Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2017

Κυρά Γιώργαινα




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Κυρά Γιώργαινα Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής & Λίτσα Διαμάντη
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας
Κυρά Γιώργαινα, ο Γιώργος σου πού πάει; | Για πού το ’βαλε και πού το ξενυχτάει; | Έβαλε το σκούρο του, | άναψε το πούρο του, | μπήκε στο αμάξι του | και εντάξει του. | Ο Γιώργος είναι πονηρός | κι αυτά που λέει μην τα τρως! | Κι από τις έντεκα και μπρος | κυκλοφοράει για γαμπρός. | Κυρά Γιώργαινα, σ’ το λέω υπευθύνως: | ο Γιωργάκης σου είν’ ένας θεατρίνος! | Για δουλειά σου μίλησε, | πονηρά σε φίλησε, | η αυγούλα μύρισε | και δε γύρισε. | Ο Γιώργος είναι πονηρός | κι αυτά που λέει μην τα τρως! | Κι από τις έντεκα και μπρος | κυκλοφοράει για γαμπρός.

02. Πόσο δίκιο έχουν τα παιδιά Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας

03. Τί γίνεται στο σπίτι σου Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Κώστας Βίρβος
Τί γίνεται, τι γίνεται, | τί γίνεται στο σπίτι σου, | τί γίνεται στο σπίτι σου | κι αμπάρωσες το σύρτη σου. | Κι εγώ στο κε-κι εγώ στο κε- | κι εγώ στο κεφαλόσκαλο, | κι εγώ στο κεφαλόσκαλο | κρυώνω ως το κόκκαλο. | Βλέπω καπνό, βλέπω καπνό, | βλέπω καπνό στο τζάκι σου, | βλέπω καπνό στο τζάκι σου | και φως στο καμαράκι σου. | Μονάχη να, μονάχη να, | μονάχη να `σαι άραγες, | μονάχη να `σαι άραγες, | ή δυο βιολιά μου βάραγες. | Κατέβα και, κατέβα και, | κατέβα και ξαμπάρωσε, | κατέβα και ξαμπάρωσε, | γιατί η καρδιά μου πάγωσε. | Εκεί κοντά, εκεί κοντά, | εκεί, κοντά σου, στρώσε μου, | εκεί, κοντά σου, στρώσε μου, | τη μαύρη σκέψη διώξε μου.

04. Έβαλα φτερά Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Διονύσης Τζεφρώνης | Στίχοι: Χάρης Λυμπερόπουλος
Τα μάτια σου, γλυκιά μου, λαμποκοπούσαν, | με βλέπανε μ’ αγάπη και μου μιλούσαν. | Κι από τη χαρά δε κοιμήθηκα, | έβαλα φτερά και αναστήθηκα. | Τα χείλη σου μου δώσανε και ήπια πόνο | τη νύχτα που μ’ αφήσαν στον κόσμο μόνο. | Κι από τον καημό δε κοιμήθηκα | έβαλα φτερά και αναστήθηκα. | Τα λόγια σου με πνίξαν στις συγκινήσεις | το βράδυ που ξανάρθες να μ’ αγαπήσεις. | Κι από τη χαρά δε κοιμήθηκα, | έβαλα φτερά και αναστήθηκα.

05. Ο γκρινιάρης της αγάπης Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης

06. Ένα βράδυ στην Ομόνοια Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Ένα βράδυ στην Ομόνοια | έπεσε βαθιά διχόνοια, | τσακωθήκαν δυο λεβέντες | κι είπανε βαριές κουβέντες. | Μια μικρή απ’ την Κυψέλη | που καθένας τους τη θέλει | ήταν, λένε, η αιτία | να βουίξει η πλατεία. | Βγήκε κόσμος στα μπαλκόνια, | σταματήσαν τα καμιόνια, | κι από γύρω τα γκαρσόνια | τους φωνάζανε "ομόνοια!". | Μια μικρή απ’ την Κυψέλη | που καθένας τους τη θέλει | ήταν, λένε, η αιτία | να βουίξει η πλατεία. | Ψεύτικη ζωή μπαμπέσα, | σηκωτούς τούς πάνε μέσα, | και εκείνη η μοιραία | φεύγει μ’ άλλονε παρέα. | Πιο μεγάλη καταφρόνια | δεν ξανάδαν τα μπαλκόνια, | ένα βράδυ στην Ομόνοια, | ένα βράδυ στην Ομόνοια.

07. Αν βαρέθηκες κυρία Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής & Πίτσα Παπαδοπούλου
Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής | Στίχοι: Σώτια Τσώτου
Αν βαρέθηκες κυρία | φύγε ήσυχη ξανά, | τη μικρή μας ιστορία | δεν την είπα πουθενά. | Παλικάρι είμαι, κυρά μου | κι άδικα ανησυχείς. | Όσα είδ' η αγκαλιά μου | δεν τα έμαθε κανείς. | Κι αν μπρος σε ξένους βρεθούμ' ένα βράδυ | θα σε κοιτάξω σαν άγνωστη πια, | σαν να μη γίναμ' οι δυο στο σκοτάδι | στάχτη στην ίδια τη φωτιά. | Παλικάρι είμαι, κυρά μου | κι άδικα ανησυχείς. | Όσα είδ' η αγκαλιά μου | δεν τα έμαθε κανείς. | Άντρας είμαι, δεν πειράζει, | κάνε εσύ τη μοιρασιά, | δως μου εμένα το χαλάζι, | κράτα εσύ την ξαστεριά. | Ούτε τώρα που σε χάνω | θ' ακουστεί λόγος πικρός. | Αν θα κλάψω θα το κάνω | όταν μείνω μοναχός. | Κι αν μπρος σε ξένους βρεθούμ' ένα βράδυ | θα σε κοιτάξω σαν άγνωστη πια, | σαν να μη γίναμ' οι δυο στο σκοτάδι | στάχτη στην ίδια τη φωτιά. | Παλικάρι είμαι, κυρά μου | κι άδικα ανησυχείς. | Όσα είδ' η αγκαλιά μου | δεν τα έμαθε κανείς.

08. Στον Πειραιά στο Πασαλιμάνι Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Γ. Ποταμιάνος | Στίχοι: Γ. Ποταμιάνος
Στον Πειραιά, στο Πασαλιμάνι | τα παιδιά μοιράζουνε ματιές μες στο σεργιάνι. | Στον Πειραιά, στο Πασαλιμάνι | παίζουν με τα όνειρα πριν βάλουνε στεφάνι. | Θέλει αέρα το πουλί, | θέλει αγάπη το παιδί | μες στους πολλούς να βρει λιμάνι. | Στον Πειραιά, στο Πασαλιμάνι | Κυριακή απόγευμα, γιορτή μες στο λιμάνι.

09. Το άτυχο παιδί Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Διονύσης Τζεφρώνης | Στίχοι: Χάρης Λυμπερόπουλος

10. Λείπει εκείνη Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Πυθαγόρας

11. Χωρισμός Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Άγγελος Σέμπος | Στίχοι: Κώστας Κινδύνης
Πόσα όνειρα θα πρέπει | να πετάξω τη φωτιά | για να πάψει να σε βλέπει | όταν φεύγεις η καρδιά. | Αγάπη μου στο τζάμι | χτυπάει ο χωρισμός, | μας πήρε το ποτάμι, | μας έσβησ’ ο καημός. | Γράψε αλίμονο στα χέρια | που θα τα `βρει παγωνιά, | στα πουλιά, στα περιστέρια | που θα ζούνε χωριστά. | Αγάπη μου στο τζάμι | χτυπάει ο χωρισμός, | μας πήρε το ποτάμι, | μας έσβησ’ ο καημός.

12. Η φιλοσοφία του μπαγλαμά Τραγούδι: Γιάννης Καλατζής
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Αφού θύμα της αγάπης | σαν κι εμάς είσαι κι εσύ | κάτσε δίπλα μας ν' ακούσεις | και να κλάψουμε μαζί. | Για μας τους άτυχους, για μας, | γεννήθηκε ο μπαγλαμάς. | Κάθε νότα του είναι μία | για τον πόνο μαχαιριά, | μια απλή φιλοσοφία | για όσα πονούν παιδιά. | Για μας τους άτυχους, για μας, | γεννήθηκε ο μπαγλαμάς.

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης