Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2017

Θαλασσινά παλάτια




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Χαράζει στη στράτα μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Περνούσε και έφευγε ο καιρός από κοντά μου | Σαν μαύρος ουρανός σαν αστραπή | Περνούσε ο καιρός και ο μαύρος ουρανός | Μαχαίρι καρφωμένο στη καρδιά μου | Χαράζει στη στράτα μου και πως με τρομάζει | Η μέρα που έρχεται η κάθε στιγμή | Καράβι που βούλιαξε βοριάς και χαλάζι | Ρημάδι κατάντησα σ' αυτή τη ζωή | Περνούσαν και έφευγαν σκιές από μπροστά μου | Οι λίγες της ζωής μου οι χαρές | Περνούσανε σκιές σαν μάγισσες σκληρές | Και μέτραγα κομμάτια τα όνειρα μου.

02. Από τα χέρια σου τρελή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Από τα χέρια σου τρελή και απ’ τα μαχαίρια | Και απ’ την αγάπη σου πληγώθηκα βαριά | Εσύ που μου `ταζες παλάτια και αστέρια | Μου έκανες μαύρη τη ζωή και τη καρδιά | Ήρθες και πέρασες σαν σύννεφο σαν μπόρα | Παίρνεις το ψέμα σου την άπονη ματιά | Και εγώ που πίστευα τι να πιστέψω τώρα | Που αφήνεις πίσω σου συντρίμμια και φωτιά | Από τα χέρια σου ζητούσα ευτυχία | Κι ήταν αδύνατον ποτέ να φανταστώ | Πως θα πονέσω και θα πάρω δυστυχία | Ό,τι είχα στο `δωσα χωρίς να το σκεφτώ.

03. Καρδιά θλιμμένη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Καρδιά θλιμμένη δυστυχισμένη | Πότε θα πάψεις να πονάς | Κάτσε και σκέψου να δεις τι μένει | Μάθε επιτέλους να γελάς | Βγήκε ο ήλιος χάραξε προς το δείλι χάθηκε | Ήρθε η νύχτα και έφερε γύρω σκοτεινιά | Η ζωή μας γέλασε ξαφνικά προσπέρασε | Κάθε μας χαμόγελο κάθε μας χαρά | Καρδιά θλιμμένη δυστυχισμένη | Πότε για μένα θα νοιαστείς | Μάθε να ζεις ευτυχισμένη | Σε άλλους πια να μη δοθείς.

04. Δεν προσκύνησα τη γη μου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Χρόνια τώρα ταξιδεύω στη στεριά στη θάλασσα | Νόμιζα ότι θ’ αλλάξω μα εγώ δεν άλλαξα | Δεν κατάφερα να γίνω ο βαρκάρης του γιαλού | Ούτε και να συναντήσω το διαβάτη του βουνού | Δεν προσκύνησα τη γη μου | Τα καντήλια σβήνουνε | Το κρασί μου και το δάκρυ | Μάνα ποιοι το πίνουνε | Στα νυχτέρια της σιωπής μου έκλαψα και πόνεσα | Το θυμό μου να νικήσω όμως δε το μπόρεσα | Μες το διψασμένο κάμπο η βροχή δεν έσταξε.

05. Ίσως να φταίω Τραγούδι: Βασίλης Κορακάκης
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Ίσως να φταίω ίσως να φταις | Μπορεί να κλάψω μπορεί και να κλαις | Ό,τι απομένει θα το πετάξω | Το παρελθόν θα κάψω | Υπομονή που τελειώνει γίνεται φως μου και καημός | Και τη ζωή μας πληγώνει η προσμονή δυστυχώς | Μέρα καλή πως θα `ρχότανε κι όμως | Μας νίκησε ο χρόνος | Κοίτα τι μένει από τη φωτιά | Μεσ’ τον καπνό της θολώνει η ματιά | Τώρα αλλάξαμε και θα θρηνήσω | Το παρελθόν θα σβήσω.

06. Ήλιε που δεν ξημέρωσες Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Θαρρείς και ξέχασε και δε χαράζει | Να φύγει η νύχτα να έρθει η αυγή | Σύννεφα σκέπασαν νωρίς βραδιάζει | Σ’ αυτόν το τόπο σ’ αυτή τη γη | Ήλιε που δεν ξημέρωσες | Για τους φτωχούς του κόσμου | Μια αχτίδα από το φως σου | Δε μας φανέρωσες | Θολά τα δάκρυα τον πόνο σέρνεις | Σε κάθε βήμα φτωχό κορμί | Οι δρόμοι κλείσανε και που πηγαίνεις | Χωρίς ελπίδα χωρίς ορμή.

07. Τα παιδιά της ερημιάς Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Φτάσανε αργά τη νύχτα τα παιδιά της ερημιάς | Στήσανε τρελό το γλέντι με τραγούδια της χαράς | Χάρε σκληρέ που ψάχνεις θύματα | Την περηφάνια μας δεν ακουμπάς | Χάρε σκληρέ κι αν στήνεις μνήματα | Είσαι πεντάρφανος και φουκαράς | Τα φόρτωσαν σε καμιόνια κάποια άνοιξη στερνή | Και βουβάθηκαν τα αηδόνια πάνω στη Καισαριανή | Στάζει αίμα η ανάσα και όπως χάραζε η αυγή | Ετρομάξαν οι ρουφιάνοι και κρυφτήκανε στη γη.

08. Σιγά σιγά στα χέρια σου Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Ήτανε ψέμα που μου έγινε συνήθεια | Ένα παιχνίδι του τρελού μου του μυαλού | Για να πιστεύω πως μ’ αγάπαγες στ’ αλήθεια | Ενώ το ήξερα πως ήσουνα αλλού | Σιγά σιγά στα χέρια σου πεθαίνω | Τα χείλη σου κερνάνε το χαμό | Και σαν τρελός κοντά σου πάλι μένω | Σιγά σιγά με σπρώχνεις στο γκρεμό | Ήτανε ψέμα που μου έγινε συνήθεια | Αφού το ήξερα θα φύγεις μακριά | Ήτανε ψέμα για να κρύβει την αλήθεια | Και ένα δρόμο που θα φέρει συμφορά

09. Χλωμό αστέρι της αυγής Τραγούδι: Βασίλης Κορακάκης
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Καρδιά μαγκιώρα σε περιμένει | Καρδιά που τώρα βαριανασαίνει | Καρδιά που πλήγωσες που έκανες και έκλαψε | Και για χατίρι σου τρελή βαριαναστέναξε | Περνάς και φεύγεις κι όλο παίζεις με τα ντέρτια μου | Ανάβεις φλόγες και φουντώνεις τα σεκλέτια μου | Περνάς και φεύγεις και ζαλίζεις το μυαλό μου | Χλωμό αστέρι της αυγής παράπονό μου | Ψυχή μοβόρα δε με λυπάσαι | Μου φέρνεις μπόρα και δε θυμάσαι | Αυτά που έκανα για σένανε τα ξέχασες | Άφησες πίσω σου φωτιά κι όλα τα έκαψες

10. Θαλασσινά παλάτια Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Θαλασσινά παλάτια μου με κύματα ντυμένα | Πριν το γλυκό απόβραδο ονείρου ομορφιά | Καθώς ο ήλιος χάνεται μ’ αστέρια φωτισμένα | Μαγεύετε τα πέλαγα τα μάτια την καρδιά | Ένα σπαθί απ’ τη στέγη σας βγαίνει | Κι ένα πουλί κάποιο μήνυμα φέρνει | Και οι στεριές που ζητάνε να φτάσουν | Να προσκυνήσουνε | Ποιος θα χαθεί ποιος θα ζήσει ποιος θα `ρθει | Το μυστικό και το γρίφο να μάθει | Ποιοι θα `ναι αυτοί που ορκίστηκαν μη κλάψουν | Να ξεκινήσουνε | Θαλασσινά παλάτια μου και κάστρα κρεμασμένα | Που μέσα από τις πόρτες σας πέρασαν δυνατοί | Κανένας δε σας πείραξε γιατί έχετε κρυμμένα | Να σας φυλάνε απ’ το κακό γεράκια και αετοί.

11. Οι μαχαιριές Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Οι μαχαιριές οι πισώπλατες που σφάζουνε | Κι άλλες βραδιές αξημέρωτες βαριές | Μη ξαναρθούν κι ας γυρεύουν κι ας με ψάξουνε | Κι άλλες φωτιές μη με κάψουν μη με βρουν | Σαν τις δικές σου τις αμαρτίες | Τα παραμύθια τις αδικίες | Να `σαι καλός και να δίνεσαι πως γίνεται | Να σε πατούν και κρυφά σου να γελούν | Άλλη αυγή που απ’ τον πόνο ξετυλίγεται | Κι άλλο για απ’ το πόνο ξετυλίγεται | Κι άλλο γιατί απ’ τα χείλη μου μη βγει | Για τις δικές σου αμαρτίες | Τα παραμύθια τις αδικίες.

12. Τώρα που γύρισες Τραγούδι: Βασίλης Κορακάκης
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Τώρα που γύρισες γιατί να έρθω | Τώρα που έμαθα μόνος να ζω | Δεν έχω δύναμη και δε θ’ αντέξω | Τώρα που γύρισες γιατί να `ρθώ | Όταν γίνεται η αγάπη | Εφιάλτης δεν μπορώ | Δεν έχω δύναμη και δε θ’ αντέξω | Τώρα που γύρισες γιατί να `ρθώ | Εσύ δεν μπόρεσες ποτέ να νιώσεις | Ήτανε άδικο να σ’ αγαπώ | Εσύ γεννήθηκες να με πληγώσεις | Τώρα που γύρισες γιατί να `ρθώ.

13. Δώσ’ μου φαρμάκι Τραγούδι: Βασίλης Κορακάκης
Μουσική: Βαγγέλης Κορακάκης | Στίχοι: Βαγγέλης Κορακάκης
Δωσ’ μου φαρμάκι δώσ’ μου φωτιά | Να πιω και να με κάψει | Αφού το ξέρω η μοίρα μου | Ποτέ της δε θ’ αλλάξει | Ό,τι αγαπώ το παίρνει η καρδιά σου η τρελή | Κι ό,τι μίσησα το φέρνει να πονέσω πιο πολύ | Δώσε μου και συ φαρμάκι κι όσα ψέματα μπορείς | Να το πιω και να τελειώσω μια ώρα πιο νωρίς | Δωσ’ μου φαρμάκι δώσ’ μου φωτιά | Δωσ’ μου το ψεύτρα για να το πιω | Δεν είσαι πια δικιά μου | Εγώ τον πόνο έπαιρνα | Κι εσύ τον έρωτά μου.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης