Τετάρτη, 3 Μαΐου 2017

Έμπορος ονείρων




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Μα δεν ήσουνα εσύ Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Αρλέτα
Τι έβαψε ο χρόνος που έπαψε; | Ποιον καημό, ποιο θυμό; | Και τίποτα, λόγια ανείπωτα | μέθυσαν, έσβησαν. | Ξάπλωνε στη θέση σου, | έπινε ίδιο κρασί | Να ‘ξερες πόσο σου ‘μοιαζε | μα δε ήσουνα εσύ. | Τι έβαψε ο χρόνος που έπαψε; | Ποια σιωπή, ποια βροχή; | Και πόνεσα, να δω δεν μπόρεσα | γέρασα, έχασα. | Ξάπλωνε στη θέση σου, | έπινε ίδιο κρασί | Να ‘ξερες πόσο σου ‘μοιαζε | μα δε ήσουνα εσύ.

02. Έμπορος ονείρων Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Βαγγέλης Γεωργίου
Είμαι έμπορος ονείρων | μαγικών, χαμένων μύρων, πέρασα | αεράκι στο κορμί σου | παραμύθι στην ψυχή σου φύσηξα | στο σεντόνι σου λεβάντα | χίλια χρώματα γιρλάντα άφησα. | Για χατίρι σου βουτάω, στην πηγή του μύθου πάω | τη σιωπή σου μεταφράζω, το τραγούδι σου ανεβάζω | σαν κοράλλι απ' τους βυθούς, | με το γέλιο σου ανθίζω, με το δάκρυ σου ποτίζω | κήπους μυστικούς. | Είμαι έμπορος ονείρων | μαγικών, χαμένων μύρων, πέρασα | αεράκι στο κορμί σου | παραμύθι στην ψυχή σου φύσηξα. | Κι όπου και να ταξιδεύω | τα μαλλιά σου θα χαϊδεύω απαλά | μες στον ύπνο σου θα μπαίνω | την αγάπη σου να κλέβω στα κρυφά. | Είμαι έμπορος ονείρων | μαγικών, χαμένων μύρων, πέρασα | μυστικά που δε θυμάσαι | τα σκοτάδια που φοβάσαι ρώτησα. | Κι ό,τι έμαθα για σένα | δεν το είπα σε κανένα, σώπασα | κι ό,τι έμαθα για σένα | δεν το είπα σε κανένα

03. Μάγισσες με ομπρέλες Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Sunny Μπαλτζή
Όλα μου άρεσαν κοντά σου τελικά | το σπίτι σου ήταν ζάχαρη και καραμέλες | την πόρτα μου 'κλεισες μια νύχτα με βροχή | και με προσπέρασαν οι μάγισσες μ' ομπρέλες | Τέλειωσε κι αυτό το παραμύθι | τέλειωσε στο σιντριβάνι κλαίω | Βρήκα ένα βάτραχο τον φίλησα στο στόμα | μα τη μορφή σου δεν έχει πάρει ακόμα | Όλα μου άρεσαν κοντά σου τελικά | το δηλητήριο στα μήλα κι οι κορδέλες | μα εσύ με έδιωξες μια νύχτα με βροχή | και με προσπέρασαν οι μάγισσες μ' ομπρέλες | Τέλειωσε κι αυτό το παραμύθι | τέλειωσε στο σιντριβάνι κλαίω | Βρήκα ένα βάτραχο τον φίλησα στο στόμα | μα τη μορφή σου δεν έχει πάρει ακόμα

04. Είμαι καλός, είμαι κακός Τραγούδι: Αρλέτα & Μανώλης Λιδάκης
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Αρλέτα
Δε χωράει το κορμί μου σ' έναν έρωτα | Σ' ένα τόπο δε χωράει η ψυχή μου | Είναι η τύχη, είναι η ράτσα, είναι η μοίρα μου | στο ταξίδι να σκορπάω τη ζωή μου | Στη βροχή και στον αέρα ψάξε να με βρεις | Είμαι γιος της νύχτας, της φωτιάς εγγόνι | Είν' η μάνα μου βαθιά κι αγιάτρευτη πληγή | κι ο πατέρας μου το πάθος που σκοτώνει | Είμαι καλός, είμαι κακός | Είμαι σκοτάδι, είμαι φως | Είμαι χορός ερωτικός | Κι όταν σ' αγγίζω γίνομαι άγριος ποταμός.

05. Και ξαναφίλα με Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Αρλέτα
Και η κομμένη αναπνοή | δυο μοναξιές ως το πρωί | τις αποτέλειωσε. | Κορμί καράβι στον καιρό | κι αυτό το κύμα το γερό | στα βράχια μ’ έλιωσε. | Από το χείλος του γκρεμού | εδώ στην άκρη του καημού | τη βάρκα στείλαμε. | Κι αφού κι οι δυο μας ναυαγοί | πες ότι απόψε βρήκες γη | και ξαναφίλα με. | Ξενιτεμένα μου φιλιά | σ’ αυτήν εδώ την αγκαλιά | πατρίδα βρήκαμε. | Σαν πειρατής, σαν τιμωρός, | σαν ένας κόσμος αρμυρός | κι απόψε γλύκανε. | Από το χείλος του γκρεμού | εδώ στην άκρη του καημού | τη βάρκα στείλαμε. | Κι αφού κι οι δυο μας ναυαγοί | πες ότι απόψε βρήκες γη | και ξαναφίλα με.

06. Λίμνη για να κολυμπάς Τραγούδι: Αρλέτα & Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Αρλέτα
Ήταν άνοιξη, θυμάμαι, που σε γνώρισα | πήρα χρώματα χαμένα, σε ζωγράφισα | τ' ασημένιο το φεγγάρι, μπλε της θάλασσας | πράσινο της παραζάλης, μωβ της μοναξιάς. | Μπερδεμένο κουβαράκι σε ξεμπέρδεψα | κι έγιν' η κλωστή ποτάμι και ταξίδεψα | φως εκεί που δε θυμάσαι, δε φαντάζεσαι | φως στην άκρη της αβύσσου που βυθίζεσαι. | Έριξα χρυσό δυχτάκι και σε ψάρεψα | σε μια λίμνη φιλντισένια σε ξανάριξα | τίποτα δε σου ζητάω και δε μου χρωστάς | μόνο να 'μαι εγώ η λίμνη για να κολυμπάς | τίποτα δε σου ζητάω και δε μου χρωστάς | μόνο να 'μαι εγώ η λίμνη για να κολυμπάς.

07. Ελασσόνα Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Αρλέτα
Δώδεκα κορίτσια μόνα | κάπου εκεί στην Ελασσόνα | δώσαν όρκο στη ψυχή τους | να γλεντήσουν τη ζωή τους, | να την πιούνε, να χορτάσουν | και ποτέ να μην γεράσουν. | Δώδεκα μικροί φαντάροι, | όμορφοι τρελοί κουρσάροι | δώσαν όρκο στο σπαθί τους | να γλεντήσουν τη ζωή τους, | να την πιούνε, να χορτάσουν | και ποτέ να μην γεράσουν. | Στους Δελφούς συναντηθήκαν. | Στη σπηλιά του δράκου μπήκαν. | κι η κυρία Περσεφόνη | τους επότισε αφιόνι. | Στήσαν γλέντι στην αυλή της | και της κλέψαν το σκυλί της. | Φέρανε τα πάνω-κάτω. | Άιντε εβίβα κι άσπρο πάτο. | Δώδεκα κορίτσια μόνα, | δώδεκα μικροί φαντάροι | ίσως απ’ την Ελασσόνα, | ίσως από το φεγγάρι.

08. Νύχτα χαρτορίχτρα Τραγούδι: Αρλέτα & Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Αρλέτα
Μεθυσμένη πέφτει η νύχτα η χαρτορίχτρα | με το σκούρο μπλε μαντήλι, | τα βαριά βαμμένα χείλη και το βάσανο | κρεμασμένο απ' τ' αυτί της σκουλαρίκι. | Στην ποδιά της ένα λάγνο πιτσιρίκι | να κερνάει τους χορτασμένους σκέτη φρίκη. | Μεθυσμένη πέφτει η νύχτα η χαρτορίχτρα. | Στο λαιμό της αλυσίδα οι απόκληροι. | Στη βαθιά της τσέπη μέσα οι αδάκρυτοι. | Κι όλα τα στοιχειά της κάνουν τσαλιμάκια | και χορεύουν στο ποτήρι της. | Και το πιο όμορφο απ’ όλα πέφτει στη φωτιά | και λιώνει για χατίρι της. | Μεθυσμένη πέφτει η νύχτα η χαρτορίχτρα | με τα νύχια τα βαμμένα, | με χαρτιά σημαδεμένα και το βάσανο. | Κι όλα τα στοιχειά της κάνουν τσαλιμάκια | και χορεύουν στο ποτήρι της. | Και το πιο όμορφο απ’ όλα πέφτει στη φωτιά | και λιώνει για χατίρι της. | Μεθυσμένη πέφτει η νύχτα η χαρτορίχτρα | και το βάσανο.

09. Λεωφορείο το 2 Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Sunny Μπαλτζή
Ψυχρά με οδήγησε ο έρωτας | κι η αγάπη μας διαδρομή | Είναι το ψέμα άρωμα | σκεπάζει την καταστροφή | Είναι το ψέμα, | είναι το ψέμα άρωμα. | Τώρα περιμένω στη στάση για το δύο | το πιο μοναχικό λεωφορείο | Και στην γαλαρία ταξίδια μ’ ένα βλέμμα | Η αφετηρία, η βροχή και το τέρμα | Με θες μου είπες και τ' αρνήθηκα | πριν το πιστέψω στη στροφή | Είναι το ψέμα άρωμα | να σώσεις λίγη ηδονή | Είναι το ψέμα, | είναι το ψέμα άρωμα.

10. Τσιφτετέλι ξιδάτο Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Αρλέτα | Στίχοι: Αρλέτα
Τελειώνει, φίλε, η εκδρομή | κι αρχίζει το ταξίδι | ρίξε στον έρωτα φωτιά | και στη σαλάτα ξύδι. | Κι αν σε πληγώνει τ` όνειρο | που τρέχει και δεν πιάνεται | ρίξε την πίκρα στο γιαλό | φέρε κι ένα κρασί καλό | και βερεσέ μην κάνετε | γιατί ο κακός δε χάνεται. | Θα σ` αγαπήσουνε πολλοί | πολλοί θα σε μισήσουν | σου δίνω μόνο μιαν ευχή | να μην αδιαφορήσουν  | Κράτησε εσύ την πρόσθεση | και δωσ` μου την αφαίρεση | κράτησε τον κανόνα εσύ | και δωσ` μου την εξαίρεση.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης