Τετάρτη, 7 Ιουνίου 2017

Μανώλης Μητσιάς No. 2





















01. Τι να πούμε τι Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Τι να πούμε τι, | τι να τραγουδήσουμε; | Μέσα στη βροχή | σαν κεριά θα σβήσουμε. | Σε παρακαλώ πες μου αν θέλεις κάτι, | πέρασες εσύ ποτέ με ψωμί κι αλάτι; | Σε παρακαλώ πες μου κάτι ακόμα, | έγειρες να κοιμηθείς σε βρεγμένο χώμα; | Τι να πούμε τι, | τι να τραγουδήσουμε. | Πού να πάμε πού, | να ξεχειμωνιάσουμε; | Με μισή καρδιά, | τι να πρωτοφτιάξουμε; | Σε παρακαλώ πες μου αν θέλεις κάτι, | πέρασες εσύ ποτέ με ψωμί κι αλάτι; | Σε παρακαλώ πες μου κάτι ακόμα, | έγειρες να κοιμηθείς σε βρεγμένο χώμα.

02. Ήρθατε σαν κύματα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σημαδεμένη και προδομένη | έμεινε πάντα η δική μας η γενιά. | Μας βρήκαν μπόρες, δύσκολες ώρες | κι ούτε λυχνάρι, | ούτε φως στη σκοτεινιά. | Ω, ήρθατε σαν κύματα, | ω, θύμησες παλιές. | Ω, πάνω από συντρίμματα, | ω, κι άδειες αγκαλιές. | Ξεκληρισμένα και πικραμένα | μείνανε πάντα | της γενιάς μου τα παιδιά. | Κάντε κουράγιο κι απ' το ναυάγιο | κάπου θα βρούμε | της χαράς την αμμουδιά.

03. Σπίτι μου Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Σπίτι μου με τ' άσπρα σου γιασεμιά | σπίτι μου παλιά μου κληρονομιά | γύρισα σηκώνοντας τον σταυρό | χαλάσματα τριγύρω σου για να βρω | Τι θες εδώ ταξιδιώτη | με τα σπασμένα κουπιά | ούτε η αγάπη σου η πρώτη | δεν σε θυμάται πια | Σπίτι μου παλιά μου κληρονομιά | παλάτι μου, στου κόσμου την ερημιά.

04. Κυκλαδίτικο Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στη Μύκονο, στη Σέριφο, στη Σίκινο, στη Μήλο | πετάς κυπαρισσόμηλο κι εγώ πετάω μήλο. | Στην Αμοργό, στην Κίμωλο, στη Νιό, στη Σαντορίνη | μου στέλνεις κιτρολέμονο σου στέλνω μανταρίνι. | Παράγγειλα του κύρη σου που πίνει τον καφέ του | να σ’ έχει μαντζουράνα του, να σ έχει κατιφέ του. | Παράγγειλα της μάνας σου που πλένει στο σκαφίδι | να μη σου λέει πικρόλογα τι θα τη φάει το φίδι. | Να δώσει η Μεγαλόχαρη κι η Παναγιά η Κανάλα | να μεγαλώσεις γρήγορα σαν τα κορίτσια τ άλλα. | Και τ’ Αγιο Λιός ανήμερα στη Νάξο και στην Πάρο | να δώσει η Καλαμιώτισσα γυναίκα να σε πάρω. | Παράγγειλα του κύρη σου που ρίχνει παραγάδι | να ρθεί να κουβεντιάσουμε την Κυριακή το βράδυ. | Παράγγειλα της μάνας σου που μοιάζει με βαρέλι | να σε ποτίζει αφρόγαλο να σε ταΐζει μέλι. | Στη Μύκονο, στη Σέριφο, στη Σίκινο, στη Μήλο...

05. Πρωτομηνιά, πρωτομηνιά Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Πρωτομηνιά, πρωτομηνιά | πήρα τους δρόμους παγανιά | να βρω πού πας, ποιό παράθυρο χτυπάς | τώρα που πια δεν μ' αγαπάς | Πρωτομηνιά, πρωτομηνιά | ψηλή μου δενδρολιβανιά | δεν ήρθες χθες, δε μ' αντάμωσες προχθές | κι είχα τις πόρτες ανοιχτές... | Τώρα το δάκρυ κυλάει ακόμη | θολώνει τη ματιά | ήσουν μια σπίθα μικρή στο χώμα | κι έγινες φωτιά...

06. Σαν πας στην Αλεξάνδρεια Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Σαν πας στην Αλεξάνδρεια | και φτάσεις στο λιμάνι, | να πεις τα χαιρετίσματα | που κόμπο σου 'χω κάνει. | Να στείλω μάγια μυστικά | γραφή μαλαματένια, | στο σπίτι της αγάπης μου | που μ' έφαγε η έννοια. | Σαν πας στην Αλεξάνδρεια | για κάνε μου τη χάρη, | αγόρασέ μου βάλσαμο | και σκόνη κεχριμπάρι. | Να στείλω μάγια μυστικά | γραφή μαλαματένια, | στο σπίτι της αγάπης μου | που μ' έφαγε η έννοια. | Σαν πας στην Αλεξάνδρεια | να μην το λησμονήσεις, | τη ζωγραφιά της την παλιά | για μένα να ζητήσεις. | Να στείλω μάγια μυστικά | γραφή μαλαματένια, | στο σπίτι της αγάπης μου | που μ' έφαγε η έννοια.

07. Μια Κεφαλλονίτισσα Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Μια Κεφαλλονίτισσα μέσ' απ' τ' Αργοστόλι | μια Κεφαλλονίτισσα και πώς να σας το πω. | Μια Κεφαλλονίτισσα μου 'δωσε πιστόλι | μου 'δωσε περίστροφο να πάω να σκοτωθώ. | Ντόνα Μαντόνα γλυκιά Κεφαλλονίτισσα | Ντόνα Μαντόνα με πίκρανες πολύ. | Όχι κυρά μου όχι, πιστόλι δε σου ζήτησα | όχι κυρά μου όχι, σου ζήτησα φιλί. | Μια Κεφαλλονίτισσα κάποιο μεσημέρι | μια Κεφαλλονίτισσα και πώς να σας το πω. | Μια Κεφαλλονίτισσα μου 'δωσε μαχαίρι | άγιε μου Γεράσιμε για να μαχαιρωθώ. | Ντόνα Μαντόνα γλυκιά Κεφαλλονίτισσα | Ντόνα Μαντόνα με πίκρανες πολύ. | Όχι κυρά μου όχι, μαχαίρι δε σου ζήτησα | όχι κυρά μου όχι, σου ζήτησα φιλί.

08. Σε βρήκα στη Μονεμβασιά Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Σε βρήκα στη Μονεμβασιά | να περπατάς μ' αρματωσιά | και στο λαιμό μαντήλι | Να 'χεις την ώχρα του καιρού | και το γαλάζιο του νερού | στα πεθαμένα χείλη | Τώρα κοιμάσαι στ' ανοικτά | του πέλαγου με σταυρωτά | τ' Ανάπλι και τη Μάνη | Αχ αδελφέ της ποταμιάς | του κόσμου και της ερημιάς | παιδί του Μακρυγιάννη | Φουσάτα πάνε στο Νοτιά | μα εσύ φουντώνεις τη φωτιά | στη μέση του Γενάρη | Κι από την Ύδρα ως τη Χιό | σε κυνηγάνε σαν στοιχειό | φονιάδες και κουρσάροι | Μα εσύ κοιμάσαι στ' ανοικτά | του πέλαγου με σταυρωτά | τ' Ανάπλι και τη Μάνη | Αχ αδελφέ της ποταμιάς | του κόσμου και της ερημιάς | παιδί του Μακρυγιάννη

09. Με το πρώτο λεωφορείο Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Δήμος Μούτσης | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Κοιτάζω βλέπω τον ουρανό | αχ ουρανέ μου καλέ μου ρώτησε, ρώτησε, ρώτησε | αν θα ‘ρθει απόψε το φεγγάρι | Κατερινιώ το γεράνι πότισε, πότισε, πότισε | και γείρε στο δικό μου μαξιλάρι | Χαράματα με το πρώτο λεωφορείο | φεύγω για τη δουλειά δυο φιλιά | και πες μου αντίο | Χαράματα με το πρώτο λεωφορείο | φεύγω για τη δουλειά δυο φιλιά | και πες μου αντίο | Κοιτάζω βλέπω τον ουρανό | πόσους καημούς η ζωή μας χώρεσε, χώρεσε, χώρεσε | μα η καρδιά μας δεν αλλάζει | Κατερινιώ τα καλά σου φόρεσε, φόρεσε, φόρεσε | κι αν είμαστε φτωχοί μη σε πειράζει | Χαράματα με το πρώτο λεωφορείο | φεύγω για τη δουλειά δυο φιλιά | και πες μου αντίο | Χαράματα με το πρώτο λεωφορείο | φεύγω για τη δουλειά δυο φιλιά | και πες μου αντίο.

10. Ο Δραγουμάνος του Βεζίρη Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Λουκιανός Κηλαηδόνης | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ο Δραγουμάνος του Βεζίρη | πίνει μαστίχα, ρίχνει τα χαρτιά. | Το 'να του μάτι στο Μισσίρι | τ' άλλο του μάτι στην Αρβανιτιά. | Κι όταν βαράει παλαμάκια | δούλες, σερμπέτια, μέλια έρχονται σωρό | και του Αχμέτ Αγά τα χανουμάκια | στην προσταγή του στήνουνε χορό. | Φάτε και πιείτε Δραγουμάνοι | τώρα που όλα είναι για τα σας. | Έτσι ορίζει το φιρμάνι | κι ο πολυχρονεμένος σας Πασάς. | Κι όσο για μας σ' ένα καλύβι | γεια σου Τζαβέλα, γεια σου Γέρο του Μοριά | Βράδυ, πρωί θα λιώνουμε μολύβι | για την τιμή και για τη λευτεριά.

11. Πέρνα να τα πούμε Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Γιώργος Χατζηνάσιος | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Πρώτο δρόμο δεξιά που θα συναντήσεις | όποιον κι αν ρωτήσεις | αμέσως θα σου πει | Μένω στο διώροφο | δίπλα στο γιαπί | Όταν βρεις λίγο καιρό | πέρνα να τα πούμε | Γεια σου τώρα σε φιλώ | και να μην χαθούμε | Ξέρεις πόσο χάρηκα που σε ξαναείδα | κι είχα βρε κορίτσι μου | χρόνια να σε δω | Από το Γυμνάσιο | στον Κορυδαλλό.

12. Στ' ουρανού την άκρη Τραγούδι: Μανώλης Μητσιάς
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Στραβά το καπελάκι μου | στριμμένο το τσιγάρο | πολλές φουρτούνες πέρασα | και δε φοβάμαι χάρο. | Τη θάλασσα πολέμησα | του κόσμου την αρμύρα | μα τώρα που σε γνώρισα | την κάτω βόλτα πήρα. | Στ' ουρανού την άκρη | Παναγιά σε φίλησε | παγωμένο δάκρυ | στην καρδιά μου κύλησε. | Στραβά το καπελάκι μου | στο χέρι κομπολόι | μετρώ τα σκαλοπάτια σου | κι η έγνοια σου με τρώει. | Μα πριν με διώξεις, άκαρδη | θερμά παρακαλώ σε | περκάλι βενετσάνικο | να κοιμηθούμε στρώσε.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης