Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017

Στέλιος Καζαντζίδης No. 5




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Παράπονο Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Τι θέλεις απ' τα νιάτα μου | που είναι πικραμένα | δεν ξέρεις τι θα πει καημός | τι θέλεις από μένα | Εγώ περπάτησα γυμνός | εγώ βαδίζω μόνος | μου 'γινε ρούχο ο σπαραγμός | και σπίτι μου ο πόνος | Δεν ξέρεις τι 'ναι μοναξιά | καρδιά που κλαίει τη νύχτα | όσα τραγούδια σου 'γραψα | στην κρύα νύχτα ρίχ' τα | Εγώ περπάτησα γυμνός | εγώ βαδίζω μόνος | μου 'γινε ρούχο ο σπαραγμός | και σπίτι μου ο πόνος

02. Βράχο, βράχο Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είναι βαριά η μοναξιά | είναι πικρά τα βράχια | παράπονο η θάλασσα | και μου ‘πνιξε τα μάτια | Βράχο, βράχο τον καημό μου | τον μετράω και πονώ | κι είναι το παράπονο μου | πότε μάνα θα σε δω | Πάρε με θάλασσα πικρή | πάρε με στα φτερά σου | πάρε με στο γαλάζιο σου | στη δροσερή καρδιά σου | Βράχο, βράχο τον καημό μου | τον μετράω και πονώ | κι είναι το παράπονο μου | πότε μάνα θα σε δω | Πάρε με να μην ξαναδώ | τα βράχια και το χάρο | κάνε το κύμα όνειρο | και τη σιωπή σου φάρο | Βράχο, βράχο τον καημό μου | τον μετράω και πονώ | κι είναι το παράπονο μου | πότε μάνα θα σε δω | Γίνε αστέρι κι ουρανός | γίνε καινούργιος δρόμος | να μην βαδίζω μοναχός | να μην πηγαίνω μόνος | Βράχο, βράχο τον καημό μου | τον μετράω και πονώ | κι είναι το παράπονο μου | πότε μάνα θα σε δω

03. Όποια και να 'σαι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | κάνε μου απόψε συντροφιά. | Δεν σου ζητάω να μ' αγαπήσεις | λίγη ζητώ παρηγοριά. | Αν είν' η μοίρα μου σακατεμένη | δε φταίει ο κόσμος, ούτε κι εσύ. | Ό,τι αγαπάω εγώ πεθαίνει | και ξαναρχίζω απ' την αρχή. | Όσες γυναίκες έχω γνωρίσει | έφυγαν δίχως αφορμή | κι όμως δεν έχω καμιά μισήσει | στο ριζικό μου έχει γραφτεί. | Όποια και να 'σαι, ό,τι και να 'σαι | δυο λόγια πες μου τρυφερά, | λίγο η ψυχή μου να ξαλαφρώσει | κι αύριο πες μου γεια χαρά.

04. Την έδιωξα κι όμως την αγαπώ Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Την έδιωξα κι όμως την αγαπώ, | την έδιωξα μήπως και ησυχάσω, | την χώρισα όμως τι να σας πω, | δεν μπόρεσα στιγμή να την ξεχάσω | Την έδιωξα να πάει μακριά μου | μα όμως τη ζητάει η καρδιά μου. | Την έδιωξα να μην καταστραφώ, | την έδιωξα μήπως και λησμονήσω, | την χώρισα, τι πάθος φοβερό, | δεν μπόρεσα μιαν άλλη ν' αγαπήσω. | Την έδιωξα να πάει μακριά μου | μα όμως τη ζητάει η καρδιά μου.

05. Κάποτε κάποια μέρα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Κάποτε κάποια μέρα σε τούτη τη ζωή | ο ήλιος και για μένα θα φέξει ένα πρωί | κι αν μ’ έχει η τύχη βαριά καταδικάσει | θα φέξει μέρα να μου χαμογελάσει | Κάποτε θα μ’ αφήσουν να ανοίξω τα φτερά | να φύγω να γλιτώσω να βρω κι εγώ χαρά | κι αν μ’ έχει η τύχη βαριά καταδικάσει | θα φέξει μέρα να μου χαμογελάσει | Κάποτε κι η γυναίκα που μ' έχει απαρνηθεί | πικρά θα μετανιώσει και θά 'ρθει να με βρει | κι αν μ’ έχει η τύχη βαριά καταδικάσει | θα φέξει μέρα να μου χαμογελάσει

06. Καημός Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Είναι μεγάλος ο γιαλός | είναι μακρύ το κύμα | είναι μεγάλος ο καημός | κι είναι πικρό το κρίμα | Ποτάμι μέσα μου πικρό | το αίμα της πληγής σου | κι από το αίμα πιο πικρό | στο στόμα το φιλί σου | Δεν ξέρεις τι ‘ναι παγωνιά | βραδιά χωρίς φεγγάρι | να μη γνωρίζεις ποια στιγμή | ο πόνος θα σε πάρει | Ποτάμι μέσα μου πικρό | το αίμα της πληγής σου | κι από το αίμα πιο πικρό | στο στόμα το φιλί σου

07. Μετανάστης Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Καράβι ποιος σε κέντησε, ποιος σού 'βαψε τα ξάρτια | για να με πάρεις μακριά και να δακρύσουνε πικρά | και να δακρύσουνε πικρά της μάνας μου τα μάτια | Φεύγω γιατί με πίκρανε | η φτώχεια και ο πόνος | είχε πνιγεί η ελπίδα μου | είχε σβηστεί ο ήλιος μου | κι είχε χαθεί | κι είχε χαθεί ο δρόμος | Με δέρναν όλοι οι καιροί, μου πάγωναν τα μάτια | μου κάναν πέτρα το ψωμί, μου κάναν βούρκο το νερό | μου κάναν βούρκο το νερό και την καρδιά κομμάτια | Φεύγω γιατί με πίκρανε... | Δεν μού 'χαν μείνει ν' αγαπώ δυο χέρια ν' αγκαλιάζω | μόνο τα χείλη με καημό και μια φωνή με πυρετό | και μια φωνή με πυρετό τον πόνο να φωνάζω | Φεύγω γιατί με πίκρανε...

08. Ένας σκύλος και μια γυναίκα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Γιώργος Σαμολαδάς
Ένας σκύλος και μια γυναίκα | ήταν στο σπίτι μου όλη ζωή | αυτός τα χέρια μου πιστά φιλούσε | κι εσύ, αχάριστη, τον εραστή. | Τώρα ο σκύλος έφυγε | από ντροπή και πόνο | που 'βλεπ' εμένα στα προδομένα | τα χάδια σου να λιώνω. | Μες στα μάτια με κοιτούσε | σαν κάτι να 'θελε να μου πει | μα εσύ τον έδιωχνες από κοντά μου | το μυστικό σου μην προδοθεί. | Ένας σκύλος και μια γυναίκα | ήταν στο σπίτι μου όλη ζωή | όμως καλύτερα να είχα άλλους δέκα | παρά εσένανε, μια άπιστη.

09. Κατάρα με δέρνει βαριά Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Μπακάλης | Στίχοι: Μπάμπης Μπακάλης
Κατάρα με δέρνει βαριά | γι' αυτό δε γνωρίζω χαρά, | με μαύρη αλυσίδα η μαύρη μου μοίρα | εκεί που πονώ με χτυπά, | με μαύρη αλυσίδα η μαύρη μου μοίρα | εκεί που πονώ με χτυπά. | Κοντεύει η ψυχή μου να βγει, | γαλήνη δε βρίσκω στη γη, | κι η πρώτη μου αγάπη με πότισε δάκρυ, | με ρήμαξε κι έχει χαθεί, | κι η πρώτη μου αγάπη με πότισε δάκρυ, | με ρήμαξε κι έχει χαθεί. | Αχ! αχ! πώς να μην πονώ, | μες στη ζωή μόνο καημοί | και στεναγμοί με κομματιάζουνε | κι ό,τι ποθώ και λαχταρώ, | οι συμφορές μου το ρημάζουνε. | Κοντεύει η ψυχή μου να βγει, | γαλήνη δε βρίσκω στη γη, | κι η πρώτη μου αγάπη με πότισε δάκρυ, | με ρήμαξε κι έχει χαθεί, | κι η πρώτη μου αγάπη με πότισε δάκρυ, | με ρήμαξε κι έχει χαθεί. | Αχ! αχ! πώς να μην πονώ, | η γρουσουζιά η φοβερή | που μ' έχει βρει δεν υποφέρεται, | αφού κι αυτήν που αγαπώ | στον κόσμο αυτόν άλλος την χαίρεται. | Κατάρα με δέρνει βαριά | γι' αυτό δε γνωρίζω χαρά, | με μαύρη αλυσίδα η μαύρη μου μοίρα | εκεί που πονώ με χτυπά, | με μαύρη αλυσίδα η μαύρη μου μοίρα | εκεί που πονώ με χτυπά. | Κοντεύει η ψυχή μου να βγει, | γαλήνη δε βρίσκω στη γη, | κι η πρώτη μου αγάπη με πότισε δάκρυ, | με ρήμαξε κι έχει χαθεί, | κι η πρώτη μου αγάπη με πότισε δάκρυ, | με ρήμαξε κι έχει χαθεί, με ρήμαξε κι έχει χαθεί.

10. Δε βρήκα έναν άνθρωπο Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Δεν βρήκα έναν άνθρωπο τον πόνο μου να νιώσει | τώρα που καταστράφηκα κουράγιο να μου δώσει | Ως τα πέρατα του κόσμου | κι ως την άκρια της γης | φτάνει ο πόνος ο δικός μου | που δεν ένιωσε κανείς | Κανένας φίλος καρδιακός δε βρέθηκε κοντά μου | όλοι μ' εγκαταλείψανε σ' αυτή τη συμφορά μου | Ως τα πέρατα του κόσμου | κι ως την άκρια της γης | φτάνει ο πόνος ο δικός μου | που δεν ένιωσε κανείς | Μονάχα εσύ μανούλα μου ποτέ δεν μ' απαρνιέσαι | με γέννησες για να πονάς και για να τυραννιέσαι | Ως τα πέρατα του κόσμου | κι ως την άκρια της γης | φτάνει ο πόνος ο δικός μου | που δεν ένιωσε κανείς

11. Ποιος σου 'πε δε σ' αγαπώ Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Ποιος σου 'πε κούκλα μου, ποιος είν' αυτός, | που σου είπε δεν σ' αγαπώ | και θέλω μονάχα να παίξω μαζί σου.  | Εμένα η καρδιά μου λαχταράει | να γίνει ταίρι με την δική σου, | και τα φλογισμένα μου τα χείλη | μιλούνε μόνο για το φιλί σου, | αμάν, για το γλυκό φιλί σου. | Ποιος σου 'πε κούκλα μου, ποιος είν' αυτός, | που σου είπε δεν σ' αγαπώ | και θέλω μονάχα να παίξω μαζί σου. | Λόγια του κόσμου, κούκλα μου, μην ακούς | που φαρμάκι στάζουν πικρό | και σκίζουνε την παιδική την ψυχή σου. | Εμένα η καρδιά μου λαχταράει | να γίνει ταίρι με την δική σου, | και τα φλογισμένα μου τα χείλη | μιλούνε μόνο για το φιλί σου, | αμάν, για το γλυκό φιλί σου. | Ποιος σου 'πε κούκλα μου, ποιος είν' αυτός, | που σου είπε δεν σ' αγαπώ | και θέλω μονάχα να παίξω μαζί σου.

12. Μέρες με καίει ο πυρετός Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Ευστάθιος Τσαγκλής
Μέρες με καίει ο πυρετός | και σβήνω λίγο, λίγο, | κι όπως το βλέπω, απ' τη ζωή | παντοτινά, παντοτινά θα φύγω. | Μην κλαις αγάπη μου, μην κλαις | και μην μαυροφορέσεις, | σε χέρια, κοίταξε, καλά | πάλι ξανά να πέσεις. | Φεύγω με το παράπονο, | όχι που θα πεθάνω, | μονάχα που εσένανε | από κοντά, από κοντά μου χάνω. | Μην κλαις αγάπη μου, μην κλαις | και μην μαυροφορέσεις, | σε χέρια, κοίταξε, καλά | πάλι ξανά να πέσεις. | Κάνε κουράγιο και μην κλαις | για να μ' ευχαριστήσεις | και τη φτωχή μανούλα μου | να την παρη, να την παρηγορήσεις. | Μην κλαις αγάπη μου, μην κλαις | και μην μαυροφορέσεις, | σε χέρια, κοίταξε, καλά | πάλι ξανά να πέσεις.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης