Τρίτη, 9 Μαΐου 2017

Στέλιος Καζαντζίδης





















01. Αντιλαλούνε τα βουνά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Αντιλαλούνε τα βουνά, | σαν κλαίω εγώ τα δειλινά | περνούν οι ώρες θλιβερές | σ' ένα παλιό ρολόι | κι εγώ τους αναστεναγμούς | τους παίζω κομπολόι | Αντιλαλούνε τα βουνά, | σαν κλαίω εγώ τα δειλινά | Εμπάφιασ' απ' τα ντέρτια μου | κι απ' τα πολλά σεκλέτια μου | κουράγιο είχα στη ζωή, | μα τώρα που σε χάνω | θα είναι προτιμότερο για μένα να | πεθάνω | Αντιλαλούνε τα βουνά, | σαν κλαίω εγώ τα δειλινά | Στενάζω απ' τις λαβωματιές | κι απ' τις δικές σου μαχαιριές | λαβωματιές με γέμισες | και μ' έφαγαν οι πόνοι | και στη φωτιά που μ' έριξες, | τίποτα δε με σώνει

02. Ξημερώνει και βραδιάζει Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Ξημερώνει και βραδιάζει | Πάντα στον ίδιο τον σκοπό | φέρτε μου να πιω | το ακριβότερο πιοτό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Κι όταν βλέπεις ταβερνιάρη | Να σπάω να παραμιλώ | μη με κατακρίνεις | μη με παίρνεις για τρελό | εγώ πληρώνω τα μάτια π' αγαπώ | Η καρδιά μου συννεφιάζει | Τρέχουν τα δάκρυα βροχή | σίγουρα θα πάμε | μια και φτάσαμε ως εκεί | Εσύ στο χώμα κι εγώ στη φυλακή.

03. Νόμιζα πως ήταν φίλοι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Απ' τους φίλους π' αγαπούσα | δεν το φανταζόμουνα | πως μια μέρα θα πονούσα | και θα προδωνόμουνα. | Νόμιζα πως ήταν φίλοι | κι όμως με προδώσανε | την καρδιά μου και τα χείλη | μου τα φαρμακώσανε. | Για τους φίλους έχω δώσει | τη μπουκιά απ' το στόμα μου | και τα ρούχα μου ακόμα | τα 'βγαλα απ' το σώμα μου. | Νόμιζα πως ήταν φίλοι | κι όμως με προδώσανε | την καρδιά μου και τα χείλη | μου τα φαρμακώσανε. | Όταν έχεις τέτοιους φίλους | τι τους θέλεις τους εχθρούς; | Ο Θεός να σε φυλάει | από φίλους σαν κι αυτούς.

04. Αγάπησα και πόνεσα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Στη ζωή ποτέ μου δε μετάνιωσα | που πολύ σ’ αγάπησα και πόνεσα. | Γιατί στην καρδιά μου, | πρώτη μου φορά μου, | τέτοια αγάπη ένιωσα. | Τώρα που κρατώ εσένα αγκαλιά, | της αγάπης μου το περιβόλι | γέμισε λουλούδια, γέμισε πουλιά | και με ζήλια το κοιτάζουν όλοι. | Στη ζωή ποτέ μου δε μετάνιωσα | που πολύ σ’ αγάπησα και πόνεσα. | Γιατί στην καρδιά μου, | πρώτη μου φορά μου, | τέτοια αγάπη ένιωσα. | Απορώ με μένα εγώ που μέχρι χτές | έπαιζα, γελούσα μ’ όλες τις καρδιές. | Τώρα εσύ γλυκιά μου | μεσ’ στα όνειρά μου | είσαι όλες τις βραδιές. | Στη ζωή ποτέ μου δε μετάνιωσα | που πολύ σ’ αγάπησα και πόνεσα. | Γιατί στην καρδιά μου, | πρώτη μου φορά μου, | τέτοια αγάπη ένιωσα.

05. Το ταξίδι το στερνό μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μη με ξυπνήστε το πρωί | γιατί θα έχω φύγει | με δίχως την βαλίτσα μου | για το στερνό ταξίδι. | Το ταξίδι το στερνό μου | θα το κάνω την αυγή | και θα αφήσω τον καημό μου | για κληρονομιά στην γη | γεια σου πόνε γεια σου ψέμα | τέρμα στα φαρμάκι τέρμα. | Μη νε ξυπνήστε το πρωί | να πάω στην δουλειά μου | θα έχει σταματήσει πια | η έρημη καρδιά μου. | Το ταξίδι το στερνό μου | θα το κάνω την αυγή | και θα αφήσω τον καημό μου | για κληρονομιά στην γη | γεια σου πόνε γεια σου ψέμα | τέρμα στα φαρμάκι τέρμα.

06. Έφυγε, έφυγε Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Ένα σίδερο αναμμένο έχω στην καρδιά | είναι η δική σου αγάπη, που με τυραννά. | Θα 'χω σ' όλη τη ζωή μου | βάρος στη συνείδησή μου | για τα τόσα σφάλματά μου | που σε διώξαν μακριά μου. | Έφυγε, έφυγε, | έφυγε, την έχω χάσει | και γυρνώ, και ρωτώ | και τους δρόμους έχω πιάσει. | Απ' τον ύπνο μου ξυπνάω κι όλο σε ζητώ | τώρα έχω καταλάβει πόσο σ' αγαπώ. | Θα 'χω σ' όλη τη ζωή μου | βάρος στη συνείδησή μου | για τα τόσα σφάλματά μου | που σε διώξαν μακριά μου.

07. Ο Νικόλας ο ψαράς Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Πρωί, πρωί γυρίσανε | τα τρεχαντήρια όλα, | μα ο Νικόλας ο ψαράς, ο ψαράς, | δε φάνηκε ακόμα, στη στεριά. | Μπρος στ' ακρογιάλι στέκεται, | μια μάνα μαυροφόρα, | είναι αυτή π’ ανησυχεί, π’ ανησυχεί, | η μάνα του Νικόλα, του ψαρά. | Διστάζει ποιος να της το πει, | να την πληροφορήσει, | πως ο Νικόλας πνίγηκε, πνίγηκε | και πια δε θα γυρίσει, στη στεριά. | Πέρασαν μήνες, πέρασαν | κι η μάνα του Νικόλα, | με την ελπίδα στην καρδιά, στην καρδιά, | τον περιμένει ακόμα, στη στεριά.

08. Μπαξέ Τσιφλίκι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Πάμε τσάρκα πέρα στο Μπαξέ Τσιφλίκι | κούκλα μου γλυκιά απ' τη Θεσσαλονίκη | Στου Νικάκη τη βαρκούλα, γλυκιά μου Μαριγούλα | να σου παίξω φίνο μπαγλαμά | Πάμε τσάρκα πέρα στο Καραμπουρνάκι | να τα πιούμε μια βραδιά στο Καλαμάκι | κι από 'κει στο Μπεχτσινάρι, σε φίνο ακρογιάλι | να σου παίξω φίνο μπαγλαμά | Πάμε τσάρκα στην Ακρόπολη, στη Βάρνα | κι από 'κει στα κούτσουρα του Δαλαμάγκα | Μαριγώ θα σε τρελάνει, ν' ακούσεις τον Τσιτσάνη | να σου παίξει φίνο μπαγλαμά

09. Αναστενάζω βγαίνει φωτιά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέφανος Βαρτάνης
Αναστενάζω βγαίνει φωτιά | κλαίω ραγίζουν τα βουνά | από τα βάσανα μου τα βαριά | κι ο ουρανός αστράφτει και βροντά | Άκου θλιμμένε ουρανέ | τον αναστεναγμό μου | δως μου κουράγιο στην καρδιά, αχ | ν' αντέξω στον καημό μου | Της μοίρας μου κατάδικος | τραβώ τον δρόμο μου σκυφτός | Μοίρα σκληρή μη με χτυπάς | απάνω στην πληγή μου | άσε με λίγο να χαρώ, αχ | στη μαύρη τη ζωή μου.

10. Τα σφάλματα είναι για τους ανθρώπους Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Ηρακλής Παπασιδέρης
Μετανιωμένος γύρισα κι ήρθα για να σε δω, αχ! | μετανιωμένος γύρισα κι ήρθα για να σε δω, | ξέρω πως παραφέρθηκα, άλλοι με βάλαν κι έφυγα, | δεν έφταιξα εγώ, συγγνώμη σου ζητώ. | Εσύ κι αν μ' εγκατέλειψες, | εγώ σε καρτερούσα | και όποιος διαβάτης πέρναγε | για σένανε ρωτούσα. | Τώρα που ξανασμίξαμε | στην αγκαλιά μου μείνε, | τα σφάλματα, αγάπη μου, | για τους ανθρώπους είναι. | Συγχώρεσε το λάθος μου γιατί κι εγώ πονώ, αχ! | συγχώρεσε το λάθος μου γιατί κι εγώ πονώ, | ξέρω πως παραφέρθηκα, άλλοι με βάλαν κι έφυγα, | δεν έφταιξα εγώ, συγγνώμη σου ζητώ. | Μονάχη μου κάθε βραδιά, | ήταν η νύχτα χρόνος, | γιατί με πλήγωνε βαθειά | του χωρισμού ο πόνος. | Τώρα που ξανασμίξαμε | στην αγκαλιά μου μείνε, | τα σφάλματα, αγάπη μου, | για τους ανθρώπους είναι.

11. Η χήρα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Ευάγγελος Ατραΐδης
Μια χήρα είχε ορκιστεί στο πρώτο της στεφάνι, | μια χήρα είχε ορκιστεί στο πρώτο της στεφάνι, | αλλά δεν έμεινε πιστή στον όρκο που είχε κάνει, | μα αυτή δεν έμεινε πιστή στον όρκο που είχε κάνει. | Στις εννιά, στις εννιά του μακαρίτη | άλλον έ, άλλον έβαλε στο σπίτι. | Τα μαύρα ρούχα έβγαλε, άνοιξε την καρδιά της, | τα μαύρα ρούχα έβγαλε, άνοιξε την καρδιά της, | και νοικοκύρη έβαλε κρυφά στην κάμαρά της, | και νοικοκύρη έβαλε κρυφά στην κάμαρά της. | Στις εννιά, στις εννιά του μακαρίτη | άλλον έ, άλλον έβαλε στο σπίτι. | Η χήρα βρήκε τη χαρά, τα νιάτα της γλεντάει, | η χήρα βρήκε τη χαρά, τα νιάτα της γλεντάει, | αλίμονο στο φουκαρά που πέθανε και πάει, | αχ! αλίμονο στο φουκαρά που πέθανε και πάει. | Στις εννιά, στις εννιά του μακαρίτη | άλλον έ, άλλον έβαλε στο σπίτι.

12. Δε σε πιστεύω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Βασίλης Βασιλειάδης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Δε σε πιστεύω όσο και να κλαις | κι αύριο θα 'σαι όπως ήσουν χτες | αν όπως σ' αγαπούσα μ' αγαπούσες | δεν θ' άνοιγες στα στήθια μου πληγές | Θα κλάψω πικρά μα θα ξεχάσω | μα θα ξεχάσω με τον καιρό | καινούρια ζωή θα χαράξω | να μην πονάω που σ' αγαπώ | Δεν σε πιστεύω σ' έχω μάθει πια | δεν έχεις λόγο ούτε και καρδιά | αν ήθελες εσύ θα με κρατούσες | μα τώρα και να θέλεις είναι αργά | Θα κλάψω πικρά μα θα ξεχάσω | μα θα ξεχάσω με τον καιρό | καινούρια ζωή θα χαράξω | να μην πονάω που σ' αγαπώ.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης