Τρίτη, 16 Μαΐου 2017

Υπάρχω





















01. Πρόλογος Προλογίζει ο Στέλιος Καζαντζίδης
Φίλοι μου, ο δίσκος που ακούτε αυτή τη στιγμή έχει τίτλο «Υπάρχω» και γράφτηκε με τη συνεργασία του Πυθαγόρα και του Χρήστου του Νικολόπουλου. Ο τίτλος είναι συμβολικός και αφορά εσάς και εμένα. Υπάρχω σαν καλλιτέχνης και σαν άνθρωπος απ’ τον καιρό που εσείς, οι γνωστοί και άγνωστοι φίλοι μου, με αγαπήσατε και με κάνατε δικό σας. Υπάρχω εφ’ όσον εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι εκφράζω τους καημούς, τα προβλήματά σας, την πίκρα της ξενιτειάς, τον μόχθο του εργάτη, την εγκατάλειψη, την μοίρα του ανθρώπου της συνοικίας. Και θα υπάρχω όσο υπάρχουν ταπεινοί, αγνοί και τίμιοι άνθρωποι του λαού. Γιατί μόνο στην καρδιά του λαού ζω, εκεί είναι το σπίτι μου, εκεί γεννήθηκα, εκεί θα πάψω κάποτε να υπάρχω. Σας ευχαριστώ…

02. Υπάρχω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Υπάρχω | κι όσο υπάρχεις θα υπάρχω, | σκλάβα τη ζωή σου θά' χω | κι ας βαδίζουμε σε δρόμους χωριστούς. | Υπάρχω | μέσ' στα μάτια σου που κλαίνε, | μέσ' στα χείλη σου που καίνε | και θα υπάρχω στα τραγούδια που θ' ακούς. | Είμαι της ζωής σου ο ένας, | δε με σβήνει κανένας | κι αν με άλλους μιλάς | κι ώρες, ώρες γελάς | κατά βάθος πονάς, | γιατί σκέφτεσ' εμένα. | Είμαι και αρχή και φινάλε | και στη σκέψη σου βάλε | πως αν κάνεις δεσμό | μέσ' σε λίγο καιρό | θα χωρίσεις γιατί | θα υπάρχω εγώ. | Υπάρχω, | στη χαρά σου και στη λύπη | η μορφή μου δε θα σου λείπει | κι ούτε πρόκειται ποτέ να ξεχαστώ. | Υπάρχω | μέσ' στην τύχη σου που βρίζεις, | στο μυαλό σου που ζαλίζεις | με τσιγάρο μ' αναμνήσεις και πιοτό. | Είμαι...

03. Κάτω απ’ το πουκάμισό μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Κάτω απ' το πουκάμισό μου | η καρδιά μου σβήνει | κι αν το σφάλμα είναι δικό μου | δείξε καλοσύνη | Ζήσαμε στιγμές ωραίες | έχουμε αναμνήσεις | κι είναι κρίμα για ένα σφάλμα | όλα να τα σβήσεις | Τα παράνομα φιλιά μου | τα 'χω κόψει στο 'χω πει | βγάζω αίμα απ' την καρδιά μου | και σου βάζω υπογραφή | Κάτω απ' το πουκάμισό μου | η καρδιά μου σβήνει | κι αν το σφάλμα είναι δικό μου | δείξε καλοσύνη | Πρώτη μου φορά που κλαίω | μα και τελευταία | γιατί ξέρω ότι φταίω | που έζησα λαθραία | Να χωρίσουμε είναι κρίμα | κι έγκλημα μεγάλο | να 'μαι εγώ το ένα θύμα | να 'σαι εσύ το άλλο | Τα παράνομα φιλιά μου | τα 'χω κόψει στο 'χω πει | βγάζω αίμα απ' την καρδιά μου | και σου βάζω υπογραφή | Κάτω απ' το πουκάμισό μου | η καρδιά μου σβήνει | κι αν το σφάλμα είναι δικό μου | δείξε καλοσύνη

04. Ποια είσαι εσύ Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Ποια είσαι εσύ που μου χτυπάς | κι αγάπη και στοργή ζητάς | Ποια είσαι εσύ που μου ξυπνάς | το παρελθόν το γκρίζο | εγώ δεν σε γνωρίζω | Τίποτα, τίποτα | δεν είσαι πια για μένα | κάρβουνα σβησμένα | είναι τα περασμένα | Ποια είσαι εσύ που απόψε κλαις | και να σε συγχωρήσω θες | Είν' ειρωνεία να μου λες | μες στον γκρεμό να πάω | εγώ δεν σ' αγαπάω

05. Κράτα καρδιά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Είμαι ένας άνθρωπος που 'χω στην πλάτη μου | πίκρες και βάσανα ένα φορτίο | κι ούτε ξαπόστασα ούτε ανάσανα | θα ησυχάσω όταν πω στον κόσμο αυτόν αντίο | Κράτα καρδιά, κι οι μάνες άλλο πια | να μην γεννούν φιλότιμα παιδιά | Με αγκαλιάζουνε και με φιλούν μ' υποκρισία | κι όταν πονάω εγώ κανείς δεν δίνει σημασία | Είμαι ένας άνθρωπος που δεν εχάρηκα | και που δεν γέλασα σ' αυτήν την πλάση | όλοι με βλέπουνε για το συμφέρον τους | κι έφτασα να παρακαλώ το τέλος μου να φτάσει

06. Μετάνιωσες Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Έφυγες απάνω στο θυμό σου | κι ήταν η φυγή σου θάνατός σου | γιατί ο χρόνος είναι δικαστής | Είχες το θάρρος να μ' αφήσεις | χωρίς και να με χαιρετίσεις | και τώρα συλλογίσου | μες στην καταστροφή σου | το χέρι μου ζητάς για να πιαστείς | Μετάνιωσες, αλλά σ' έχω ξεχάσει | κι ο πόνος μου κι αυτός έχει περάσει | η πονεμένη μου καρδιά | βρήκε αλλού παρηγοριά | κι αν μετάνιωσες το τρένο τό 'χεις χάσει | Νόμιζες πως θα σε περιμένω | να με βρεις γυρνώντας νικημένο | και πως θα σου ανοίξω για να μπεις | Μα το φαρμάκι σου που πήρα | μου έδωσε δύναμη και πείρα | και ούτε θα σ' ανοίξω | και ούτε θα σ' αγγίξω | και δεν ακούω ό,τι κι αν μου πεις

07. Κάψτε, κάψτε Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Φίλοι μου καλοί αν είστε | για παρέα μου καθίστε | και φωτιά μεγάλη ανάψτε | κι όλα τα παλιά μου κάψτε | Κάψτε, κάψτε την καρδιά μου | για να βρω την γιατρειά μου | κάψτε και την κάμαρά μου | που κοιμότανε κοντά μου | κι αγαπούσε άλλον κρυφά μου | Ντρέπομαι μα και λυπάμαι | έστω και που την θυμάμαι | θέλω φίλοι μου από εκείνη | ούτε ίχνος να μη μείνει

08. Οι αισθηματίες Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Σε άσχημη κατάσταση το φίλο μου τον βρήκα, | αμίλητος με βλέπει, μα στην καρδιά του μπήκα. | Τα χείλη του ήταν κίτρινα, τα μάτια του κομμένα | και έκλαψα μαζί του κι εκείνονε και μένα. | Γιατί να είμαστε κι οι δυο αισθηματίες, | γιατί να μπλέκουμε σε παλιοϊστορίες; | Αφού στον κόσμο λιγοστές είν' οι κυρίες, | γιατί να είμαστε λοιπόν αισθηματίες; | Φίλε, δεν είμαστε άτυχοι κι αν όλα δεν μου τα 'πες, | απλούστατα κι οι δυο μας πιστέψαμε σ' αγάπες. | Είναι η καρδιά μας ένοχη και στον γκρεμό μάς πάει, | πληγώνεται, πονάει, αλλά ξαναγαπάει.

09. Πέντε πάνω, πέντε κάτω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Γιατί μου λες υπερβολές | και τη ζωή μου δυσκολεύεις | και ξαφνικά να φύγεις θες, | εμείς καρδούλα μου, εμείς μανούλα μου | εμείς δεν έχουμε διαφορές. | Πέντε πάνω, πέντε κάτω | στο φινάλε θα τη βρούμε, | η καρδιά δεν είναι ΝΑΤΟ | έτσι να αποχωρούμε. | Πέντε πάνω, πέντε κάτω | θα τη βρούμε σίγουρα. | Μου έκανες πάλι ζημιά | και την έπερασα στο ντούκου | γιατί σε ξέρω πια καλά | πως τα χαράματα θα 'ρθεις με κλάματα | να μου ζητήσεις πάλι αγκαλιά, | πως τα χαράματα ξανά με κλάματα | θα μου ζητήσεις πάλι αγκαλιά.

10. Τι θέλεις από μένανε Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Τι θέλεις από μένανε | και μου χτυπάς τα μεσάνυχτα; | Για μας τους δυο είναι αργά, | για σένα δεν υπάρχω πια. | Πες πως μ' είδες εχθές | στ' όνειρό σου | όνειρο μέσα στα πολλά. | Πες πως ήμουνα ένας γνωστός σου | μέσ' στο πλήθος που κυλά. | Ο παλιός, ο καλός άνθρωπός σου | τώρα δεν υπάρχει πια. | Τι θέλεις από μένανε | και μου ξυπνάς πάλι τα παλιά; | Δεν έχω χείλια για φιλιά | και δάκρυα για να κλάψω πια. | Πες πως μ' είδες...

11. Έφυγες μ’ έναν άλλονε Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Γιάννης Τατασόπουλος | Στίχοι: Νίκος Ρούτσος
Έφυγες μ΄ έναν άλλονε | μαύρη ζωή για μένα | Κλαίνε στο σπίτι τα παιδιά | που τα 'χεις αφημένα | Δε σου ζητώ να ξαναμπώ στην αγκαλιά σου | μα γύρνα σπίτι σε ζητάνε τα παιδιά σου | Έφυγες και δεν σκέφτηκες | έρωτα και στεφάνια | κι έχεις τα σπλάχνα σου να ζουν | στον πόνο στην ορφάνια | Δε σου ζητώ να ξαναμπώ στην αγκαλιά σου | μα γύρνα σπίτι θέλουν μάνα τα παιδιά σου | Έφυγες κι όλα γίνανε | στάχτη στο σπιτικό σου | Κλαίω κι εγώ με τα παιδιά | τον άδικο χαμό σου

12. Ξεκινήσαμε με όνειρα χρυσά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Ξεκινήσαμε με όνειρα χρυσά | μα χωρίσαμε στου δρόμου τα μισά | και τραβάμε την υπόλοιπη ζωή | δίχως θάρρος δίχως γέλιο και πνοή | Βάλαμε και οι δυο | μεταξύ μας τον εγωισμό | Είπα εγώ είπες εσύ | το κακό δυστυχώς δεν αργεί | Ούτε η μοίρα μας τα φταίει | ούτε ο κόσμος μας μισεί | φταίμε μόνο τελικά εγώ κι εσύ | Τώρα η ζωή μας λέει | πως την κούπα την πικρή | θα την πιούμε και οι δυο μισή, μισή | Κάναμε, τι τα θες; | στην αγάπη μας τόσες ζημιές | κλάματα και θυμοί | ώσπου που ήρθε η μαύρη στιγμή

13. Άργησα να σε γνωρίσω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Κρίμα που 'σαι παντρεμένη | κρίμα που 'σαι αλλουνού | κι έτσι σε κρατάω κλεισμένη | στην καρδιά μου και στο νου. | Άργησα να σε γνωρίσω | άργησες και συ να 'ρθεις | τώρα χώρια σου θα ζήσω | τώρα χώρια μου θα ζεις | να 'ρχονταν τα χρόνια πίσω | να γυρίζαν οι καιροί | δε θα το κάνα ν' αφήσω | άλλον να σε παντρευτεί. | Κρίμα που 'σαι παντρεμένη | κρίμα που 'σαι φυλακή | η καρδιά σου είναι σε μένα | κι η ζωή σου είναι εκεί.

Για ακρόαση κάντε κλικ στους παρακάτω τίτλους τραγουδιών του δίσκου: