Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2017

Πρώτη εκτέλεση





















01. Στα χέρια σου μεγάλωσαν Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Ρία Κούρτη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Φτωχολογιά, για σένα κάθε μου τραγούδι | για τους καημούς σου, που σεργιανούν στη γειτονιά | Φτωχολογιά, που απ' τον πηλό πλάθεις λουλούδι | και τους καημούς σου τους πλέκεις ψιλοβελονιά | Στα χέρια σου μεγάλωσαν και πόνεσαν και μάλωσαν | άνδρες μ' ολοκάθαρη ματιά | Ψηλά κυπαρισσόπουλα, χαρά στα κοριτσόπουλα | που 'χουν κι αγκαλιάζουν τη φωτιά

02. Βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι | βγάλε από την πόρτα το κλειδί | το παιδί ξανάρχισε να παίζει | το κανάρι πάλι κελαηδεί | βάλε κι άλλη αγάπη στο τραπέζι | Κάποιος πονεμένος θα βρεθεί | το παιδί ξανάρχισε να παίζει | το κανάρι πάλι κελαηδεί | Άνοιξε στο φως το παραθύρι | δέσε μια κορδέλα στα μαλλιά | βάλε το λουλούδι στο ποτήρι | να γεμίσει η κάμαρη ευωδιά | Βάλε κι άλλο πιάτο στο τραπέζι | βγάλε από την πόρτα το κλειδί | το παιδί ξανάρχισε να παίζει | το κανάρι πάλι κελαηδεί

03. Τι να την κάνεις τη ζωή Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Αλέκος Γαλανός
Καρδιά που μ’ αλησμόνησες | και μ’ έλειωσεν ο πόνος, | θα σβήσει το κορμάκι μου | προτού να κλείσει χρόνος. | Μάνα που με μεγάλωσες, | μην κλαις και μη χτυπιέσαι. | Τι να την κάνεις τη ζωή | άμα δεν αγαπιέσαι; | Σαν το κεράκι της Λαμπρής | θα λειώσει το κορμί μου. | Μ’ αρνήθηκες και πλήθυναν | οι αναστεναγμοί μου.

04. Ο καιρός αλλάζει Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Μιχάλης Ιωαννίδης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Την αγάπη φόρεσα | στην καρδιά στολίδι | να σου βρω δεν μπόρεσα | άλλο δαχτυλίδι. | Τι κι αν είμαστε φτωχοί | ο καιρός αλλάζει | θα βαδίζουμε μαζί | και να μην σε νοιάζει. | Μ' όνειρα μεγάλωσα | μ' όνειρα πετάω | κι αν ποτέ σε μάλωσα | πάντα σ’ αγαπάω.

05. Χάθηκε το φεγγάρι Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Του ήλιου σβήστηκε το φως | εχάθη το φεγγάρι | και πάει το παλικάρι | καημός και πόθος μου κρυφός | Πέτρα την πέτρα περπατώ | το αίμα του ανασαίνω | και πια δεν περιμένω | που σκότωσαν 'τον π' αγαπώ | Καημός και πόθος μου κρυφός | η νύκτα τον τυλίγει | και την φωνή μου πνίγει | ο πόνος μου 'γινε αδελφός | Πέτρα την πέτρα περπατώ | το αίμα του ανασαίνω | και πια δεν περιμένω | που σκότωσαν 'τον π' αγαπώ | Ήρθε να μ' εύρει την αυγή | ήρθε να με φιλήσει | ήρθε για να γεμίσει | γαρύφαλλα κι αστέρια η γη | Πέτρα την πέτρα περπατώ, | φέγγει και ξημερώνει | Γλυκό πουλί τ’ αηδόνι | τραγούδα μου τον π’ αγαπώ.

06. Όνειρο δεμένο Τραγούδι: Πάνος Γαβαλάς & Ρία Κούρτη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Όνειρο δεμένο στο μουράγιο | πόρτα μου κλεισμένη στο νοτιά | έκανα τον πόνο μου κουράγιο | στην αγάπη μου έβαλα φωτιά. | Μαύρος βαρύς ο ουρανός | απόψε που ΄ρθες να με βρεις | είναι μεγάλος ο καημός | να το αντέ, να τον αντέξεις δεν μπορείς. | Στην αγάπη μου έστησαν καρτέρι | κι από τ' άστρα κλέψανε το φώς | άστραψε στην νύχτα το μαχαίρι | κι ο καημός μου γίνηκε αδελφός. | Μαύρος βαρύς ο ουρανός | απόψε που ΄ρθες να με βρεις | είναι μεγάλος ο καημός | να το αντέ, να τον αντέξεις δεν μπορείς.

07. Άπονη ζωή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Ρία Κούρτη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Άπονη ζωή | μας πέταξες στου δρόμου την άκρη | μας αδίκησες | ούτε μια στιγμή | δεν ήρθες να μας διώξεις το δάκρυ | μας κυνήγησες | το κρίμα μας βαρύ | μας γέννησες φτωχούς | με την καρδιά πικρή | γεμάτη στεναγμούς | Άπονη ζωή | δεν θέλαμε παλάτια κι αστέρια | να μας χάριζες | μια μπουκιά ψωμί | για μας τα ορφανά περιστέρια | ας χαλάλιζες | μας έδειρε ο βοριάς | μας ήπιε η βροχή | το αίμα της καρδιάς | γιατί είμαστε φτωχοί

08. Τα δάκρυά μου είναι καυτά Τραγούδι: Ζωή Φυτούση
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Τα δάκρυα μου είναι καυτά | μου κάψαν το μαντήλι | Και τα φιλιά είναι πικρά | μου πίκραναν τα χείλη | Πέφτει η βροχή σταλαματιά | θολώνει τη ματιά μου | Εγιν'  η γη κι η θάλασσα τόσο πλατιά | δεν την χωράς καρδιά μου

09. Δε σου χρωστάω τίποτα Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Δε σου χρωστάω τίποτα | με χτύπησαν αλύπητα | ζωή οι κεραυνοί σου | μάνα και δεν ενοιάστηκες | σαν να το καταράστηκες | που λιώνει το παιδί σου | Μάνα και δεν ενοιάστηκες | ζωή με καταράστηκες | ποτέ να μη γελάσω | να μη χαρώ τα νιάτα μου | και μαύρη να 'ν' η στράτα μου | αντίκρυ θα περάσω | Πικρό το μεροκάματο | παρέα με το θάνατο | απ' το πρωί ως το βράδυ | κλειστά παραθυρόφυλλα | το δάκρυ στα ματόφυλλα | και τ' όνειρο ρημάδι | Δεν περιμένω τίποτα | με ματωμένο ίδρωτα | σωριάστηκα στο χώμα | κι ούτ' ένα χέρι απλώθηκε | μαντήλι δεν ματώθηκε | στο πληγωμένο στόμα

10. Παλικαράκι που 'λιωσα Τραγούδι: Βίκυ Μοσχολιού & Μιχάλης Ιωαννίδης
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Παλληκαράκι που 'λιωσα | στο συναπάντημα σου | να 'ταν και να 'πιανε η ευχή | να διάβαζε η καρδιά σου | στ' αχείλι μου τ' αφίλητο | κάθε καημό μου αμίλητο | Να 'ταν κοντά σου να 'ρχομουν | δούλα με θες, κυρά σου | να σου 'τοιμάζω το ψωμί | να πας για τη δουλειά σου | και να ρωτώ την έννοια σου | στα μάτια τα μελένια σου | Να καρτερώ στην πόρτα μας | βραδιές και μεσημέρια | για μια δροσιά στο στόμα σου | στα κουρασμένα χέρια | Πως θα κρυφοκαμάρωνα | και θα σε γλυκομάλωνα

11. Το παράπονο Τραγούδι: Αλέκα Μαβίλη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Σου 'φερα νερό στις χούφτες | για να πιεις ,να ξεδιψάσεις | που ν' τ' αχείλι σου πικρό | Κι ως ξεδίψασε η καρδιά σου | βιάστηκες να προσπεράσεις | Τόση πίκρα, τόση δίψα, τόσος πόνος | κι ούτε ένα ευχαριστώ | Σου 'φερα ψωμί και μέλι | κι ένα καθαρό σεντόνι | και τον χτύπο απ' την καρδιά | Και δε μου 'δωσες το χέρι | κι έχεις φύγει, χελιδόνι | Τόση πίκρα, τόση δίψα, τόση αγάπη | και μια θάλασσα ερημιά

12. Υπομονή Τραγούδι: Γρηγόρης Μπιθικώτσης & Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Γειτονιά, ο δρόμος σου στενός | παγωνιά και γκρίζος ουρανός | μαύρη ζωή, βράδυ πρωί | για συντροφιά μια συννεφιά | υπομονή, υπομονή, υπομονή | Κάντε υπομονή | κι ο ουρανός θα γίνει πιο γαλανός | Κάντε υπομονή | μια λεμονιά ανθίζει στη γειτονιά | Υπομονή, υπομονή, υπομονή | Κάντε υπομονή... | Κάντε υπομονή...

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης