Παρασκευή, 21 Απριλίου 2017

Για σένα




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Για σένα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Gerrato-Ferez | Στίχοι: Πυθαγόρας
Τι δεν έκανα για σένα, | μόνον ο Θεός το ξέρει. | Ούτε που τα γράφει πένα, | ούτε χείλι τα προφέρει. | Τι δεν έκανα θυμήσου, | στην πορεία αυτού του δρόμου, | είχα βάλει τη ζωή σου | πάνω κι απ' τον εαυτό μου. | Τι δεν έκανα για σένα, | μα κι αν σ΄ έχασα χαλάλι. | Πάλι θα τα ξανακάνω | αν ερχόσουνα και πάλι. | Τι δεν έκανα για ρώτα, | ρώτα τη συνείδησή σου. | Με τα κρύα μου τα χνώτα | ζέσταινα και τη ζωή σου. | Για σένα, για σένα, | ως και τον εγωισμό μου θυσιάζω. | Για σένα, για σένα, | τη ζωή μου πια ολόκληρη αλλάζω.

02. Θέλω να μ' αγαπάς Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Πάνος Φαλάρας
Θέλω να μ’ αγαπάς όπως τον ήλιο | που δίνει ζεστασιά σ’ όλη τη γη. | Θέλω να μ’ αγαπάς όπως το φίλο, φίλο, | τον αδερφό, το φως και τη ζωή. | Θέλω να μ’ αγαπάς όπως και τώρα, | σαν δροσερό νερό με ξεδιψάς. | θέλω να μ’ αγαπάς όπως και τώρα, | άγιο φυλαχτό να με κρατάς. | Θέλω να μ’ αγαπάς όπως και τώρα, τώρα, | σαν άγιο φυλαχτό να με κρατάς. | Θέλω να μ’ αγαπάς σαν τον αγέρα | που ανασαίνεις κάθε σου στιγμή. | Θέλω να μ’ αγαπάς μέρα τη μέρα, μέρα, | όλο και πιο πολύ μες στη ζωή. | Θέλω να μ’ αγαπάς όπως και τώρα...

03. Λιώνω Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κριμιζάκης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Εσύ μια χούφτα χιόνι | κι εγώ μια σπίθα μόνο | δεν έλιωσες και λιώνω | Λιώνω... | Τριαντάφυλλο μ’ αγκάθια | και άδικα ματώνω | δεν κόβεσαι και λιώνω | λιώνω... | Τι κρίμα τέτοια μάτια | να μην μπορούν να κλαίνε | τι κρίμα τέτοια χείλη | γι’ αγάπη να μην λένε | Βουνοκορφή μ’ ανέμους | και άδικα παγώνω | δε σ’ έφτασα και λιώνω | λιώνω... | Τι σίδερο η καρδιά σου | κι εγώ μια φλόγα μόνο | δε λύγισες και λιώνω | λιώνω...

04. Πάνε χρόνια, πάνε μήνες Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Πάνος Φαλάρας
Πάνε χρόνια, πάνε μήνες | κι ούτε που γυρνάς, | αχ, δε με πονάς, αχ, δε με πονάς. | Κι όλες τις χαρές εκείνες | που 'χαμε κι οι δυο | γίναν ρημαδιό, γίναν ρημαδιό. | Δεντράκι δίχως το νερό | ποτέ του δεν ψηλώνει | κι εγώ που σένα καρτερώ | η ερημιά με λιώνει. | Πάνε χρόνια, πάνε μήνες | κι ούτε που γυρνάς, | πάντα με ξεχνάς, πάντα με ξεχνάς. | Κι όλες μου τις καλοσύνες | τώρα τις πετάς | πίσω δεν κοιτάς, πίσω δεν κοιτάς.

05. Αν θα χωρίσουμε εμείς Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Alain Barriere | Στίχοι: Πυθαγόρας
Αν θα χωρίσουμε εμείς | θα σταματήσει και η γης | θα σταματήσει κι η ζωή | ώρα μηδέν κάποιο πρωί | Αν θα χωρίσουμε εμείς | γέλιο στον κόσμο δεν θα δεις | Κι ο ουρανός από ψηλά | αίμα θα στάζει και φωτιά | Γιατί λοιπόν με χαιρετάς | Γιατί λοιπόν δεν με ρωτάς | αν έχω χάλκινη καρδιά | όταν σε βλέπω πια | να χάνεσαι μακριά | Γιατί λοιπόν δεν μου μιλάς | Μα με φιλάς και ξεκινάς | Κάθισε λίγο να σκεφτείς | πως από δω όταν θα βγεις | θα σταματήσει και η γης

06. Δυο καημοί Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κριμιζάκης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Βροντάει και φεύγεις μέσα σ' αυτόν τον χαλασμό | κι όλα τελειώνουνε-κι όλα πεθαίνουν τώρα | Μα εγώ δεν κλαίω μόνο για τον χωρισμό | έχω την έγνοια μη χαθείς μέσα στην μπόρα | Και ζω με δυο καημούς καρδιά μου | κι έχω τα βάσανα διπλά | ένας καημός που ζεις μακρυά μου | κι άλλος καημός αν ζεις καλά | Μήπως δεν είναι το κρεβάτι σου ζεστό; | να'ρθώ αγάπη μου εγώ να το ζεστάνω | Μήπως κυλά κρυφά το δάκρυ σου καυτό | και μένει αφίλητο στα βλέφαρά σου επάνω

07. Αν δεν είσαι αυτή που είσαι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Gerrato-Ferez | Στίχοι: Πυθαγόρας
Φτάνει πια η σιωπή σου | την ζωή μας θυμήσου | Ποια πληγή ανοιχτή σου | δεν την έκλεισα εγώ | Έχω μια υποψία | Που ζυγώνει σαν μπόρα | Θέλω απάντηση τώρα | απ' το άγχος να βγω | Αν δεν είσαι αυτή που είσαι | πώς στ' αλήθεια μ' αγαπούσες | Μια ζωή να προσποιείσαι | Πώς μπορούσες; | Πώς μπορούσες; | Αν δεν είσαι αυτή που είσαι | Η αγάπη μου πού πήγε | Μες στα όνειρά μου ζήσε | κι από την ζωή μου φύγε | Μήπως είσαι μια άλλη | Κάποια συνηθισμένη | Που με την φαντασία | Σ'είχα πλάσει εγώ | Έχω μια υποψία | Που ζυγώνει σαν μπόρα | Θέλω απάντηση τώρα | Απ' το άγχος να βγω

08. Πρώτος έκανα το βήμα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Βαρβάρα Τσιμπούλη
Πρώτος έκανα το βήμα | κι έγινα βοριάς και κύμα | μακριά να χαθώ πριν να μ΄ αρνηθείς | Πρώτος έκανα το βήμα | κι έγινα βοριάς και κύμα | στη σιωπή να χαθώ πριν αντίο πεις | Έφυγα γιατί | έβλεπα να 'ρχεται η στιγμή | που όλα ξαφνικά | γίνονται στάχτη στη καρδιά | Έφυγα γιατί | έβλεπα να 'ρχεται η βροχή | έφυγα κι όμως | σ' ήθελα πολύ | Έφυγα γιατί | είχε ραγίσει το γυαλί | και μια συννεφιά | θόλωνε όλα τα παλιά | 'Έφυγα γιατί | σ' έχανα όλο πιο πολύ | έφυγα πριν | το τέλος μας να 'ρθει

09. Και σ' αναζήτησα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Βαρδής | Στίχοι: Ανδρέας Αγγελάκης
Και σ’ αναζήτησα | όπως ζητάει τον ήλιο το χρυσάνθεμο | σ' αναζήτησα | Και σε συνήθισα | όπως συνήθισα το φως-τον άνεμο | σε συνήθισα | Τίποτα πια να πω, δεν γίνεται | όπου κι αν πάω, όπου σταθώ | ο εαυτός μου όλος κλείνεται | μέσα στη λέξη σ' αγαπώ | Είσαι για μένανε | τ’ άστρο που φέγγει στην βραδυά τ’ αμίλητο | είσαι για μένανε | Μαζί με σένανε | δεν είμαι πια παιδί ορφανό κι αφίλητο | μαζί με σένανε

10. Άσε τα λάθη σου σε μένα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Γιώργος Κανελλόπουλος
Σαν με κοιτάζεις η ματιά σου | μου λέει τα λάθη σου ξανά | κι εγώ μαχαίρι στην καρδιά σου | αν σου ’χει μείνει πια καρδιά | Άσε τα λάθη σου σε μένα | και φύγε εσύ να ’σαι καλά | λίγα περίμενα από σένα | ποτέ δεν γύρεψα πολλά | Πάρε μαζί σου ό,τι έχει μείνει | γιατί η δική σου η καρδιά | ποτέ δεν έμαθε να δίνει | μονάχα ξέρει να ζητά

11. Πάντα ήθελες να φύγεις Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Βαρβάρα Τσιμπούλη
Άργησα να καταλάβω | όμως έμαθα γιατί | πάντα έφτιαχνες καράβια | με το άσπρο το χαρτί | Πάντα ήθελες να φύγεις | μα σαν έφτανε η στιγμή | ένα χέρι σε κρατούσε | μια φωνή σου ’λεγε "μη" | Άργησα να καταλάβω | πόσο είχες κουραστεί | πόσο λίγο μ' αγαπούσες | πόσο είχα γελαστεί.

12. Μου τάξανε Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Σοφία Φίλντιση
Μου τάξανε τον ήλιο να μισήσω | μου είπαν να ζηλέψω τα πουλιά | μου βάλανε ξωβέργη ν’ ακουμπήσω | και σένα να μου πάρεις την καρδιά | Μου βάλαν την καρδιά μου στο σημάδι | μου πήραν απ’ τους ώμους τα φτερά | γραφτό μου να πεθάνω δίχως χάδι | αφού δεν έχω πέτρινη καρδιά | Μου δέσανε τον νου μου στο κατάρτι | στο πέλαγο μ’ αφήσαν να χαθώ | στα μάτια σου δεν φάνηκε ένα δάκρυ | δεν άφησ’ η καρδιά σου ένα λυγμό.

13. Εσύ μ' έκανες τραγουδιστή Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κριμιζάκης | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Εσύ μ' έκανες τραγουδιστή | για σένα τόσα χρόνια | Με νότες έκλαιγα | και στίχους σου ’στελνα | σαν γράμματα χωρίς υπογραφή | Τα τραγούδια μου πληγές | σαν κι εμένα πικραμένα | πόσες άγγιξαν καρδιές | μα δεν φτάσαν ως εσένα | Η καρδιά σου ήταν κλειστή | πόρτα μες στην καταιγίδα | Μ’ έκανες τραγουδιστή | αλλά μια χαρά δεν είδα | Εσύ μ’ έμαθες να τραγουδώ | Δεν είχα τρόπο άλλο | να ’ρθώ στην πόρτα σου | να πω τον πόνο μου | να κλάψεις μια φορά και να σε δω.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης