Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2017

Τα καλύτερα ταξίδια




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Τώρα πλάκα μου κάνεις Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Παναγιώτης Ραφαήλ | Στίχοι: Βασίλης Γιαννόπουλος 
Εσύ φοβάσαι τη ζωή κι εγώ την κοροϊδεύω | Εγώ διαγράφω έρωτες κι εσύ τους προσκυνάς | Μου λες πως δεν ενέχεσαι τα βράδια ν' αλητεύω | κι αν δεν αλλάξω τακτική μαζί μου σταματάς | Εγώ είμαι εγώ σου το 'χω πει κι άμα σ' αρέσω | μην περιμένεις τάχα να συμμορφωθώ | Κι εσύ μου λες ότι στα γόνατα θα πέσω | μακριά από σένα ότι θα καταστραφώ | Τώρα πλάκα μου κάνεις ή τσιγάρα δεν έχεις | που νομίζεις για σένα πως θα κλάψω εγώ | Τώρα πλάκα μου κάνεις ή τσιγάρα δεν έχεις | πάρε τα πράγματά σου και να πας στο καλό | Την ώρα που ξυπνάς εσύ εγώ για ύπνο πάω | κι εσύ αράζεις στα καφέ τα παραλιακά | Μου λες αν δεν συμμορφωθώ θα λιώνω θα πονάω | γιατί θα φύγεις από 'δω και δε θα 'ρθεις ξανά

02. Παιδί ακόμα Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Αργύρης Αράπης | Στίχοι: Τάσος Παναγής
Ψάχνω να βρω μία διέξοδο φυγής | ένα σημείο επαφής, σημείο ζωής | Ψάχνω να βρω τα χρόνια μου τα παιδικά | που είχα δώσει δανεικά | στον χρόνο αυτόν τον πιστωτή τον εμπρηστή | Που τα χρόνια μου έχει κάψει | και προσπάθησε ν’ αλλάξει | τον εαυτό μου, τον εαυτό μου | Μα θέλω να μείνω παιδί ακόμα | θέλω να μείνω παιδί ακόμα | στην καρδιά και στην ψυχή | αφού δε γίνεται στο σώμα | Μα θέλω να μείνω παιδί ακόμα | θέλω να μείνω παιδί ακόμα | στην καρδιά και στην ψυχή | αφού δε γίνεται να είμαι στο σώμα | παιδί ακόμα | Θέλω μια νύχτα μες στον κόσμο να χαθώ | με την αγάπη οδηγό, να ονειρευτώ | Πως ξαναζώ τα χρόνια μου τα παιδικά | που είχα δώσει δανεικά | στον χρόνο αυτόν τον πιστωτή τον εμπρηστή.

03. Τα καλύτερα ταξίδια Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Βασίλης Γαβριηλίδης | Στίχοι: Αγγελική Μακρυνιώτη
Δίχως ετικέτες και τιμές ότι πάρεις | έχει πάντα η νύχτα ότι θες και γουστάρεις | έλα να μοιράσουμε ποτό και παρέα | φως δεν έχει γύρω αρκετό μα είναι ωραία | Εκεί που μου πάνε ποτέ μου να μην πάω | εκεί που λέγανε ποτέ μην ακουμπάω | Στα σκουπίδια, | εκεί έχω κάνει τα καλύτερα ταξίδια | εκεί με κέρασαν καπνό, φιλιά και ξύδια | όταν χαρμάνιαζε μονάχη η καρδιά | Στα σκουπίδια, | βρήκα διαμάντια που οι άλλοι είχαν πετάξει | φίλους και έρωτες που χρόνια είχα ψάξει | μες στα σκουπίδια ήταν όλοι τελικά | εκεί συχνάζουν τα καλύτερα παιδιά. | Δεν φοράει μάσκα εδώ κανείς, στις ουλές του | και πληρώνει πάντα μετρητοίς τις ζημιές του | κοίτα που βρεθήκαμε κι εμείς εδώ μέσα | θέλει κόπο να μην λερωθείς, θέλει μπέσα. | Εκεί που μου πάνε ποτέ μου να μην πάω | εκεί που λέγανε ποτέ μην ακουμπάω | Στα σκουπίδια, | εκεί έχω κάνει τα καλύτερα ταξίδια | εκεί με κέρασαν καπνό, φιλιά και ξύδια | όταν χαρμάνιαζε μονάχη η καρδιά | Στα σκουπίδια, | βρήκα διαμάντια που οι άλλοι είχαν πετάξει | φίλους και έρωτες που χρόνια είχα ψάξει | μες στα σκουπίδια ήταν όλοι τελικά | εκεί συχνάζουν τα καλύτερα παιδιά.

04. Γέλα καρδούλα μου Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Αλέξης Παπαδημητρίου | Στίχοι: Ελένη Γιαννατσούλια
Τ' αστέρια κοίταζα να πέφτουν σε γκρεμούς, | τα χρόνια ξόδευα σ' ανύπαρκτους δεσμούς, | μες στην γαλήνη μου εφεύρισκα σεισμούς | να μη σου τύχει. | Σε τζάμια έγραφα «Ο θάνατος θα ζει»», | πολέμου λάφυρο εκείνο το «μαζί», | τέτοιο προνόμιο που λέγεται ζωή | να μη σου τύχει. | Κι ήρθες εσύ, ήρθες εσύ, ήρθες εσύ. | Γέλα, καρδούλα μου, ελπίδες πούλα μου, | δεν έχει νόμους η αγάπη. | Γέλα, θλιμμένο μου, φως πεπρωμένο μου, | ο χρόνος είναι απάτη. | Ποιος είναι αθάνατος, μονάχα ο θάνατος | εμάς τους δυο θα χωρίσει. | Αλλού ξοδεύτηκα, μα σ' ερωτεύτηκα, | Ανατολή μου και Δύση. | Γέλα, καρδούλα μου, ελπίδες πούλα μου, | δεν έχει νόμους η αγάπη. | Γέλα, θλιμμένο μου, φως πεπρωμένο μου, | ο χρόνος είναι απάτη.

05. Μάγισσα μοίρα Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Δημήτρης Βύζας | Στίχοι: Αναστασία Μουτσάτσου
Όπως ανοίγει ένα παράθυρο στο φως | κι έρχεται ο ήλιος να διαλύσει το σκοτάδι, | ήρθες στον κόσμο μου σαν άγνωστος θεός | κι όλα γινήκανε ζωή μ’ ένα σου χάδι. | Μάγισσα μοίρα, φωτιά κι αρμύρα | το `χεις γραμμένο αν τον χάσω να χαθώ. | Μάγισσα μοίρα, φωτιά κι αρμύρα, | δώσ’ μου τ’ αθάνατο νερό για να πλυθώ. | Όπως η θάλασσα ξεπλένει τις στεριές | και στη γαλήνη μας πηγαίνει η τρικυμία, | ήρθες κι αυτά που με πληγώναν γίναν χτες | όλες οι αγάπες μου με σένα γίναν μία. | Μάγισσα μοίρα, φωτιά κι αρμύρα | το `χεις γραμμένο αν τον χάσω να χαθώ. | Μάγισσα μοίρα, φωτιά κι αρμύρα, | δώσ’ μου τ’ αθάνατο νερό για να πλυθώ.

06. Ένα θύμα κι εγώ Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Μίλτος Ιωαννίδης | Στίχοι: Γιάννης Μπαγουλής
Γέλα μαζί μου όσο θες  | έτσι κι αλλιώς εσύ δε φταις  | το λάθος ήτανε δικό μου  | Δεν είν' η πρώτη μου φορά | που θα πληρώσω ακριβά  | και θα χρεώσω ο τρελός τον εαυτό μου  | Ένα θύμα κι εγώ  | όπως όλα τα θύματα  | που αγαπάνε πολύ  | με καρδιά και αισθήματα  | Ένα θύμα κι εγώ  | στα φιλιά και τα χάδια σου  | μια παρέα απλά  | να γεμίζεις τα βράδια σου  | Γέλα μαζί μου όσο θες  | φύγε και τίποτα μη λες  | με σένα τίποτα δεν έχω  | Για όλα φταίω μόνο εγώ  | μα έτσι έχω μάθει να αγαπώ  | να δίνω πάντα ότι έχω και δεν έχω

07. Τα κλειδιά Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Θοδωρής Κοτονιάς | Στίχοι: Θοδωρής Κοτονιάς
Μου το είπε ένα αηδόνι | πως η άνοιξη τελειώνει | μα εγώ ποτέ μου δεν το πίστεψα | και ανθίσανε οι δρόμοι | άλλη μια φορά ακόμη | και στην αγκαλιά σου μέσα πίστεψα. | Άτιμη καρδιά | δίχως να ρωτήσεις δίνεις τα κλειδιά. | Μου το είπε μια τσιγγάνα | η καρδιά σου είναι αλάνα | για να παίζουν κάθε Μάη τα παιδιά | κι αν τα γόνατα ματώνουν | τα παιχνίδια δεν τελειώνουν | στους γκρεμούς θα παίζει πάντα η καρδιά. | Άτιμη καρδιά | δίχως να ρωτήσεις δίνεις τα κλειδιά. | Μου το είπε ένα αστέρι | η γραμμή που `χεις στο χέρι | θα σε φέρνει ως την πόρτα της μπροστά | κι αν ποτέ της δεν ανοίξει | ο αέρας θα φυσήξει | να σου φέρει πίσω ό,τι σου χρωστά.

08. Σε παράλληλη οδό Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Βασίλης Καρράς | Στίχοι: Βασίλης Καρράς
Ρούχα μαζεύεις με δυο δάκρια στα μάτια | πέντ' έξι πράγματα σ' ένα κουτί παλιό | δύσκολα πέρασες τα τελευταία βράδια | κάτω στο πάτωμα κοιμόσουν μη σε δω | Έβγαλες μέσα απ' την ψυχή σου απωθημένα | Έχει καιρό που κάτι θέλεις να μου πεις | μα το κλειδί μόλις το έβαζα στην πόρτα | πάντα κρυβόσουν στα μάτια μη με δεις | Ξένοι μες στο ίδιο σπίτι | σε παράλληλη οδό | θύμισε μου τι μας λείπει | που χαθήκαμε κι οι δυο | Δε μπορεί κάτι μας φταίει | λες να φταίω μόνο εγώ | πες μου το πρωί που θα 'ρθω | που να πω το σ' αγαπώ | κάτι πράγματα στην άκρη ξεχασμένα | όταν φύγω να τ' ανοίξεις να τα δεις | κρύβουνε μέσα τη ζωή μου, τη ζωή σου | μια συγγνώμη, λίγη αγάπη θα τη βρεις | Έβγαλες μέσα απ' την ψυχή σου απωθημένα | Έχει καιρό που κάτι θέλεις να μου πεις | μα το κλειδί μόλις το έβαζα στην πόρτα | πάντα κρυβόσουν στα μάτια μη με δεις

09. Σοβαρά Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Χρήστος Δάντης | Στίχοι: Νίκος Σαρρής
Τα κλειδιά σου, τα κλειδιά μου | Και τα ρέστα στην υγεία μου. | Κι όταν φεύγεις, τοίχο-τοίχο | Μην τυχόν και σε πετύχω | Πριν τελειώσω, το πακέτο | Θα χει μπει παντού λουκέτο | Στη ζωή μου, στη ζωή σου. | Άντε τώρα, και… τιμή σου! | Σοβαρά σοβαρά | Να γελάω καταφέρνεις | Να μου λες μ' αγαπάς | Πιο ανέκδοτο πεθαίνεις | Σοβαρά σοβαρά | μια συγνώμη δε μου είπες | Σοβαρά σοβαρά | τι σου δώσανε και ήπιες | Γειτονιά μου, γειτονιά σου. | Και παιδιά σκυλιά, δικά σου. | Τι πεντάρι, τι υπόγα. | Η ζωή δεν είναι πρόβα | Άλλο ρόδο, άλλο αγκάθι | Δεν τ’ αφήνει όποιος το μάθει | Τη ζωή μου, τη ζωή σου | Άντε τώρα, και… τιμή σου. | Σοβαρά σοβαρά | Να γελάω καταφέρνεις | Να μου λες μ' αγαπάς | Πιο ανέκδοτο πεθαίνεις | Σοβαρά σοβαρά | μια συγνώμη δε μου είπες | Σοβαρά σοβαρά | τι σου δώσανε και ήπιες

10. Φυσάει μοναξιά Τραγούδι: Βασίλης Καρράς
Μουσική: Διονύσης Παπασχοινάς | Στίχοι: Δημήτρης Χαϊντούτης
Ξέρεις τι είναι να νυχτώνει | Και να είσαι μοναχός | Να ‘ναι άδειοι όλοι οι δρόμοι | Κι ψυχή σου δίχως φως | Ν’ αγκαλιάζεις το σκοτάδι | Να μιλάς με τη σιωπή | Να πεθαίνεις για ένα χάδι | Και να ζεις μ ένα γιατί | Πώς αντέχεται η νύχτα | Δε με ρώτησε κάνεις | Δίχως μια καληνύχτα | Ένα χέρι να πιαστείς | Πώς παλεύεται το βράδυ | Που φυσάει μοναξιά | Μόνος μέσα στο σκοτάδι | Και τα όνειρα φωτιά | Το ταβάνι απόψε πάλι | Θα μ’ ακούει σιωπηλό | Μες στο μαύρο μου το χάλι | Έχω τόσα να του πω | Κι αν τον πόνο μου τον νοιώσει | Θα ουρλιάξει κι η σιωπή | Τόσα μ’ έχουνε ματώσει | Και μ’ αφήσαμε πληγή | Πώς αντέχεται η νύχτα | Δε με ρώτησε κανείς | Δίχως μια καληνύχτα | Ένα χέρι να πιαστείς | Πώς παλεύεται το βράδυ | Που φυσάει μοναξιά | Μόνος μέσα στο σκοτάδι | Και τα όνειρα φωτιά…

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης