Τετάρτη, 26 Απριλίου 2017

Μια ζωή τραγούδια




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Καράβια αλήτες Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μάνος Λοΐζος | Στίχοι: Φώντας Λάδης
Καράβια αλήτες μας σφύριξαν κάτι. | Μας είπαν ελάτε, μας κλείσαν το μάτι. | Μπροστά μας περνάνε, μα δε σταματάνε. | Τα άσπρα πανιά τους δεν ήταν για μας. | Καράβια περάσαν, χαθήκαν στα βάθη. | Γιατί μας γελάσαν κανείς δε θα μάθει. | Ανάποδη μέρα, τα τράβηξε πέρα. | Σ' αυτό το λιμάνι δεν φεύγει κανείς. | Στο 'να μου χέρι το τσιγάρο | μοιάζει με χαμένο φάρο. | Κι άμα θα σβήσει, θα 'ρθει μπόρα. | Σχόλασε το γλέντι τώρα.

02. Όσα δε βάνει ο λογισμός Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Λίνος Κόκοτος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Όσα δε βάνει ο λογισμός | μες στην καρδιά μου κρύβω | Γι' αυτό δεν έχω υπομονή | και όλο ζητώ να φύγω | Δώσ' μου ένα δρόμο, δρόμο ανοιχτό | ν' απλώσω τη ζωή μου | Δώσ' μου δυο λόγια, | λόγια της καρδιάς | παρηγοριά στερνή μου | παρηγοριά στερνή μου | Ό,τι στο νου μου απόμεινε | απ' το στερνό σου χάδι | μες στ' άσπρο το μαντήλι μου | μαζεύω αυτό το βράδυ | Δώσ' μου ένα δρόμο...

03. Αυτοί που φεύγουν κι αυτοί που μένουν Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας | Στίχοι: Αλέκος Καγιάντας
Αυτοί που φεύγουν σφίγγουν τα χείλια | πνίγουν τα δάκρυα να μη φανούν | κι αυτοί που μένουν κουνούν μαντήλια | κι αναστενάζουν γιατί πονούν. | Κι αυτούς που φεύγουν | κι αυτούς που μένουν | οι μοίρες μ' απονιά | πάντα τους δέρνουν. | Αυτοί που φεύγουν κάποιο λυγμό τους | παίρνουν μαζί τους και μιαν ευχή | κι αυτοί που μένουν στο σπαραγμό τους | κάνουν κουράγιο και προσευχή.

04. Ένα μαχαίρι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Λίνος Κόκοτος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Νύχτα μες στη νύχτα | πάντα περπατώ | χρόνια σε γυρεύω | μα που να σε βρω | Ένα μαχαίρι χρυσό φυλάω να σου δώσω | να το καρφώσεις μες στο στήθος που πονά | Μα ποιος το ξέρει απ' τον καημό αν θα γλυτώσω | σαν θα περάσω στη βαθειά τη λησμονιά | Ρίξε την καρδιά σου | μέσα στη φωτιά | πάρε απ' τη στάχτη | δυό χρυσά πουλιά

05. Μη μου θυμώνεις μάτια μου Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Μη μου θυμώνεις μάτια μου | που φεύγω για τα ξένα | πουλί θα γίνω και θα ρθω | πάλι κοντά σε σένα | Άνοιξ' το παραθύρι σου | ξανθέ βασιλικέ μου | και με γλυκό χαμόγελο | μια καληνύχτα πες μου | Μη μου θυμώνεις μάτια μου | τώρα που θα σ' αφήσω | κι έλα για λίγο να σε δω | να σ' αποχαιρετήσω | Άνοιξ' το παραθύρι σου | ξανθέ βασιλικέ μου | και με γλυκό χαμόγελο | μια καληνύχτα πες μου

06. Να 'χα τη δύναμη Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Γλέζος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Χωρίς το σύννεφο βροχή δεν κατεβαίνει | ούτε το δάκρυ χωρίς καημό | χωρίς τον άνεμο τα δέντρα δε λυγάνε | δε σταματάν οι πίκρες δίχως γυρισμό | Αχ να μπορούσα τα λιμάνια να τα κλείσω | να σταματήσω τα τρένα στο σταθμό | να 'χα τη δύναμη τα βράχια να κυλήσω | να μην αφήσω δρόμο για το χωρισμό | Γιατί κοιτάς τα μάτια μου τα βουρκωμένα | που παν στα ξένα σ' ωκεανό | γιατί κοιτάς τα χέρια μου τα λαβωμένα | που παν στα ξένα κι έχουν σφίξει κεραυνό | Αχ να μπορούσα τα λιμάνια να τα κλείσω | να σταματήσω τα τρένα στο σταθμό | να 'χα τη δύναμη τα βράχια να κυλήσω | να μην αφήσω δρόμο για το χωρισμό

07. Απόψε αντάμωσα το Χάρο Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Απόψε αντάμωσα το χάρο | σε μια γωνιά στη Κοκκινιά | έρχομαι μου είπε να σε πάρω | ταξίδι για τη λησμονιά | Κάν' το στερνό σου το τσιγάρο | κι άιντε ν' ανοίξουμε πανιά | Με πήγε στο στενό κελί του | που το φωτούσε ένα κερί | Αργά που κύλησε η νύκτα | γρήγορα που 'φυγ' η ζωή | Και 'γω παντρεύτηκα τη νύκτα | δεκαοκτώ χρονώ παιδί

08. Μια φορά μονάχα φτάνει Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος & Ελένη Κλαδή
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Θέλεις το βλέπω πρόφαση | να φύγεις να μ' αφήσεις | πρέπει καλά να το σκεφτείς | προτού τ' αποφασίσεις | Μια φορά μονάχα φτάνει | να ραγίσει το γυαλί | η αγάπη μας να σβήσει | και να λιώσει σαν κερί | Πού θα 'βρεις δρόμο και στρατί | καινούργιο ν' αρχινήσεις | και πάνω στα χαλάσματα | άλλη ζωή ν' αρχίσεις | Μια φορά μονάχα φτάνει...

09. Θα 'θελα να 'χα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Πουλόπουλος | Στίχοι: Γιάννης Πουλόπουλος
Θα ‘θελα να ‘χα | Μια αγάπη μόνο | Να ‘βλεπα ήλιο και ξαστεριά | Να ‘χα μονάχα | Μόνο έναν πόνο | Και μια ημέρα όλο πουλιά | Θα ‘θελα να ‘χα | Μια αγάπη μόνο | Να ‘βλεπα ήλιο και ξαστεριά | Να ‘χα μονάχα | Μόνο έναν πόνο | Και μια ημέρα όλο πουλιά | Θα ‘θελα να ‘χα | Δύο αστέρια | Να μη τα βλέπω πια μακριά | Να ‘χα δικά μου | Δυο άσπρα χέρια | Και έναν ήλιο στην παγωνιά | Θα ‘θελα να ‘χα | Μια αγάπη μόνο | Να ‘βλεπα ήλιο και ξαστεριά | Να ‘χα μονάχα | Μόνο έναν πόνο | Και μια ημέρα όλο πουλιά | Θα ‘θελα να ‘χα | Μια αγάπη μόνο

10. Από έρωτα πεθαίνουν τα κλαριά Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Γλέζος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Η νύχτα στέκει μουσκεμένη | μέσα στου ποταμιού τις όχθες | και στα στήθια της Λολίτας | από έρωτα πεθαίνουν τα κλαριά | Γυμνή η νύχτα τραγουδάει | πάνω στου Μάρτη τα γιοφύρια | Λούζ' η Λολίτα το κορμί της | με νάρδους και γλυφό νερό. | Η νύχτα, από πιοτό και ασήμι | λάμπει ανάμεσ' απ' τις στέγες | Ασήμι από ρυάκια και καθρέφτες | απ' τ' άσπρα πόδια σου πιοτό

11. Ήρθες εψές Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός | Στίχοι: Σωτήρης Σκίπης
Ήρθες εψές στον ύπνο μου και μου ψιθύρισες | πως απ' τα ξένα μάνα μου εξαναγύρισες | Τρέχω ο καλός να σε δεχτώ μπρος στ' ακρογιάλι σου | Να γείρω όπως κι έναν καιρό μες στην αγκάλη σου | Μα βρίσκω ολέρμο το γιαλό κι έρμα τα κύματα | και παίρνω το δρομί και πάω πέρα στα μνήματα | Ήρθες εψές στον ύπνο μου και μου ψιθύρισες | κι από τα ξένα μάνα μου δεν ξαναγύρισες

12. Γειτονάκι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Λίνος Κόκοτος | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Τη νύχτα που κοιμούνται τα πουλιά | βγαίνουν κάτι έρημα παιδιά | κι έρχονται στην πόρτα σου κρυφά | T' αστέρια που κοιτούν από ψηλά | ξαγρυπνούν μαζί με τα παιδιά | και σου νανουρίζουν την καρδιά | Γειτονάκι μου στη μικρή σου πόρτα | αστεράκι μου ξενύχτησα κι εγώ | αδερφάκι μου το φεγγάρι ρώτα | γειτονάκι μου αχ πόσο σ' αγαπώ | Την ώρα που γυρνώ απ' τη δουλειά | κάνω όρκο μέσα μου βαθιά | να μη 'ρθω στη πόρτα σου ξανά | Μα όταν πέσει πάλι η νυχτιά | η παλιά λαχτάρα μου ξυπνά | και μου τυραννάει την καρδιά | Γειτονάκι μου στη μικρή σου πόρτα | αστεράκι μου ξενύχτησα κι εγώ | αδερφάκι μου το φεγγάρι ρώτα | γειτονάκι μου αχ πόσο σ' αγαπώ

13. Πάμε για ύπνο Κατερίνα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Πάλι κι απόψε πίναμε και πίναμε | και στην ταβέρνα μόνοι απομείναμε. | Τα όνειρά μας σαν τα κάρβουνα σβηστά | και η ζωή μας ένα πέλαγο μπροστά. | Πάμε για ύπνο, Κατερίνα, | πάμε ν’ αλλάξουμε ζωή, | να δούμε όνειρα από κείνα | που τελειώνουν το πρωί. | Μας κυνηγήσαν και μας κατηγόρησαν, | δέκα φορές, δέκα φωτιές μάς χώρισαν. | Κι αν σε λατρεύω τώρα, κι αν με αγαπάς, | όνειρα είναι πια τα όνειρα για μας. | Πάμε για ύπνο, Κατερίνα, | πάμε ν’ αλλάξουμε ζωή, | να δούμε όνειρα από κείνα | που τελειώνουν το πρωί.

Ο δεύτερος δίσκος

01. Ξημερώνει Κυριακή Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ο παλιός φωνόγραφος | πάνω στο τραπέζι | άρχισε να παίζει | μες στη σιγαλιά | Κι η καρδιά σου έλιωσε | κι έγινε ένα δάκρυ | στων ματιών την άκρη | σα δροσοσταλιά | Ξημερώνει Κυριακή | μη μου λυπάσαι | Είναι όμορφη η ζωή | να το θυμάσαι | Ο παλιός φωνόγραφος | πάνω στο τραπέζι | έπαψε να παίζει | μέσα στη νυχτιά | Το τραγούδι τέλειωσε | μα η λύπη μένει | σαν ναυαγισμένη | στη θολή ματιά

02. Η Μυρσίνη βάζει τ' άσπρα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Η Μυρσίνη βάζει τ' άσπρα | και γιομίζ' η γειτονιά | τριανταφυλλάκια κι άστρα | κι ανοιξιάτικα κλωνιά | Η Μυρσίνη τ΄ άσπρα βάζει | άσπρο κρίνο στο περβάζι | και μεθάει η γειτονιά | Να 'χα λέει ένα βαρκάκι | με πανάκι σταυρωτό | και με σένα Μυρσινάκι | μια βραδιά να ξανοιχτώ | στου πελάου τα μονοπάτια | μαύρα όμορφά μου μάτια | που μπροστά σας ξενυχτώ | Μα δεν έχω τη βαρκούλα | να σε κλέψω μια βραδιά | έχω μόνο μια καρδούλα | πικραμένη και βαριά | Και τη ρίχνω στο περβάζι | μπας και δεις ότι σπαράζει | να μου κάνεις την καρδιά

03. Το άγαλμα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Χθες μεσάνυχτα και κάτι κατηφόρισα | στην μικρή την πλατεΐτσα που σε γνώρισα | Κάποιο άγαλμα που μ’ είδε με θυμήθηκε | και τον πόνο μου να ακούσει δεν αρνήθηκε | Και του μίλησα για σένα και για μένανε | και τα μάτια του βουρκώναν και όλο κλαίγανε | Του ’πα για το φέρσιμό σου και για τα άλλα σου | τα ασυγχώρητα τα λάθη τα μεγάλα σου | Κι ύστερα με πιάσαν θεέ μου κάτι κλάματα | που με βρήκανε κουρέλι τα χαράματα | Με το άγαλμα ως το δρόμο προχωρήσαμε | μου εσκούπισε τα μάτια και χωρίσαμε

04. Γέλαγε η Μαρία Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Κύλαγε το τσέρκι στην οδό Φυλής | άστραφτε στον ήλιο κάποια τζαμαρία | άρπαζες την πέτρα δίχως να σκεφτείς | τίναζες το χέρι κάτω η τζαμαρία | γέλαγε η Μαρία, η Μαρία | Κόβαμε διχάλες απ' τη μυγδαλιά | είχαμε ρημάξει τη φτωχή πλατεία | έβαζες σημάδι γλόμπους και πουλιά | και του κυρ Αλέκου τη χοντρή κυρία | γέλαγε η Μαρία, η Μαρία | Πάνω στο πατίνι με τα ρουλεμάν | τρέλαινες τον κόσμο απ' τη φασαρία | κι οι νοικοκυραίοι φώναζαν αμάν | λέγαν θα καλέσουν την αστυνομία | γέλαγε η Μαρία, η Μαρία

05. Βρέχει πάλι απόψε Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Βρέχει πάλι απόψε στα σπιτάκια τα φτωχά | κι όμως στη δική σου τη γωνιά είναι ζεστά, | έχεις λησμονήσει την αγάπη την παλιά, | βρέχει πάλι απόψε στη μικρή τη γειτονιά. | Κάποιος περνάει απ' το σπίτι σου μπροστά | στέκει και κλαίει στη γωνιά | έχει στο στήθος τής αγάπης τη φωτιά | στα χείλη του τη παγωνιά. | Έλαμπες σαν άστρο στη μικρή σου την αυλή | κι ήσουν για τ' αγόρια μια ολόγλυκια πληγή, | τώρα το σκοτάδι πέφτει αργά στη γειτονιά | έχεις λησμονήσει την αγάπη την παλιά.

06. Έπεφτε βαθιά σιωπή Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Έπεφτε βαθιά σιωπή | στο παλιό μας δάσο | "τρέξε να σε πιάσω" | μου χες πρωτοπεί | Και όταν έτριζε η βροχή | στα πεσμένα φύλλα, | πόση ανατριχίλα | μέσα στην ψυχή. | Κίτρινο πικρό κρασί, | κίτρινο φεγγάρι, | φεύγαν οι φαντάροι | έφευγες και συ. | Κι είχες μέσα στην ματιά | ένα σκούρο θάμπος, | ένα σκούρο...σάμπως | να ‘πεφτε η νυχτιά | Κάποια κόκκινη πληγή | που δεν λέει να κλείσει, | το μικρό ξωκλήσι | δίπλα στην πηγή | Και μια κίτρινη σιγή | στο παλιό μας δάσο, | πώς να σε ξεχάσω | που σε πήρε η γη

07. Θα κρατηθώ Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Δημήτρης Χριστοδούλου
Ας είναι κι από χιόνι το φιλί σου | ας είναι κι από θάλασσα πλατιά | ας είναι ένα μαχαίρι στην πληγή σου | θα είναι του καημού μου η φωτιά | Θα κρατηθώ | να μη με πάρει ο άνεμος | σαν έρθεις | Θα κρατηθώ | να μη χαθώ | Πόσες φορές | Σε πλήγωσαν σε πίκραναν, σαν έρθεις | σαν το πουλί | στην μπόρα θα βρεθώ | Ας είναι από πέτρα η ματιά σου | θα είναι το φιλί σου μια ζωή | μια πόρτα είναι που άνοιξες βαθειά σου | τραγούδι που του άνοιξες να πει

08. Όλα δικά σου μάτια μου Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Νύσταξες άστρο μου φεγγάρι μου | στην αγκαλιά μου αποκοιμήσου | ξύπνησες ήλιε αποβροχάρη μου | πάρε το γέλιο μου και πλύσου | Όλα δικά σου μάτια μου | κι ο πόνος σου δικός μου | είδαν πολλά τα μάτια μου | στις γειτονιές του κόσμου | Δίψασες λεύκα μου κουράστηκες | ρίξε τις ρίζες σου σε μένα | ήρθε βοριάς και ξεμαλλιάστηκες | πάρ' την καρδούλα μου για χτένα | Όλα δικά σου μάτια μου | κι ο πόνος σου δικός μου | είδαν πολλά τα μάτια μου | στις γειτονιές του κόσμου

09. Έκλαψα χτες Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Έκλαψα χτες σαν μέτρησα | τις πίκρες της ψυχής μου | κι εσύ δεν ήσουν πλάι μου | αστέρι της ζωής μου | Έκλαψα χτες σαν μέτρησα | τις νύχτες που 'μαι μόνος | τις νύχτες που σ' αναζητώ | και με καρφώνει ο πόνος

10. Καμαρούλα Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άπλωσε το μεσονύχτι | το γλυκό του δίχτυ | πάνω στη μικρή μας γειτονιά | ξέχασέ τα όλα τώρα | είναι της αγάπης ώρα | βάλε το κλειδί στη κλειδωνιά | Καμαρούλα μια σταλιά | δύο επί τρία | κόχη και λατρεία | τοίχος και φιλιά | καμαρούλα μια σταλιά | τοίχος και φιλιά | Φύσα το κερί να σβήσει | και να μας αφήσει | μόνους μες τη νύχτα τη καλή | σφίξου στην καρδιά μου επάνω | για να σε γλυκοζεστάνω | σαν χελιδονάκι σαν πουλί

11. Θα πιω απόψε το φεγγάρι Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Θα πιω απόψε το φεγγάρι | και θα μεθύσω και θα πω | αφού πονάς για κάποιον άλλο | ρίξε μαχαίρι να κοπώ | Κι όταν με κόψει το μαχαίρι | μετανιωμένη θα μου πεις | πάρε του φεγγαριού το δάκρυ | κι από το αίμα να πλυθείς | Κι εγώ θα κόψω το φεγγάρι | θα σ' το καρφώσω στα μαλλιά | και σαν πλαγιάσουμε θα έχω | τον ουρανό στην αγκαλιά | Κι όταν ξυπνήσουμε και πάμε | ξανά στα στέκια τα παλιά | σκέψου τι όμορφη που θα 'σαι | με το φεγγάρι στα μαλλιά

12. Ποια νύχτα σ' έκλεψε Τραγούδι: Γιάννης Πουλόπουλος
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βροχή στο πρόσωπό μου | Ο ήλιος πουθενά | Ψάχνω για τ' όνειρό μου | μα γύρω μου βουνά | Ποια νύχτα σ' έκλεψε | Ποια πίκρα σ' έκρυψε | Και τώρα πια, για ποιαν θα τραγουδώ | Νωρίς που βράδιασε | Ο κόσμος άδειασε | Αγάπη μου δεν θα σε ξαναδώ | Στης λησμονιάς τη βρύση | δεν έχει πια νερό | Ξέρω δεν θα γυρίσει | μα θα την καρτερώ

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης