσκαψε βαθιά, | αν έρθεις μεσημέρι | θα γίνω εγώ δροσιά. | Αν έρθεις νύχτα πάλι | στο λέω μη ντραπείς, | φωτιά εγώ θ' ανάψω | και φως της αστραπής. | Στα ρόδα της αυλής μου | αγκάθι δεν θα βρεις, | την πόρτα της ψυχής μου | δεν πέρασε κανείς.

07. Μια άλλη φωνή Τραγούδι: Σωκράτης Μάλαμας
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Μικρή η φωνή κι ανήμπορη μια λέξη ν' ακουστεί | σ' αυτή την άσκοπη βουή που όλα τα σκεπάζει. | Μα τώρα νιώθω μια αιτία, κι ένα λόγο που θα κάνω | ολόχρυσες οι σάλπιγγες, τραγούδι να σημάνουν. | Μέσα απ' αυτό το φονικό | μονάχα ο έρωτας θα ζήσει | γι' αυτό στο σώμα σου ας χαθώ | στους δρόμους που ονειρεύομαι | χωρίς επιστροφή. | Κι ενώ η μαμή της ιστορίας με ξεχνάει | τους ίδιους κύκλους ξεγεννάει με ίδιους πάντα τρόπους. | Το τζάμι σπάζω μιας βιτρίνας και παίρνω όλα τα φιλιά σου | που εκεί τα φυλακίσανε, μα τώρα μου ανήκουν. | Μέσα απ' αυτό το φονικό | μονάχα ο έρωτας θα ζήσει | γι' αυτό στο σώμα σου ας χαθώ | στους δρόμους που ονειρεύομαι | χωρίς επιστροφή.

08. Πόσο σε θέλω Τραγούδι: Αναστασία Μουτσάτσου
Μουσική: Τερμίτες | Στίχοι: Γιάννης Σπυρόπουλος
Στην άκρη του απείρου, στιγμούλα του ονείρου | σταγόνα που στάζει, πόσο σου μοιάζει | φωτιά και αέρας, στον κόσμο φοβέρα | στη νύχτα που ουρλιάζει, πώς σε τρομάζει... | Σου μοιάζει η σελήνη | πού να `βρω γαλήνη | στον Άδη ανατέλλω | πόσο σε θέλω... | Πόσο σε θέλω.. | Κόντρα στους νόμους ερήμου προφήτης... | Σημάδια στην άμμο, που απόψε θα σβήσεις... | Ασπρόμαυρο μέλλον, σκυφτός μετανάστης | σταθμός στο ραδιόφωνο, που πρέπει ν’ αλλάξεις | Σου μοιάζει η σελήνη | πού να `βρω γαλήνη | στον Άδη ανατέλλω, | πόσο σε θέλω... | Πόσο σε θέλω... | Πόσο σε θέλω... | Πόσο σε θέλω...

09. Ελεύθερος χρόνος Τραγούδι: Βαγγέλης Γερμανός
Μουσική: Βαγγέλης Γερμανός | Στίχοι: Βαγγέλης Γερμανός
Ηλεκτροσόκ η πόλη βγάζει | μια μυρωδιά θανατερή | Δεν ξημερώνει , δε βραδιάζει | Σε τούτη τη χωματερή | Θάλασσά μου | Ετούτη η πόλη θλίψη και πόνος | Θάλασσά μου | Κι εσύ ο δικός μου ελεύθερος χρόνος | Είσαι το φάρμακο για όλα | το πιο γλυκό ναρκωτικό | Μια ξελογιάστρα, μια μαργιόλα | Γουστάρω να σε παντρευτώ.

10. Κοπέλες για λίγο Τραγούδι: Βασίλης Καζούλης
Μουσική: Βασίλης Καζούλης | Στίχοι: Βασίλης Καζούλης
Τα παλιά τραγούδια τα παλιά φιλιά | πίσω μου αφήνω άλλη μια φορά | Θέλω να φύγω, να φύγω | σαν τις κοπέλες που μ' αγάπησαν για λίγο | Να φύγω απ' τον παλιό μου εαυτό | Με παράθυρά γαλάζια δειλινά | τίποτα η ψυχή μου δεν ξεχνά | Θέλω να φύγω, να φύγω | σαν τις κοπέλες που μ' αγάπησαν για λίγο | να φύγω απ' τον παλιό μου εαυτό | Τ' άστρα φέγγουν χρόνια μακριά | όνειρα καινούρια όνειρα παλιά | Θέλω να φύγω, να φύγω | σαν τις κοπέλες που μ' αγάπησαν για λίγο | να φύγω απ' τον παλιό μου εαυτό.

11. Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα Τραγούδι: Νίκος Ζιώγαλας
Μουσική: Νίκος Ζιώγαλας | Στίχοι: Νίκος Ζιώγαλας
Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Όλυμπος | πάλι τη ζωή να βρεις ξεκίνα, αχ τι φως | Τέτοιο πόνο δεν τον θέλει ούτε ο Θεός | συγχώρεσε τον εαυτό σου, βάλε μπρος | Έτσι απλά και όμορφα πάλι η ζωή κυλάει | χθες ήταν νύχτα άγρια κι έπεσε να με φάει | Νόμιζα όλα τέλειωσαν, μια σπίθα όμως κρατάω | Σαν από νάρκωση βαθιά σιγά, σιγά ξυπνάω | Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Όλυμπος | πάλι τη ζωή να βρεις ξεκίνα, αχ τι φως | Τέτοιο πόνο δεν τον θέλει ούτε ο Θεός | συγχώρεσε τον εαυτό σου, βάλε μπρος | Δίπλα ο φίλος μου γελά κι ο δρόμος ίσια πάει | πέρασμα είναι η ζωή και η βροχή ξεσπάει | Χρώματα, κύκλος του θεού κι η ρόδα όπως γυρνάει | Φαίνεται πίσω να κυλά, κι όμως μπροστά μας πάει | Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Όλυμπος | πάλι τη ζωή να βρεις ξεκίνα, αχ τι φως | Η ρόδα όπως γυρνάει | κι όμως μπροστά μας πάει.

12. Γυναίκα Τραγούδι: Χρήστος Θηβαίος
Μουσική: Χρήστος Θηβαίος | Στίχοι: Χρήστος Θηβαίος
Κάποιοι φιλήσανε τον Ιούδα εκεί στο μέτωπο | κι άλλοι ψαρέψανε ουρανό σε ένα πηγάδι | άλλοι κρεμάσαν σαν δικτάτορα ένα φυλαχτό | στις φυλακές πάντα ονειρεύονται το βράδυ | Κάναμε έκτρωση σε ό,τι αθώο μας απέμεινε | κι εσύ συνέλαβες με ένα άρωμα τυχαίο | μα τα τριαντάφυλλα που σου έστειλα λίγο έλειψε | χαράματα να σκοτωθούν σε ένα τροχαίο | Όσο αξίζει μια γρατζουνιά απ’ την ανάσα σου | δεν αξίζουν θεωρίες μιας ζωής | γυναίκα αν έχω κάνει λάθος συγχώρα με | γυναίκα αν είμαι σωστός μη μου το πεις | Κάποια πατρίδα τα χείλη μου τα φίλησε | φτηνά και με έσπρωξε γελώντας προς τη μάχη | κι όσοι της δώσαν το κορμί τους για παράσημο | αυτή έναν τάφο τους κάρφωσε στη ράχη | Όσα θηρία με ζυγώσανε τους έφτασε | να χορτάσουν μοναχά με τη στολή μου | μα οι άνθρωποι μ’ άφησαν ήσυχο σαν έμαθαν | πως γυάλιζα ένα πολυβόλο στην αυλή μου | Όσο αξίζει... | θυμάμαι κάποτε στα μάτια σου κυνήγησα | τον εαυτό μου με ένα μαχαίρι της κουζίνας | μα μόνο η τρέλα, μόνο η τρέλα μου με ξέπλυνε | σαν καταρράκτης απ’ το αμάρτημα της φτήνιας | Κι έτσι του κόσμου τα μπαλκόνια ερωτεύτηκα | αυτά που αγγίζουνε το βλέμμα με το στόμα | μα δεν ξεχνάω τα υπόγεια που κυλίστηκα | γι’ αυτό η φτέρνα μου έχει δέσει με το χώμα | Όσο αξίζει... | Απόψε πότισα τις ρίζες που ονειρεύτηκες | και τους καρπούς που εγκυμονούσε η τροχιά σου | κυρά, δε βρήκα μουσική που να σου άξιζε | πόνος στη γέννα προσκυνώ την αρχοντιά σου | Θα χαραμίσω τη ζωή μου περιμένοντας | να `ναι πολύ αργά για να τη διορθώσω | και στα ρουθούνια του ουρανού θα μπω ουρλιάζοντας | τη μύτη του πριν ξεψυχήσω να ματώσω.

13. Πετάμε Τραγούδι: Κρίστη Στασινοπούλου
Μουσική: Στάθης Καλυβιώτης | Στίχοι: Κρίστη Στασινοπούλου
Στο φεγγάρι θα περπατήσουμε μαζί | ένα βράδυ σε κάποια άλλη μας ζωή | το σκοτάδι θα εναλλάσσεται με φως | μα στο χρόνο δε θα υπάρχει πίσω μπρος | δίχως βάρος, κάθε βήμα τολμηρό | μες το χάος σ’ ένα άπειρο ρευστό | πετάμε... πετάμε... | πετάμε... πετάμε... | Γύρω γύρω πλανήτες άγνωστοι κυλούν | τα άστρα λάμπουν, χρυσή | αστρόσκονη σκορπούν | δίχως βάρος είναι πνεύμα το κορμί | δίχως ύλη, σε πατρίδα μακρινή | πετάμε... πετάμε... | πετάμε... πετάμε... | Για το μέλλον κλείνουμε απόψε ραντεβού | θα βρεθούμε στην επικράτεια του νου | πετάμε... πετάμε...

14. Μάνα Γη Τραγούδι: Apurimac
Μουσική: Daniel Armando Jusid | Στίχοι: Χάρης Κατσιμίχας
Πείτε του Ήλιου να φανεί και να χαμογελάσει | να τραγουδήσουν τα πουλιά στα πράσινα λιβάδια | πείτε του Ήλιου να φανεί και να μας αγκαλιάσει | όπως μας αγκαλιάζουνε του αργαλειού τα δώρα | Μάνα Γη, Μάνα Γη, Ουρανέ, πατέρα Ουρανέ | τα παιδιά σας είμαστε | Μάνα Γη, Μάνα Γη, Ουρανέ, πατέρα Ουρανέ | τα παιδιά σας είμαστε | Το άσπρο φως του πρωινού, ας είναι το στημόνι | το κόκκινο του δειλινού, ας είναι το υφάδι | και οι σταγόνες της βροχής, τα ασημένια κρόσσια | και ύστερα όλα τα χρώματα, απ’ το ουράνιο τόξο | Μάνα Γη, Μάνα Γη, Ουρανέ, πατέρα Ουρανέ | τα παιδιά σας είμαστε | Μάνα Γη, Μάνα Γη, Ουρανέ, πατέρα Ουρανέ | τα παιδιά σας είμαστε…

15. Ah Mon Die Τραγούδι: Σαβίνα Γιαννάτου
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό

16. Θ' ανεβώ στον ουρανό Τραγούδι: Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Ψαραντώνης | Στίχοι: Ηλίας Βασιλαράς
Θ' ανεβώ στον ουρανό να ρωτήξω το Θεό | πού 'σαι τση μηλίτσας μήλο απου θάμπωσες τον ήλιο | πού 'σαι πετροπερδικά μου που πετάς στα όνειρά μου | Μαυρομάτα και ξανθή μου λεμονίτσα φουντωτή μου | χρόνους ψάχνω και ζαμάνια στ' ουρανού τα μεϊντάνια | χρόνους ψάχνω, δε σε βρίσκω χρυσασκάλιστό μου ρίσκο | Είπε μου ο Θεός στ' αυτί μου κι έκαψε την, την ψυχή μου | πως στο θρόνο του σε θέλει να σε προσκυνούν αγγέλοι | πού 'σαι πετροπερδικά μου που πετάς στα όνειρά μου.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Ανάθεμά σε Τραγούδι: Παντελής Θαλασσινός
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Παντελής Θαλασσινός
Σ' έχω ώρες, ώρες μα το Θεό | τόσο πολλή ανάγκη | που τρέχουν απ' τα μάτια μου | θάλασσες και πελάγη | Στείλε ένα γράμμα μια συλλαβή | αν έχεις το Θεό σου | που κρέμομαι απ' τα χείλη σου | κι είμαι στο έλεός σου | Ανάθεμά σε δε με λυπάσαι | που καίγομαι και λιώνω | που μ' έκανες και σ' αγαπώ | και τώρα μαραζώνω | Κλειδώθηκαν οι σκέψεις μου | μες στου μυαλού τα υπόγεια | αχ πόσα θέλω να σου πω | μα δεν υπάρχουν λόγια | Ανάθεμά σε δε με λυπάσαι | που καίγομαι και λιώνω | που μ' έκανες και σ' αγαπώ | και τώρα μαραζώνω.

02. Ακρωτήριον Ταίναρον Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Στο Σούνιο στο Ταίναρο | στο φως και στο σκοτάδι | Με χτυποκάρδι κόκκινο | καίω πρωί και βράδυ | Βράχος μαντήλι του γιαλού | φανάρι και σινιάλο | Ολόγυμνη στα κύματα | τον έρωτα θα ψάλλω | Φρέσκο πετράδι στάζουνε | τα ολόξανθα μαλλιά του | ξυλάρμενος και για κουπί | έχει τα κρίματά του | Βράχος ...

03. Το όχι αποκοιμήθηκε Τραγούδι: Λουδοβίκος των Ανωγείων
Μουσική: Λουδοβίκος των Ανωγείων | Στίχοι: Λουδοβίκος των Ανωγείων
Ανάμεσα στο όχι | και στο κρυμμένο ναι | χάθηκε η ζωή μου | μεγάλε ουρανέ. | Δεν κρύβεται στη νύχτα | το άσπρο γιασεμί. | Λύγισε η αγάπη όταν είπες μη, | λύγισε η αγάπη όταν είπες μη. | Βγαίνω στον αέρα | με χάρτινο φτερό. | Μακριά σου δεν αντέχω, | κοντά σου δε μπορώ. | Κοντά σου δεν αντέχω, | μακριά σου δε μπορώ. | Χαμήλωσε τα φώτα | μεγάλε ουρανέ, | το όχι αποκοιμήθηκε | στην αγκαλιά του ναι, | το όχι αποκοιμήθηκε | στην αγκαλιά του ναι.

04. Ο φιλομαθής πτωχός Τραγούδι: Νίκος Ξυδάκης
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Γεώργιος Βιζυηνός
Αλλοίμονο, αλλοίμονο | είμαι φτωχό, είμαι φτωχό | Σ' αυτού του κόσμου τον τροχό | είμ' ορφανό και ξένο | κι αγράμματο θα μένω | Του κάκου λεν υπομονή | πολλοί σαν 'σένα ορφανοί | και δύστυχοι και ξένοι | δεν έμειναν θαμμένοι | Του κάκου γιατί εκείνοι εκεί | ήσαν της τύχης ειδικοί | μα 'μένα το καημένο | μ' έχει λησμονημένο | Και να, ορφάνεψα μικρό | της ξενιτιάς το πικρό | με τράνεψε αγέρι | και του Θεού το χέρι | Αν φταίω τ' άκακο εγώ | φωτιά να πέσει να καώ | Θαρρούσα πως χορταίνει | εκείνος που μαθαίνει | Μου είπαν πως εδώ πολλοί | σα δουν έν' άτυχο πουλί | που αγαπά τα φώτα | δεν του γυρνούν τα νώτα | Ε, να λοιπόν στο αψηλό | κατώφλι σας κι εγώ δειλό εκάθισα πουλάκι | μ' αυτό το τραγουδάκι | Δεν σας ζητώ λοιπόν ούτε ψωμί | ούτ' ένα ρούχο στο κορμί | διψώ, διψώ τη θεία | αληθινή παιδεία | Σ' αυτού του κόσμου τον τροχό | ναι, εγεννήθηκα φτωχό | εις τη γριάν Ελλάδα | της προκοπής τη δάδα | Όσοι 'στε του γένους οι τρανοί | η τύχη όλα τα φθονεί | και τίποτε δε μένει | εδώ στην Οικουμένη | Αφήσατε την απονιά | βαστούν το δίσκο μου απ' τη μια | οι Μούσες κι απ' την άλλη | ο Λυτρωτής και ψάλλει | Είναι δικό μου τ' ορφανό | και πάνω 'κει στον Ουρανό | δε θα μετανοήσει | όποιος το βοηθήσει | Είναι δικό μου τ' ορφανό.

05. Τρεις καφέδες Τραγούδι: Σωκράτης Μάλαμας 
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Τρεις καφέδες έπινα μαζί του | και δεν έβγαζα μιλιά | τρεις καφέδες και δεν έβαλα | στο στόμα μου νερό. | Δε λυπάμαι που 'χεις φύγει | από μένα μακριά | ντρέπομαι τα σκαλοπάτια | π' ανεβαίναμε αγκαλιά. | Τρεις καφέδες έπινα μαζί του | και κατάλαβα γιατί | τόσοι άνθρωποι στον κόσμο | έχουν χάσει τη φωνή. | Δε λυπάμαι που 'χεις φύγει | από μένα μακριά | ντρέπομαι τα σκαλοπάτια | π' ανεβαίναμε αγκαλιά.

06. Του παραδείσου λεμονιά Τραγούδι: Παντελής Θαλασσινός
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Του παραδείσου λεμονιά | ένα κλαδάκι λησμονιά | φύλαξε και για μένα, φύλαξε και για μένα | Που 'χω δυο χρόνια στο λαιμό | δεμένα αναστεναγμό | και χείλη κλειδωμένα, και χείλη κλειδωμένα | Γέμισε μύρα κι ευωδιές το κορμάκι μου | που ανασταίνουν τις καρδιές λεμονάκι μου | που ανασταίνουν τις καρδιές λεμονάκι μου | που σταματούν τον πόνο | Στείλε μου το λευκό σου ανθό με τ' αρώματα | πριν πέσω και πριν μαραθώ σ' άλλα σώματα | πριν πέσω και πριν μαραθώ σ' άλλα σώματα | πριν μπω στον τρίτο χρόνο | Του παραδείσου λεμονιά | κρύψε τα ρούχα του φονιά | στης πίκρας το ντουλάπι, | στης πίκρας το ντουλάπι | τα ματωμένα τα νερά | να βγάλω πάλι τα φτερά | που μου σπασ' η αγάπη, | που μου σπασ' η αγάπη | Γέμισε μύρα κι ευωδιές το κορμάκι μου | που ανασταίνουν τις καρδιές λεμονάκι μου | που ανασταίνουν τις καρδιές λεμονάκι μου | που σταματούν τον πόνο | Στείλε μου το λευκό σου ανθό με τ' αρώματα | πριν πέσω και πριν μαραθώ σ' άλλα σώματα | πριν πέσω και πριν μαραθώ σ' άλλα σώματα | πριν μπω στον τρίτο χρόνο.

07. Η χαρτορίχτρα Τραγούδι: Λιζέτα Καλημέρη
Μουσική: Λουδοβίκος των Ανωγείων | Στίχοι: Λουδοβίκος των Ανωγείων
Η χαρτορίχτρα η Αμινά | φάνηκε απ' το πουθενά | χώρεσε μέσα στη σιωπή | κι αν τη ρωτούσες τι να πει | είχε στερέψει. | Λένε πως ήρθε απ' τη Λιβύη | μετά από μια καταστροφή | που 'χε προβλέψει. | Λένε πως ήρθε απ' τη Λιβύη | μετά από μια καταστροφή. | Έφτασε νύχτα στα Χανιά | Φλεβάρη του πενήντα εννιά | σ' ένα λιμάνι | άλλαξε ρούχα και θωριά | και πήρε σβάρνα τα χωριά | μ' ένα φλιτζάνι. | άλλαξε ρούχα και θωριά | και πήρε σβάρνα τα χωριά. | Η χαρτορίχτρα η Αμινά | χάθηκε πάνω στα βουνά | την έβλεπαν καμιά φορά | πριν από κάθε συμφορά | με τη μεταξωτή στολή | να βλέπει την Ανατολή.

08. Το φαρμάκι Τραγούδι: Σωκράτης Μάλαμας 
Μουσική: Νίκος Ξυδάκης | Στίχοι: Θοδωρής Γκόνης
Όποιος το φαρμάκι ψάχνει | δεν το αγαπά | δε γνωρίζει από πόνο | ούτε από χαρά. | Δέσε ένα λευκό μαντήλι | κι άστο να φυσά | θα 'ρθει ο πόνος να σε πάρει | θα 'ρθει κι η χαρά. | Όποιος κρύβει στην καρδιά του | μέσα ζυγαριά | το τι δίνει, το τι παίρνει | δεν το εκτιμά.

09. Στυλίτης Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Πάνω στα λυτά σου τα μαλλιά | φωλιάζουν λαμπυρίδες | Πάνω στα λυτά μαλλιά | αχ την αγάπη μου είδες | Είδες το γέλιο του ουρανού | του γερακιού το ράμφος | Είδες το πρώτο πέταγμα | της αφορμής το άνθος | Πάνω στα λυτά σου τα μαλλιά | φωλιάζουν λαμπυρίδες | Πάνω στα λυτά μαλλιά | αχ την αγάπη μου είδες | Πάνω στο λευκό σου το λαιμό | πέφτει πυκνό το χιόνι | Πάνω στο λευκό λαιμό | χέρι ζεστό ζυγώνει | Φέρνει τα πέντε δάκτυλα | φέρνει τα δέκα χάδια | Φέρνει και σώμα δύστροπο | που έμαθε στα σκοτάδια | Πάνω στο λευκό σου το λαιμό | πέφτει πυκνό το χιόνι | Πάνω στο λευκό λαιμό | χέρι ζεστό ζυγώνει | Πάνω στα ματόκλαδά σου ζει | στυλίτης ξεχασμένος | Πάνω στα ματόκλαδα | εσύ είσαι ανεβασμένος | Παίζεις λαούτο με φτερό | και εγώ τα μάτια κλείνω | Γλιστράς από τα βλέφαρα | και στην καρδιά σε αφήνω | Πάνω στα ματόκλαδά σου ζει | στυλίτης ξεχασμένος..

10. Φίλα με Τραγούδι: Αναστασία Μουτσάτσου
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Βασίλης Δημητρίου
Πάγωσαν τα μάτια μου σαν είδα | τρελό παιδί να με κοιτάς | Τότε που με κοίμιζαν άγγελοι | στην αγκαλιά της Παναγιάς | Φίλα με κι αγάπησέ με | κράτα με φυλάκισέ με | Όλα τα ζητάει η καρδιά | Μίλα μου σαν το τραγούδι | πάρε με και σαν λουλούδι | άσε με στην άκρη της χαράς | Φίλα με και σκότωσέ με | διώξε με βασάνισέ με | Όλα τα ζητάει η καρδιά | Μίλα μου σαν το τραγούδι | πάρε με και σαν λουλούδι | άσε με στην άκρη της χαράς | Σαν μάγος ήρθες και με πήρες | σ' ένα ταξίδι σκοτεινό | και μ' άφησες κοντά στη θλίψη | και δίπλα στον εσπερινό.

11. Θυμάμαι Τραγούδι: Χρήστος Θηβαίος
Μουσική: Βασίλης Δημητρίου | Στίχοι: Λέων Κουκούλας
Είχε δυο μάτια γαλανά, θυμάμαι | είχε ένα στόμα τόσο κρεμεζί. | Παράξενο να τρέμω όταν τη θυμάμαι | μη ξέροντας αν πέθανε ή αν ζει. | Ήταν χλομή σαν Παναγιά, θυμάμαι | σαν εκκλησιά βυζαντινή, θυμάμαι | σώπαινε σαν την Παναγιά, θυμάμαι | είχε δυο μάτια γαλανά, θυμάμαι. | Είχε δυο μάτια γαλανά, θυμάμαι | είχε ένα στόμα τόσο κρεμεζί. | Παράξενο που είναι τώρα να λυπάμαι | μη ξέροντας αν πέθανε ή αν ζει. | Ήταν χλομή σαν Παναγιά, θυμάμαι | σαν εκκλησιά βυζαντινή, θυμάμαι | σώπαινε σαν την Παναγιά, θυμάμαι | είχε δυο μάτια γαλανά, θυμάμαι.

12. Με το ίδιο μακό Τραγούδι: Μαρίνα Σκιαδαρέση
Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Με το ίδιο μακό | και με κέφι κακό | φύγαν μέρες | Το φεγγάρι απ' τη μια | και του κόσμου η ζημιά | βάλαν βέρες | Τι θα κάνεις εσύ | είναι εννιά και μισή | τον καπνό μου φυσάω | Και προτού να λουστώ | σταυρουδάκι Χριστό | μες στα δόντια κρατάω | Κι όλο εσένα θέλω μόνο | για κανέναν δεν σηκώνω | τώρα πια το ακουστικό | Μόνο εσένα και είμαι εντάξει | το ταβάνι έχει πετάξει | δυο φωτιές στον ουρανό | Σε χρειάζομαι και | το καινούργιο παρκέ | με το πόδι πληγώνω | Σου φυλάω μουσικές | στο ταξίδι να καις | μες στο χρόνο | Τι θα κάνεις λοιπόν | το κομμένο Depon | κυνηγάω στο σεντόνι | Και προτού να το πιω | σαν δεσμός με σκορπιό | λογαριάζονται οι πόνοι.

13. Μιλώ για σένα Τραγούδι: Μελίνα Κανά
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου | Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Μιλώ με τα ψηλά τ' απάτητα βουνά | και τους μιλώ για σένα | πως έχεις ομορφιά και φρύδια τοξωτά | σαν πέτρινα γεφύρια | Και μ' απάντησαν: | ''Τα γεφύρια χορταριάζουν. | Άμοιρη ψυχή μη ξεγελαστείς''. | Μιλώ με τ' ουρανού τα μαύρα σύννεφα | και τους μιλώ για σένα | πως όταν περπατάς, γλυκά όπου πατάς | η στέρφα γη ανθίζει | Και μ' απάντησαν: | "Η γη ανθίζει εκεί που θέλει. | Άμοιρη ψυχή μη ξεγελαστείς." | Μιλώ με τις πηγές που ζούνε μοναχές | και τους μιλώ για σένα | πως όταν με κοιτάς, σαν λες πως μ' αγαπάς | αγγέλοι φτερουγίζουν | Και μ' απάντησαν: | "Είναι χάρτινοι οι αγγέλοι. | Άμοιρη ψυχή μη ξεγελαστείς."

14. Ο Σαρακηνός κουρσάρος, ο Αλή Τραγούδι: Δημήτρης Ζαχαριουδάκης
Μουσική: Δημήτρης Αποστολάκης | Στίχοι: Δημήτρης Αποστολάκης
Τις νύχτες του καλοκαιριού πού `ριχνε τα μαλλιά σου | ένα αεράκι νοτικό μες στη θολή ματιά σου | θυμάσαι το μπάρμπα Στελλή με τσ’ ώρες να μιλεί | για ένα μικρό Σαρακηνό κουρσάρο τον Αλή; | Μικρό παιδί το πήρανε και το `ψησε η αρμύρα | τρανός κουρσάρος γίνηκε, έτσι το `γραφε η μοίρα | έλεγε ο γέρος κι έπεμπε το λογισμό μου αλλού | μα επάτουνα στα χνάρια σου στην άκρη του γιαλού | Σ’ ένα ακρογιάλι μια βραδιά, στου φεγγαριού τη χάση | άραξε τη γαλέρα του μέχρι ο νοτιάς να πάψει | και μάγεψε τη σκέψη του μιας κόρης το φιλί | και η γαλέρα εμίσεψε με δίχως τον Αλή | Ήτανε λέει στη φύση του καράβια νε κουρσεύει | και πολιτείες μακρινές κι άγνωστες να γυρεύει | κι έφυγε από την αγκαλιά της κόρης μια βραδιά | με σύντροφο αγιάτρευτη πληγή μες στην καρδιά | Ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί κοντά στην άκρη | της ιστορίας του ‘φευγε του γέρου ένα δάκρυ | άμμος λέει πως του ‘μπαινε στα βλέφαρα βαθιά | που σήκωνε απ’ τη θάλασσα η δυνατή νοθιά | Μάδησε ο χρόνος σαν παιδί της νιότης το λουλούδι | μα εγώ σε φύλαξα ακριβή σ’ ένα φτωχό τραγούδι | φαίνεται πως σ’ αγάπησα και σ’ αγαπώ πολύ | γιά να δακρύζω σαν μιλώ για το μικρό Αλή.

15. Κλείστηκαν τα περάσματα Τραγούδι: Ελένη Κολετζάκη
Μουσική: Νίκος Αρμπιλιάς | Στίχοι: Ευαγγελία Μηλίτση

16. Μισιρλού Τραγούδι: Μαριώ
Μουσική: Νίκος Ρουμπάνης | Στίχοι: Νίκος Ρουμπάνης
Μισιρλού μου, η γλυκιά σου η ματιά | φλόγα μου 'χει ανάψει μες στην καρδιά, | αχ γιαχαμπίμπι, αχ γιαλελέλι, αχ | τα δυο σου χείλη στάζουνε μέλι, οϊμέ. | Αχ, Μισιρλού, μαγική ξωτική ομορφιά, | τρέλα θα μου 'ρθει, δεν υποφέρω πια, | αχ, θα σε κλέψω μέσ' απ' την Αραπιά. | Μαυρομάτα Μισιρλού μου τρελή | η ζωή μου αλλάζει μ' ένα φιλί, | αχ γιαχαμπίμπι, μ' ένα φιλάκι, αχ | απ' το δικό σου το στοματάκι, οϊμέ.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης