Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017

Έρημα χωριά





















01. Έρημα χωριά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Aleks Mitca
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Έρημα χωριά | μέσ' στο τρένο για τα σύνορα | άνοιξη βαριά στης καρδιάς τη ζυγαριά | άγνωστα πουλιά μέσ' τα φύλλα που θροΐζουν | και σε τόπους που μυρίζουνε βροχές, άγριες βροχές | μυρίζουνε βροχές, άγριες βροχές. | Έρημα χωριά | σαν το δάκρυ μου που κράτησα | σαν τα μάτια σου π' αγάπησα | και τα παίρνω μακριά σαν τα έρημα χωριά | σαν τα έρημα χωριά. | Έρημα χωριά | λίγο έξω απ' τα σύνορα | βλέμματα θεριά, άλλου κόσμου μαχαιριά | άλλου κόσμου η μαχαιριά. | Τώρα νοσταλγώ | τα φιλιά που δε μετρήσαμε | τα τραγούδια π' αγαπήσαμε | και τα παίρνω μακριά σαν τα έρημα χωριά | σαν τα έρημα χωριά.

02. Φύλλο στο νερό Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Valbona Mema
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Ένας δρόμος ξενιτειά | και στο βάθος μια φωτιά | μέσ' την άδεια μου ψυχή | μια βροχή σαν προσευχή. | Χτες σε είδα φύλλο στο νερό | μες στον ύπνο μου έσερνες χορό | σου' ριξα μαντήλι να πιαστείς | μα σου είπε η νύχτα να βιαστείς. | Ένα βλέμμα μια ματιά | και στο βάθος ξενιτιά | ξένο ρούχο εσύ φοράς | κι όπου μπαίνεις δε χωράς. | Χτες σε είδα φύλλο στο νερό | μες στον ύπνο μου έσερνες χορό | σου 'ριξα μαντήλι να πιαστείς | μα σου είπε η νύχτα να βιαστείς. | Vajzë Shqiptare e bukur je | shoqen tënde nuk e ke | Hap ti zemrën të punoj | Heqillin vallterin tonë | Χτες σε είδα φύλλο στο νερό | μες στον ύπνο μου έσερνες χορό | σου 'ριξα μαντήλι να πιαστείς | μα σου είπε η νύχτα να βιαστείς.

03. Το μήλο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Πολυφωνικό Σχήμα Ηπείρου
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Αγαθή Δημητρούκα
Όταν το μήλο πέσει στο χώμα | δεν το βάζουνε στο στόμα | το πετάν' όπου βρεθεί | σα ψυχή να μαραθεί | Οϊ λαϊλέ οϊ λουλέ | είμ' εγώ για σένα, κι εσύ για με | Όταν η βάρκα βρίσκει το κύμα | της ζωής χάνει το νήμα | και γυρνάει εκεί κι εδώ | στον αφρό και στο βυθό | Οϊ λαϊλέ οϊ λουλέ | είμ' εγώ για σένα, κι εσύ για με | Όταν η αγάπη πάρει αέρα | φεύγει όλο παραπέρα | πουθενά δε σταματά | σε βουνό ή σε καρδιά | Οϊ λαϊλέ οϊ λουλέ | είμ' εγώ για σένα, κι εσύ για με | Οϊ λαϊλέ οϊ λουλέ | είμ' εγώ για σένα, κι εσύ για με

04. Βγαίνω μέσα απ' τη φωτιά Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Μπάμπης Στόκας
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Αγαθή Δημητρούκα
Βγαίνω μέσα απ' τη φωτιά | με καμένη την καρδιά | βγαίνω μέσα απ' τη φωτιά | κι απ' το καυτό της κύμα | Ήρεμη πατώ στεριά | χωρίς νοτιά χωρίς βοριά | ήρεμη πατώ στεριά | με το γυμνό μου βήμα | Θέλω τη ζωή μου να βρω | πριν σηκώσω κι άλλο σταυρό | θέλω τη ζωή μου να βρω | πριν ξαναγίνω θύμα | Βγήκα μέσα απ' τη φωτιά | με καμένη την καρδιά | βγήκα μέσα απ' τη φωτιά | την τελευταία ώρα | Σύνορα και ποταμοί | μαυροβούνια και γκρεμοί | πάθη και τυφλοί θυμοί | δε με σκλαβώνουν τώρα | Δίχως τη ματιά μου θολή | τη ζωή ζητώ την καλή | τη ζωή που κάνουν πολλοί | μεσ' του Θεού τα δώρα | Ψάχνω για καινούρια πατρίδα | ψάχνω για καινούρια ελπίδα | κι είν' η χώρα ετούτη που ήρθα | ευλογημένη χώρα | Ψάχνω μια πατρίδα για μένα | ψάχνω μια πατρίδα για σένα | ψάχνω μιαν ελπίδα γι' αυτούς | που έχουν μείνει πίσω | Είν' αδέρφια είναι γονείς | μιας αλήθειας παντοτινής | μιας παγίδας π' ούτε κανείς | ούτε κι εγώ θα λύσω | Αν από δω με διώξουν | τα πανιά μου θα με σπρώξουν | σε λιμάνια πιο φιλικά

05. Τι να πω τι να μην πω Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Fatos Selman
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Ξένε τι ζητάς εδώ | κι ορφανός γυρίζεις | στάσου λίγο να σε δω | κι ας μη με γνωρίζεις | Στάσου λίγο να μου πεις | για τους δρόμους της ντροπής | της ντροπής της απονιάς | ποιος το θύμα ποιος φονιάς | Έρχομ' από μακριά | φορτωμένος χιόνια | σε πατρίδα μητριά | και σε μαύρα χρόνια | Τι να πω τι να μην πω | μια καρδιά είμαι και χτυπώ | και σε άδειες αγκαλιές | χτίζω σπίτια και φωλιές | Στάσου λίγο να μου πεις | για τους δρόμους της ντροπής | τι να πω τι να μην πω | μια καρδιά είμαι και χτυπώ

06. Το μυστικό Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Λιζέττα Καλημέρη
Αν δεν υπάρχει μυστικό | αν δεν υπάρχει κρίμα | θάλασσα είναι που σιγά | τους βράχους λιώνει κύμα | θάλασσα είναι που σιγά | τους βράχους λιώνει κύμα | Δεμένοι με το θάνατο | αδέλφια και φονιάδες | πότε αγκαλιά γυρεύουμε | και πότε τους καυγάδες | πότε αγκαλιά γυρεύουμε | και πότε τους καυγάδες | Μοναχικοί ταξιδευτές | σε τόπο πλανεμένο | στα βλέμματά μας κρύβουμε | του κόσμου το χαμένο | στα βλέμματά μας κρύβουμε | του κόσμου το χαμένο | Σε δρόμο κακοτράχαλο | ψάχνουμε μονοπάτια | μα στο σκοτάδι πέφτει φως | κι αγάπη μέσ' τα μάτια | μα στο σκοτάδι πέφτει φως | κι αγάπη μέσ' τα μάτια

07. Με εκατό καράβια Τραγούδι: Μπάμπης Στόκας
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Αγαθή Δημητρούκα
Με εκατό καράβια ξεκινώ | να σου φέρω τον ωκεανό | μια και δε σου έφτασε η βροχή | πρόσωπο να πλύνεις και ψυχή | Με εκατό καράβια ξεκινώ | να σου φέρω τον ωκεανό | άμα την αγάπη καρτερείς | άναψε τον φάρο σου νωρίς | Σ’ έφαγε σαν άγαλμα η σκουριά | μόνη σε μια μόνιμη στεριά | κλείνεις και ανοίγεις αγκαλιές | όπως οι γυναίκες οι παλιές | Με εκατό καράβια ξεκινώ | να σου φέρω τον ωκεανό | μια και δε σου έφτασε η βροχή | θάλασσα να πίνεις και ψυχή | Σ’ έφαγε σαν άγαλμα η σκουριά | μόνη σε μια μόνιμη στεριά | κλείνεις και ανοίγεις αγκαλιές | όπως οι γυναίκες οι παλιές | Περνώ κύματα περνώ | για σένα θάλασσες και έρωτες | κύματα περνώ

08. Πόνος ζωντανός Τραγούδι: Μπάμπης Στόκας
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης
Πόνος ζωντανός | ανοιχτή πληγή | κι ένας ουρανός | κάτω απ' τη γη | όμως τα βουνά | νιώθουν τη στιγμή | και ριγούν ξανά | σκοτεινοί γκρεμοί | Θα 'ρθουν χελιδόνια | η άνοιξη θα 'ρθει | και μια καρδιά στα χιόνια | κάποιος θα θυμηθεί | θα 'ρθουν χελιδόνια | η άνοιξη θα 'ρθει | και μέσα από τα χιόνια | θα ξαναγεννηθεί | Δρόμος βροχερός | και κλειστή στροφή | έσβησ' ο καιρός | γράμμα και γραφή | όμως τον καιρό | ξέρουν τα πουλιά | με ήλιο και νερό | χτίζουν τη φωλιά

09. Έχω τον τρόπο Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας & Artiola Tosca
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Σμαρώ Παπαδοπούλου
Δεν ελπίζω δε ραγίζω | απ' αλήθεια κι από ψέμα | σαν λουλούδι ζω κι ανθίζω | μες του έρωτα το βλέμμα | Τώρα που σ' έμαθα ζωή | πού να κρυφτώ πού να κρυφτείς | σε ποια χαρά σε ποιον καημό | έχω τον τρόπο να σε βρω | Δε φωνάζω δεν τρομάζω | με αγρίμια κι αγριμάκια | δυο φτερά στους ώμους βάζω | και πετώ στα συννεφάκια | Τώρα που σ' έμαθα ζωή | πού να κρυφτώ πού να κρυφτείς | σε ποια χαρά σε ποιον καημό | έχω τον τρόπο να σε βρω | στο δάκρυ μου στο σ' αγαπώ

10. Δέκα χειμώνες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Dasho Kurti | Στίχοι: Σμαρώ Παπαδοπούλου
Όταν πουν τα χείλη μου το ναι | αχ σ' έναν έρωτα μεγάλο | φεύγει η καρδιά | σαν το σκουριασμένο κάρο | λες και να μην έζησε ποτέ | στης φωτιάς τους δρόμους δεν πήγε | της γιατρειάς την αρρώστια δεν είδε | Πού θα πας | βρε άμυαλη καρδιά | αχ μ' έναν έρωτα μεγάλο | σαν το χαρτί | θα με κάψεις δίχως άλλο | λες και να μην έζησες ποτέ | της ζωής δεν ξέρεις τους κανόνες | για μια χαρά θα ζεις δέκα χειμώνες

11. Νυχτερινός Χορός Οργανικό
Μουσική: Dasho Kurti

Για ακρόαση κάντε κλικ στους παρακάτω τίτλους τραγουδιών του δίσκου: