Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017

Στα μεγάλα ταξίδια




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Την καρδιά μου δεν την νίκησα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Δεν είναι που δεν θέλω | να την βγάλω απ' την ψυχή μου | Δεν είναι πως δεν βρήκα | άλλη αγάπη στην ζωή μου | Και την μίσησα | Και ξενύχτισσα | Μα στο τέλος την καρδιά μου | Δεν την νίκησα | Η καρδιά δεν είναι πόρτα να την κλείσω | Και τα μάτια της δυο φώτα να τα σβήσω | Την ζωή μου δεν μπορώ να τιμωρήσω | Η καρδιά δεν είναι πόρτα να την κλείσω | Δεν είναι που τα λόγια της | Σαν κάρβουνο με καίνε | Δεν είναι που οι φίλοι μου | Μόνο γι' αυτή μου λένε | Και την μίσησα | Και ξενύχτισσα | Μα στο τέλος την καρδιά μου | δεν την νίκησα

02. Ένα τραγούδι χωρισμού Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Ένα τραγούδι χωρισμού παίξε με | Απόψε που η νύχτα με σκοτώνει | Δρόμο να βρω του γυρισμού φέξε μου | Μου πήρες την ζωή και ποιος με σώνει | Δεν έχω άλλη αντοχή | Ούτε άλλα δάκρυα να κλάψω | Πάρε μου αν θέλεις την ψυχή | Μα πάψε να μου λες να σε ξεχάσω | Ένα τραγούδι χωρισμού άκουσε | Μου τρώει η αγρύπνια το κορμί μου | άστρο μου εσύ του δειλινού μάτωσε | Μου το 'πες πως δεν είσαι πια δική μου

03. Η ταυτότητα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Χαράματα στην πόρτα σου | Με βρήκε η αστυνομία | Το παρελθόν να κυνηγώ | Μου ζήτησε ταυτότητα | Μου ζήτησε στοιχεία | Να δει ποιος είμαι εγώ | Μα η ταυτότητα δεν γράφει | Όλα τα στοιχεία μου | Μια ζωή που πήγε στράφι | Και την ιστορία μου | Μια ζελατίνα μ΄ αριθμό | Και μια φωτογραφία | Δεν έχει και πολλά να πει | Δεν λέει η ταυτότητα | Αν έχω ιστορία | Φαρμάκια αν έχω πιει

04. Η σκιά μου Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Είδα απόψε την σκιά μου | Να΄ναι μελαγχολική | Με σκυμμένο το κεφάλι να βαδίζει | Μια φιγούρα μες στην νύχτα | Τραγική και βιαστική | Να σε ψάχνει να σε βρει και να δακρύζει | Είδα απόψε την σκιά μου | Ξαφνικά να μου μιλά | Να μου λέει χίλια πράγματα για σένα | Κι όπως φεύγαμε παρέα | Απ' τα φώτα τα πολλά | Οι καημοί μες στο σκοτάδι γίναν ένα | Παρ' το απόφαση σκιά μου | Μες στην μπόρα στην βροχή | Η φιγούρα της σιγά-σιγά θα σβήνει | Θα βαδίζω πάντα μόνος | Θα βαδίζεις μοναχή | Και δεν θα ‘χουμε παρέα πια εκείνη

05. Προδομένα χρόνια Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Προδομένα χρόνια | Δύσκολοι καιροί | Ποιος μπορεί ν΄ αντέξει ποιος μπορεί | Οι καρδιές μας παγωμένες | Και φυλακισμένες | Μες στο σήμερα χαμένες | άγνωστες και ξένες | Ψυχρά τα βλέμματα ψυχροί οι ανθρώποι | Φωτιά και ψέματα καινούριοι τρόποι | Και μας σκοτώνει η μοναξιά | Δίχως αγάπη δίχως καρδιά | Πλακάτ συνθήματα τρελή μια πόλη | Χειροκροτήματα και ζήτω όλοι | Και μας σκοτώνει η μοναξιά | Δίχως αγάπη δίχως καρδιά

06. Έτσι όπως γίναμε Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Μάζεψε τα πράγματά μας | Στην βαλίτσα όπως, όπως | Βάλε και τα όνειρά μας | Τούτος δω δεν είναι τόπος | Η αγάπη μας πεθαίνει | Ώρα με την ώρα | Η ζωή στραβά πηγαίνει | Και στην κατηφόρα | Έτσι όπως γίναμε | Μ΄ άδεια χέρια μείναμε | Κι άδεια την καρδιά | Πνίγεσαι και πνίγομαι | Όλο πίκρες πίνουμε | Άνοιξε την πόρτα | Για να φύγουμε | Πόσο υπομονή να κάνεις | Πόσο υπομονή για πες μου | Στάχτη γίνεται ό,τι πιάνεις | Και φωνάζεις βόηθα Θεέ μου

07. Άσε στην πόρτα τα κλειδιά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Όταν θα φύγεις, να φύγεις νύχτα | Να μη σε δω | Δεν θέλω δάκρυα και συγκινήσεις | Στον χωρισμό | Όταν θα φύγεις, να φύγεις νύχτα | Όταν κοιμάμαι | Θέλω στην σκέψη μου | όπως σ' αγάπησα να σε θυμάμαι. | Άσε στην πόρτα τα κλειδιά | Κι όταν ξυπνήσω | Θα βρω κουράγιο και καρδιά | Να ξαναζήσω. | Όταν θα φύγεις να μη το ξέρω | Μη μου το πεις | Την προτιμάω αυτή τη λύση | Της σιωπής | Όταν θα φύγεις να φύγεις νύχτα | Δεν θέλω φώτα | Κι άσε με εμένανε να περιμένω | Όπως και πρώτα.

08. Μαίρη μίλα μας λιγάκι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Μαίρη μίλα μας λιγάκι | άνθρωποι είμαστε κι εμείς | Μην ξεχνάς το δυαράκι | Στην οδό Φυλής | Μη ξεχνάς το ταβερνάκι | Το κουτούκι του Θωμά | Που την βρίσκαμε λιγάκι | Στις πενιές του μπαγλαμά | Πώς με σβήνεις τώρα Μαίρη | Με περνάς στη λησμονιά | Κι ο Λυκαβηττός μας ξέρει | Και η Κοκκινιά | Μαίρη μίλα μας λιγάκι | μη σνομπάρεις τα παλιά | Και του πάρκου το παγκάκι | Που την βγάζαμε αγκαλιά | Μη πουλάς αδιαφορία | Κάτι στην καρδιά σου ζει | Έχουμε μια ιστορία | Που την γράψαμε μαζί

09. Τι με θέλεις εμένα; Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Αν υπάρχει ένας άλλος στον δρόμο σου | Φύγε κι άσε με πολιτισμένα | Μη ξοδεύεις μαζί μου τον χρόνο σου | Δεν σου έχω τα χέρια δεμένα | Τι με θέλεις εμένα; | Αν εγώ δεν υπάρχω στη σκέψη σου | Μες στο αίμα σου μες στην καρδιά σου | Στο πιοτό στο τσιγάρο στις λέξεις σου | Και τις νύχτες μες στα όνειρά σου | Τι με θέλεις κοντά σου; | Αν εσύ δεν μπορείς να με αισθάνεσαι | Σαν κομμάτι από την ζωή σου | Στο διπλό σου παιγνίδι θα χάνεσαι | Κι όλο άδεια θα είναι η ζωή σου | Τι με θέλεις μαζί σου;

10. Με βρήκε το ξημέρωμα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Θάνος Σοφός
Πες μου τι κάνουν τα πουλιά | Σαν τους γκρεμίσουν την φωλιά | Πού πάνε και κοιμούνται | Πες μου τι κάνουν οι καρδιές | Σαν απομείνουν μοναχές | Πώς να παρηγορούνται | Με βρήκε το ξημέρωμα | Σε πόρτα αμπαρωμένη | Σε παραθύρι δίχως φως | Και σε καρδιά κλεισμένη | Κι εσύ αγάπη μου γλυκιά | Που μ’ άφησες χωρίς φωλιά | Σαν το κερί να σβήνω | σε ποια γωνιά να ζεσταθώ | Σε ποια γωνιά να κοιμηθώ | Πες μου τι θ' απογίνω;

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης