Πέμπτη, 6 Απριλίου 2017

Ο δικός μου ο δρόμος




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Ο δικός μου ο δρόμος Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Τ’ όνομά μου μες στις λίστες απ’ τα πλοία, | στα αεροπλάνα, στα φτηνά ξενοδοχεία. | Η φυγή στο πρόσωπό μου χαραγμένη, | και μου λες εσύ πως είμαστε δεμένοι. | Δεν μπορεί να με κρατήσει ο εαυτός μου, | σε κανέναν δεν ανήκω, είμαι δικός μου. | Το σπασμένο ουρανό σου μη μου δώσεις, | σ’ αγαπώ κι έτσι μπορεί να μ’ εξοντώσεις, | σ’ αγαπώ κι έτσι μπορεί να μ’ εξοντώσεις. | Ο δικός μου ο δρόμος | μ’ έχει χρόνια διαλέξει, | στην οδό γράφει "μόνος", | επικίνδυνη λέξη. | Ο δικός μου ο δρόμος | δε μου δείχνει αστέρι, | για αγάπη μου δίνει | μια βαλίτσα στο χέρι. | Στον αέρα τριγυρνάω δίχως λόγο | κι αγκαλιάζομαι τις νύχτες με το φόβο. | Ποιο κομμάτι γης μπορεί να με κρατήσει | αφού η σκέψη μου με έχει εξορίσει; | Διαδρομές πάντα στις ίδιες υποσχέσεις, | μη μου λες πως μ’ αγαπάς και θα με δέσεις. | Θα ξεφύγω απ’ της ζωής τις χαραμάδες, | πάντα μόνος θα ’μαι μέσα σε χιλιάδες, | πάντα μόνος θα ’μαι μέσα σε χιλιάδες. | Ο δικός μου ο δρόμος | μ’ έχει χρόνια διαλέξει, | στην οδό γράφει "μόνος", | επικίνδυνη λέξη. | Ο δικός μου ο δρόμος | δε μου δείχνει αστέρι, | για αγάπη μου δίνει | μια βαλίτσα στο χέρι.

02. Τι να σου κάνω Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Ευριπίδης Νικολίδης | Στίχοι: Λάκης Τσώλης
Έτσι σου 'λεγαν μερικοί πως είναι ωραία η ζωή | από τη μια την αγκαλιά να πας στην άλλη | Κι εσύ τους πίστεψες τρελή, κυκλοφορούσες σαν τυφλή | Χωρίς να ξέρεις η ζωή που θα σε βγάλει | Τι να σου κάνω, τι να σου κάνω | τώρα που ήρθες και την πόρτα μου χτυπάς | Τι να σου κάνω, τι να σου κάνω | μου είναι δύσκολο αυτό που μου ζητάς | Θα το σκεφτώ και την καρδιά μου θα ρωτήσω | αν θα μπορέσω απ' την αρχή να σ' αγαπήσω | Τώρα τι θέλεις να σου πω, αν είναι λάθος ή σωστό | πρέπει μονάχη σου εξήγηση να δώσεις | Βρήκες κορμιά όλο φωτιά, όμως δεν είχανε καρδιά | και ήρθες δίπλα μου ξανά για να γλιτώσεις.

03. Επιφυλάσσομαι για κάθε μου δικαίωμα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Αύριο ξημερώματα θα λύσω τη σιωπή μου | να δεις τι επιτρέπεται σε μια καρδιά που ντρέπεται | να ζει σαν τη δική μου | Αύριο ξημερώματα θα βρω τον εαυτό μου | κι ας λες εσύ πως σφράγισες τα χρόνια που μου ράγισες | δήθεν για το καλό μου | Επιφυλάσσομαι για κάθε μου δικαίωμα | Για το δικαίωμα να πω πως μετανιώνω | Για το δικαίωμα να πω πως ήταν ψέματα | όταν σου είπα πως για σένα υπάρχω μόνο | Αύριο ξημερώματα θα κόψω το σκοινί μας | να δεις πως δεν συγχώρεσες και μόνο αδιαφόρησες | τα λάθη της ζωής μας | Αύριο ξημερώματα, θέλω να με ξεχάσεις | και μου λες πως σφράγισες τα χρόνια που μου ράγισες | δήθεν να μη με χάσεις.

04. Δώσε μου μια ευκαιρία Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Το ξέρω πως σου έκανα πολλά | το ξέρω πως σε παίδεψα πολύ | ποτέ μου εγω δεν άλλαξα μυαλά, | μα μη μ' εγκαταλείπεις ξαφνικά | Το ξέρω πως σε ζήλεψα πολύ, | πως έκλαψες για μένανε πικρά, | μα μη μ' εγκαταλείπεις ξαφνικά | Δώσε μου μια ευκαιρία ακόμα | τίποτα δε σου ζητώ παραπάνω, | δώσε μου γιατί σ' το λέω θα πεθάνω, | στο σταυρό που σου κάνω | Το ξέρω πως σου έταξα πολλά | το ξέρω σε τυράννησα πολύ, | να φύγεις θέλεις τώρα μακριά, | μα μη μ' εγκαταλείπεις ξαφνικά | Το ξέρω πως μου έδωσες πολλά | το ξέρω σε βασάνισα πολύ, | προσπάθησες να ζήσουμε καλά, | μα μη μ' εγκαταλείπεις ξαφνικά | Δώσε μου μια ευκαιρία ακόμα | τίποτα δε σου ζητώ παραπάνω, | δώσε μου γιατί σ' το λέω θα πεθάνω, | στο σταυρό που σου κάνω.

05. Γκρίζα πόλη Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Βασίλης Κελαϊδής | Στίχοι: Νίκος Βαξεβανέλης
Βρέχει, πάλι βρέχει, πάλι κόντρα μου πάει ο καιρός | μα θα περιμένω κι ό,τι γίνει | Γράφω "σ’ αγαπώ" στις στάλες της βροχής | κι ελπίζω να βραχείς κι απάνω σου να μείνει | Γκρίζα πόλη, γκρίζα φώτα, μάτια φθινοπωρινά | ας ερχόσουνα για λίγο κι ας χανόσουνα μετά | Γκρίζα πόλη, γκρίζα φώτα, μοναξιά και παγωνιά | Η βροχή όλο δυναμώνει μες στην άδεια μου ματιά | Βρέχει, πάλι βρέχει, κλαίει για μένα απόψε ο ουρανός | Κλαίει γιατί δεν είσαι, αγάπη μου, μαζί μου | Κάνω μιαν ευχή και παρακαλώ | ποτέ να μη βρεθείς στη θέση τη δική μου.

06. Ζήτω τα παράλογα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Βασίλης Κελαϊδής | Στίχοι: Νίκος Βαξεβανέλης
Μία πάνω μία κάτω μες στον κόσμο το φευγάτο, | μία πάνω μία κάτω, δε βαριέσαι κι άσπρο πάτο. | Θ’ αμαρτήσω και θ’ αγιάσω, ο παπάς κάνει το ράσο. | Όσα έρθουν κι όσα πάνε, τη ζωή δεν τη φοβάμαι. | Ζήτω τα παράλογα, ζήτω η Ελλάς | ζήτω τα παλιόπαιδα, ζήτω ο μας και μας. | Ζήτω τα παράλογα, ζήτω η Ελλάς | ζήτω τα παλιόπαιδα, ζήτω ο μας και μας. | Μία μέσα μία έξω, σε ποιον ψεύτη να πιστέψω; | Τι κι αν ξέμεινα στον άσσο, τη θηλιά θα κάνω λάσο. | Θα σαλτάρω κι ό,τι γίνει, θα πατήσω στη Σελήνη. | Το χρυσάφι ήταν μπακίρι, δε θα κάνω το φακίρη. | Ζήτω τα παράλογα, ζήτω η Ελλάς | ζήτω τα παλιόπαιδα, ζήτω ο μας και μας. | Ζήτω τα παράλογα, ζήτω η Ελλάς | ζήτω τα παλιόπαιδα, ζήτω ο μας και μας.

07. Τι να πρωτοθυμηθώ Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Κυριάκος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Σαν καπνός τσιγάρου σκόρπισες όνειρα ζωής | κι αν πεθαίνω ή αν ζω δε ρώτησες | Κι όλα κάνεις πως τα ξέχασες, θες να ξαναρθείς | μα έπαιξες με την καρδιά μου κι έχασες | Τι να πρωτοθυμηθώ, σε ποιο ψέμα να πιαστώ | κάθε δάκρυ σου καυτό, ψεύτικο όπως τα σ' αγαπώ | Τι να πρωτοθυμηθώ, σε ποιο ψέμα να πιαστώ | της ψυχής σου το κενό το 'νιωσα και δεν το ξεχνώ | Τίποτα δεν αναγνώρισες, μ' άναψες φωτιά | μια ζωή σε μια βραδιά τη σκόρπισες | Κι όλα κάνεις πως τα ξέχασες, θες να ξαναρθείς | μα έπαιξες με την καρδιά μου κι έχασες.

08. Των φιλιών σου τα σημάδια Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Κυριάκος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Βρέχει ασήμι απόψε η νύχτα | κι εγώ στα δικά σου δίχτυα | όσα είχα και δεν είχα σου τ' αφήνω εδώ | Μα ακόμα με παιδεύεις | με τον πόνο μου αλητεύεις | Δεν αντέχω να μου φεύγεις | και να μένω εδώ | Των φιλιών σου τα σημάδια | τα μετράω όλα τα βράδια | μαχαιριές μαζί και χάδια κι όμως τα ζητώ | Των φιλιών σου τα σημάδια | τα μετράω όλα τα βράδια | στου κορμιού σου τα σκοτάδια | θέλω να χαθώ | Όσο ακόμα να παλέψω | χάνω όπως κι αν σε παίξω | ξέρεις το παιχνίδι απ' έξω, κάνεις ό,τι θες | Κόκκινο γλυκό μου στόμα | έδωσες στη νύχτα χρώμα | έλα κι έχω γίνει λιώμα | όχι μη μου λες.

09. Είσαι μαχαίρι Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Είσαι μαχαίρι που δεν βγαίνει από το στήθος μου | κι αν είσαι ο θάνατος βοήθα με να ζήσω | Είσαι μαχαίρι που δεν βγαίνει από το στήθος μου | όσα κι αν χάσω θέλω εσένα να κερδίσω | Άκου απαίτηση που έχει ο Θεός | να μην σε θέλω κι όμως να σε αγαπάω | άκου απαίτηση που έχει ο Θεός | όταν σε διώχνω πάλι εγώ να σε ζητάω | Είσαι μαχαίρι που δεν βγαίνει από το στήθος μου | κι αν είσαι ο θάνατος βοήθα με να ζήσω | Είσαι μαχαίρι που δεν βγαίνει από το στήθος μου | όσα κι αν χάσω θέλω εσένα να κερδίσω | Άκου απαίτηση που έχει ο Θεός | να μην σε νιώθω κι όμως τόσο να μ' αγγίζεις | άκου απαίτηση που έχει ο Θεός | από την πόρτα πάλι εσύ να με γυρίζεις.

10. Μπρος γκρεμός και πίσω εσύ Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Παναγιώτης Στεργίου | Στίχοι: Σμαρούλα Μαραγκουδάκη
Μπρος γκρεμός και πίσω εσύ | κι η ζωή μου πού θα πάει | Με μυαλό που σε μισεί | και καρδιά που σ' αγαπάει | Και ανάβω ένα τσιγάρο | άλλο δρόμο για να πάρω | Μα προτού να το καπνίσω | θέλω να γυρίσω πίσω | Μπρος γκρεμός και πίσω εσύ | κι η ζωή μου πού θα πάει | Με μυαλό που σε μισεί | και καρδιά που σ' αγαπάει | Και πετάω στη βαλίτσα | δύο ρούχα ίσα, ίσα | Μα προτού να σε αφήσω | θέλω να γυρίσω πίσω | Μπρος γκρεμός και πίσω εσύ | κι η ζωή μου πού θα πάει | Με μυαλό που σε μισεί | και καρδιά που σ' αγαπάει | Κι όλο γράφω και ξεγράφω | Μία ζω μια δεν υπάρχω | Και την πόρτα πριν να κλείσω | θέλω να γυρίσω πίσω.

11. Ήταν νύχτα με φεγγάρι Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μιχάλης Τζουγανάκης | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Είπα μια νύχτα στην καρδιά, τι έχεις και πικραίνεσαι | κι όταν ζυγώνει σούρουπο, αρχίζεις και μαραίνεσαι | Ήταν νύχτα με φεγγάρι όταν γίναμε ζευγάρι | και μια νύχτα με φεγγάρι με παράτησες | Ήταν νύχτα με φεγγάρι όταν γίναμε ζευγάρι | κι έφυγε και μ' άφησε | Είπα μια νύχτα στην καρδιά, τις νύχτες γιατί δάκρυζες | Είδα καρδιά καλύτερη, το ξέρεις ότι άξιζες.

12. Ένα τσιγάρο σκέτο Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Βασίλης Κελαϊδής | Στίχοι: Νίκος Βαξεβανέλης
Μια νύχτα δίχως νόημα ακόμα | θολά τα μάτια κι η ψυχή στο στόμα | Με μια φωτογραφία σου μιλάω | γιατί να σ' αγαπήσω τη ρωτάω | Να, να, να... | Είσαι ένα τσιγάρο σκέτο | στης καρδιάς μου το πακέτο | Ένα λάθος που γουστάρω | και συνέχεια το φουμάρω | Είσαι ένα τσιγάρο σκέτο | στης καρδιάς μου το πακέτο | ένα λάθος που πληρώνω | και ποτέ δεν ξεχρεώνω | Ποια μοίρα αποφάσισε για μένα | αν ψάχνω την αλήθεια μες στο ψέμα | με μια καρδιά χαμένη πολιτεία | απ' τη δική σου την αχαριστία.

13. Εσύ μιλάς για υποχρέωση Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Θεοφάνους | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Εγώ δεν ξέχασα ποτέ αυτά που μου 'δωσες | και συ ξεχνάς τι σου 'χω δώσει χρόνια τώρα | και μου χτυπάς πως σου 'χω υποχρέωση | μα η αγάπη είναι θυσία κάθε ώρα | Εσύ μιλάς για υποχρέωση | κι εγώ μιλάω για λατρεία | Για την αγάπη σου θα πέθαινα | Να με πονάς είν' αδικία | Θα σ' αγαπώ για μια ζωή στο υποσχέθηκα | και συ καμία υποχρέωση δεν έχεις | Σε συγχωρώ, μα όμως τώρα που το σκέφτηκα | να με πονάς τόσο πολύ πώς το αντέχεις.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης