Κυριακή, 2 Απριλίου 2017

Μίλα μου στον ενικό




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Μίλα μου στον ενικό Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Χριστόφορος Μπαλαμπανίδης
Άμα θέλεις φίλε, κάθισε κοντά μας | όμως μην αρχίζεις τον πληθυντικό | αρκετοί οι τοίχοι που είναι ανάμεσά μας | λίγα τα τραγούδια που μπορώ να πω. | Μίλα μου στον ενικό, η ψυχή μου να σε νοιώσει | η καρδιά ν' αναστηθεί, στην αγάπη να δοθεί | κι όσα κρύβει να τα δώσει. | Ένας είναι ο πόνος που μας κυβερνάει | μάλιστα με τρόπο, διπλωματικό | κι έχουμε κι εκείνη που όλο μας πουλάει | ρε να 'χουμε κι εσένα με τον πληθυντικό. | Μίλα μου στον ενικό, η ψυχή μου να σε νοιώσει | η καρδιά ν' αναστηθεί, στην αγάπη να δοθεί | κι όσα κρύβει να τα δώσει. | Μίλα μου στον ενικό, η ψυχή μου να σε νοιώσει | η καρδιά ν' αναστηθεί, στην αγάπη να δοθεί | κι όσα κρύβει να τα δώσει.

02. Φαντασία μου πλανεύτρα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Έφτιαξα απόψε τη μορφή σου | με χρώματα του δειλινού | και σ’ έβλεπα να σεργιανίζεις | στο γέμισμα του φεγγαριού. | Φαντασία μου πλανεύτρα | είσαι η πιο μεγάλη κλέφτρα | Με πεθαίνεις και με σβήνεις | όταν φεύγεις και μ’ αφήνεις. | Ένιωσα απόψε το κορμί σου | στα δάχτυλά μου να γλιστρά | στα χείλη μου τα διψασμένα | δροσιά να παίρνουν τα φιλιά. | Φαντασία μου πλανεύτρα, | είσαι η πιο μεγάλη κλέφτρα | Με πεθαίνεις και με σβήνεις | όταν φεύγεις και μ’ αφήνεις.

03. Κάτι μου κρύβεις Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Βλέπω πως αληθεύει, ότι φαντάστηκα | Πως άλλαξε η ζωή σου, πραγματικά γελάστηκα | Βλέπω πως αληθεύει, ότι φαντάστηκα | Κάτι μου κρύβεις και δεν το λες | Ψεύτικα γελάς ψεύτικα κλαις | Κάτι μου κρύβεις και δεν μπορώ | Άκρη στη σκέψη σου να βρω | Δε μου το λες το βλέπω, πως με βαρέθηκες | Δεν μ’ αγαπάς σαν πρώτα, μ’ άλλον θαρρώ πως μπλέχτηκες | Δεν μου το λες το βλέπω, πως με βαρέθηκες | Κάτι μου κρύβεις και δεν το λες | Ψεύτικα γελάς ψεύτικα κλαις | Κάτι μου κρύβεις και δεν μπορώ | Άκρη στη σκέψη σου να βρω.

04. Τί έχεις πάνω σου Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Χριστόφορος Μπαλαμπανίδης
Στ' αλήθεια κάθε μέρα, σπάω το κεφάλι | τι έχεις πάνω σου και σ' αγαπώ | πάει καιρός που πήρα, της αγάπης τη σκυτάλη | και σαν τρελός ακόμα την κρατώ. | Αυτό που αγαπώ πάνω σε σένα | για κοίτα δεν το ξέρω ούτε κι εγώ | να 'ναι τα μάτια σου που 'ναι ντυμένα | παλιομοδίτικα με ουρανό | μπορεί τα λόγια σου τα ποτισμένα | με ζήλεια, ψέμα και εγωισμό. | Κοιτάω το ποτήρι, π' αδιάκοπα γεμίζει | κρασί απ' τον δικό σου τον καημό | μεθύσι η αγάπη σου που με ζαλίζει | τι έχεις πάνω σου και σ' αγαπώ. | Αυτό που αγαπώ πάνω σε σένα | για κοίτα δεν το ξέρω ούτε κι εγώ | να 'ναι τα μάτια σου που 'ναι ντυμένα | παλιομοδίτικα με ουρανό | μπορεί τα λόγια σου τα ποτισμένα | με ζήλεια, ψέμα και εγωισμό.

05. Τώρα σε ξέχασα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Άγγελος Αξιώτης
Οι αναμνήσεις σου | Παλιές συντρόφισσες αγαπημένες | Οι αναμνήσεις σου | Εικόνες σήμερα ξεθωριασμένες | Τώρα σε ξέχασα δεν σε θυμάμαι | Ούτε για σένα στην παρέα συζητώ | Τώρα σε ξέχασα δεν σε θυμάμαι | Και τ΄ όνομα σου το λησμόνησα κι΄ αυτό | Οι αναμνήσεις σου | Φωνές που χάθηκαν στο παρελθόν μου | Οι αναμνήσεις σου | Σκιές που έσβησαν μεσ΄ το παρόν μου | Τώρα σε ξέχασα δεν σε θυμάμαι | Ούτε για σένα στην παρέα συζητώ | Τώρα σε ξέχασα δεν σε θυμάμαι | Και τ΄ όνομα σου το λησμόνησα κι΄ αυτό.

06. Γεια σας Πόντιοι Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Η ράτσα που με γέννησε | δεν έσκυψε κεφάλι, | η ράτσα που με γέννησε | δεν έσκυψε κεφάλι, | μέσ’ στη φουρτούνα αρμένισε | και τραγουδάει πάλι, | μέσ’ στη φουρτούνα αρμένισε | και τραγουδάει πάλι. | Γεια σας Πόντιοι, λιοντάρια | πιάστε το χορό, Λαζοί | κι ως χτυπάτε τα ποδάρια | πέφτουν κάστρα και ντουβάρια | και ο Πόντος ξαναζεί. | Η ράτσα μου η περήφανη | δεν έγινε ζητιάνα, | η ράτσα μου η περήφανη | δεν έγινε ζητιάνα, | πατέρας ο ιδρώτας της | και η δουλειά της, μάνα, | πατέρας ο ιδρώτας της | και η δουλειά της, μάνα. | Γεια σας Πόντιοι, λιοντάρια | πιάστε το χορό, Λαζοί | κι ως χτυπάτε τα ποδάρια | πέφτουν κάστρα και ντουβάρια | αχ, και ο Πόντος ξαναζεί.

07. Απ' την Άνω Τούμπα Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Πυθαγόρας
Κάνε μάτια μου κουράγιο | κι ας τραβάμε μοναχοί | και η φτώχεια έχει Άγιο | κι η ζωή τέλος κι αρχή | Απ' την Άνω Τούμπα ως την Κάτω Τούμπα | είναι η ζωή μας κι η διαδρομή μας | για να κουραστείς, για ν' απελπιστείς | Απάνω μου ακούμπα | ως την Κάτω Τούμπα | ως το τέρμα της ζωής | Το ποτήρι τσούγκρισέ το | να το πιούμε αγκαλιαστά | Τι του χρόνου, τι εφέτος | η ζωή μας σταματά.

08. Να `ταν μπαξές Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Γιώργος Κλεφτογιώργος
Σβήνω απόψε την βραδιά μου | στο κορμάκι σου | και ανάβω τα φιλιά μου | στο χειλάκι σου. | Σβήνω απόψε την βραδιά μου | και ζαλίζομαι, | σαν ανάψω τα φιλιά μου, | συγκλονίζομαι. | Να `ταν μπαξές η νύχτα σου | θα ‘κοβα χίλιες ώρες | να τις πουλώ πανάκριβα | στης μοναξιάς τις χώρες, | να τις πουλώ πανάκριβα | στης μοναξιάς τις χώρες. | Τώρα νιώθω της καρδιάς σου | τα χτυπήματα | στο κορμί μου τα φιλιά σου | είναι κύματα. | Τώρα νιώθω την καρδιά σου | και την σκέψη σου, | και στα χείλη σου να λιώνει | κάθε λέξη σου. | Να `ταν μπαξές η νύχτα σου | θα ‘κοβα χίλιες ώρες, | να τις πουλώ πανάκριβα | στης μοναξιάς τις χώρες | να τις πουλώ πανάκριβα | στης μοναξιάς τις χώρες.

09. Πού σε ξέρω Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Μπάμπης Διπλάρος
Ποια να `σαι εσύ που συζητάς | μ’ έναν τρελό και με ρωτάς | να θυμηθώ τι ήσουνα προχτές μέσ’ στη ζωή μου | μου λείπει η λογική μου, μου λείπει η λογική μου. | Πού σε ξέρω, πού σε είδα, προσπαθώ να θυμηθώ | μα ίσως χάσω από την σκέψη το υπόλοιπο μυαλό | μα ίσως χάσω από την σκέψη το υπόλοιπο μυαλό. | Ποια να `σαι εσύ που απορείς | και να πιστέψεις δεν μπορείς | πως από τότε που ‘φυγες, σταμάτησε η ζωή μου | στερνή ανάμνησή μου, στερνή ανάμνησή μου. | Πού σε ξέρω, πού σε είδα, προσπαθώ να θυμηθώ | μα ίσως χάσω από την σκέψη το υπόλοιπο μυαλό | μα ίσως χάσω από την σκέψη το υπόλοιπο μυαλό.

10. Χίλιες να `χω Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Λευτέρης Χαψιάδης
Χίλιες να ’χω να προστάζω | με καμιά δε σε αλλάζω. | Δε σ’ αλλάζω κι ας το ξέρω | πως για σένα υποφέρω. | Όσα είχα δουλεμένα | τα χαλάλισα για σένα | κι άλλα τόσα θα χαλούσα | μια ζωή να σε κρατούσα. | Όσα είχα δουλεμένα | τα χαλάλισα για σένα. | Χίλιες να ’χω να προστάζω | με καμιά δε σε αλλάζω. | Δε σ’ αλλάζω κι ας το ξέρω | πως για σένα υποφέρω. | Δε με νοιάζει για όσα φύγαν | κι ούτε σκέφτομαι πού πήγαν. | Φτάνει που ’μουνα μαζί σου | και μεθούσα απ’ το φιλί σου. | Δε με νοιάζει για όσα φύγαν | κι ούτε σκέφτομαι πού πήγαν. | Χίλιες να ’χω να προστάζω | με καμιά δε σε αλλάζω. | Δε σ’ αλλάζω κι ας το ξέρω | πως για σένα υποφέρω.

11. Όλος ο κόσμος Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Άγγελος Αξιώτης
Όταν στα μάτια σε κοιτώ | Όταν ακούω την φωνή σου | Όταν το χέρι σου κρατώ | Όταν μου δίνεις τη ζωή σου | Όλος ο κόσμος είναι δικός μου | Αυτές τις άγιες τις στιγμές | Που σου ανήκει ο εαυτός μου | Και πεπρωμένο σου με λες | Όλος ο κόσμος είναι δικός μου | Αυτές τις άγιες τις στιγμές | Όταν στα μάτια με κοιτάς | Όταν σου δίνω το φιλί μου | Όταν αγάπη μου ζητάς | Όταν εσύ είσαι μαζί μου | Όλος ο κόσμος είναι δικός μου | Αυτές τις άγιες τις στιγμές | Που σου ανήκει ο εαυτός μου | Και πεπρωμένο σου με λες | Όλος ο κόσμος είναι δικός μου | Αυτές τις άγιες τις στιγμές.

12. Τα γυρίσματα του χρόνου Τραγούδι: Πασχάλης Τερζής
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Άγγελος Αξιώτης
Αν με ρωτούσαν θα 'λεγα ίσως | Θα 'λεγα ίσως και να την αγαπώ | Αν με ρωτήσουν με πίκρα θ’ απαντήσω | Τώρα που έφυγε γιατί να ζω | Τα γυρίσματα του χρόνου | Και γυρίσματα καρδιάς | Αριθμοί του τηλεφώνου | Που θυμάσαι ή ξεχνάς | Αν την ρωτούσαν πριν με προδώσει | Θα 'λεγε ότι για μένα μόνο ζει | Αν την ρωτήσουν θα πει με ειρωνεία | ήταν μι’ αγάπη μου περαστική | Τα γυρίσματα του χρόνου | Και γυρίσματα καρδιάς | Αριθμοί του τηλεφώνου | Που θυμάσαι ή ξεχνάς.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης