Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2017

Ότι θυμάσαι δεν πεθαίνει





















01. Σ’ αγαπάω μόνο Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Σ’ ακούω να μιλάς, | κι ανασαίνω αέρα, | σε κοιτάω να γελάς, | και αρχίζει η μέρα, | και θα πας στη δουλειά, | και θα με ξεχάσεις, | λίγες ώρες μακριά, | φτάνουν να με χάσεις. | Θα σε πάρω ξανά, | δε θα έχεις πάλι χρόνο, | θα μιλάς βιαστικά, | θα μου πεις, σ’ αγαπάω μόνο. | Θα γυρίσεις αργά, | θα μου πεις τα νέα, | τόσα χρόνια μετά, | κι εσύ πάντα ωραία, | τελευταία αγκαλιά, | είσαι κουρασμένη, | το κορμί σου διψά, | μα δε προλαβαίνει.

02. Αυτός ο ήλιος Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Κι αυτός ό ήλιος που δεν λέει να μαλακώσει | έχει σταθεί πάνω απ' την πόλη και την καίει | Ώρες ακίνητος | Έχει σκαλώσει | Φωτιά ο αέρας μας κανείς δεν αναπνέει. | Κι αυτή η μέρα που δεν λέει να τελειώσει | Να την ξεχάσουμε να πάμε παρακάτω | Πέτρα ασήκωτη | Έχει ριζώσει | Κόβει στα δύο το νερό, το κάνει βάλτο. | Θα περάσει, μα θα 'ρθει ίδια αρχή | Θα μιλάνε για μια εποχή μεγάλη | Ένας με έναν στο τέλος θα σωθεί | Εσύ εμένα, και τον κόσμο όλοι οι άλλοι. | Κι αυτή η ελπίδα να μην λέει πια να πεθάνει | Γριά γυναίκα που μας δίνει την ευχή της | Όλα τα λόγια της | Ένα ντουμάνι | Να μας μαζεύει σαν ζητιάνους στην αυλή της.

03. Δωσ’ μου μια μέρα αληθινή Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Δωσ’ μου μια μέρα αληθινή | μες στην ψευτιά και τη ντροπή, | χίλιες μια νύχτες με μεθάς, | κλειστά χαρτιά μη μου κρατάς. | Τα όνειρά μας παίξαμε, | στον κόσμο δε χωρέσαμε, | ψύχραιμοι τώρα και ταπί | ας βρούμε την Ανατολή. | Κάνε να βγει ξανά ο ήλιος το πρωί, | κάνε ν’ αντέξουμε άλλη μια στροφή. | Για πόσο θα `ναι ακόμα οι δρόμοι ανοιχτοί | που τελειώνει η στιγμή. | Κι αν η αγάπη πέρασε | κι αν η ζωή μας γέλασε, | εγώ είμαι εδώ και μη μου σκας | θα γίνω κλόουν να γελάς. | Της νύχτας μου βασίλισσα | τα χρόνια μου ξεφτίλισα | μες στην ψευτιά και στη ντροπή | δωσ’ μου μια μέρα αληθινή. | Κάνε να βγει ξανά ο ήλιος το πρωί.... | Δωσ’ μου μια μέρα αληθινή | τι πάει χαμένο και τι ζει, | πού θα `μαι αύριο αδιαφορώ, | το εδώ και τώρα σου ζητώ. | Οι απαντήσεις λιώσανε | και οι σοφοί τελειώσανε, | σε μια παράλογη εποχή | η λογική μου είσαι εσύ.

04. Όσοι δεν τα παράτησαν Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Ταξίδεψαν σ’ ένα χαρτί, | τις λέξεις είχαν δέρμα, | τη φτάσαν ως το τέρμα | του δρόμου τη γραμμή. | Έχουνε μνήμες ανοιχτές | που τρέχουνε τα βράδια, | τις κλείνουνε με χάδια, | τις καίνε με φωτιές. | Όσοι δεν τα παράτησαν στη μέση, | με ένα μόνο πέταξαν φτερό. | Μισά κορμιά, τον κόσμο έχουν χωρέσει | και με τα δάχτυλα μετρήσαν το νερό. | Τώρα για άλλον ουρανό | ανοίξανε το βήμα | και την κρυφή τους πείνα | χορταίνουν με καπνό.

05. Η αγία των χαμένων Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Ξέρω έναν δρόμο που βγάζει | από την άλλη μεριά | και ένα πλοίο που σαλπάρει κάθε βράδυ. | Φορτώνει ανθρώπους τσακισμένους | σα σπασμένα κλαδιά | και τους περνάει μέσα από το σκοτάδι. | Μετράω τον κόσμο με το σώμα | κι είμαι μικρός για να νικήσω, | μα έχω την γλύκα του στο στόμα | και λέω, σαν νικητής θα ζήσω. | Ξέρω έναν δρόμο που ανεβαίνει | από την άλλη πλαγιά | κι ένα κορίτσι σαν «Αγία των χαμένων» | Μαζεύει ανθρώπους απ’ τις μάχες, | πληγωμένα κορμιά | δίνει νερό, πλένει τα αίματα των ξένων.

06. Οι δρόμοι κάποτε τελειώνουν Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Σου έχω πει πολλές φορές τα λόγια που ζητάς | γελούσανε τα μάτια σου, ήσουν ευτυχισμένη. | Όλη την ώρα ρώταγες «πες μου πού θα με πας» | από τα χέρια μου έπινες, χόρευες μεθυσμένη. | Σου είπα κι άλλα μα δεν ήθελες να ακούς | πως όλοι οι δρόμοι κάποτε τελειώνουν. | Να καίγεσαι στου έρωτα τους μαύρους πυρετούς | αλλά να ξέρεις πως ελάχιστοι γλιτώνουν. | Σου έχω πει πολλές φορές τους όρκους που ζητάς | κρατιόσουνα στις λέξεις μου, ανέβαινες στο στόμα. | Κάθε φιλί σαν πρώτο μας ήθελες να μετράς | σαν τελευταίο κράτα το και φίλα με ακόμα.

07. Θες έναν κόσμο πιο μεγάλο Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Θες έναν κόσμο πιο μεγάλο, | Και μες στο φόβο κλείνεσαι. | Λες δε θα πολεμήσεις άλλο, | σαν φύλλο στο ποτάμι αφήνεσαι. | Έσβησες όλα σου τα φώτα | νομίζεις πως δε θα σε βρουν. | Μα όλα τα «τότε» και τα «πρώτα» | όπου κρυφτείς εκεί θα ‘ρθουν. | Όλος ο κόσμος να γυρίσει, | δεν έχεις άλλη επιλογή. | Είσαι το πρόβλημα και η λύση | και το μαχαίρι και η πληγή. | Είπες πολλά κι ένιωσες λίγα, | πίστεψες λέξεις κι εποχές. | Τώρα απλά γυρνάς σελίδα, | δε θα ξεμπλέξεις με ευχές. | Τώρα κατέβασες τα χέρια, | άλλοι το μέλλον αναγγέλλουν | Λες «δε θα πάμε και στ’ αστέρια | ας γίνουν όλα όπως θέλουν».

08. Είπαν ό,τι είχανε να πούνε Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Η ανάμνηση σκέτη φωνή | δεν είναι τόπος να επιστρέψω, | δεν έχει στόμα για φιλί, | δεν έχει σώμα να χαϊδέψω. | Κι αυτό που λένε οι παλιοί | «ό,τι θυμάσαι δεν πεθαίνει», | μοιάζει κουβέντα αδειανή, | σαν σπίτι που κανείς δεν μένει. | Για όσα έσβησαν κεριά, | για όσες φλόγες πια δεν ζούνε, | λύπη καμιά, μόνο χαρά, | έχουμε ίδια μυστικά, | το είπαν ό,τι είχανε να πούνε. | Όσα περάσαν από `δω | ξανάρχονται από άλλο δρόμο, | ίδιο το ρούχο και παλιό | τα σώματα αλλάζουν μόνο.

09. Από το όνειρο θα πίνω Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Αυτή η ζωή έχει τελειώσει | προσπάθησα να την κρατήσω | ούτε το ψέμα θα τη σώσει | ούτε η αλήθεια κάνει πίσω. | Αυτή η αγάπη έχει κολλήσει | είναι νερό σταματημένο | ένας σφυγμός που έχει σβήσει | ούτε μια ώρα εδώ δεν μένω. | Ό,τι μ’ άφησε τ’ αφήνω | και ό,τι πέρασε το καίω | από το όνειρο θα πίνω | κι από το θαύμα θα αναπνέω. | Αυτός ο τόπος έχει κλείσει | ούτε παρόν, ούτε και μέλλον | κι ας είχαν πίσω φτερουγίσει | όλοι οι στρατοί Θεών κι αγγέλων.

10. Όταν θα βρω καλό καιρό Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Και θα μετράω τις μέρες | ένα ποτάμι μες στα δάχτυλα, | μέχρι να γίνω η πηγή, | νερό που θέλει να λυθεί. | Και θα κοιτάω τον ήλιο | μέχρι να σπάσουνε τα μάτια μου, | μέχρι να γίνω εγώ το φως, | από τη νύχτα καθαρός. | Όταν θα βρω καλό καιρό | θα έχω μόνο μια ιστορία. | Τι έδωσα να μη χαθώ, | με ποιες φωτιές ενώθηκα, | από ποιο δρόμο σώθηκα, | πώς έφτασα εδώ. | Και θα ζητάω αέρα | μέχρι να κάψω τις ανάσες μου, | μέχρι να γίνω η πληγή | να έρθει η δίψα μου να πιει.

11. Κάνεις κύκλους Τραγούδι: Γιάννης Κότσιρας
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος | Στίχοι: Οδυσσέας Ιωάννου
Κάνεις κύκλους συνεχώς, πεινασμένος αετός, | με τα χέρια ανοίγεις δρόμο για να φύγεις. | Δεν υπάρχει άλλος τόπος, ο δικός σου μόνο τρόπος | ό,τι έχασες εδώ θα το κερδίσεις. | Από σένα ο φόβος τρώει και μεγαλώνει | και στις φλέβες τρέχει τώρα μόνο χιόνι. | Ή θα βλέπεις το ποτάμι να κυλάει | ή θα πιάσεις ένα κύμα κι όπου πάει. | Είναι θάλασσα η ζωή, ούτε τέλος ούτε αρχή | και πηγάδια με νερό για να μεθύσεις. | Δεν υπάρχει αλλού σφυγμός, ούτε άλλος ουρανός | ό,τι κέρδισες εδώ θα το αφήσεις.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης