Πέμπτη, 9 Μαρτίου 2017

Έγκλημα και τιμωρία




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Πεθαίνω για σένα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Ελένη Ράντου & Γιάννης Μαύρος
Στον κόμβο Κηφισίας επάνω σου τρακάρω, | σε ώρα απελπισίας, Χριστό είδα τον χάρο. | Χτύπησε καραμπόλα και η δόλια η καρδιά μου, | τα παίζω όλα για όλα, άναψε τη φωτιά μου. | Πεθαίνω για σένα και ας είσαι απάτη | δε πα να είσαι ψέμα εγώ σε λέω αγάπη | Τι να μας πει η φυσική οι νόμοι δε μετράνε, | σε φάση μεταφυσική τα πάθη κυβερνάνε | Αν είσαι άνθος του κακού δεν ψάχνω αποδείξεις, | στην αυταπάτη ενός τρελού θα ζω μέχρι να λήξεις. | Πεθαίνω για σένα και ας είσαι απάτη | δε πα να είσαι ψέμα εγώ σε λέω αγάπη

02. Διπλώσαν πάλι στα ποτήρια τα ποτά Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Νίκος Αναγνωστάκης
Διπλώσαν πάλι στα ποτήρια τα ποτά | Και το ταβάνι όσο πάει χαμηλώνει | Με σένα μοιάζουν όσες βρίσκονται κοντά | Και η κουβέντα πια αστεία δε σηκώνει | Ένα τραγούδι θέλω, μια παραγγελιά | Για προδομένους να μιλάει και για σένα | Θα πιω απόψε τον καημό γουλιά-γουλιά | Κι ένα τσιγάρο που θα καίγεται για μένα | Τρύπωσαν πάλι στο μυαλό μου όλα αυτά | Σαν το παιδί με δέρνουν με μαλώνουν | Τώρα μονάχα, η μνήμη μου δε μ' απατά | Και μια συγγνώμη σου τα λάθη δεν τα διορθώνει | Ένα τραγούδι θέλω, μια παραγγελιά | Για προδομένους να μιλάει και για σένα | Θα πιω απόψε τον καημό γουλιά-γουλιά | Κι ένα τσιγάρο που θα καίγεται για μένα

03. Η βέρα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Γιάννης Εμμανουηλίδης | Στίχοι: Γιάννης Εμμανουηλίδης
Η βέρα, παλιοσίδερο στο χέρι το δεξί, | δεν φέρνει, φίλε μου, την ευτυχία, | γι’ αυτό και την πατήσαμε τη φλούδα και γλιστρήσαμε | κι ας είχαμε ευτυχία, | γι’ αυτό και την πατήσαμε τη φλούδα και γλιστρήσαμε | κι ας είχαμε ευτυχία. | Η βέρα, αδερφάκι μου κι έγγαμη ζωή, | χαράμισαν τις πιο όμορφες αγάπες, | στην ίδια τάξη μείναμε, όλο εξετάσεις δίναμε | κι ας κάναμε τους μάγκες, | στην ίδια τάξη μείναμε, όλο εξετάσεις δίναμε | κι ας κάναμε τους μάγκες. | Η βέρα, σαν τη μάγισσα, σ’ ετούτο το ντουνιά, | τον έρωτα μας έβγαζε απ’ τη μύτη, | αργά το καταλάβαμε, το νόημα συλλάβαμε, | δεν κάνουμε για σπίτι, | αργά το καταλάβαμε, το νόημα συλλάβαμε, | δεν κάνουμε για σπίτι.

04. Απόψε κάτι θα συμβεί Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Δημήτρης Βλάχος | Στίχοι: Δημήτρης Ιατρόπουλος
Απόψε κάτι θα συμβεί | Απόψε κάτι τρέχει | Είναι το στήθος μου βαρύ | Και μέσα μου όλο βρέχει | Απόψε κάτι θα συμβεί | Είναι το στήθος μου βαρύ | Απόψε κάτι θα συμβεί | Κάτι πολύ μεγάλο | Δεν ξέρω η νύχτα πού θα βγει | Και τι καημό θα βγάλω | Είναι το στήθος μου βαρύ | Δεν ξέρω η νύχτα πού θα βγει | Απόψε κάτι θα συμβεί | Κι ένας Θεός το ξέρει | Είναι παράξενη πληγή | Γλυκό είναι το μαχαίρι | Απόψε κάτι θα συμβεί | Είναι παράξενη πληγή | Απόψε κάτι θα συμβεί | Κάτι πολύ μεγάλο | Δεν ξέρω η νύχτα πού θα βγει | Και τι καημό θα βγάλω | Απόψε κάτι θα συμβεί | Κάτι πολύ μεγάλο | Δεν ξέρω η νύχτα πού θα βγει | Απόψε κάτι θα συμβεί | Κάτι πολύ μεγάλο | Δεν ξέρω η νύχτα πού θα βγει | Και τι καημό θα βγάλω | Απόψε κάτι θα συμβεί | Δεν ξέρω η νύχτα πού θα βγει

05. Σπάσ΄ τα, γκρέμισ΄ τα κυρά μου Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Ιωάννης Τατασόπουλος | Στίχοι: Νίκος Ρούτσος
Σπάσ΄ τα, γκρέμισ΄ τα, γλυκιά μου | Η ζημιά θα πλερωθεί | Ένας άντρας στο φινάλε | Για τα σε θα ξηλωθεί | Σπάσ΄ τα, γκρέμισ΄ τα, μια δόση | Κι ο λεβέντης θα πληρώσει | Σπάσ΄ τα, γκρέμισ΄ τα, μια δόση | Κι ο λεβέντης θα πληρώσει | Κάνεις όλα σου τα γούστα | Και ξηγιέσαι πονηρά | Κι όποιος άντρας σ΄ αγαπήσει | Τόνε βρίσκει συμφορά | Σπάσ΄ τα, γκρέμισ΄ τα, μια δόση | Κι ο λεβέντης θα πληρώσει | Σπάσ΄ τα, γκρέμισ΄ τα, μια δόση | Κι ο λεβέντης θα πληρώσει | Όλο μας πουλάς αγάπες | Μα ποτέ δεν αγαπάς | Κι όπως σπάζεις τα ποτήρια | Έτσι τις καρδιές μας σπας | Σπάσ΄ τα, γκρέμισ΄ τα, μια δόση | Κι ο λεβέντης θα πληρώσει | Σπάσ΄ τα, γκρέμισ΄ τα, μια δόση | Κι ο λεβέντης θα πληρώσει

06. Έγκλημα και τιμωρία Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Πέτρος Βαγιόπουλος | Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης
Μιζέρια, φτώχεια, ανεργία | Μα πιο πολύ μισώ την αδικία | Σάμπως δεν υπάρχουν νόμοι | Μόνο το λαθροκονόμι | Περνά ο κοσμάκης βάσανα | Μα κάποιοι φταίν' για όλα αυτά | Κι αν είμαι ένοχος κι εγώ | Αμέσως να τιμωρηθώ | Εγώ δεν είμαι δικαστής | Εγώ είμαι ένας τραγουδιστής | Βγαλμένος μέσ' απ' το λαό | Και όσο ζω θα τραγουδάω | «κοινωνία ένοχη, παλιοκοινωνία» | Κι όπως είπε ο Ντοστογιέφσκι | «έγκλημα και τιμωρία» | Μιζέρια, φτώχεια, ανεργία | Μα πιο πολύ μισώ την αδικία | Στον αδικημένο, καλοσύνη | Στον μπαγάσα, δικαιοσύνη | Φταίχτες, κλέφτες, φυλακή | Τέρμα η αλωπεκή | Όσοι κλέβουν την μπουκιά | Ας πληρώσουν την απανθρωπιά | Εγώ δεν είμαι δικαστής | Εγώ είμαι ένας τραγουδιστής | Βγαλμένος μέσ' απ' το λαό | Και όσο ζω θα τραγουδάω | «κοινωνία ένοχη, παλιοκοινωνία» | Κι όπως είπε ο Ντοστογιέφσκι | «έγκλημα και τιμωρία»

07. Στοίχημα δε βάζω Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Νίκος Αναγνωστάκης
Βγήκα για να πάρω αέρα | Στης αυλής το παραπέρα | Να σκεφτώ τι θα αλλάξω | Κι ό,τι χάλασα να φτιάξω | Στοίχημα όμως δε βάζω | Γιατί δύσκολα αλλάζω | Όσο και να θες ν΄ αγιάσεις | Στη στροφή μπορεί να χάσεις | Στοίχημα κι εσύ μη βάζεις | Γιατί δύσκολα αλλάζεις | Όσο και να θες ν΄ αγιάσεις | Στη στροφή να δεις, θα χάσεις | Βγήκα για να πάρω αέρα | Μήπως και αλλάξει η μέρα | Της ζωής το παρακάτω | Που έχει γίνει άνω κάτω | Στοίχημα όμως δε βάζω | Γιατί δύσκολα αλλάζω | Όσο και να θες ν΄ αγιάσεις | Στη στροφή μπορεί να χάσεις | Στοίχημα κι εσύ μη βάζεις | Γιατί δύσκολα αλλάζεις | Όσο και να θες ν΄ αγιάσεις | Στη στροφή να δεις, θα χάσεις | Στοίχημα όμως δε βάζω | Γιατί δύσκολα αλλάζω | Όσο και να θες ν΄ αγιάσεις | Στη στροφή μπορεί να χάσεις | Στοίχημα κι εσύ μη βάζεις | Γιατί δύσκολα αλλάζεις | Όσο και να θες ν΄ αγιάσεις | Στη στροφή να δεις, θα χάσεις

08. Χαπάκι Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Πέτρος Βαγιόπουλος | Στίχοι: Γιάννης Λογοθέτης
Χαπάκι για να κοιμηθώ | Χαπάκι να ξυπνήσω | Χαπάκι για να θυμηθώ | Και για να ηρεμήσω | Χαπάκι πάνω στον μπουφέ | Χαπάκι στο ραφάκι | Χαπάκι ρίχνω στον καφέ | Χαπάκι με χαπάκι | Έτσι που με κατάντησες | Και μ΄ έκανες χαπάκια | Θα καταπιώ και τα κουτιά | Μαζί με τα καπάκια | Χαπάκι λέει ο ειδικός | Χαπάκι ο ψυχολόγος | Χαπάκι κι ο τρελογιατρός | Γιατί υπάρχει λόγος | Χαπάκι για να κοιμηθώ | Χαπάκι να ξυπνήσω | Χαπάκι για να θυμηθώ | Και για να ηρεμήσω | Έτσι που με κατάντησες | Και μ΄ έκανες χαπάκια | Θα καταπιώ και τα κουτιά | Μαζί με τα καπάκια

09. Περιεχόμενο μηδέν Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Αντώνης Ρεπάνης | Στίχοι: Έφη Θεοδοσίου
Δεν έχεις μέσα σου καρδιά | Κι’ αισθήματα ωραία | Γι’ αυτό ετούτη η βραδιά | Θα ‘ναι η τελευταία | Ίσως ν’ αλλάξεις κάποτε | Μα εμένα πια με χάνεις | Περιεχόμενο μηδέν | Έχεις και δε μου κάνεις | Ήσουνα μια περίπτωση | Χωρίς περιεχόμενο | Μια κατά λάθος σύμπτωση | Εγωισμού φαινόμενο | Ίσως ν’ αλλάξεις κάποτε | Μα εμένα πια με χάνεις | Περιεχόμενο μηδέν | Έχεις και δε μου κάνεις

10. Χάλασε το μοναστήρι Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Γιάννης Εμμανουηλίδης | Στίχοι: Γιάννης Εμμανουηλίδης
Δύο καλογέροι μάλωναν | Αν πρέπει μια γυναίκα | Να μπει να σπάσει τ’ άβατον | Ή πρέπει να μπουν δέκα | Κι εκεί που κουβεντιάζανε | Πίνοντας ξεροσφύρι | Φάγαν του γούμενου τ΄ αρνί | Που `χε στο μοναστήρι | Στου ποδόγυρου τη χάρη | Άντε, φάγανε τ΄ αρνί, να πάρει | Μιας γυναίκας το χατίρι | Άντε, χάλασε το μοναστήρι | Κι απ΄ τα πολλά τα τσίπουρα | Γίνανε όλοι σούρα | Και σταύρωνε ο ηγούμενος | Μόνος την αγιαστούρα | Βγάλαν τα ράσα κι άλλοι τρεις | Κι έγινε πανηγύρι | Ωχ, και το κελάρι ρημαδιό | Δεν έμεινε ποτήρι | Στου ποδόγυρου τη χάρη | Άντε, φάγανε τ΄ αρνί, να πάρει | Μιας γυναίκας το χατίρι | Άντε, χάλασε το μοναστήρι | Έκλαιγε ο ηγούμενος | Και πήγε στο δεσπότη | Να μάθει τα καθέκαστα | Γι΄ αυτό το φαγοπότι | Μετάνιωνε γονατιστός | Για να τους συγχωρέσει | Αχ, μ΄ αυτός δέκα καλόγριες | Του `δωσε για πεσκέσι | Στου ποδόγυρου τη χάρη | Άντε, φάγανε τ΄ αρνί, να πάρει | Για μιας γυναίκας το χατίρι | Άντε, χάλασε το μοναστήρι

11. Διπλώσαν πάλι στα ποτήρια τα ποτά Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Χρήστος Νικολόπουλος | Στίχοι: Νίκος Αναγνωστάκης
(Radio Version)
Διπλώσαν πάλι στα ποτήρια τα ποτά | Και το ταβάνι όσο πάει χαμηλώνει | Με σένα μοιάζουν όσες βρίσκονται κοντά | Και η κουβέντα πια αστεία δε σηκώνει | Ένα τραγούδι θέλω, μια παραγγελιά | Για προδομένους να μιλάει και για σένα | Θα πιω απόψε τον καημό γουλιά-γουλιά | Κι ένα τσιγάρο που θα καίγεται για μένα | Τρύπωσαν πάλι στο μυαλό μου όλα αυτά | Σαν το παιδί με δέρνουν με μαλώνουν | Τώρα μονάχα, η μνήμη μου δε μ' απατά | Και μια συγγνώμη σου τα λάθη δεν τα διορθώνει | Ένα τραγούδι θέλω, μια παραγγελιά | Για προδομένους να μιλάει και για σένα | Θα πιω απόψε τον καημό γουλιά-γουλιά | Κι ένα τσιγάρο που θα καίγεται για μένα

12. Ω! Κιτάρε Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: E. Macias & A. Huruguen | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου
Τα προβλήματα μεγάλα | Μια τα σπρεντς και μια οι αγορές | Διώχνεις ένα, έρχοντ’ άλλα | Καταιγίδες βλέπει ο Καντερές | Και δουλειά μου ‘κοψαν και μισθό | Τρόικα και ΔουΝουΤου | Τραλαλά, εγώ θα επωμισθώ | Τις λαδιές του δυνατού | Και παίρνω την κιθάρα | Καλώς τα, τα χαμπέρια | Ομόλογα στη σχάρα | Θα τρώμε εσύ κι εγώ | Ω, κιτάρε, κιτάρε | Κοίτα, ρε, που φθάσαμε λοιπόν | Αν ψοφήσει ο πάρε | Θα ψοφήσει, μάγκες, κι ο λαβών | Των Ελλήνων το δαιμόνιο | Για δούμε τώρα τι θα βρει | Θέλει μνήμη το μνημόνιο | Δαγκωτοί πού μπήκαν οι σταυροί | Και καλά που έχουμε πολλά | Και πετρέλαιο και χρυσό | Τραλαλά, κανείς δε μιλά | Ποιοι θα πάρουν το μισό | Και παίρνω την κιθάρα | Καλώς τα, τα χαμπέρια | Ομόλογα στη σχάρα | Θα τρώμε εσύ κι εγώ | Τραλαλά, περάσαμε καλά | Τα κερνάει το μαγαζί | Τραλαλά, τα έτη σας πολλά | Δεν τα φάγαμε μαζί

13. Πεθαίνω για σένα Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Ελένη Ράντου & Γιάννης Μαύρος
(Radio Version)
Στον κόμβο Κηφισίας επάνω σου τρακάρω, | σε ώρα απελπισίας, Χριστό είδα τον χάρο. | Χτύπησε καραμπόλα και η δόλια η καρδιά μου, | τα παίζω όλα για όλα, άναψε τη φωτιά μου. | Πεθαίνω για σένα και ας είσαι απάτη | δε πα να είσαι ψέμα εγώ σε λέω αγάπη | Τι να μας πει η φυσική οι νόμοι δε μετράνε, | σε φάση μεταφυσική τα πάθη κυβερνάνε | Αν είσαι άνθος του κακού δεν ψάχνω αποδείξεις, | στην αυταπάτη ενός τρελού θα ζω μέχρι να λήξεις. | Πεθαίνω για σένα και ας είσαι απάτη | δε πα να είσαι ψέμα εγώ σε λέω αγάπη

14. Ο Έλλην Τραγούδι: Γιώργος Μαργαρίτης
Μουσική: Πέτρος Βαγιόπουλος | Στίχοι: Γεώργιος Σουρής
Ο Έλληνας δυο δίκαια | Ασκεί πανελευθέρως | Συνέρχεται, βρε, και ουρεί | Σε όποιο θέλει μέρος | Ο Έλλην δύο δίκαια | Ασκεί πανελευθέρως | Συνέρχεσθαί τε και ουρείν | Εις όποιο θέλει μέρος | Γι΄ αυτό το κράτος που τιμά | Τα ξέστρωτα γαϊδούρια | Σιχτίρ στα χρόνια τα παλιά | Σιχτίρ και στα καινούρια | Ου! Να χαθείς κηφηναριό | Στων μελισσών το σμήνος | Εσύ ζηλεύεις μοναχά | Τη θέση του κηφήνος | Γι΄ αυτό το κράτος που τιμά | Τα ξέστρωτα γαϊδούρια | Σιχτίρ στα χρόνια τα παλιά | Σιχτίρ και στα καινούρια

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης