Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017

Δε με κατάλαβες ποτέ





















01. Άσε με να βρω τον εαυτό μου Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Καφετζόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Τί σου έκανα για πες μου | και σκοτώνεις τις χαρές μου | άδικα, άδικα | Αν δε βγεις απ' την ψυχή μου | απ' τη σκέψη, απ' τη ζωή μου | χάθηκα, χάθηκα | Άσε με να βρω τον εαυτό μου | στο παραμύθι, στο όνειρό μου | άσε με στον κόσμο τον δικό μου | μη με γυρίζεις στο θάνατό μου | Τί σου έκανα για πες μου | και σκοτώνεις τις χαρές μου | άδικα, άδικα | Αν δε βγεις απ' τη ζωή μου | απ' τη σκέψη, απ' την ψυχή μου | χάθηκα, χάθηκα | Άλλο άνθρωπο με βρήκες | άλλο άνθρωπο με βλέπεις | μ' έκανες κι άλλαξα | Πέτυχες, είχες δεν είχες | σταθερά να με πεθαίνεις | τη ζωή μου χάλασα | Άσε με να βρω τον εαυτό μου | στο παραμύθι, στο όνειρό μου | άσε με στον κόσμο τον δικό μου | μη με γυρίζεις στο θάνατό μου | Τί σου έκανα για πες μου | και σκοτώνεις τις χαρές μου | άδικα, άδικα | Αν δε βγεις απ' την ψυχή μου | απ' τη σκέψη, απ' τη ζωή μου | χάθηκα, χάθηκα.

02. Δε με κατάλαβες ποτέ Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Καφετζόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Με ποια δικαιολογία | θα κλέψεις εντυπώσεις | αφού οι τελευταίες | εξαντλήθηκαν | Μια αγάπη που πεθαίνει | μην προσπαθείς να σώσεις | στου χωρισμού τη μάχη | όλα κρίθηκαν | Τα πάντα τέλειωσαν | το ξέρεις έφταιξες | κι όταν χανόμαστε | θέατρο έπαιξες | Δε με κατάλαβες ποτέ | από συνήθεια έλεγες ναι | κι οι όρκοι αγάπης που 'χες πει | από συνήθεια κι αυτοί | Δε με κατάλαβες ποτέ | από συνήθεια έλεγες ναι | κι οι όρκοι αγάπης που 'χες πει | από συνήθεια κι αυτοί | Μέσα απ' τα ψέματά σου | γνώρισα την καρδιά σου | και μια μεγάλη αγάπη | που την γκρέμισες | Σαν μαγική εικόνα | ήταν ο έρωτάς σου | και την ζωή μου πίκρα | μόνο γέμισες | Δε με κατάλαβες ποτέ | από συνήθεια έλεγες ναι | κι οι όρκοι αγάπης που 'χες πει | από συνήθεια κι αυτοί | Δε με κατάλαβες ποτέ | από συνήθεια έλεγες ναι | κι οι όρκοι αγάπης που 'χες πει | από συνήθεια κι αυτοί

03. Γιατί φεγγάρι Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Ευριπίδης Νικολίδης | Στίχοι: Σμαρούλα Μαραγκουδάκη
Τι ώρα πήγε τι χρώμα πήρε ο ουρανός | τι μέρα να 'ναι εδώ που λείπει ο θεός | Σε ποιανού το χέρι είναι πάλι να 'ρθεις | που να στείλω τη ζωή μου να το ξαναδείς | Γιατί φεγγάρι μακριά σου αν χαράξει | θα κόβει φλέβες σαν τραγούδι με ψυχή | και εγώ θα πρέπει ότι έχεις κομματιάσει | να ξαναχτίσω και να ζήσω απ' την αρχή | Τι ώρα πάει ποιος μου χτυπάει να δει αν ζω | Τι μέρα να 'ναι εδώ που μ' άφησες μισό | Σε ποιους δρόμους λάθος δρόμο παίρνεις γιατί | Που να ανοίξω την καρδιά μου κάτι να σου πει.

04. Εγώ το Θεό μου τον θέλω αλήτη Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Καφετζόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Καφετζόπουλος
Δεν τον γνώριζε κανείς | ήταν χάραμα θυμάμαι | είχε πέσει μες το δρόμο | με την κούραση στον ώμο, | Δεν τον γνώριζε κανείς | ένας άγνωστος στο πλήθος | ίσως ήταν στη ζωή του | ένα φευγαλέος μύθος | Εγώ το Θεό μου τον θέλω αλήτη | τον θέλω να φεύγει τη νύχτα απ' το σπίτι | τον θέλω να λέει στο φόβο καλώς τον | μια κι άγνωστος είμαι σε πλήθος αγνώστων | Εγώ τον Θεό μου τον θέλω αλήτη | τον θέλω να φεύγει για κάποιο ξενύχτι | τον θέλω να ρίχνει γροθιά στο μαχαίρι | γιατί κι αν υπήρχα κανείς δε θα ξέρει | Δεν τον γνώριζε κανείς | στο χλωμό του πρόσωπό του | καθρεφτίζονταν ο πόνος | για το χάρτινο όνειρό του | Δεν τον γνώριζε κανείς | ήταν Αύγουστος θυμάμαι | κι όμως έτρεμε απ' το κρύο | κι είχα αρχίσει να φοβάμαι.

05. Γύρισε Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Γιώργος Καφετζόπουλος | Στίχοι: Ηλίας Φιλίππου
Άδειασε ο κόσμος γύρω μου έφυγες και φύγαν όλοι | τα παλάτια των ονείρων μου μοιάζουν ρημαγμένη πόλη | ένα σφάλμα μου το πλήρωσες με της ερημιάς τα δώρα | αν το σχέδιο ολοκλήρωσες γύρισε έστω και τώρα | Γύρισε, καρδιά μου, γύρισε με τρελαίνει η ερημιά μου | ένα αντρίκειο δάκρυ κύλισε κι έπνιξε τα όνειρά μου | γύρισε, καρδιά μου, γύρισε μέσα μου έχω διαλύσει | ήμουν ήλιος που βασίλεψε, πριν προλάβει να φωτίσει. | Έκλεισες μια πόρτα πίσω σου, κι έκλεισες τα σύνορά μου | σου αφαίρεσα το δίκιο σου, και μου πήρες τη χαρά μου | ένα σφάλμα μου το πλήρωσες με της ερημιάς τα δώρα | αν το σχέδιο ολοκλήρωσες γύρισε έστω και τώρα. | Γύρισε, καρδιά μου, γύρισε με τρελαίνει η ερημιά μου | ένα αντρίκειο δάκρυ κύλισε κι έπνιξε τα όνειρά μου | γύρισε, καρδιά μου, γύρισε μέσα μου έχω διαλύσει | ήμουν ήλιος που βασίλεψε, πριν προλάβει να φωτίσει.

06. Δρομολόγιο Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Ένα δρομολόγιο τις νύχτες δίχως στάση | μ' ένα-δυό τσιγάρα και τη σκέψη σου οδηγό | απουσιολόγιο κρατάς μα έχεις ξεχάσει | πόσα χιλιόμετρα έχω γράψει σ' αγαπώ. | Αυτά που είδα στη ζωή κι έχω περάσει | με ποιο τετράστιχο να' ρθω να σου τα πω | στο πήγαιν' έλα το μυαλό μου έχω χάσει | σε ποιο κατάστιχο δικό σου ειμ' εγώ. | Ένα δρομολόγιο με τρένα και με πλοία | μ' ένα σαράβαλο στην εθνική οδό | καραβοτσακίσματα με κύματα θηρία | για να προλάβω αν με ζητήσεις να' μαι εδώ. | Ένα δρομολόγιο τις νύχτες δίχως στάση. | Ένα δρομολόγιο με τρένα και με πλοία.

07. Άσπρο φεγγάρι Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής & Γλυκερία
Μουσική: Χρήστος Ζέρβας | Στίχοι: Γιώργος Λεκάκης
Άσπρο φεγγάρι | της νύχτας ζάρι | νωπά τα βήματά σου πάνω στο κορμί μου | αχ νά 'σουνα δική μου. | Να μη σε δω σε ξένα | σε χέρια παγωμένα | που δεν αξίζουνε για να σε κρατούν. | Πάν τα όνειρα γυρνάν, πάνε χαμένα | άγια συναξάρια μα μεταφρασμένα. | Πάν τα όνειρα γυρνάν, γίνονται ξένα | λόγια αγάπης τόσο ξεχασμένα. | Άσπρη ελπίδα | του νου λεπίδα | νωπά τα δάκρυά σου πάνω στο κορμί μου | αχ νά 'σουνα δική μου. | Να μη σε δω σε δρόμους | σε δρόμους διαδρόμους | που δεν αξίζουνε για να σε κρατούν.

08. Να γυρίσεις πίσω Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Ευριπίδης Νικολίδης | Στίχοι: Λάκης Τσώλης
Μου ζητάς συγγνώμη για ν' αλλάξω γνώμη | και να τα ξεχάσω όλα τα παλιά | άδικος ο κόπος, δεν υπάρχει θέση | τώρα έχω πέσει σ' άλλη αγκαλιά. | Να γυρίσεις πίσω μην το ξαναπείς | έκλεισε ο δρόμος της επιστροφής | να γυρίσεις πίσω ξέχασέ το πια | είναι όλα κλειδωμένα, πόρτα και καρδιά. | Πρώτα με πληγώνεις και με ταπεινώνεις | ύστερα αγάπες πάλι μου ζητάς | το 'χω ξεπεράσει, σ' έχω πια ξεχάσει | τη δική μου πόρτα, μην ξαναχτυπάς. | Να γυρίσεις πίσω μην το ξαναπείς | έκλεισε ο δρόμος της επιστροφής | να γυρίσεις πίσω ξέχασέ το πια | είναι όλα κλειδωμένα, πόρτα και καρδιά.

09. Μην ορκιστείς Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Λάκης Λαζόπουλος
Γιατί ο πόνος να έρχεται στον έναν απ’ τους δυο | αναρωτιέμαι εδώ μακριά όπου με τρώει το κρύο | αφού μαζί τα βρήκαμε γιατί μαζί δεν κλαίμε | και λόγια που δεν σβήνονται τόσο βαριά να λένε. | Μην ορκιστείς μην πεις ποτέ μην πεις θα είμαι εντάξει | σαν έρθει ο ερωτάς θα δεις ο όρκος θα πετάξει. | Γιατί να βασανίζομαι να κλαίω να χτυπιέμαι | αφού το ξέρω πως βαθιά μέσα σου δεν ξεχνιέμαι | περνάει ο πόθος βιαστικά την πόρτα σου χτυπάει | και αν του ανοίξεις μια φορά μετά ξαναπερνάει. | Μην ορκιστείς μην πεις ποτέ μην πεις θα είμαι εντάξει | σαν έρθει ο ερωτάς θα δεις ο όρκος θα πετάξει.

10. Της γης οι άνθρωποι Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Σπύρος Καββαδάς | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Ωκεανός, αγέρας, γη, κι εγώ να κάθομαι εκεί | σ' ένα δωμάτιο σκοτεινό, | μες στης αγάπης το κενό να ταξιδεύω | σωρός η σκόνη απ' το φιλί, κι η θύμηση σου απειλή | μες στης ψυχής την παγωνιά | δύο κομμάτια τη ζωή μου να μαζεύω. | Μη με ρωτήσεις τι θα γίνω | μη με ρωτήσεις τι θα κάνω | της γης οι άνθρωποι πονάνε | μα εγώ πονάω παραπάνω. | Ήταν του ήλιου ο καιρός, όταν με είδες σαν εχθρός | και μες στα μάτια σαν καπνός | μπήκε το δάκρυ, και στο μίσος σου, πιστεύω | ωκεανός, αγέρας, γη, κι εγώ να κάθομαι εκεί | μες στης ψυχής την παγωνιά | δύο κομμάτια τη ζωή μου να μαζεύω. | Μη με ρωτήσεις τι θα γίνω | μη με ρωτήσεις τι θα κάνω | της γης οι άνθρωποι πονάνε | μα εγώ πονάω παραπάνω. | Της γης οι άνθρωποι πονάνε | μα εγώ πονάω παραπάνω.

11. Βουλιάζω μέσα μου Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Κωνσταντίνος Παντζής | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Στα ακροπέλαγα της γης | δυο νύχτες τώρα μ' οδηγείς | με αλητεύεις στου ονείρου τη γαλήνη | είναι το όνειρο βαθύ | κι εγώ φοβάμαι μη χαθεί | κάποια αγάπη που η συνείδησή σου σβήνει. | Βουλιάζω μέσα μου πολλά καράβια | βουλιάζω όνειρα που έρχονται τα βράδια | κι εσύ για κέρμα μου 'χεις δώσει το φεγγάρι | και της ζωής τις ομορφιές μου έχεις πάρει. | Σε γκρεμισμένους ουρανούς | μέσα σε χρόνους μακρινούς | τώρα υπάρχουν λησμονιές απ' την ψυχή μας, | έγιν’ η μοίρα αντοχή | έγιν' ο θάνατος ευχή | κι εγώ ρωτάω ποιος θα σώσει τη ζωή μας. | Βουλιάζω μέσα μου πολλά καράβια | βουλιάζω όνειρα που έρχονται τα βράδια | κι εσύ για κέρμα μου 'χεις δώσει το φεγγάρι | και της ζωής τις ομορφιές μου έχεις πάρει.

12. Εγώ δεν είμαι αετός Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χάρης Καλούδης | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Οι αετοί δεν συγχωρούν | αυτούς που τους πληγώνουν, | κοιτάνε το εικόνισμα, | και με το ίδιο νόμισμα, | το δράστη τον πληρώνουν. | Εγώ δεν είμαι αετός | δεν είμαι τόσο δυνατός | να σκίσω τον αέρα, | εμένα σκίζει την καρδιά | του πόνου σου η μαχαιριά | και την περνάει σαν σφαίρα. | Οι αετοί δεν συγχωρούν, | δεν δέχονται συγγνώμη, | αν τους προσβάλλεις μια φορά, | κάνουν μαχαίρια τα φτερά, | ισχύουν άλλοι νόμοι. | Εγώ δεν είμαι αετός | δεν είμαι τόσο δυνατός | να σκίσω τον αέρα, | εμένα σκίζει την καρδιά | του πόνου σου η μαχαιριά | και την περνάει σαν σφαίρα. | Οι αετοί δεν συγχωρούν, | φονιά να βλέπουν δεν μπορούν.

13. Βλέπω τον κόσμο ανάποδα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Κωνσταντίνος Παντζής | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Πάψε να πονάς μαζί μου | και να σκέφτεσαι εμένα | έγινε ο καημός ταξίδι | και δε ρώτησε κανένα | πάψε να πονάς μαζί μου | εγώ διάλεξα ένα δρόμο | εγώ διάλεξα να ζήσω | με βαρύ σταυρό στον ώμο. | Βλέπω τον κόσμο ανάποδα | στη φυλακή που μπαίνω | στη διαδρομή που διάλεξα | με σάπιο φορτηγό | βλέπω τον κόσμο ανάποδα | και δεν καταλαβαίνω | με ποια καρδιά μου ζήτησες | να σ' αγαπώ κι εγώ. | Πάψε να πονάς μαζί μου | και να νοιάζεσαι για 'μένα | ξέφτισε η ζωή που ζούσα | και θα πνίξει και εσένα | πάψε να πονάς μαζί μου | εγώ διάλεξα ένα δρόμο | εγώ διάλεξα να ζήσω | με βαρύ σταυρό στον ώμο. | Βλέπω τον κόσμο ανάποδα | στη φυλακή που μπαίνω, | στη διαδρομή που διάλεξα | με σάπιο φορτηγό | βλέπω τον κόσμο ανάποδα | και δεν καταλαβαίνω | με ποια καρδιά μου ζήτησες | να σ' αγαπώ κι εγώ.

14. Το φιλότιμό μου Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Ευριπίδης Νικολίδης | Στίχοι: Στέφανος Νικίδης
Βράχηκα να μη βραχείς | απ' τις μπόρες της ζωής | και για να μ' ευχαριστήσεις | βάζεις στόχο να με σβήσεις | βάζεις στόχο να με σβήσεις. | Το φιλότιμό μου φταίει | για όλα αυτά που έχω πάθει | εσύ ήσουνα για 'μένα | απ' τα πιο μεγάλα λάθη | το φιλότιμό μου φταίει | για όλα αυτά που έχω πάθει. | Κάηκα να μην καείς | απ' τις φλόγες της ζωής | και για να με ξεχρεώσεις | θέλησες να με πληγώσεις | θέλησες να με πληγώσεις. | Το φιλότιμό μου φταίει | για όλα αυτά που έχω πάθει | εσύ ήσουνα για 'μένα | απ' τα πιο μεγάλα λάθη | το φιλότιμό μου φταίει | για όλα αυτά που έχω πάθει.

15. Πού να πας Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Ευριπίδης Νικολίδης | Στίχοι: Σμαρούλα Μαραγκουδάκη
Η ζωή δεν είναι, λες μια χαρά, δέκα πληγές | άλλα ήθελες και άλλα σου 'χω δώσει, | στο τραπέζι τα κλειδιά και με σίγουρη ματιά | φεύγεις, λες, για μια αγκαλιά που θα σε νοιώσει. | Πού να πας, όπου κι αν πας, ξενιτιές θα συναντάς | ό,τι καις κι ό,τι πετάς, θα θυμάσαι | πού να πας, όπου κι αν πας, στον αέρα θ' ακουμπάς | πάλι εμένα θα ζητάς και μόνη θα 'σαι. | Δεν αντέχεις, λες ξανά, να βραδιάζεις σ' αγκαλιά | μ' έναν έρωτα που σ' απογοητεύει | οι αναμνήσεις μιας ζωής, λεπτομέρειες, θα πεις | δικαιούσαι μια καρδιά να σε λατρεύει. | Πού να πας, όπου κι αν πας, ξενιτιές θα συναντάς | ό,τι καις κι ό,τι πετάς, θα θυμάσαι | πού να πας, όπου κι αν πας, στον αέρα θ' ακουμπάς | πάλι εμένα θα ζητάς και μόνη θα 'σαι.

16. Μόνος κάνω σκέψεις βραδινές Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Κωνσταντίνος Παντζής | Στίχοι: Εύη Δρούτσα
Ταχυδρομείο βραδινό με έχεις κάνει | είσαι πάλι ένα γράμμα που δεν φθάνει | κι ας ξέρει η ψυχή μου, πως είσαι η ζωή μου | πάλι περιμένω, πάλι περιμένω. | Μόνος κάνω σκέψεις βραδινές | και περνούν οι καθημερινές | πέφτουνε τα φύλλα της ζωής | έφυγες κι ακόμα, έφυγες κι ακόμα να φανείς. | Ποιες αμαρτίες κουβαλάς σε ξένα μέρη | πού πηγαίνεις και κανένας δεν το ξέρει | μονάχα εγώ γνωρίζω, τι θες και στα χαρίζω | κι όμως περιμένω, κι όμως περιμένω. | Μόνος κάνω σκέψεις βραδινές | και περνούν οι καθημερινές | πέφτουνε τα φύλλα της ζωής | έφυγες κι ακόμα, έφυγες κι ακόμα να φανείς.

17. Τριανταφυλλάκι Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Νίκος Παπαδόπουλος | Στίχοι: Νίκος Βαξεβανέλης
Θα μπαρκάρω στα καράβια, θα με πάρει η θάλασσα, | με τα λάθη μου, καρδιά μου, τη ζωή σου χάλασα, | φεύγω και να μη δακρύζεις που θα είμαι χώρια σου, | δεν αξίζω τη συμπόνια και την στεναχώρια σου. | Ωχ αμάν λησμόνησέ με και μην κλαις κουκλάκι μου | μη μαραίνεσαι για 'μένα τριανταφυλλάκι μου, | μη μαραίνεσαι για 'μένα τριανταφυλλάκι μου. | Θα μπαρκάρω στα καράβια, θα χαθώ στα πέλαγα, | να γλιτώσω απ' τις τύψεις που έκλαιγες και γέλαγα, | φεύγω για να μη σου δώσω, μάτια μου, άλλες συμφορές, | δεν σου αξίζουνε οι πίκρες, μόνο γέλια και χαρές. | Ωχ αμάν λησμόνησέ με και μην κλαις κουκλάκι μου | μη μαραίνεσαι για 'μένα τριανταφυλλάκι μου, | μη μαραίνεσαι για 'μένα τριανταφυλλάκι μου.

18. Φίλοι Τραγούδι: Στέλιος Ρόκκος & Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Στέλιος Ρόκκος | Στίχοι: Στέλιος Ρόκκος
Τι έχεις πάλι και δεν μιλάς κι όλο κοιτάς θλιμμένα | Τι έχεις πάθει και με ρωτάς με μάτια βουρκωμένα | Θέλω κάπου να μιλήσω, θέλω κάποιον να τα πω | Θέλω κάπου ν’ ακουμπήσω, ένα φίλο αδερφικό | Να με πάρει απ’ το χέρι, δυο κουβέντες να μου πει | Να γλυκάνει, να γλυκάνει η αγιάτρευτη πληγή | Θα το περάσουμε μαζί κι αυτό το μονοπάτι | Κάνε, θεέ μου, να μην ξαναρθεί άλλη μια τέτοια αγάπη | Κάνε, θεέ μου, να μην ξαναρθεί άλλη μια τέτοια αγάπη | Τι να σου κάνει μία καρδιά που όλο πληγές μετράει | Τι να σου κάνει κι ένα κορμί που ψάχνει για λιμάνι | Δεν αξίζει να πεθαίνεις, δεν αξίζει να πονάς | Δεν σ’ αγάπησε ποτέ της, σ’ το ’χα πει, μην το ξεχνάς | Ένα μόνο να θυμάσαι, πως υπάρχω πάντα εγώ | Να ’χεις πάντα ένα φίλο, ένα φίλο καρδιακό | Θα το περάσουμε μαζί κι αυτό το μονοπάτι | Κάνε, θεέ μου, να μην ξαναρθεί άλλη μια τέτοια αγάπη | Κάνε, θεέ μου, να μην ξαναρθεί άλλη μια τέτοια αγάπη.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης