Τρίτη, 2 Μαΐου 2017

Μετά τιμής





















01. Ανατολικά της Εδέμ Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Αχ, τίποτα πια δεν ζητώ | απόψε αυτό μου είναι αρκετό | εσύ στης καρδιάς τον ρυθμό να χτυπάς | κι εγώ να μην ξέρω ποιόν ίσκιο ρωτάς | Αχ, μια φορά κι έναν καιρό | όταν ρωτούσα ποιόν έχω Θεό | μου τραγουδούσε η μαμά | τα βράδια στα σκοτεινά. | Ανατολικά της Εδέμ | ζούσε ένας τύπος μποέμ | που φορούσε πάντα λουλούδι στο πέτο | Ήτανε πολύ αμπιγέ | είχε ένα κοστούμι ριγέ | περπατούσε λες κι είχε κάνει μπαλέτο | Μοίραζε χιλιάδες φιλιά | πλήρωνε για νά' ρθουν βιολιά | και τα βράδια γλυκά τραγουδούσε | έναν τόσο λυπημένο σκοπό | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ | Amour, toujours | ca va? Bonjour! | Παντελόνια κοντά ναυτικά | με το πιάνο και τα γαλλικά | Amour, toujours | ca va? Bonjour! | Εν-δυο-τρία, ξανά τον σκοπό | σ' αγαπώ, σ' αγαπώ... | Αχ, Τίποτα πια δεν ζητώ | απόψε αυτό μου είναι αρκετό | εσύ, στης καρδιάς τον ρυθμό να χτυπάς | κι εγώ να μην ξέρω γιατί μ' αγαπάς.

02. Στη χειμωνιάτικη βροχή Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Άγγελος Αττικός
Στη χειμωνιάτικη βροχή | πόνεσα αγάπη μου πολύ | να περιμένω. | Κι ήτανε μαύρος ο καημός | συννεφιασμένο δειλινό | και δακρυσμένο. | Ήθελα να 'χα μια καρδιά | να μη με κάνει να πονώ | και ν' αγαπάω. | Κι όταν μου φέρνεσαι σκληρά | να πέφτω σ' άλλη αγκαλιά | και να ξεχνάω.

03. Ντουνιά ανακριτή Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Π. Κασαπάκης
Σαν μπω στο καπηλειό για κάνα δυο κρασιά | αρχίζει το κουτσομπολιό και η κακογλωσσιά | Ντουνιά ανακριτή γιατί ρωτάς γιατί | τι κάνω στη ζωή αυτή | τι νοιάζεσαι ρωτώ αν πέθανα ή αν ζω | σ’ αυτό τον κόσμο τον πεζό | Αφού δεν ενοχλώ και ξέρω τι μιλώ | πες μου γιατί να μην τα πιω, πες μου για λόγο ποιο | Ντουνιά ανακριτή γιατί ρωτάς γιατί | τι κάνω στη ζωή αυτή | τι νοιάζεσαι ρωτώ αν πέθανα ή αν ζω | σ’ αυτό τον κόσμο τον πεζό | Ντουνιά ανακριτή γιατί ρωτάς γιατί | τι κάνω στη ζωή αυτή | τι νοιάζεσαι ρωτώ αν πέθανα για ζω | σ’ αυτό τον κόσμο τον πεζό.

04. Η Φελλάχα η Γιουλαλάμ Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Κώστας Καπνίσης | Στίχοι: Χρήστος Πύρπασος
Μια Φελλάχα, η μικρούλα η Γιουλαλάμ | τραγουδώντας, παίζει ώρες το ταμ-ταμ, | καθισμένη κάτω από μια χουρμαδιά | περιμένει μ’ έναν πόθο στην καρδιά. | Τ’ άστρα τ’ ουρανού κοιτά η Φελλάχα η μικρή, | τον Σεΐχη θα ρωτά, τάχα πού μπορεί να βρει. | Ήταν σ’ ένα καραβάνι και με μια ματιά | στην καρδιά της μάνι-μάνι άναψε φωτιά | στο καλύβι τον Σεΐχη βασιλιά, και να, | όμως για κακή της τύχη, φεύγει, δε γυρνά. | Κι η Φελλάχα, η μικρούλα η Γιουλαλάμ | τραγουδώντας, παίζει ώρες το ταμ-ταμ | καθισμένη κάτω από μια χουρμαδιά | περιμένει μ’ έναν πόθο στην καρδιά. | Τ’ άστρα τ’ ουρανού κοιτά η Φελλάχα η μικρή | τον Σεΐχη θα ρωτά, τάχα πού μπορεί να βρει.

05. Θυμώνω εύκολα Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Ανδρέας Χατζηαποστόλου | Στίχοι: Ανδρέας Χατζηαποστόλου
Πριν κουβεντιάσουμε | Πριν να τα φτιάσουμε | Πριν περπατήσουμε οι δυο | Θέλω προσήλωση | Κι άκου την δήλωση | Αν θες να κάνουμε χωριό | Θυμώνω εύκολα θυμώνω | Γι’ αυτό εγκαίρως το δηλώνω | Κοίτα πως θα φερθείς μαζί μου | Τις πονηριές δεν τις σηκώνω | Θυμώνω εύκολα παιδί μου | Με το παραμικρό θυμώνω | Αν συμφωνήσουμε | Μαζί θα ζήσουμε | θα σ’ αγαπώ θα μ’ αγαπάς | Θα σεργιανίσουμε | Και θα γλεντήσουμε | Μονάχα κόντρα μη μου πας.

06. Άσε δεν είναι τίποτα Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Κότμαν | Στίχοι: Μαριανίνα Κριεζή
Άσε δεν είναι τίποτα | είναι που χει απόψε νοτιά | κι όταν φυσάει σαν τραύμα πονάει | εκείνη η παλιά μοναξιά | Είναι που έρημη μες τα φιλιά | κάνει μπλακ άουτ η καρδιά | και βρίσκομαι μόνο εγώ από εδώ | κι όλοι οι άλλοι απ’ την άλλη μεριά | Απ’ την άλλη μεριά του καθρέφτη | η ζωή σαν παράτα περνά | περνά η ζωή σιωπηλό καρναβάλι | ακόμα κι εσύ είσαι απόψε απ’ την άλλη | Απ’ την άλλη μεριά του καθρέφτη | η ζωή σαν παράτα περνά | και συ στην γιορτή της μαζί της | κι εγώ πουθενά | Απ’ την άλλη μεριά του καθρέφτη | η ζωή σαν παράτα περνά | περνά η ζωή σιωπηλό καρναβάλι | κι εγώ σε φωνάζω | μα είσαι απ’ την άλλη | Απ’ την άλλη μεριά του καθρέφτη | η ζωή σαν παράτα περνά | κι εσύ είσαι παιδί της | και φεύγεις μαζί της μακριά | Άσε δεν είναι τίποτα | είναι που χει απόψε νοτιά | κι όταν φυσάει σαν τραύμα.

07. Κάνε κουράγιο καρδιά μου Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Κάνε κουράγιο καρδιά μου | μην τυχόν και μ' αρρωστήσεις | έχεις πολλά υποφέρει | φοβάμαι μη τσακίσεις | Έπεσες θύμα το ξέρω | σου είχα πει να προσέχεις | με καρδιοκλέφτρες γυναίκες | άλλη φορά να μη μπλέκεις | Κρύψε τον πόνο σου τώρα | και να μην παραπονιέσαι | τα ίδια θα υποφέρεις | αν δεν μ' ακούς και τραβιέσαι.

08. Να πεθάνεις Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Μάρκος Βαμβακάρης | Στίχοι: Μάρκος Βαμβακάρης
Να πεθάνεις να πεθάνεις, να πεθάνεις | με τα κόλπα, με τα κόλπα που μου κάνεις | Δεν πεθαίνω, δεν πεθαίνω, δεν πεθαίνω | και στο μάτι σου γυαλί-καρφί θα μπαίνω | Να πεθάνεις, να πεθάνεις, να μη ζήσεις | αν εμένα, αν εμένα παρατήσεις | Να πεθάνεις, να πεθάνεις, στα σοκάκια | να σε κλαίνε, να σε κλαίν' τα κοριτσάκια | Να πεθάνεις, να πεθάνεις, Παναγιά μου | να ευχαριστηθεί η καρδιά μου | Να πεθάνεις, να πεθάνεις, Κωνσταντίνα | να μας βάλουν και τους δυο μας σ' ένα μνήμα.

09. Θέλω να πιω απ΄ το ποτήρι σου Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Ανδρέας Χατζηαποστόλου | Στίχοι: Τάκης Σωτήρχος
Άλλοι ρωτούνε το φλιτζάνι τα χαρτιά | κι άλλοι ζητούν στα μαγιοβότανα βοήθεια | μα εγώ ζητώ απ’ την δική σου τη ματιά | να φανερώσει της καρδιάς σου την αλήθεια | Θέλω να πιω θέλω να πιω | απ’ το ποτήρι σου | να μάθω πια τα μυστικά σου | αν μ’ αγαπάς αν μ’ αγαπάς | όσο σ’ αγάπησα | ή θες να φύγω από κοντά σου | θέλω να πιω απ’ το ποτήρι σου | να δω τι κρύβει η καρδιά σου | Είσαι διπρόσωπη και πάντα με κρατάς | μες στης αγάπης τη φριχτή αμφιβολία | κι αυτά τα κάνεις γιατί ξέρεις που πατάς | και ξέρεις πάντα να γλιστράς με μαεστρία | Θέλω να πιω...

10. Πεθαίνω απ’ αγάπη Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Γιάννης Βέλλας | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Από αγάπη είν’ η καρδιά μου πλημμυρισμένη | μη μου γυρεύεις ποια είν’ η αιτία που σε ποθώ | στα δυο σου μάτια λάμπει μια θάλασσα τρικυμισμένη | που με τραβάει μέσα στο κύμα της για να χαθώ. | Πεθαίνω απ’ αγάπη για σένα, για σένα, για σένα | για σένα που είσαι ο καημός ο κρυφός μου, η ζωή μου και το φως μου | σε μια σου λέξη, χιλιάδες όνειρα για σένα έχω πλέξει | κι όταν στα χέρια σε κρατώ και μέσ’ στα μάτια σε κοιτώ ευτυχισμένα | πεθαίνω απ’ αγάπη για σένα, για σένα, για σένα, για σένα.

11. Πάτωμα Τραγούδι: Αρλέτα
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Κοντά στα κύματα | θα χτίσω το παλάτι μου | Θα βάλω πόρτες | μ' αλυσίδες και παγώνια | Και μες στη θάλασσα | θα ρίξω το κρεβάτι μου | γιατί κι οι έρωτες | μου φάγανε τα χρόνια | Να κοιμηθώ στο πάτωμα | να κλείσω και τα μάτια | γιατί υπάρχουν κι άτομα | που γίνονται κομμάτια | Ξυπνώ μεσάνυχτα | κι ανοίγω το παράθυρο | κι αυτό που κάνω | ποιος σου το' πε αδυναμία | Που λογαριάζω | το μηδέν μου με το άπειρο | και βρίσκω ανάπηρο | τον κόσμο στα σημεία | Να κοιμηθώ στο πάτωμα | να κλείσω και τα μάτια | γιατί υπάρχουν κι άτομα | που γίνονται κομμάτια.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης