Πέμπτη, 16 Μαρτίου 2017

Ψεύτης καιρός




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Αγάπες πεταλούδες Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Σταύρος Σιόλας | Στίχοι: Σταυρούλα Παγώνα
Τι σου `παν και το πίστεψες | ποιον όρκο έκανες θηλιά σου | δε βαλσαμώνονται οι καρδιές | δε ζουν για πάντα οι στιγμές | που ζήσαν στα όνειρα σου. | Αγάπες σαν τις πεταλούδες | μια στο ναι και μια στο όχι | και εσύ να μένεις πάντοτε | με άδεια την απόχη. | Αγάπες σαν τις πεταλούδες | μέχρι να ‘ρθει το καλοκαίρι | τι κυνηγάνε στη ζωή | κανείς δεν ξέρει , κανείς δεν ξέρει. | Τι σου 'παν και το πίστεψες | τι σου ‘ταξαν και σε παιδεύει | στο κάτω-κάτω της καρδιάς | εσύ για εσένα αγαπάς | και ο άλλος για εκείνον φεύγει. | Αγάπες σαν τις πεταλούδες | μια στο ναι και μια στο όχι | και εσύ να μένεις πάντοτε | με άδεια την απόχη. | Αγάπες σαν τις πεταλούδες | μέχρι να 'ρθει το καλοκαίρι | τι κυνηγάνε στη ζωή | κανείς δεν ξέρει , κανείς δεν ξέρει.

02. Κάθε φορά Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Σταύρος Σιόλας | Στίχοι: Σταύρος Σταύρου
Κάθε φορά που τελειώνει ο κόσμος | να με κρατάς απ' το χέρι σφιχτά | να περπατάς πλάι μου στα συντρίμμια | να με κοιτάς με τα μάτια κλειστά | Κάθε φορά που τελειώνει ο κόσμος | όταν θα κλαίω θέλω να μου γελάς | κι όσα τραγούδια έχω αγαπήσει | μέσα στ' αυτί να μου τραγουδάς | Κι όταν ξανά θα τελειώσει ο κόσμος | φίλα με σαν να 'ναι η πρώτη φορά | και μέσα στη ζεστή αγκαλιά σου | ίσως αρχίσει ο κόσμος ξανά | Κάθε φορά που τελειώνει ο κόσμος | να με κρατάς έξω από το νερό | στο παγερό τ' αγριεμένο κύμα | της ξενιτιάς, φως μου να μη βραχώ.

03. Τα καλοκαίρια μας Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας & Ελένη Τσαλιγοπούλου
Μουσική: Κώστας Λειβαδάς | Στίχοι: Κώστας Λειβαδάς
Θέλω µόνο να κοιτάζω αυτή τη θάλασσα, | Να µην έρθει εδώ κανείς να µου μιλήσει. | Όσα πήγαν κι όσα ήρθαν πίσω τ’ άφησα, | Η ψυχή µου θέλει τώρα να ηρεμήσει. | Θέλω µόνο να κοιτάζω αυτή τη θάλασσα, | Τόσες σκέψεις, τόσες μάχες, τόσες νύχτες. | Τώρα σβήνω φώτα, κλείνω πόρτες. Άδειασα. | Στους αγγέλους µου μιλάω, τους ξενύχτες. | Γιατί να φεύγουν έτσι τα καλοκαίρια µας, | Χωρίς να ξημερώνουνε τ’ αστέρια µας; | Ας πιούμε τώρα όλοι κρασί απ’ τ’ αμπέλια µας, | Για όσα περάσανε μέσα απ’ τα χέρια µας, | Για όσα χάσαμε μέσα απ’ τα χέρια µας. | Θέλω µόνο να κοιτάζω αυτή τη θάλασσα, | Καθαρό τον χρόνο µου να περπατήσω. | Αριθμούς, τραγούδια και διευθύνσεις, τ’ άλλαξα, | Τον καινούριο δρόμο µου ν’ αποφασίσω. | Γιατί να φεύγουν έτσι τα καλοκαίρια µας, | Χωρίς να ξημερώνουνε τ’ αστέρια µας; | Ας πιούμε τώρα πάλι κρασί απ’ τ’ αμπέλια µας, | Για όσα θα ‘ρθουνε ξανά στα χέρια µας, | Ας πιούμε άλλη µια στα καλοκαίρια µας. | Γιατί να φεύγουν έτσι τα καλοκαίρια µας, | Χωρίς να ξημερώνουνε τ’ αστέρια µας; | Ας πιούμε τώρα πάλι κρασί απ’ τ’ αμπέλια µας, | Για όσα θα ‘ρθουνε ξανά στα χέρια µας, | Για όσα περάσανε μέσα απ’ τα χέρια µας, | Ας πιούμε άλλη µια στα καλοκαίρια µας.

04. Έγινε ο έρωτας καπνός Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Αντώνης Καλούδης | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Ένα τσιγάρο βγάζει φως, | Έγινε ο έρωτας καπνός, | Έγινε ο έρωτας διπλός καπνός στα µάτια. | Δακρύζει μέχρι κι ο ουρανός, | Γιατί κατάλαβε το πως, | Φυλάω μέσα µου της θάλασσας τ’ αλάτια. | Αχ! Να μπορούσα βρε ζωή να σε καπνίσω | Και σαν τη στάχτη στ’ ανοιχτά να σε σκορπίσω. | Μια σπίθα μένει μοναχά | Και η καρδιά µου στα ρηχά, | Βγαίνει η καρδιά µου στα ρηχά κάτι να σώσει. | Μία σελίδα ουρανό, | Ένα φιλί απ’ το κενό, | Ένα φιλί τόσο κοινό που σού `χα δώσει.

05. Μ’ ένα χτύπημα Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Κώστας Λειβαδάς | Στίχοι: Κώστας Λειβαδάς
Πριν αδειάσει το φεγγάρι | Θα ‘χουν όλα πια τελειώσει. | Και την παιδική σου πίστη | Θα ‘χω ξαφνικά προδώσει. | Και μετά θα τρέμεις μόνη, | Κι όλοι της καρδιάς σου οι δρόμοι, | Θα ‘χουν γίνει μαύρη νύχτα | Κι εγώ θα ‘χω μετανιώσει πικρά. | Μ’ ένα χτύπημα στ’ αριστερά, | Σμίξαμε οι δύο µας τότε και το ξέρεις. | Μ’ ένα χτύπημα τώρα ξανά, | Θέλω να σβήσεις χωρίς να υποφέρεις. | Κρύβουν πάντα ένα θύμα, | Τα τραγούδια της αγάπης. | Κι έφτασε ο καιρός για σένα, | Ποιον αγάπησες να μάθεις. | Θα ‘ρθουν πιο μεγάλοι πόνοι | Αν αργήσω λίγο ακόμη, | Αν αργήσω να σ’ αφήσω, | Θα ‘χω όλη την ευθύνη μετά. | Όχι άλλη µια, άλλη µια πληγή, ανάμεσά µας. | Άλλη µια πληγή, µια πληγή ανοιχτή, µες την καρδιά µας. | Μ’ ένα χτύπημα στ’ αριστερά, | Σμίξαμε οι δύο µας τότε και το ξέρεις. | Μ’ ένα χτύπημα τώρα ξανά, | Θέλω να σβήσεις χωρίς να υποφέρεις.

06. Δωσ’ μου το θάνατο Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιάννης Κότσιρας | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Στο κάθε βήμα που πατάς | γυαλίζει το μαχαίρι | την ώρα της λαβωματιάς | με της καρδιάς το χέρι | Δωσ’ μου το θάνατο που εσύ το λες αγάπη | κι όποια άλλη λέξη κι αν υπάρχει | Κανείς δε πνίγηκε σε ενός φιλιού το δάκρυ | μα να που πνίγομαι εγώ. | Αυτά τα χέρια τα κλειστά | που αρνιούνται τώρα εμένα | να το θυμάσαι μια βράδια σου τα 'χα φιλημένα. | Δωσ’ μου το θάνατο που εσύ το λες αγάπη | κι όποια άλλη λέξη κι αν υπάρχει | Κανείς δε πνίγηκε σε ενός φιλιού το δάκρυ | μα να που πνίγομαι εγώ.

07. Στα ίδια δίχτυα Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Βαγγέλης Μαχαίρας | Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης
Νύχτα με φωτιά στα χέρια της | Νύχτα με νερό | Δες πως ρίχνει τα μαχαίρια της | Κι όποιον πετύχει το θεριό | Δες πως πιάνει το μαντήλι της | Όλο το χωριό | Κατακόκκινο από τα χείλη της | Ήρθες πετάς στον ουρανό. | Στα ίδια δίχτυα | μπλεγμένοι και οι δυο. | Ο κόσμος νύχτα | μα τι να φοβηθώ. | Από το κορμί σου δένομαι. | Από το κορμί μου δένεσαι | έτσι πάει σε τούτο το χορό. | Από το κορμί σου δένομαι | Από το κορμί μου δένεσαι | Κι αν χαθείς μαζί σου θα χαθώ. | Λόφοι με κεράκια όρθια | σπίτια στο γκρεμό | μάτια που αιώνες βλέπουνε | ίσια στο κύμα τ΄ αλμυρό. | Έτσι είναι φως μου οι άνθρωποι | Φύση και γραφτό | σα ζευγάρια πάντα πέφτουνε | μέσα στον ίδιο το χορό. | Στα ίδια δίχτυα | μπλεγμένοι και οι δυο. | Ο κόσμος νύχτα | μα τι να φοβηθώ. | Από το κορμί σου δένομαι. | Από το κορμί μου δένεσαι | έτσι πάει σε τούτο το χορό. | Από το κορμί σου δένομαι | Από το κορμί μου δένεσαι | Κι αν χαθείς μαζί σου θα χαθώ.

08. Δεν έχω λόγια να σου πω Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος | Στίχοι: Γιάννης Σπυρόπουλος
Θα πάω στη Θήβα να κρυφτώ | από το όνομά σου | στη θάλασσα να ξεπλυθώ | από το αμάρτημά σου | χάσαν το δρόμο δυο παιδιά | από το ΚΤΕΛ στην αγορά | έμειναν δυο σβηστά κεριά | ήπια ποτά φαρμακερά | στην πόρτα του Σαββάτου | πίσω απ' τα δυο σου βλέφαρα | στα χέρια σου τα ανέσπερα | στο μυστικό του Αοράτου. | Δεν έχω λόγια να σου πω | πουκάμισο να αλλάξω | έχω σαράντα πυρετό | και σένα να ξεχάσω. | Θα πάω στη Θήβα να κρυφτώ | από το όνομά σου | στη θάλασσα να ξεπλυθώ | από το αμάρτημά σου | μια στα κρυφά μια φανερά | στα ψέματα στα αληθινά | δεν έφυγα από πουθενά | κοίταξα να σε δω ξανά | στου κόσμου όλα τα μάτια | μια στο Βοριά μια στο Νοτιά | μείναμε οι δυο μας ξαφνικά | παράταιρα κομμάτια. | Δεν έχω λόγια να σου πω | πουκάμισο να αλλάξω | έχω σαράντα πυρετό | και σένα να ξεχάσω.

09. Με ποια ψευδώνυμα Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Σταύρος Σιόλας | Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
Με τα χρυσά φτερά πετάς των μεθυσμένων | Και θριαμβεύεις σαν να παίζεις στη σκηνή, | Ντυμένη πούλιες σαν το δέντρο Χριστουγέννων, | Μοιάζεις κοντά µου µε ισόβια ποινή. | Κι όλες τις λέξεις που μιλούσανε γι αγάπη, | Τις έχεις κάψει και τις πέταξες στη λάσπη. | Με ποια ψευδώνυμα γυρνάς μέσα στη νύχτα | Κι από τι θέλεις κι από πόσους να κρυφτείς; | Δεν είν’ η αγάπη που ζητάς µια χαρτορίχτρα, | Να υποσχεθεί πως όσα έχασες θα βρεις. | Με ποια ψευδώνυμα γυρνάς μέσα στη νύχτα | Κι από τι θέλεις κι από πόσους να κρυφτείς; | Με ποια ψευδώνυμα ζητάς ελεημοσύνη; | Αφού το χέρι σου, δεν ξέρει και να δίνει. | Ζητάς µια πίστωση ζωής σα μαγεμένη, | Το δηλητήριο που ήπιες σε κρατά | Κι οι μουσικοί σ’ ακολουθούν υπνωτισμένοι, | Όταν τα πόδια σου τινάζεις δυνατά. | Παντού αφήνεις µόνο κάτι απ’ τ’ άρωμά σου | Και ένα έγκαυμα που µ’ άγγιξε η σκιά σου.

10. Ποιο παραμύθι να βρω Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Σταύρος Σιόλας | Στίχοι: Πόλυς Κυριάκου
Έριξα τα λάθη | τα δικά σου λάθη στο βυθό | Πήρα μια ανάσα | πήρα μια ανάσα να κρυφτώ | Έκρυψα τα λάθη | έκρυψα τα λάθη και εγώ | Σε συρτάρι μέσα | σε συρτάρι μέσα σκοτεινό | Άιντε να νυχτώσει να ξεκουραστώ | τέτοιαν ώρα φως μου θα κοιμάσαι | Κάποιο παραμύθι θα βρω να πιαστώ | όταν στ' όνειρό μου εσύ δε θα 'σαι | Αχ δε θα 'σαι | Αχ στ' όνειρό μου πια εσύ δε θα 'σαι | Ποιο παραμύθι να βρω όσο εσύ κοιμάσαι; | Μες τ όνειρό σου να μπω για να 'μια | Ο πρίγκιπας σου για να 'μια | Ποιο παραμύθι να βρω; | Είδα τη ζωή μου | είδα τη ζωή μου ξαφνικά | Σε ένα λάθος δρόμο | σε ένα λάθος δρόμο να ξενυχτά | Μου πες μια συγγνώμη | μου πες μια συγγνώμη σαν παιδί | Σαν παιδί από φόβο | σαν παιδί από φόβο που αιμορραγεί

11. Και θέλω εσένα Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Γιώργος Ρους | Στίχοι: Γιώργος Ρους
Τη πόρτα κλείνω πίσω µου | Και βγαίνω απ’ το σπίτι | Τους δρόμους που σ’ αγάπησα | Περνάω σκεφτικός | Πιο γρήγοροι από το μυαλό | Ήταν της καρδιάς µου οι χτύποι. | Τη µέρα που µε φίλησες | Μα τώρα πάει καιρός. | Το σώμα σου ήταν σώμα µου | Δεν είχες να διαλέξεις | Δεν έμαθα ποτέ | Μ’ άλλο τρόπο ν’ αγαπώ | Τα µάτια πάντα έκαναν | Αχρείαστες τις λέξεις | Και τώρα κάθε µέρα ψάχνω | Μόνος να τις βρω. | Και θέλω εσένα | Που ήμασταν ένα | Με µάτια πληγωμένα πια | Δε θέλω να εξηγώ | Τι είναι η λύπη | Και τι µου λείπει | Μόνος µου κοιμάμαι | Και µόνος µου ξυπνώ. | Τι σου `κανα αγάπη µου | Κι έχεις μελαγχολήσει | Λες δεν έχεις τίποτα | Και µου χαμογελάς | Μα ξέρω | Δυο θάλασσες στα µάτια σου έχω αφήσει | Που ο έρωτας ναυάγησε | Και ψάχνει για στεριά. | Περάσανε οι μήνες | Μα ακόμα ξενυχτάω | Άντεξα, συνήθισα | Στου χρόνου τα στενά | Κάνω σα να είσαι εδώ | Και µόνος µου μιλάω | Μα τέλειωσαν οι λέξεις | Και δεν βγάζει πουθενά. | Μα θέλω εσένα | Που ήμασταν ένα | Με µάτια πληγωμένα πια | Δε θέλω να εξηγώ | Τι είναι η λύπη | Και τι µου λείπει | Μόνος µου κοιμάμαι | Και µόνος µου ξυπνώ.

12. Θυμάμαι Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Δημήτρης Υφαντής | Στίχοι: Δημήτρης Υφαντής
Ξέχασες αλήθεια τότε που ήσουν μόνη. | Που `χες χάσει από τα χέρια σου το τιμόνι. | Τα παντζούρια σου κλειστά και το κινητό σου, | Πεταμένο στη γωνιά σαν τον εαυτό σου. | Ξέχασες τις ώρες που γινόνταν σφαίρες. | Πως δεν έβγαινες από το σπίτι μέρες. | Ξέχασες τις Κυριακές της μελαγχολίας | Και την μοναξιά κάποιας συναυλίας. | Θυμάμαι στην πόρτα τα κλειδιά σου να σέρνεις, | Να φεύγεις τη νύχτα και μαζί να µε παίρνεις. | Τα λόγια των φίλων σου τροχίσαν το φρένο. | Σκοτάδι οι ράγες κι η ψυχή σου το τραίνο. | Ξέχασες την παγωνιά που `χει τον χειμώνα | Και την αγκαλιά που `χες για κρυψώνα. | Τι να πρωτοθυμηθώ που όλα για σένα, | Περασμένα είναι απλώς και ξεχασμένα;

13. Χαράματα Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Σταύρος Σιόλας | Στίχοι: Γιάννης Κότσιρας
Χαράματα στους δρόμους τριγυρίζεις, | Χαράζεις και το δέρμα που φοράς. | Μόνη φωτιά, η φλόγα που καπνίζεις, | Για την χαμένη Ιθάκη σου ρωτάς. | Ανόητος σου μοιάζει ο καθρέφτης. | Για έρωτες ανόητους πονάς. | Δύο φορές απ’ τη ζωή θα πέφτεις | Και δυο απ’ την αρχή θα ξεκινάς. | Ξυπνά την ιστορία η Σαλονίκη, | Κοιμίζει η Αθήνα τον σφυγμό. | Κι εγώ που σ’ έχω χρόνια δεκανίκι, | Στο στήθος σου κοπάζω τον καημό. | Ο έρωτας φωτιά, νερό και χώμα. | Αλάτι στην πληγή το παρελθόν. | Κι αυτό το αίμα που αχνίζει ακόμα, | Σαράκι στα θεμέλια των αστών. | Πατρίδα από σκουριά κι από διαμάντι. | Σεργιάνι από μαστίχα και ελιά. | Σκοτιά στον εφιάλτη αυτού του Μάντη, | Που πούλαγε ελπίδα από παλιά. | Γεννά η Μακεδονία ιστορία, | Πουλιέται σε υπαίθριες λαϊκές. | Και όλα όσα γράφουν τα βιβλία, | Παζάρι σε φασιστικές κραυγές. | Πάει καιρός που αρρώστησες καρδιά µου | Κι ακόμα µια σε ρίξαν στον γκρεμό. | Μα εμένα είναι στεγνά τα δάκρυά µου. | Είμαι ποτάμι δίχως γυρισμό.

14. Θα ‘μαι κοντά σου Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Βαγγέλης Μαχαίρας | Στίχοι: Γιάννης Κότσιρας
Ξημέρωμα με βρήκε να γυρίζω | κενό που δεν καλύφθηκε ποτέ | Εικόνα από πορτοκαλί και γκρίζο | σ' ένα παγκάκι μια άγκυρα σκαλίζω | αισθήματα που μοιάζουν ντεμοντέ | Ταξίδευες στου κόσμου τις αρένες | γη μοναξιά σου σύντροφος καλός | δεν πρόλαβες βαφτίσια ούτε γέννες | μονάχα λύπες και αυτές ληγμένες | το δάκρυ σου σταγόνα και γιαλός | Θα 'μαι κοντά σου όταν θες να φεύγεις | μονάχα αυτό σου είχα υποσχεθεί | Κύμα το κύμα χρόνια ταξιδεύεις | και τώρα που για πάντα ημερεύεις | κι η θάλασσα ζητάει να κοιμηθεί. | Σαπάκια από σκουριά κι από αλμύρα | σαν πόλη μουχλιασμένη απ' το νερό | το αίμα μολυσμένο με μοράδια | ζωή καταραμένη απ' τα καράβια | μα εγώ εδώ λιμάνι σταθερό | Θα 'μαι κοντά σου όταν θες να φεύγεις | μονάχα αυτό σου είχα υποσχεθεί | Κύμα το κύμα χρόνια ταξιδεύεις | και τώρα που για πάντα ημερεύεις | κι η θάλασσα ζητάει να κοιμηθεί.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης