Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2017

Τα πρώτα μου τραγούδια





















01. Είσαι παιδί μου πειρασμός Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη & Τρίο Καντσόνε
Μουσική: Τάκης Μωράκης | Στίχοι: Γιώργος Οικονομίδης
Είσαι παιδί μου πειρασμός σεισμός, άι, άι, άι, άι, άι | στόμα χαμόγελο, κορμί γραμμή, άι, άι, άι, άι, άι | όταν στην πίστα σε κρατώ πετώ, άι, άι, άι, άι, άι | λες και έχω βγάλει απ’ την χαρά φτερά, άι, άι, άι, άι, άι | Πω, πω, πω, πω, μέσ' στου τσα-τσα το σκοπό, | θα σου το πω πόσο τρελά σ’ αγαπώ.

02. Ρίκοκο Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη & Τρίο Καντσόνε
Μουσική: Τάκης Μωράκης | Στίχοι: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Τ’ αγόρι μου τ’ αγόρι μου τ’ αγόρι μου | γλυκό και τραγανό σαν καραμέλα | και πόζες όταν παίρνει άντρα ώριμου | τ’ αγόρι μου είναι μούρλια είναι τρέλα | Χειλάκι πετροκέρασο | και μάγουλο βερίκοκο | ρίκο-ρίκο ρίκοκο | ρίκοκο-ρίκοκο | ρίκο-ρίκο ρίκοκο | ρίκο ρίκοκο | Τ’ αγόρι μου είναι πλάσμα αξιοζήλευτο | το βλέμμα του το γέλιο του ροσόλι | μπροστά του δεν αξίζουν ούτε δίλεπτο | δεν πιάνουν χαρτοσιά οι άντρες όλοι

03. Νιάου-νιάου βρε γατούλα Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Γιώργος Ρούσσος
Μια φορά κι έναν καιρό | μπήκε η γάτα στο χορό | με γοβάκια και φουρώ | κι απ’ την πολλή χαρά | κουνούσε την ουρά | Κι όταν φούντωσε ο χορός | κι έγινε πιο ζωηρός | ένας γάτος πονηρός | τη ζύγωσε απαλά | και είπε πονηρά | Νιάου-νιάου, βρε γατούλα | με τη ροζ μυτούλα | γατούλα μου μικρή | Νιάου, σε έχουνε μη στάξει | κι είναι από μετάξι | η γούνα σου η γκρι | Στ’ αληθινά, δεν ξανάδα πουθενά | δυο ματάκια γαλανά, τόσο φωτεινά | και σοβαρά, είναι η πρώτη μου φορά | που είδα να κουνάν ουρά, τόσο πονηρά.

04. Έχω ένα μυστικό Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Έχω ένα μυστικό κρυμμένο στης καρδιάς τα βάθη | κανείς δεν το 'χει μάθει και ποτέ δεν θα το πω | να μείνει θέλω πάντα δικό μου, το μυστικό μου  | αυτό το μυστικό το γλυκό μου, που τ' αγαπώ  | Έχω ένα μυστικό που όλα τα ομορφαίνει  | και πρώτη μου φορά με πλημμυρίζει η χαρά  | Έχω ένα μυστικό που στην καρδιά μου μέσα λάμπει | το ξέρουνε οι κάμποι, το 'χει μάθει το βουνό | το τραγουδούν τη νύχτα στα κλώνια όλα τα αηδόνια  | και το 'χουν γράψει τα χελιδόνια στον ουρανό  | Έχω ένα μυστικό που τη ζωή μου έχει αλλάξει | μα δεν το 'χω σκοπό ποτέ μου να σάς το πω  | Έχω ένα μυστικό που μες στα χείλη μου έχει μπλέξει | κι είναι μια λέξη μόνο, μια λεξούλα, μόνο μια | σαν έλθει η νύχτα η ξελογιάστρα τη γράφουν τ' άστρα  | κι όλο τη λένε μέσα στη γλάστρα τα γιασεμιά  | Έχω ένα μυστικό που τη ζωή μου έχει αλλάξει  | μα δεν το 'χω σκοπό ποτέ μου να σάς το πω

05. Σπουργιτάκι μου Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη & Τρίο Καντσόνε
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Α. Σακελλάριος & Χ. Γιαννακόπουλος
Βλέπω ένα σπουργίτη έρημο κι αλήτη, | μόνο του στη λύσσα του βοριά, | είναι ξεπουπουλιασμένος κι είναι ζαρωμένος, | στης φτωχιάς αυλής τη μουριά. | Τσίου, τσίου, τσίου, ο σολίστ του κρύου | τρέμει και τινάζει τα φτερά, | μέσα απ’ το παράθυρό μου βλέπω το μικρό μου, | το σπουργίτη, το φουκαρά. | Σπουργιτάκι, καθώς σε κοιτάζω | να σπαρταράς στο κακό του χιονιά, | βρίσκω πως, κάτι λίγο, σου μοιάζω, | νιώθω την ίδια, μ’ εσέ, παγωνιά. | Μικρό σπουργιτάκι μου, έλα | να ανοίξουμε οι δυο τα φτερά | εγώ είμαι για σένα η κοπέλα | κι εσύ είσαι για μένα η χαρά. | Σπουργιτάκι, καθώς σε κοιτάζω | να σπαρταράς στο κακό του χιονιά, | βρίσκω πως, κάτι λίγο, σου μοιάζω, | νιώθω την ίδια, μ’ εσέ, παγωνιά. | Μα τώρα η άνοιξη φτάνει | γεμάτη από φως και χαρά, | μικρό σπουργιτάκι μου, έλα | να ανοίξουμε οι δυο τα φτερά. | Τσίου, τσίου, τσίου, ο σολίστ του κρύου | τρέμει και τινάζει τα φτερά, | μέσα απ’ το παράθυρό μου βλέπω το μικρό μου, | το σπουργίτη, το φουκαρά.

06. Κλωτσοσκούφι Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Χαρά η τύχη μου | δεν μου ‘χει στείλει | με αρνηθήκανε | εχθροί και φίλοι | ποτέ δε στέγνωσαν | τα δυο μου μάτια | ποτέ δε γέλασαν | τα δυο μου χείλη | Κάθε ά- κάθε άνθρωπο μονάχο | κάθε ά- κάθε άνθρωπο μαγκούφη | θα τον έ- θα τον έχουνε οι άλλοι | πάντοτε-πάντοτε για κλωτσοσκούφι | Ποτέ δε γνώρισα | μιαν άσπρη μέρα | και δε με φίλησε | ποτέ μητέρα | καλάμι έρημο | είμαι στον κάμπο | που πάει κι έρχεται | με τον αγέρα

07. Μες σ' αυτή τη βάρκα Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Μάνος Χατζιδάκις
Μες σ' αυτή τη βάρκα είμαι μοναχή | κι έχω συντροφιά μου κάτασπρο πουλί | Σημάδι ρίχνω στο γιαλό, μα πώς να σου το πω | Είσαι ένα αστέρι μακρινό, τη νύχτα σε φιλώ | Θέλω να φυτέψω πεύκο λυγερό | για να μεγαλώσει και να το χαρώ | Σημάδι ρίχνω... | Μπλέκω τα μαλλιά μου μ' άστρα και βροχή | και στα όνειρά μου κάνω προσευχή | Σημάδι ρίχνω...

08. Θάλασσα πλατιά Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Γιώργος Ρούσσος
Θάλασσα πλατιά | σ’ αγαπώ γιατί μου μοιάζεις | θάλασσα βαθιά | μια στιγμή δεν ησυχάζεις | λες κι έχεις καρδιά | τη δικιά μου την μικρούλα την καρδιά | Όνειρα τρελά | που πετούν στο κύμα πάνω | φτάνουν στην καρδιά | και τα νιάτα μας ξυπνάνε | όνειρα τρελά | και οι πόθοι φτερουγίζουν σαν πουλιά | Έχω έναν καημό | που με τρώει γλυκά και με λιώνει | έχω ένα καημό θα `ρθω να στον πω | αδερφή μου εσύ θάλασσα που σ’ αγαπώ | Κύματα πουλιά | στα ταξίδια σας που πάτε | τα αλαργινά | την κρυφή μου λύπη πάρτε | κι απο `κει μακριά | να μου φέρετε κι εμένα τη χαρά

09. Ο γλάρος Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Μια βάρκα ήταν μόνη της σε θάλασσα γαλάζια | κι ήτανε κι ένας γλάρος με ολόλευκα φτερά | κι όλο την κοντοζύγωνε για να της κάνει νάζια | και τις φτερούγες του έβρεχε στα γαλανά νερά | Και ζήλεψα τη βάρκα τη μικρή τη χιονάτη | που της φιλούσε ο γλάρος το κατάλευκο πανί | Και νοιώθω σαν βαρκούλα στα γαλάζια τα πλάτη | που όλο περιμένει κάποιο γλάρο να φανεί | Ένα γεράνι κόκκινο λουλούδισε στη γλάστρα | κι ήρθε μια πεταλούδα που πετούσε σαν τρελή | Και ποιος να ξέρει άραγε τι του 'πε η ξελογιάστρα | Και κείνο εκοκκίνισε ακόμα πιο πολύ | Και όλο συλλογιέμαι τα φτερά τ' ανοιγμένα | αλλά το τι να είπαν δεν το βρίσκω, ομολογώ | Ποιος άραγε το ξέρει να το πει και σε μένα | Ας τ' άκουγα από σένα κι ας κοκκίνιζα και 'γω | Χθες το φεγγάρι ασήμωσε της λεύκας μας τα φύλλα | που στέκονταν ακίνητη εκεί στην ερημιά | κι όταν ο Μπάτης φύσηξε της ήρθε ανατριχίλα | κι αμέσως τρεμουλιάσανε τα φύλλα τα ασημιά. | Και όλο συλλογιέμαι, συλλογιέμαι πως κάτι, | Πρέπει να είπε ο Μπάτης μυστικό μες τα κλαδιά | Ας τ' άκουγα από σένα τα λογάκια του Μπάτη, | κι ας ένιωθα να τρέμει σαν τα φύλλα η καρδιά

10. Τράβα μπρος Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Τράβα μπρος και μη σε μέλλει | Θάρρος η ζωή μας θέλει | Κι είναι πάντοτε ωραία | Η ελπίδα για παρέα | Η καρδιά σου να μη βάζει | Ούτε πίκρα ούτε μαράζι | Τράβα μπρος και μη σε μέλλει | Τράβα μπρος και μη σε νοιάζει | Τράβα μπρος | Κι όσα έρθουν κι όσα πάνε | Τράβα μπρος | Και του κεφαλιού σου κάνε | Τράβα μπρος | Πριν η νιότη σου να φύγει | Τράβα μπρος | Η ζωή μας είναι λίγη | Τράβα μπρος και μη σε νοιάζει | Μια νυχτώνει μια χαράζει | Και ο κόσμος είναι σφαίρα | Που γυρίζει νύχτα μέρα | Μη λυπάσαι δεν αξίζει | Τίποτα μη σε φοβίζει | Τράβα μπρος και μη σε νοιάζει | Σφαίρα είναι η γυρίζει | Τράβα μπρος | Τράβα μπρος και μη σε νοιάζει | Η ζωή μας όλο αλλάζει | Και δεν ξέρεις τι θα βγάλει | Απ' τη μια στιγμή στην άλλη | Πιες τραγούδησε και γέλα | Κάνε κάθε είδους τρέλα | Τράβα μπρος και μη σε νοιάζει | Τράβα μπρος και χαμογέλα

11. Γαϊδαράκος Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Ας ήταν όλη η ζωή μου | σαν και σήμερα | που είν' όλα γύρω μας | και όμορφα και ήμερα | και είναι τόσο γαλανός και τόσο φωτεινός ο ουρανός | Ας ήταν σήμερα ο χρόνος | να σταμάταγε | κάθε στιγμή ένα αιώνα να εκράταγε | και να μην έφτανε ποτέ, ποτέ το δειλινό, το σκοτεινό | Ντε βρε γαϊδαράκο ντε | ντε με τα γαϊδούρια τ' άλλα | γαϊδαράκο κουτεντέ | Ντι βρε γαϊδαράκο ντι | τι την θέλεις την τρεχάλα | τρέχουν μόνο οι κουτοί | Τράβα όπου θέλουν τώρα να σε παν | και τα πεταλάκια άσε να χτυπάν | να χτυπάν, να χτυπάν | κι όπου παν, κι όπου παν | Η ζωή ανθίζει ωραία να περνάς | να μην σκέπτεσαι ποτέ ανθρώπινα | να περνάς σιγανά, σιγανά

12. Ξημερώνει Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Βαγγέλης Γκούφας
Το σύννεφο έφερε βροχή | κι έχουμε μείνει μοναχοί | έγινε η βροχή χαλάζι | δεν πειράζει, δεν πειράζει. | Τι έχει ο φτωχός να φοβηθεί | σπίτι, ουρανός όπου σταθεί | το δισάκι του στον ώμο | για το δρόμο, για το δρόμο. | Άιντε ν' απλώσουμε πανιά | στ' όνειρο και στη λησμονιά | δάκρυα η ζωή στεγνώνει | ξημερώνει, ξημερώνει.

13. Το τραγούδι της σειρήνας Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Με τ' άσπρο μου μαντήλι | θα σ' αποχαιρετήσω | και για να μου 'ρθεις πίσω | στην εκκλησιά θα μπω. | Θ' ανάψω το καντήλι | και το κερί θα σβήσω | τα μάτια μου θα κλείσω | και θα σ' ονειρευτώ. | Γιατί είσαι λυπημένο | και δε μιλάς και συ | πουλί ταξιδεμένο | σε μακρινό νησί; | Είχα τα δυο σου χείλη | κρυφό της νύχτας αστέρι | μα το δικό μου αστέρι | μη παίρνεις από δω. | Σου χάρισα κοχύλι | να το κρατάς στο χέρι | ως τ' άλλο καλοκαίρι | που θα σε ξαναδώ.

14. Θαλασσοπούλια μου Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις | Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Κάτω στην άσπρη που κοιμάσαι ακρογιαλιά | θα 'ρθώ με του ουρανού τ' αστέρια | να σου κεντήσω με κοχύλια τα μαλλιά | με βότσαλα τα χέρια | Απ' της καρδιάς την ανθισμένη την φωλιά | θα στείλω κι άλλα περιστέρια | να νανουρίσουν τ' όνειρό σου με φιλιά | του Μάη γαριφαλιά. | Θαλασσοπούλια μου, θαλασσοπούλια μου | κοιμάται η πούλια μου, κοιμάται η πούλια μου...

15. Όταν είμαι κοντά σου Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Όταν είμαι κοντά σου, | όταν είμαι μαζί σου, | όταν μ’ έχεις στο πλάι, | όλα γύρω είν’ ωραία, | όλα παίρνουν μια λάμψη | κι η ζωή μού γελάει, | κι η ζωή μου γελάει. | Όταν είμαι κοντά σου | και σφιχτά σε κρατάω | απ’ τα δυο σου τα χέρια, | δεν υπάρχει ο κόσμος, | δεν υπάρχει ο ήλιος, | δεν υπάρχουν τ’ αστέρια, | δεν υπάρχουν τ’ αστέρια. | Και περνάνε οι ώρες | και περνάνε και φεύγουν, | σαν νερό που κυλάει, | όταν είμαι κοντά σου, | όταν είμαι μαζί σου, | όταν μ’ έχεις στο πλάι, | όταν είμαι μαζί σου, | όταν μ’ έχεις στο πλάι.

16. Τικ-Τακ Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Τικ-τακ-τικ-τικ-τακ, | άκου τι σου λέει, άκου, | άκου τη μικρή καρδιά, | κάτω από τη μπλε ποδιά, | πόσο αλλιώτικα χτυπάει, | Τικ-τακ-τικ-τικ-τακ, | πόσο αλλιώτικα χτυπάει, | τώρα που πρωτ’ αγαπάει, | Τικ-τακ-τικ-τικ-τακ, | κι έχει φόβο, κι έχει τρακ. | Τικ-τακ-τίκι-τάκα, | πώς επιάστηκα στη φάκα, | κι η καρδιά μου η δειλή | φτερουγίζει σαν πουλί, | σαν πουλάκι τρομαγμένο, | τικ-τακ-τίκι-τίκι-τακ, | σαν πουλάκι τρομαγμένο, | που το πιάσαν, το καημένο, | τικ-τακ-τίκι-τίκι-τακ, | κι έχει φόβο, κι έχει τρακ. | Τικ-τακ-τίκι-τάκα, | άλλος χτύπος, άλλη γλύκα, | φτερουγίζει και πετά | και χτυπάει δυνατά, | κι είναι οι χτύποι της μεγάλοι, | τικ-τακ-τίκι-τίκι-τακ, | κι είναι οι χτύποι της μεγάλοι, | που θα τους ακούσουν κι άλλοι, | τικ-τακ-τίκι-τίκι-τακ, | κι έχει φόβο, κι έχει τρακ. | Τικ-τακ-τικ-τικ-τακ.

17. Τα νιάτα Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Αλέκος Σακελλάριος
Πρέπει να τα χαρείς όσο μπορείς αυτά τα χρόνια, | τα χρόνια της δροσιάς, της ξεγνοιασιάς, | τα χρόνια της δροσιάς, της ξεγνοιασιάς, αυτά τα χρόνια, | πρέπει να τα χαρείς όσο μπορείς. | Πώς φεύγουνε τα νιάτα, τα νιάτα, τα νιάτα, | κι είν’ όνειρα γεμάτα, γεμάτα χαρά, | πώς φεύγουνε τα νιάτα, τα νιάτα, τα νιάτα, | τη θύμησή τους κράτα κι εσύ, τρυφερά. | Φεύγουνε και περνούν και δε γυρνούν αυτά τα χρόνια, | τα χρόνια τα καλά, τα πιο τρελά, | τα χρόνια τα καλά, τα πιο τρελά, αυτά τα χρόνια, | φεύγουνε και περνούν και δε γυρνούν. | Πώς φεύγουνε τα νιάτα, τα νιάτα, τα νιάτα, | κι είν’ όνειρα γεμάτα, γεμάτα χαρά, | πώς φεύγουνε τα νιάτα, τα νιάτα, τα νιάτα, | τη θύμησή τους κράτα κι εσύ, τρυφερά.

18. Το μικρό μου μυστικό Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Η αγάπη με θυμήθηκε | κι ήρθε μιαν αυγή | και μαζί της ήρθ’ η Άνοιξη | κι άνθισ’ όλη η γη. | Έλα τώρα να μας πεις, | να μας πεις τι έχεις στην καρδιά, | ένα μυστικό μπορεί | να κρατήσουν και τα παιδιά. | Το μικρό μου το μυστικό | είν’ αθώο και παιδικό, | βγαίνει μέσα από την καρδιά, | μα μη βγάλετε τσιμουδιά. | Λες κι ο ήλιος κατρακύλησε | απ’ τον ουρανό, | και τον κόσμο είδα γύρω μου | τόσο φωτεινό. | Έλα τώρα να μας πεις, | να μας πεις τι έχεις στην καρδιά, | ένα μυστικό μπορεί | να κρατήσουν και τα παιδιά. | Το μικρό μου το μυστικό, | σαν τραγούδι ερωτικό, | βγαίνει μέσα από την καρδιά, | μα μη βγάλετε τσιμουδιά.

19. Σήμερα Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Έρωτα | στη ζεστή σου αγκαλιά με νανούρισες | με φιλιά | και δεν νοιάζομαι πού με πας | πού με πας | Έρωτα | της καρδιάς βασιλιά | τώρα ξέχασα τα παλιά | και κατάλαβα τι θα πει | ν’ αγαπάς | Σήμερα | πρωτογνώρισα τη χαρά | χτύπησε | η καρδιά μου πιο τρυφερά | Σήμερα | ψάχνω να βρω σωστό σκοπό | για να πω | μέχρι έρωτα σ’ αγαπώ

20. Όσα τραγούδια ξέρω Τραγούδι: Αλίκη Βουγιουκλάκη
Μουσική: Μίμης Πλέσσας | Στίχοι: Κώστας Πρετεντέρης
Όσα τραγούδια ξέρω θα στα πω | να μου βαράς τα λόγια στο σκοπό | κι ώσπου τ’ αστέρι της αυγής να δω | Θα τραγουδώ | Η γηϊνη ζωή είναι μια σταλιά, γέμισε τη φιλιά | Πάρτην αγκαλιά, γίνε ένα παιδί κι άνοιξε τα φτερά | Στη χαρά | Όσα τραγούδια ξέρω θα στα πω | να μου βαράς τα λόγια στο σκοπό | κι ώσπου τ’ αστέρι της αυγής να δω | Θα τραγουδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης