Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017

Στέλιος Καζαντζίδης No. 6




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Μανόλια Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Γλυκιά μου αγάπη έχε γεια | θα ζούμε τώρα χώρια | Να μην ξεχάσεις μια καρδιά | που σ' αγαπά, Μανόλια. | Εκεί που πας μακριά | στα έρημα τα ξένα. | Να μ' έχεις πάντα στην ψυχή | όπως κι εγώ εσένα. | Όσο θα ζούμε χώρια, | αγάπη μου, Μανόλια. | Μ' αφήνεις να 'χω συντροφιά | τη μαύρη στεναχώρια | Και τη γλυκιά σου αγκαλιά | να νοσταλγώ, Μανόλια.

02. Άρρωστος βαριά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Γιάννης Παπαδόπουλος | Στίχοι: Γιάννης Παπαδόπουλος
Άρρωστος βαριά στο στρώμα | και δεν ήρθες να με δεις, | μοναχά μια γυναικούλα, | η φτωχιά μου η μανούλα | με παραστέκει ολημερίς. | Αχ! η μάνα, αχ! η μάνα. | Στο προσκέφαλο του πόνου, | στην αρρώστια τη βαριά, | ποιος θα με παρηγορήσει, | ποιος για 'με θα ξενυχτήσει, | μονάχα η μάνα η γλυκιά. | Αχ! η μάνα, αχ! η μάνα. | Τσακισμένη απ' τον πόνο | και με πίκρα στην καρδιά, | πως βαστάει, πως αντέχει | Μέρα, νύχτα και όλο τρέχει | για να μου βρει τα γιατρικά. | Αχ! η μάνα, αχ! η μάνα.

03. Θα το πω φανερά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Γιατί με ρωτάτε κρυφά να σας πω | αν κλαίει η καρδιά μου γι' αυτήν π' αγαπώ. | Για τον άντρα ποτέ δεν θα είναι ντροπή | για μια αγάπη αν πονάει φανερά να το πει. | Θα το πω φανερά | πως γι' αυτή μαραζώνω, | τυραννιέμαι, πονώ, | υποφέρω και λιώνω. | Γιατί με χτυπάτε εκεί που πονώ | γιατί με κερνάτε φαρμάκι να πιω. | Δεν με νιώθει κανείς μεσ' αυτόν τον ντουνιά | μα θα φύγω μακριά για να βρω λησμονιά. | Θα το πω φανερά | πως γι' αυτή μαραζώνω, | τυραννιέμαι, πονώ, | υποφέρω και λιώνω.

04. Μια Κυριακή στη φυλακή Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Σταύρος Παντελίδης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Για σένανε μια Κυριακή | Κυριακή βρέθηκα στη φυλακή | Δεν μπόρεσα δεν κράτησα | για σένανε εγκλημάτησα | για σένα εγκλημάτησα | με ντρόπιασες κι αμάρτησα | Τι έκανα δεν σκέφτηκα | για χάρη σου μπερδεύτηκα | μπλέχτηκα τίποτα δεν σκέφτηκα | Δεν μπόρεσα δεν κράτησα | για σένανε εγκλημάτησα | για σένα εγκλημάτησα | με ντρόπιασες κι αμάρτησα | Τι κέρδισες βρε άπιστη | μ' απάτησες αχάριστη | άπιστη βρε γυναίκα αχάριστη | Δεν μπόρεσα δεν κράτησα | για σένανε εγκλημάτησα | για σένα εγκλημάτησα | με ντρόπιασες κι αμάρτησα

05. Μες στα έρημα τα ξένα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Μη μου γράφεις άλλο γράμμα πως πονάς βαριά, | αφού ξέρεις πως εσένα έχω στην καρδιά, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ. | Μες στα έρημα τα ξένα δεν περνά στιγμή | που να μη με τρων για σένα πίκρες και καημοί, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ. | Η αγάπη μας δεν σβήνει, πάντοτε θα ζει | και ο θάνατος, μια μέρα, θα μας βρει μαζί, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ, | δεν σε λησμονώ, πάντα σ' αγαπώ, πάντα σ' αγαπώ.

06. Μετανιώνω και δακρύζω Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Δως μου, χάρε, το σπαθί σου, | την καρδιά μου να τρυπήσω, | τι να την κάνω στον κόσμο τέτοια ζήση, | χίλιες φορές καλύτερα το σπίτι μου να κλείσει. | Σαν τρυπήσω την καρδιά μου | τι θα γίνουν τα παιδιά μου. | Τυραννιέμαι νύχτα, μέρα | κι όμως δεν τα βγάζω πέρα, | η μαύρη αρρώστια, η φτώχεια μ' έχουν κάψει, | και το φτωχό κορμάκι μου το έχουνε ρημάξει. | Σαν τρυπήσω την καρδιά μου | τι θα γίνουν τα παιδιά μου. | Τα παιδιά μου αντικρίζω, | μετανιώνω και δακρύζω | και δεν αντέχω να σκίσω την καρδιά μου | γιατί θα μείνουν έρημα τα δόλια τα παιδιά μου. | Σαν τρυπήσω την καρδιά μου | τι θα γίνουν τα παιδιά μου.

07. Γεια σου Περαία αθάνατε Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μιχάλης Γενίτσαρης | Στίχοι: Μιχάλης Γενίτσαρης
Πολλά τραγούδια έγραψαν | Περαία μου για σένα | γράφω κι εγώ στη σούρα μου | με τη σειρά μου ένα. | Γεια σου Περαία αθάνατε | της εργατιάς κολόνα | Πασαλιμάνι, Κοκκινιά | Καμίνια, Δραπετσώνα. | Κούπες κρασί αμέτρητες | στην Τρούμπα θα ρουφήξω | και στο Χατζηκυριάκειο | στουπί θα καταλήξω. | Γεια σου Περαία αθάνατε | απόψε κάνω γιούρια | στη Ζέα, στα Λιπάσματα | και στα γνωστά Ταμπούρια. | Γεια σου Περαία αθάνατε | χιλιοτραγουδισμένε | κάνεις καρδιές να χαίρονται | κάνεις καρδιές να κλαίνε. | Χαρές και πίκρες μάς κερνάς | ανάμιχτες, χαρμάνι | το καλώς ήρθες κι έχε γεια | που λένε στο λιμάνι.

08. Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Απόψε σκανταλιάρα μου σε βλέπω στο ντουζένι | μανίτσα μου να σε χαρώ, έχεις κανα καλό σκοπό | και μου ’ρθες στολισμένη | Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα δεν υπάρχει στην Αθήνα | Δεν υπάρχει στον Περαία από σένα πιο ωραία | Χαμήλωσέ τα, κούκλα μου, τα μάτια σου λιγάκι | γιατί είναι παιχνιδιάρικα, τρελά και σκανταλιάρικα | και μπαίνω στο μεράκι | Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα... | Πού θες να πάμε κούκλα μου για να σ’ ευχαριστήσω | μαζί σου ξημερώνομαι και όπου θες το στρώνουμε | φτάνει να σε γλεντήσω | Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα... | Τέτοια κούκλα και τσαχπίνα...

09. Το δάκρυ της ορφάνιας Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Όταν δεν έχεις μάνα τον πόνο σου να πεις | και το χαμόγελό της στα χείλη της να δεις | κι όταν μες στη ζωή σου είσαι χωρίς πατέρα, | καμιά χαρά δε νιώθεις, δε βλέπεις άσπρη μέρα. | Το δάκρυ της ορφάνιας είναι διπλό στον πόνο | κι αυτοί που ορφανέψανε, αυτοί το νιώθουν μόνο. | Απ' τη ζωή σαν λείπει της μάνας η στοργή | και σέρνεσαι διωγμένος απ' όλους 'δω κι εκεί, | χωρίς να 'χεις πατέρα για να σε προστατέψει, | στη δύσκολη την ώρα, ποιος θα σε συμβουλέψει. | Το δάκρυ της ορφάνιας είναι διπλό στον πόνο | κι αυτοί που ορφανέψανε, αυτοί το νιώθουν μόνο. | Στην αγκαλιά της μάνας θα βρεις παρηγοριά, | στο βλέμμα του πατέρα θα δεις τη σιγουριά, | ειδάλλως τριγυρίζεις κορμί βασανισμένο | κι είναι το ηθικό σου για πάντα πια χαμένο. | Το δάκρυ της ορφάνιας είναι διπλό στον πόνο | κι αυτοί που ορφανέψανε, αυτοί το νιώθουν μόνο.

10. Αν ξαναρχόσουν Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Αν ξαναρχόσουν στο σπιτάκι μου | διπλή θα ήταν για σε η αγάπη μου, | συγχώρεσέ με που σε πόνεσα | έπεσα έξω και το μετάνιωσα. | Αν σ' έχω κάνει τόσο να υποφέρεις | από ζήλια ξέρεις το 'κανα αυτό | τώρα το βλέπω πως για όλα φταίω | και γι αυτό και κλαίω σου το ομολογώ. | Αν ξαναρχόσουν στο σπιτάκι μου | διπλή θα ήταν για σε η αγάπη μου. | Αν σ' έχω κάνει τόσο να υποφέρεις | από ζήλια ξέρεις το 'κανα αυτό | τώρα το βλέπω πως για όλα φταίω | και γι αυτό και κλαίω σου το ομολογώ. | Αν ξαναρχόσουν στο σπιτάκι μου | διπλή θα ήτανε για σε η αγάπη μου.

11. Ήρθες τα γλυκοχαράματα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Ήρθες πάλι σαν και πρώτα | και μου χτύπησες την πόρτα τα γλυκοχαράματα, | ήρθες για να μου ξυπνήσεις τις παλιές τις αναμνήσεις | με φιλιά και κλάματα. | Εμείς οι δύο δεν μπορούμε χωρισμένοι για να ζούμε, | ούτε εσύ χωρίς εμένα, ούτε εγώ χωρίς εσένα. | Τι κι αν πήγες μακριά μου, | στο 'χα πει, σαν την καρδιά μου πως δεν θα 'βρεις πουθενά, | το 'ξερα πως μ' αγαπούσες και μια μέρα θα γυρνούσες | στο σπιτάκι μας ξανά. | Εμείς οι δύο δεν μπορούμε χωρισμένοι για να ζούμε, | ούτε εσύ χωρίς εμένα, ούτε εγώ χωρίς εσένα.

12. Αθήνα, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Βασίλης Καραπατάκης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Αντίο Αθήνα μου Περαία μου γεια σου | Θεσσαλονίκη μου φεύγω μακριά σου | Σ' αφήνω γεια μητέρα μου, σ' αφήνω γεια πατέρα | έχετε γεια αδέρφια μου και φίλοι πέρα ως πέρα. | Αντίο Αθήνα μου Περαία μου γεια σου | Θεσσαλονίκη μου φεύγω μακριά σου. | Σ' αφήνω αγάπη μου θα φύγω αντίο | θα υποφέρουμε για λίγο κι οι δύο | Υπομονή αγάπη μου και θα ξαναγυρίσω | μεσ' τη γλυκιά σου αγκαλιά, παντοτινά να ζήσω | Αντίο Αθήνα μου Περαία μου γεια σου | Θεσσαλονίκη μου φεύγω μακριά σου.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης