Τετάρτη, 26 Απριλίου 2017

Του τραγουδιού το βλέμμα




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Μαζί της στον ίδιο τον σταυρό Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Ντύστε μας λοιπόν | με τις χλαμύδες τις κόκκινες | εγώ τον έρωτα πάλι θα ζητώ | μες στις ματιές τις ανθρώπινες. | Χριστέ μου πόσο ομόρφυνες | το σταυρό. | Βάλτε μας λοιπόν | και τα στεφάνια τα αγκάθινα | εγώ από έρωτα ξέρω θα χαθώ | κι όχι από άλλο αμάρτημα. | Ψευτιά και αισθήματα χάρτινα, | την αγαπώ. | Μαζί της στον ίδιο το σταυρό | θέλω να ξεψυχήσω | καρφώστε την πάνω μου λοιπόν | για να ξαναμαρτήσω. | Σβήστε μας λοιπόν | με τα καρφιά σας στο τέρμα μας | εγώ τον έρωτα πάλι θα ζητώ | καθώς κυλάει το αίμα μας | στο θολωμένο βλέμμα μας | στο σταυρό.

02. Σ' αγαπούσα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Μπορεί να μετανιώνω που σε χάνω | μα είναι κάτι από μένα παραπάνω | πρέπει να πάω. | Πρέπει να φύγω, την καρδιά ν' ακολουθήσω | και δεν με νοιάζει αν πεθάνω ή αν ζήσω | την αγαπάω. | Σ' αγαπούσα | μέχρι την ώρα που τα μάτια της | βρεθήκανε στο δρόμο μου και χάθηκα | μες στη δική της αγκαλιά. | Σ' αγαπούσα | μέχρι την ώρα που τα χείλη της | αγγίξανε τα χείλη μου και μέθυσα. | Πρώτη φορά που μέθυσα | χωρίς να πιω γουλιά. | Μπορεί να μετανιώνω που σε χάνω | το μεγαλύτερό μου λάθος και να κάνω | πρέπει να πάω. | Πρέπει να φύγω, με τραβάει σαν μαγνήτης, | τα πάντα γύρω έχουν πάρει τη μορφή της | την αγαπάω.

03. Δύσκολες στιγμές Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Δύσκολες στιγμές περνάω, έφυγες | έφυγες και μαρτυράω, έφυγες | κόλαση το άδειο σπίτι, έφυγες | με τσιγάρο και πιοτό, κακό ξενύχτι | Μαύρο φως να ξημερώσει, έφυγες | έφυγες πριν με σκοτώσεις, έφυγες | μαύρο φως και μαύρο δάκρυ, έφυγες | ζω σε κόσμους που δεν βρίσκονται στο χάρτη | Δύσκολες στιγμές περνάω, έφυγες | έφυγες παραμιλάω, έφυγες | κόλαση το άδειο σπίτι, έφυγες | με τσιγάρο και πιοτό, κακό ξενύχτι | Δύσκολες στιγμές περνάω, έφυγες | έφυγες, μου το 'χες τάξει, έφυγες | τη σκιά σου αναζητάω, έφυγες | κρύες νύχτες τα φιλιά και η αγάπη | Μαύρο φως να ξημερώσει, έφυγες | έφυγες πριν με σκοτώσεις, έφυγες | μαύρο φως και μαύρο δάκρυ, έφυγες | ζω σε κόσμους που δεν βρίσκονται στο χάρτη | Μαύρο φως να ξημερώσει, έφυγες | έφυγες πριν με σκοτώσεις, έφυγες | μαύρο φως και μαύρο δάκρυ, έφυγες | ζω σε κόσμους που δεν βρίσκονται στο χάρτη | Δύσκολες στιγμές περνάω, έφυγες | έφυγες κι εγώ πονάω, έφυγες | κόλαση το άδειο σπίτι, έφυγες | με τσιγάρο και πιοτό, κακό ξενύχτι

04. Θα 'ρθω ξανά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Θα 'ρθώ ξανά, θα 'ρθώ ξανά | μου το 'χες πει θα μ' αγαπάς παντοτινά | θα 'ρθώ γιατί, θα 'ρθώ γιατί | για 'μένα είπες θα 'σαι πόρτα ανοιχτή | θα 'ρθώ γιατί είσαι κυρία και αλήτισσα | η αγκαλιά κι' η αμαρτία που ξενύχτησα | θα 'ρθώ ξανά, θα 'ρθώ ξανά | μου το 'χες πει θα μ' αγαπάς παντοτινά | Θα 'ρθώ γιατί εσύ μ' αγάπησες πολύ | την μια νύχτα λογική, την μια τρελή | την μια βραδιά αμαρτωλή, την άλλη αγία | θα 'ρθώ γιατί έχεις καρδιά που αγαπάει αντρικά και γυναικεία | Θα ρθώ ξανά, θα 'ρθώ ξανά | είναι η φωτιά που η αγκαλιά σου με κερνά | θα 'ρθώ τρελή, θα 'ρθώ τρελή | γιατί μου δίνεις την ψυχή σου στο φιλί | θα 'ρθώ γιατί είσαι κυρία και αλήτισσα | η αγκαλιά κι' η αμαρτία που ξενύχτησα | θα 'ρθώ ξανά, θα 'ρθώ ξανά | μου το 'χες πει θα μ' αγαπάς παντοτινά | Θα 'ρθώ γιατί εσυ μ' αγάπησες πολύ | την μια νύχτα λογική, την μια τρελή | την μια βραδιά αμαρτωλή, την άλλη αγία | θα 'ρθώ γιατί έχεις καρδιά που αγαπάει αντρικά και γυναικεία | Θα 'ρθώ γιατί εσύ μ' αγάπησες πολύ | την μια νύχτα λογική, την μια τρελή | την μια βραδιά αμαρτωλή, την άλλη αγία | θα 'ρθώ γιατί έχεις καρδιά που αγαπάει αντρικά και γυναικεία | Θα 'ρθώ ξανά, θα 'ρθώ ξανά | μου το 'χες πει θα μ' αγαπάς παντοτινά

05. Πού ζητάς να πας Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Σε μένα θα ξανάρθεις | καρδιά μου να πιαστείς | στα νύχια της αγάπης | γλυκά να ματωθείς. | Πού ζητάς να πας; | Έναν αγαπάς. | Τι ζητάς να βρεις; | Πάλι εδώ θα 'ρθείς | να μου ξαναπείς. | Τα ωραιότερα τα έζησες κοντά μου | τα ομορφότερα μου τα 'πες αγκαλιά, | βγήκαμε από δωμάτια | που ακόμα τα παράθυρα | στάζουνε άρωμα, ανάσες και φιλιά. | Πού ζητάς να πας; | Έναν αγαπάς, | θέλω να σου πω | φεύγεις κι είσαι εδώ, | έτσι σ' αγαπώ.

06. Πάλι απόψε μεθυσμένος Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Πουλόπουλος | Στίχοι: Γιάννης Πουλόπουλος
Πάλι απόψε μεθυσμένος | πάλι απόψε ζαλισμένος | και περπατώ-παραπατώ | Θέλω σπίτι μου να πάω | και τη μάνα μου να δω | μα πήρα λάθος το στενό | Και πριν να 'ρθεί το πρωινό | στο στέκι σου εκεί μπροστά | απ' τον καημό σου ήπια ξανά | απ' τον καημό σου ήπια ξανά | Πάλι απόψε μεθυσμένος | πάλι απόψε ζαλισμένος | και περπατώ-παραπατώ | ήπια στο γυαλί τον πόνο | μα έτσι τά 'φερε η ζωή | πια να μην είμαστε μαζί

07. Της είπα πόσα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Της είπα "πόσα;" Μου είπε "τόσα" | και συμφωνήσαμε. | Ούτε βραχιόλια, ούτε ρολόγια, | ό,τι μιλήσαμε. | Της είπα "πόσα;" Μου είπε "τόσα" | δεν τα χαλάσαμε. | Ούτε πιο πάνω, ούτε πιο κάτω, | δεν τα μοιράσαμε. | Και λες τι θέλω με μια του δρόμου | με όποια να 'ναι; | Δεν υποφέρω, οι πληρωμένες | οι αγάπες δεν πονάνε. | Της είπα "πόσα;" Μου είπε "τόσα" | κι όταν τελειώσαμε, | της είπα "γεια σου" μου είπε "γεια σου" | τα χέρια δώσαμε.

08. Τόσο κοντά να μ' αγαπάς Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Τόσο κοντά να μ' αγαπάς | ν' αγγίζουν τα ματόκλαδά σου τα δικά μου | κι όλη τη νύχτα να ζητάς | φωτιά και λάβα στ' αναμμένα κύτταρά μου. | Τόσο κοντά να μ' αγαπάς | που τον ιδρώτα μας να κάνουμε τραγούδι | κι όλη τη νύχτα να ζητάς | στον έρωτά μας της αγάπης το λουλούδι. | Τόσο κοντά, τόσο κοντά | στο κορμί μου να γίνεις ένα, αίμα μου. | Τόσο κοντά, τόσο κοντά | θέλω να βλέπεις το πρόσωπό σου | μέσα στο βλέμμα μου, αίμα μου. | Τόσο κοντά να μ' αγαπάς | ν' αγγίζει τ' όνειρο το κάθε μας ξενύχτι | και μεθυσμένη να ζητάς | να ξαναπιάνεσαι στου έρωτα το δίχτυ.

09. Άνθρωπος είμαι και ματώνω Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Μπέτυ Πουλοπούλου
Κάποτε μ' ένα σου φιλί | αγκάλιαζα του ουρανού τ' αστέρια | τώρα μ' αφήνεις στη σιωπή | κι έχω στα μάτια μια βροχή | και αδειανά τα χέρια. | Τα χείλη σου έχουν αγκάθια | που κάθε μέρα με τρυπάνε | και πώς ν' αντέξω αυτόν τον πόνο | άνθρωπος είμαι και ματώνω. | Κάποτε μ' ένα σου φιλί | μ' ανέβαζες στου ουρανού τα ύψη | μα των ματιών σου η ενοχή | χάνεται τώρα στη σιωπή | και κάτι πάει να κρύψει.

10. Τι πας να σώσεις Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Σαράντης Αλιβιζάτος
Έχεις στο χέρι σου μια βέρα που δεν θέλεις | Στην κάμαρα ένα γάμο που έχει σβήσει | Και πριν χαράξει απ την αγκαλιά μου φεύγεις | Να πας εκεί που λες πως όλα έχουν γκρεμίσει | Έχεις αργήσει και αν σε ρωτήσει τι θα πεις | Τι να πας να σώσεις  | Πως δεν το σκέφτηκες πριν τον προδώσεις | Που πας να ζήσεις  | Εκεί δεν έχεις ούτε αναμνήσεις | Σε ποιον καθρέφτη θα κοιταχθείς | Και αν σε ρωτήσει τι θα πεις | Έχεις στο στόμα σου ακόμα τα φιλιά μου | Πίσω στην πλάτη κάπου σ έχω γρατζουνίσει | Μες το κορμί σου καίει ακόμα η φωτιά μου | Και πας εκεί που λες πως όλα έχουν γκρεμίσει | Έχεις αργήσει και αν σε ρωτήσει τι θα πεις | Τι να πας να σώσεις  | Πως δεν το σκέφτηκες πριν τον προδώσεις | Που πας να ζήσεις  | Εκεί δεν έχεις ούτε αναμνήσεις | Σε ποιον καθρέφτη θα κοιταχθείς | Και αν σε ρωτήσει τι θα πεις

11. Αφού μού 'φυγες εσύ Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Πουλόπουλος | Στίχοι: Μπέτυ Πουλοπούλου
Στην εκκλησιά χωρίς κερί | κορμί αγιασμένο απ' την ψυχή | λιμάνι δίχως την βροχή | και θάλασσα χωρίς νησί | αφού 'φυγες και εσύ, αφού 'φυγες και εσύ | Ποιος θ' ανάψει το κερί | ποιος θα στρώσει το σεντόνι | ποιος θα ντύσει την αυλή | για να μπει το χελιδόνι, για να μπει το χελιδόνι | Κάτω στον κήπο αδειανό | κι ένα παράθυρο κλειστό | που να 'βρω δρόμο να διαβώ | που να σταθώ να ξεχαστώ | αφού μού 'φυγες εσύ, αφού μού 'φυγες εσύ

12. Σπουργιτάκι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Αντώνης Στεφανίδης | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Αχ σπουργιτάκι μου | μικρό πουλάκι μου | είμαστε τόσο μόνοι, | πάνω που κάναμε φτερά | για να λιαστούμε στην χαρά | μας πλάκωσε το χιόνι. | Ήλιε μου μετανάστη του ουρανού | της φτώχειας καντηλέρι | έβγα στην άκρη του βουνού | και δώσε μας το χέρι | και στείλε του Σικελιανού | τους στίχους με τ' αγέρι | να γίνει τ' άδικο γροθιά | και δίκοπο μαχαίρι. | Αχ σπουργιτάκι μου | μικρό γυφτάκι μου | της φτώχειας κουρελάκι | ξέχνα πως είμαστε φτωχοί | και μη φοβάσαι την βροχή | θα 'ρθεί καλοκαιράκι.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης