Σάββατο, 13 Μαΐου 2017

Στέλιος Καζαντζίδης No. 4



















01. Συννεφιασμένη Κυριακή Τραγούδι: Σ. Καζαντζίδης & Γ. Λύδια & Μαρινέλλα
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης & Αλέκος Γκούβερης
Συννεφιασμένη Κυριακή, | μοιάζεις με την καρδιά μου | που έχει πάντα συννεφιά, | Χριστέ και Παναγιά μου. | Όταν σε βλέπω βροχερή, | στιγμή δεν ησυχάζω. | μαύρη μου κάνεις τη ζωή, | και βαριαναστενάζω. | Είσαι μια μέρα σαν κι αυτή, | που ‘χασα την χαρά μου. | συννεφιασμένη Κυριακή, | ματώνεις την καρδιά μου.

02. Σήκω χόρεψε κουκλί μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης & Μαρινέλλα
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Σήκω χόρεψε κουκλί μου | να σε ‘δω να σε χαρώ | τσιφτετέλι Τούρκικο | νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα | Όπα νινα νιναναη, νιναναη ναη | νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναη | Θα σου τραγουδήσω πάλι | στον ασίκικο χαβά | κούνα λίγο το κορμί σου | νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα | Μια φορά μονάχα ζούμε | μες στον ψεύτικο ντουνιά | πρέπει λίγο να χαρούμε | νιναναη γιαβρουμ νιναναη ναηνα

03. Άνοιξε, μάνα, άνοιξε Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Σήκω, μανούλα μου γλυκιά, | και τρέξε να μ’ ανοίξεις, | το ξεγραμμένο σου παιδί | στην αγκαλιά να σφίξεις. | Άνοιξε, μάνα, άνοιξε, | δεν σου χτυπάει ξένος, | χτυπάει ο γιος σου, μάνα μου, | ο παραστρατημένος. | Σε πίκρανα, σε πλήγωσα | και γέρασες για μένα, | μα τώρα, όμως, όλα αυτά | ας είναι ξεχασμένα. | Άνοιξε, μάνα, άνοιξε | δεν σου χτυπάει ξένος, | χτυπάει ο γιος σου, μάνα μου, | ο παραστρατημένος. | Μια πόρτα ανοίγει διπλανή | και μου φωνάζει ένας: | "Σ’ αυτό το σπίτι μη χτυπάς | γιατί δε ζει κανένας!"

04. Στις φάμπρικες της Γερμανίας Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Στις φάμπρικες της Γερμανίας | και στου Βελγίου τις στοές | πόσα παιδιά σκληρά δουλεύουν | και κλαίνε οι μάνες μοναχές | Κακούργα μετανάστευση | κακούργα ξενιτιά | μας πήρες απ' τον τόπο μας | τα πιο καλά παιδιά | Στη μακρινή την Αυστραλία | και πέρα στην Αμερική | στον Καναδά στη Βραζιλία | πόσα παιδιά πονούν κι εκεί | Κακούργα μετανάστευση... | Κάνε κουράγιο μετανάστη | κάνε λεβέντη μου υπομονή | του γυρισμού σου το καράβι | πάλι μια μέρα θα φανεί | Κακούργα μετανάστευση...

05. Έξω ντέρτια και καημοί Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Έξω ντέρτια και καημοί | θέλω απόψε να γλεντήσω | Της αγάπης τη φωτιά | μέσα στο κρασί να σβήσω | Αχ, έλα, έλα, έλα στη γλυκιά αγκαλιά μου | να γλυκάνεις την καρδιά μου | Ξαναγύρισε κοντά μου, βάι,  βάι, βάι | Το κορίτσι π' αγαπώ | μ' άφησε και μ' άλλον πάει | Την χρυσή μου την καρδιά | το μαράζι θα την φάει | Αχ, έλα, έλα... | Αχ, έλα, έλα, έλα στη γλυκιά αγκαλιά μου | να γλυκάνεις την καρδιά μου | Ξαναγύρισε κοντά μου, βάι, βάι, βάι

06. Δε βρήκα έναν άνθρωπο Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Δεν βρήκα έναν άνθρωπο τον πόνο μου να νιώσει | τώρα που καταστράφηκα κουράγιο να μου δώσει | Ως τα πέρατα του κόσμου | κι ως την άκρια της γης | φτάνει ο πόνος ο δικός μου | που δεν ένιωσε κανείς | Κανένας φίλος καρδιακός δε βρέθηκε κοντά μου | όλοι μ' εγκαταλείψανε σ' αυτή τη συμφορά μου | Ως τα πέρατα του κόσμου | κι ως την άκρια της γης | φτάνει ο πόνος ο δικός μου | που δεν ένιωσε κανείς | Μονάχα εσύ μανούλα μου ποτέ δεν μ' απαρνιέσαι | με γέννησες για να πονάς και για να τυραννιέσαι | Ως τα πέρατα του κόσμου | κι ως την άκρια της γης | φτάνει ο πόνος ο δικός μου | που δεν ένιωσε κανείς

07. Στο άδειο προσκεφάλι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μπάμπης Δαλιάνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Στο άδειο προσκεφάλι, | στο σπίτι τ' ορφανό, | σαν γέρνω το κεφάλι, | γλυκειά μου αγάπη, για σένα πονώ. | Κλαίω και πονώ για το δικό σου χωρισμό, | χρόνια καρτερώ και λαχταρώ το γυρισμό. | Και μια φωτογραφία | που είμαστ' αγκαλιά | τη βλέπω και δακρύζω | και την γεμίζω με χίλια φιλιά. | Κλαίω και πονώ για το δικό σου χωρισμό, | χρόνια καρτερώ και λαχταρώ το γυρισμό.

08. Τα ροζιασμένα χέρια μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Νάκης Πετρίδης & Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Πυθαγόρας
Όταν θα μάθεις πως είμ' εργάτης, | τότε θα πάψεις να μ' αγαπάς | κι αυτά τα χέρια μου, τα ροζιασμένα | με ειρωνεία θα τα κοιτάς. | Απόψε ζούμε στα παραμύθια | που τελειώνουνε ως το πρωί, | είναι φαρμάκι πικρό η αλήθεια, | άλλο αγάπη κι άλλο ζωή. | Όταν σου πούνε το όνομά μου | ίσως ξεχάσουνε για να σου πουν | αυτά τα χέρια μου, τα ροζιασμένα, | μάνα, πατέρα κι αδέρφια ζουν. | Απόψε ζούμε στα παραμύθια | που τελειώνουνε ως το πρωί, | είναι φαρμάκι πικρό η αλήθεια, | άλλο αγάπη κι άλλο ζωή.

09. Την πόρτα μη μου κλείνεις Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Γιώργος Λαύκας | Στίχοι: Γιώργος Λαύκας
Τη πόρτα μη μου κλείνεις | άνοιξε μέσα για να μπω | κι απ’ έξω μη μ’ αφήνεις. | Όπως οι στάλες της βροχής | βρέχουνε το κορμί μου | και το πικρό το δάκρυ μου | ποτίζει την ψυχή μου. | Την πόρτα μη μου κλείνεις | το σφάλμα μου συγχώρεσε | και μη με κατακρίνεις. | Την πόρτα μη μου κλείνεις | τον πόνο που σου έδωσα | εσύ μη μου τον δίνεις. | Όσο κι αν παραστράτησα | σε σένα ήρθα πάλι | γιατί είσαι η αγάπη μου | εσύ η πιο μεγάλη. | Την πόρτα μη μου κλείνεις | το σφάλμα μου συγχώρεσε | και μη με κατακρίνεις.

10. Ήλιε που βγαίνεις σήμερα Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Ήλιε που βγαίνεις την αυγή | στον ουρανό απάνω | σήμερα κρύψου στα βουνά | σήμερα θα πεθάνω | σήμερα μάνα μου γλυκειά | με χάνεις και σε χάνω | Σ 'αφήνω ψεύτικε ντουνιά | που κρύβεις τόση απονιά | Μια μαύρη πόρτα θα διαβώ | και που θα βγώ δεν ξέρω | μα ξέρω πως δεν θα πονώ | κι ούτε θα υποφέρω | γιατί εκεί δεν αδικούν | δεν ζούν για το συμφέρον | Σ 'αφήνω ψεύτικε ντουνιά | που κρύβεις τόση απονιά | Ήλιε μην βγαίνεις σήμερα | άσε να σκοτεινιάσει | μεγάλη μπόρα και βροχή | σ'ολη την γή να πιάσει | μαζί με την μανούλα μου | κι ο ουρανός να κλάψει | Σ 'αφήνω ψεύτικε ντουνιά | που κρύβεις τόση απονιά

11. Θεσσαλονίκη μου Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Μανώλης Χιώτης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα | εσύ που βγάζεις τα καλύτερα παιδιά | Θεσσαλονίκη μου μεγάλη φτωχομάνα | όπου κι αν πάω σ' έχω πάντα στην καρδιά | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι | Θεσσαλονίκη με τα τόσα σου μεράκια | βγάζεις τα πιο όμορφα κορίτσια στον ντουνιά | βράδια μποέμικα τραγούδια στα σοκάκια | γλέντια ξενύχτια μες στην κάθε γειτονιά | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι | Θεσσαλονίκη μου κι αν είμαι μακριά σου | πάντα θυμάμαι τ' όνομά σου το γλυκό | αχ πώς νοστάλγησα να ξαναρθώ κοντά σου | κι ας ξεψυχήσω μπρος τον Πύργο το Λευκό | Θεσσαλονίκη μου ποτέ δε σ' απαρνιέμαι | είσ' η πατρίδα μου, το λέω και καυχιέμαι

12. Στου πόνου το κρεβάτι Τραγούδι: Στέλιος Καζαντζίδης
Μουσική: Στέλιος Καζαντζίδης | Στίχοι: Στέλιος Καζαντζίδης
Τώρα που όλα πέρασαν | και βρήκα την υγειά μου | μανούλα μου σ'ευχαριστώ | με όλη την καρδιά μου | Εσύ μου παραστάθηκες | στου πόνου το κρεβάτι | μέρες και μήνες πλάι μου | χωρίς να κλείνεις μάτι | Σαν κοίταζα τα μάτια σου | που έλαμπαν σαν φάρος | επαιρνα μάνα δύναμη | έπαιρνα μάνα θάρρος | Εσύ μου παραστάθηκες | στου πόνου το κρεβάτι | μέρες και μήνες πλάι μου | χωρίς να κλείνεις μάτι | Μανούλα μου σ'ευχαριστώ | για μια φορά ακόμα | ήσουν για μένα βάλσαμο | γιατρός και νοσοκόμα | Εσύ μου παραστάθηκες | στου πόνου το κρεβάτι | μέρες και μήνες πλάι μου | χωρίς να κλείνεις μάτι.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης