Παρασκευή, 12 Μαΐου 2017

Γυρισμός





















01. Την Παρασκευή το βράδυ Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Την Παρασκευή το βράδυ, Παναΐτσα μου, | μου ετοίμασες με δάκρυα την βαλίτσα μου. | Δεν θέλαν ορισμένοι να ζούμε αγαπημένοι. | Μια ευτυχία γκρέμισε και μια βαλίτσα γέμισε | με καημούς, με αναμνήσεις και με βάσανα. | Έλα πόνε, έλα χάρε, | δυο δυστυχισμένους πάρε, | που τους χώρισε η ζωή. | Και στον άλλο κόσμο ίσως | το ανθρώπινο το μίσος | να μη φτάνει ως εκεί. | Την Παρασκευή το βράδυ, Παναΐτσα μου, | κεραυνό να είχες ρίξει στην φωλίτσα μου. | Να ‘καιγες το όνειρό μας και μας μαζί τους δυο μας. | Οι άνθρωποι νομίσανε ότι παρανομήσαμε | και τον όμορφο δεσμό μας πολεμήσανε. | Έλα πόνε, έλα χάρε, | δυο δυστυχισμένους πάρε, | που τους χώρισε η ζωή. | Και στον άλλο κόσμο ίσως | το ανθρώπινο το μίσος | να μη φτάνει ως εκεί.

02. Μπάρμπα Γιάννη Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Μπάρμπα Γιάννη γέρασες | Πολλές φουρτούνες πέρασες | Κι από κοντά μας ήρθε ο χάρος να σε πάρει | Εσύ που σαν αδέρφι μας | Δεν χάλαγες το κέφι μας | Κάνε μου τώρα και μια τελευταία χάρη | Ένα γράμμα να μου στείλεις απ' τον Άδη | Αν το φως είν' πιο καλό απ' το σκοτάδι | Φως υπάρχει εδώ πάνω | Μπάρμπα Γιάννη μου που λες | Μα το φως τι να το κάνω; | Πού 'ναι μαύρες οι καρδιές | Μπάρμπα Γιάννη φίλες μου | Ένα μαντάτο στείλε μου | Και το μπουζούκι σου κι εκείνο περιμένει | Εδώ τα ίδια πράματα | Βάσανα πόνοι κλάματα | Στον κάτω κόσμο τέλος πάντων τι συμβαίνει

03. Ποιος είδε γλάρο στα βουνά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Είναι βαριά κι ασήκωτα | Τα πάθη τα δικά μου | Κι αν γέλασα καμιά φορά | Θα ‘ταν στα όνειρά μου | Και σ’ ένα όνειρο απ’ αυτά | Αχ να μην ξύπναγα μετά | Το πεντάρφανο κορμί μου | Πώς κρατιέται απορώ | Αφού μέσα η ψυχή μου | Πέθανε από καιρό | Ποιος είδε γλάρο στα βουνά | Αητό φυλακισμένο | Ποιος είδε και στα χείλη μου | Το γέλιο ανθισμένο | Ποιος είδε γλάρο στα βουνά | Κι άνθρωπο να με συμπονά

04. Ανάθεμα την τύχη μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Φυλακή χωρίς αμπάρες και σιδεριές | Μοιάζει το δικό μας σπίτι από τα χτες | Ρημαγμένο προδομένο, όλο καημό | Πού να κάτσω για να κλάψω τον χωρισμό | Ανάθεμα την τύχη μου | Που σ’ έβαλα στο σπίτι μου | Κι από την πρώτη την βραδιά | Σού ’δωσα αγάπη και κλειδιά | Δεν μπορώ δεν την αντέχω την ερημιά | Πιο καλά να τό 'χε κάψει μια πυρκαγιά | Έφερες μες στην καρδιά μου τον χαλασμό | Πού να κάτσω για να κλάψω τον χωρισμό

05. Η καρδιά μου ας όψεται Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Δακρυσμένη ζητάς την αγάπη μου | και ξεχνάς ένα λάθος σου μεγάλο, | ένα βράδυ εσύ με το δάκρυ μου | είχες χτίσει φωλιά με έναν άλλον. | Σε λυπάμαι αλλά είσαι κίνδυνος, | σ' αγαπάω αλλά αμφιβάλλω. | Η καρδιά μου ας όψεται | που σ' αγαπάει ακόμα | όμως πως να κοιμηθώ | σε λερωμένο στρώμα. | Πως να σφίξω ξανά μες στα χέρια μου | το κορμί σου το αγαπημένο | πως το χάιδευε άλλος θα σκέφτομαι | όταν έριχνα δάκρυ χαμένο. | Σαν να πιάνω φωτιά θα μου φαίνεται | και θα καίγομαι και θα πεθαίνω. | Η καρδιά μου ας όψεται | που σ' αγαπάει ακόμα | όμως πως να κοιμηθώ | σε λερωμένο στρώμα.

06. Ένα μαυρομάνικο μαχαίρι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Πυθαγόρας
Ένα μαυρομάνικο μαχαίρι | Είναι η αγάπη σου, αμάν γιάλα | Όταν το πετάς και δεν με κόβει | Αμολάς το δάκρυ σου | Δεν σε σπούδασαν ωραία | Οι δασκάλοι σου | Και φοβάμαι θα τα πάρεις | Υπομάλης σου | Ένα μαυρομάνικο μαχαίρι | Στην καρδιά μου χάρισες, αμάν γιάλα | Όμως πού το πας και τι γυρεύεις | Δεν μου ξεκαθάρισες

07. Θα ξανατραγουδήσω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ορκίστηκα σ’ ό,τι αγαπώ | Τραγούδι να μην ξαναπώ | Τα χείλη να σφραγίσω | Μα οι πόνοι πού ’χω στην καρδιά | Φουντώσανε σαν τη φωτιά | Και πρέπει να τους σβήσω | Και πήρα την απόφαση | Τον όρκο να πατήσω | Τις πίκρες μου τις πίκρες σας | Θα ξανατραγουδήσω | Μαζί σας να δακρύσω | Τις απιστίας ο καημός | Της ξενιτιάς ο στεναγμός | Μας λιώνουν και μας καίνε | Κι όταν με πόνο τραγουδώ | Οι πικραμένοι όπως κι εγώ | Μαζί μου σιγοκλαίνε

08. Λασπωμένα όνειρα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Σε καλντερίμια σκοτεινά | Που κλαιν τ’ ανεμοβρόχια | Εκεί μου είπαν κατάντησες | Εσύ που δεν νταγιάντησες | Λίγο καιρό την φτώχεια | Και μου ’ριξες τα όνειρα | Στου δρόμου τα λασπόνερα | Στο τζάκι της αγάπης μας | Σκάλισε πριν να σβήσω | Κι αν βρεις μια σπίθα μόνο μια | Να καίει για μένα στη γωνιά | Πάρε τον δρόμο πίσω

09. Το δρομολόϊ της ζωής Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Γιάννης Βασιλόπουλος
Το δρομολόϊ καθενός το ξέρει μόνο ο Θεός, | στα μονοπάτια της ζωής όλοι περιπλανιόμαστε | άλλος εδώ κι άλλος εκεί πονάμε ή χαιρόμαστε. | Άλλος πατάει άσφαλτο κι άλλος πατάει χώμα | ώσπου μια μέρα η ψυχή χωρίζει απ' το σώμα. | Άλλος πατάει στα χαλιά και άλλος στα σανίδια | μόνο στο θάνατο μπροστά τα πάντα είναι ίδια. | Είναι λουλούδι η ψυχή και να μαδήσει δεν αργεί | στο περιβόλι της ζωής ένα σεργιάνι κάνουμε | κι άλλος αργά κι άλλος νωρίς στο ίδιο τέρμα φτάνουμε. | Άλλος πατάει άσφαλτο κι άλλος πατάει χώμα | ώσπου μια μέρα η ψυχή χωρίζει απ' το σώμα. | Άλλος πατάει στα χαλιά και άλλος στα σανίδια | μόνο στο θάνατο μπροστά τα πάντα είναι ίδια.

10. Πάψε να ρωτάς Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Σ. Καζαντζίδης & Γ. Βασιλόπουλος | Στίχοι: Ευάγγελος Ατραΐδης
Πάψε να ρωτάς, πάψε να ρωτάς | Ό,τι υπήρχε μεταξύ μας | Μην το συζητάς | Άγνωστος για σένα | Πες πως είμαι πια | Και τα περασμένα | Ρίξ’ τα στη φωτιά | Πείσε την καρδιά σου | Να μ’ απαρνηθείς | Κι αν βρεθώ μπροστά σου | Να μην συγκινηθείς | Πάψε να ρωτάς | Η πορεία της αγάπης | Άλλαξε για μας | Πάψε να ρωτάς, πάψε να ρωτάς | Απ’ την ξεχασμένη στάχτη | Φλόγα μη ζητάς | Ποιος από τους δυο μας | Φταίει πιο πολύ | Κι αν το ομολογούμε | Δεν μας ωφελεί | Όσο κι αν σου φταίω | Όσο κι αν μου φταις | Θέλημα της μοίρας | Γκρέμισε το χτες

11. Πάνω στου τοίχου το καρφί Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Πυθαγόρας
Πάνω στου τοίχου το καρφί είναι το φόρεμά σου, | γιατί μου τ' άφησες εκεί και πήρες την καρδιά σου | Με πούλησες για χρήμα στο καταχείμωνο | για 'μένα είναι κρίμα, για σένα αλίμονο | Συλλογισμένος το κοιτώ, με δάκρυ το χαϊδεύω | γιατί μου το 'κανες αυτό, ακόμα δεν πιστεύω

12. Γυρίζω απ' τη νύχτα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Γυρίζω απ' τη νύχτα, έρχομαι απόψε απ’ του καημού τη φυλακή | η απονιά του κόσμου και η αγάπη σου με στείλανε εκεί | εκεί που όποιος πάει τα βάσανα ξεχνάει | Τόσες μέρες, τόσες νύχτες, απ' τον κόσμο απουσίασα | το τραγούδι και τους φίλους για να γιατρευτώ θυσίασα | το ψέμα τ' αηδίασα | Γυρίζω απ' τη νύχτα, από τον κόσμο έλειψα πολύ καιρό | με ξέχασαν οι φίλοι και συ δε μου 'φερες τσιγάρο και νερό | γυρίζω και γελάω κι όλους τους συγχωρνάω | Τόσες μέρες, τόσα χρόνια, απ' τον κόσμο απουσίασα | το τραγούδι και τους φίλους για να γιατρευτώ θυσίασα | το ψέμα τ' αηδίασα.

Για ακρόαση κάντε κλικ στους παρακάτω τίτλους τραγουδιών του δίσκου:
Το δρομολόϊ της ζωής