Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

Θέλω να πω




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Φαντάσου Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Κώστας Φασουλάς
Αν το τέλος έχει ώρα ακριβώς | Είμαστε στο παρά πέντε καρδιά μου | Αν το τέλος έχει ώρα ακριβώς | Τώρα που λες θα φύγεις, χάνω τα φτερά μου | Φαντάσου | Την ώρα που θα πίνω στην υγειά σου | Και θα'ναι το ποτήρι μου | ένας μικρός σεισμός | Φαντάσου | Να κρέμομαι απ' τα χείλη τα δικά σου | Και μες στα μαύρα μάτια σου | να φέγγει ο χωρισμός | Αν το τέλος έχει ώρα ακριβώς | Πώς θα ακούσω εκείνο το "γεια σου" | Πώς θα δω να γίνονται καπνός | Όλα αυτά τα χρόνια που έζησα κοντά σου | Φαντάσου | Την ώρα που θα πίνω στην υγειά σου | Και θα'ναι το ποτήρι μου | ένας μικρός σεισμός | Φαντάσου | Να κρέμομαι απ' τα χείλη τα δικά σου | Και μες στα μαύρα μάτια σου | να φέγγει ο χωρισμός.

02. Μια βροχή Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Ευγενία Ασλανίδου
Η νύχτα είναι σκοτεινή | τα αστέρια έχουνε ρεπό | μα εγώ είμαι εδώ | και σ' αγαπώ | Μου το 'χεις πολλές φορές | για μένα δεν έχεις καιρό | μα εγώ είμαι εδώ | και καρτερώ | Να πιάσει Θεέ μου μια βροχή | μια καταιγίδα | να λέω φταίει η βροχή | που δεν σε είδα | Να πιάσει Θεέ μου μια βροχή | και να κρατήσει | να με μουσκέψει ως την ψυχή | και να με σβήσει | Την νύχτα αυτή την σκοτεινή | λάμπουνε σαν τις αστραπές | της απουσίας σου οι σιωπές | Μου το 'χεις πει και ξαναπεί | αλλού η καρδιά σου ξενυχτά | μα εγώ είμαι εδώ | και έχω ανοιχτά | Να πιάσει Θεέ μου μια βροχή | μια καταιγίδα | να λέω φταίει η βροχή | που δεν σε είδα | Να πιάσει Θεέ μου μια βροχή | και να κρατήσει | να με μουσκέψει ως την ψυχή | και να με σβήσει.

03. Θέλω να πω Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Δεν ξέρω τι να πω. | Ενώ αδιαφορώ | και θέλω να μ’ αφήσεις, | χωρίς εγωισμό | ξανά τηλεφωνώ | αμέσως να γυρίσεις. | Θέλω να πω | θέλω να πω "παράτα με", | όμως σου λέω "κράτα με". | Θέλω να πω | θέλω να πω "χωρίζουμε", | μα σου φωνάζω "αρχίζουμε". | Δεν ξέρω τι ζητώ, | το θέμα είναι καυτό | και ψάχνομαι ακόμη. | Τη μια σε χαιρετώ | και ενώ λιποτακτώ | με φέρνουν πίσω οι δρόμοι. | Θέλω να πω | θέλω να πω "παράτα με", | όμως σου λέω "κράτα με". | Θέλω να πω | θέλω να πω "χωρίζουμε", | μα σου φωνάζω "αρχίζουμε".

04. Άλλος ο Θεός του κόσμου Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Πάνος Φαλάρας
Θα χτυπήσω στο τραπέζι τη γροθιά | και θ’ αλλάξω τη ζωή μου μία κι έξω. | Μόνος πάντα στο δικό μου Γολγοθά | τα παιχνίδια τα στημένα πώς ν’ αντέξω; | Άλλος ο Θεός του κόσμου | κι άλλος μέσα μου. | Ο χειρότερος εχθρός μου | είν’ η μπέσα μου. | Σε μια στάση της ζωής μου μια βραδιά | όλα τα ’δα στο μυαλό μου σαν ταινία. | Έχει κάνει τόσα λάθη η καρδιά, | δεν αντέχω να με βάζουν στη γωνία. | Άλλος ο Θεός του κόσμου | κι άλλος μέσα μου. | Ο χειρότερος εχθρός μου | είν’ η μπέσα μου.

05. Ακούω βήματα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Γέμισα χρώματα τους τοίχους, | και το δωμάτιο με ήχους, | και είπα να σε θυμηθώ, | κίτρινο χρώμα στο ποτήρι, | για του μυαλού το χαρακίρι, | έτσι για να σε θυμηθώ. | Και το ραδιόφωνο να παίζει, | στο ετοιμόρροπο τραπέζι, | απ' τα πολλά χτυπήματα, | κι εγώ την τύχη μου να βρίζω, | και μες στη ζάλη να νομίζω, | ότι ακούω βήματα, | ότι ακούω βήματα, | ότι ακούω βήματα. | Καπνός βαρύς, βαρύ χαρμάνι, | σε ζωγραφίζω στο ταβάνι, | και είπα να σε θυμηθώ, | μιλώ μ' εκείνους που αγαπούσες, | λέω τραγούδια που μισούσες, | έτσι για να σ' εκδικηθώ. | Και το ραδιόφωνο να παίζει, | στο ετοιμόρροπο τραπέζι, | απ' τα πολλά χτυπήματα, | κι εγώ την τύχη μου να βρίζω, | και μες στη ζάλη να νομίζω, | ότι ακούω βήματα, | ότι ακούω βήματα, | ότι ακούω βήματα.

06. Αυλαία Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Τα ρούχα μου τα μάζεψα, | τ΄ αμάξι άνοιξα και μέσα τα ‘ριξα | στα μάτια σου μια παγωνιά μέχρι το κόκαλο τρυπάει | τρελός είν’ εκείνος που αγαπάει. | Και τρέχω και τρέχω και φεύγω με χίλια | μακριά σου να βρω άλλα χείλια | και βλέπω για σένα κρυφά στον καθρέφτη | αυλαία για πάντα να πέφτει. | Ανάβω το τσιγάρο μου φεύγει ένα βάρος μου | χαρά στο θάρρος μου | και γω να βάζω τις φωνές κι όλος ο κόσμος να γελάει | τρελός είν’ εκείνος που αγαπάει. | Και τρέχω και τρέχω και φεύγω με χίλια | μακριά σου να βρω άλλα χείλια | και βλέπω για σένα κρυφά στον καθρέφτη | αυλαία για πάντα να πέφτει.

07. Νύχτα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Κώστας Φασουλάς
Εδώ συχνάζει το φεγγάρι | σε μια απόμερη γωνιά | τ' αρέσει λέει η πενιά | γιατί ξεχνά. | Εδώ συχνάζει κι ο καημός μας | που σαν το σύννεφο άπλωσε | η μοίρα κι αν τον μάλωσε | μεγάλωσε. | Μας μείναν μόνο τα τραγούδια | παρέα και κληρονομιά | και κάτι τέτοιες συναντήσεις | να φέγγουν μες στην ερημιά. | Νύχτα αφέντρα, τρελή, μη σωπαίνεις | πες, πως γίνεται κι αντέχουμε ακόμη, | ποιου Θεού, ποιου Θεού να 'ναι θέλημα, | μια ζωή να βαδίζουμε μόνοι. | Μια καλησπέρα στις αγάπες, | σ' αυτές που μας παιδέψανε, | σ' αυτές που μας γιατρέψανε, | κι αντέξαμε. | Μη με κοιτάζεις μ' απορία | αυτά που βλέπω ομολογώ | αυτά που νοιώθω μαρτυρώ | και προχωρώ. | Μας μείναν μόνο τα τραγούδια | παρέα και κληρονομιά | και κάτι τέτοιες συναντήσεις | να φέγγουν μες στην ερημιά. | Νύχτα αφέντρα, τρελή, μη σωπαίνεις | πες, πως γίνεται κι αντέχουμε ακόμη, | ποιου Θεού, ποιου Θεού να 'ναι θέλημα, | μια ζωή να βαδίζουμε μόνοι. | Ποιου Θεού, ποιου Θεού να 'ναι θέλημα, | μια ζωή να βαδίζουμε μόνοι.

08. Επιστροφές, καταστροφές Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Γιάννης Πάριος
Επιστροφές, καταστροφές | έχω για σένανε κάνει πολλές. | Κι οι αντοχές γίναν κλωστές, | πόσο ν’ αντέξουνε, σπάσαν κι αυτές. | Κάθε που γύριζα το πανηγύριζα, | την ίδια έκανα υπομονή. | Όμως γελάστηκα, σε όλες βιάστηκα, | καμιά δεν άξιζες επιστροφή. | Επιστροφές, καταστροφές | στην ίδια κόλαση, στο ίδιο χτες. | Κι όμως μετά, κάθε μετά, | πάντοτε έλεγα "ποτέ ξανά". | Κάθε που γύριζα το πανηγύριζα, | την ίδια έκανα υπομονή. | Όμως γελάστηκα, σε όλες βιάστηκα, | καμιά δεν άξιζες επιστροφή.

09. Δραπέτες Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Εγώ εδώ, να σε θυμάμαι μ' αγωνία | σαν ήλιο, σαν κακοκαιρία | κι εσύ αλλού, στ' αναστενάγματα του δρόμου | με τ' όνειρό μου. | Οι δραπέτες της αγάπης φεύγουν νύχτα | δίχως λόγια, αφού δεν έχουν τι να πουν | οι δραπέτες της αγάπης φεύγουν νύχτα | για να μην σε δουν στα μάτια και ντραπούν. | Εγώ εδώ, λες και το θαύμα περιμένω | να μη με βλέπεις πια σαν ξένο | κι εσύ αλλού, με χρόνια ξένοιαστα, κλεμμένα | όλα από 'μένα. | Οι δραπέτες της αγάπης φεύγουν νύχτα | δίχως λόγια, αφού δεν έχουν τι να πουν | οι δραπέτες της αγάπης φεύγουν νύχτα | για να μην σε δουν στα μάτια και ντραπούν. | Για να μη σε δουν στα μάτια και ντραπούν.

10. Μικρό μου Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Κώστας Φασουλάς
Μικρό μου αλαφροΐσκιωτο και παραχαϊδεμένο | ποια λέξη μου σε πλήγωσε και μοιάζεις λυπημένο; | Εσύ δεν είσαι για να κλαις, για να παραπονιέσαι. | Ποιο λάθος μου σε πίκρανε κι απόψε δε μιλιέσαι; | Να τιναχτώ σαν χορευτής | της πίκρας σου εκδικητής | κι αφέντης της χαράς σου | Μικρό μου, να σε ξαναδώ | χαρούμενο και γελαστό | ν' ανοίγεις τα φτερά σου. | Μικρό μου απαρηγόρητο και παρεξηγημένο | ποια νύχτα μου σ' αδίκησε και λες πως νιώθεις ξένο;.

11. Μάνα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Κώστας Φασουλάς
Μέσα στα μάτια σου αντίκρισα | το πρώτο δάκρυ της χαράς σου. | Κι η πρώτη λέξη όταν φτερούγισε | διάλεξε κι είπε το όνομά σου. | Μάνα, οι έρωτες πληγώνουν | με ματώνουν κάθε τόσο | με βγάζουν βόλτα σε γκρεμούς | και πες μου εσύ πώς να γλιτώσω. | Κι αν όλα πήγανε στραβά | φταίω εγώ που ερωτεύτηκα. | Μάνα, το πρώτο σου το χάδι | το ’χουν σκεπάσει χάδια ψεύτικα. | Ήρθανε νύχτες που δεν άντεξα | κι ήμουν στα λόγια σου κρυμμένος. | Μα βρήκα τρόπο κι αναστήθηκα | κι ας ήμουν παραχαϊδεμένος. | Μάνα, οι έρωτες πληγώνουν | με ματώνουν κάθε τόσο | με βγάζουν βόλτα σε γκρεμούς, | και πες μου εσύ πώς να γλιτώσω. | Κι αν όλα πήγανε στραβά | φταίω εγώ που ερωτεύτηκα. | Μάνα, το πρώτο σου το χάδι | το ’χουν σκεπάσει χάδια ψεύτικα.

12. Γεντί Κουλέ Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Φίλιππος Γράψας
Στη γειτονιά μου πορνευόταν η αλήθεια | κουβεντιαστά από ταβέρνα σε ταβέρνα. | Και μια μικρή καμπαρετζού μ’ ωραία στήθια | γύριζε πάντοτε στο σπίτι της παρθένα. | Είχε μπεκρήδες και με τ’ όνομα ξενύχτες | που βρίζαν ψάχνοντας να βρουν τα βήματά τους | και κάτι μάγκες φτωχοδιάβολους αλήτες | που μπλέκαν σ’ έρωτες και βρίσκαν τον μπελά τους. | Στου Γεντί Κουλέ το δρόμο | τοιχοκόλλαγαν τον νόμο | στου Γεντί Κουλέ την πύλη | κλαίγαν συγγενείς και φίλοι. | Στη γειτονιά μου είχαν να λεν πως το χασίσι | το κρύβαν μέσα στο ψωμί οι φυλακισμένοι | μα τους την πέφταν κι αρχινούσε αλισβερίσι | μήπως γλιτώσουν τη ζημιά οι απελπισμένοι. | Κι οι κουρασμένοι απ’ τη ζωή νοικοκυραίοι | που αφήσαν τ’ όνειρο σ’ αντικρινές πατρίδες | ξέραν καλά ποιοι γαλονάδες και σπουδαίοι | ήτανε κάλπικοι και ποιοι ήταν μπεσαλήδες. | Στου Γεντί Κουλέ το δρόμο | τοιχοκόλλαγαν τον νόμο | στου Γεντί Κουλέ την πύλη | κλαίγαν συγγενείς και φίλοι.

13. Να δεις Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Κώστας Φασουλάς
Εποχή που ζευγαρώνουν τα πουλιά | μ' εγκατέλειψες μονάκριβό μου ταίρι | κι από τότε της ψυχής μου η αγκαλιά | δε συνάντησε ούτε ένα καλοκαίρι. | Φόρεσε τ' όνειρο τα μαύρα του πανιά | κι ούτε δυο βήματα δεν πήγα παραπάνω | πέρασα χρόνια στου γκρεμού τη γειτονιά | κι εσύ δεν ήρθες μια φορά να δεις τι κάνω. | Να δεις πως πίνουν, πως μεθούν | και πως παραπατούν στο δρόμο | όσοι απ' αγάπη μοναχοί | φορούν της πίκρας το χακί | και παραδίνονται στον πόνο | και παραδίνονται στον πόνο. | Εποχή που βρίσκουν τ' άστρα αφορμή | να πιαστούνε χέρι-χέρι μεθυσμένα | εσύ βρήκες την κατάλληλη στιγμή | να πετάξεις και να φύγεις από 'μένα. | Πίστεψα τόσο όσα μου 'λεγε η καρδιά | που δεν το δέχτηκα ποτέ πως έχεις φύγει | μα εσύ στο πείσμα μου δεν ήρθες μια φορά | να δεις πως καίει η φωτιά που με τυλίγει. | Να δεις πως πίνουν, πως μεθούν | και πως παραπατούν στο δρόμο | όσοι απ' αγάπη μοναχοί | φορούν της πίκρας το χακί | και παραδίνονται στον πόνο | και παραδίνονται στον πόνο.

14. Ακριβώς εδώ Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Μάριος Τόκας | Στίχοι: Άννα Αργυρού
Αυτό που τώρα με τριγυρίζει το φοβάμαι | κάτι συμβαίνει και δεν κοιμάμαι | κάποιο συναίσθημα τρελό με απειλεί | απ' τη στιγμή που εμφανίστηκες εσύ. | Ακριβώς εδώ πρέπει να φύγεις | δεν θα επιτρέψω στον εαυτό μου να ηττηθεί | ακριβώς εδώ να φύγεις | εγώ γεννήθηκα ελεύθερο πουλί. | Εγώ είχα μάθει στον γκρεμό να σταματάω | όμως μ' εσένα παραπατάω | νοιώθω έναν έρωτα φωτιά να μ' απειλεί | εσύ 'σαι άγγελος και κόλαση μαζί. | Ακριβώς εδώ πρέπει να φύγεις | δεν θα επιτρέψω στον εαυτό μου να ηττηθεί | ακριβώς εδώ να φύγεις | εγώ γεννήθηκα ελεύθερο πουλί. | Ακριβώς εδώ να φύγεις | εγώ γεννήθηκα ελεύθερο πουλί.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης