Κυριακή, 22 Ιανουαρίου 2017

Μια στο καρφί και μια στο πέταλο




















Τα τραγούδια του δίσκου και οι διατιθέμενοι στίχοι τους:

01. Καροτσέρη τράβα Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα | πόσα τάλιρα γυρεύεις | να με πας και μη με φέρεις | τράβα | Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα | δε με βάζει αυτός ο τόπος | πάρε με να φύγω πρώτος | τράβα | Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα | τράβηξε όποιο δρόμο ξέρεις | μόνο πίσω μη με φέρεις | τράβα | Τράβα καροτσέρη, γρήγορα να πάμε | τράβα, τράβα, γρήγορα να πάμε | Τράβα | Καροτσέρη τράβα ίσια, να μας πας για τα Πατήσια | πόσα τάλιρα γυρεύεις | να μας πας και να μας φέρεις | Καροτσέρη τράβα, να πάμε στα Ταταύλα | πόσα τάλιρα γυρεύεις | να μας πας και να μας φέρεις | Δέκα τάλιρα γυρεύω, να σας πάω και να σας φέρω | Τράβα | Τράβα καροτσέρη, γρήγορα να πάμε | τράβα, τράβα, γρήγορα να πάμε

02. Μια στο καρφί και μια στο πέταλο Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Μαρίζα Κωχ | Στίχοι: Μαρίζα Κωχ
Μια στο καρφί και μια στο πέταλο κι αρχίζει η βουή | να γυρνά μες το μυαλό μου σαν ανθρώπινη φωνή | Σέρνεται η μέρα μου στην ψεύτικη χαρά | Έλα ελπίδα να με βάλεις | στα δικά σου τα φτερά | Μέσα σ’ αυτό το μακελειό που αρχινά | είμαι πλοίο χτυπημένο μ’ ανοιγμένα τα πανιά | Μια στο καρφί...

03. Σαράντα μέρες Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Σαράντα μέρες πολεμώ | να πάω στον Πνευματικό | Πηγαίνω μια πηγαίνω δυο | δεν τονε βρίσκω μοναχό | Πηγαίνω και μια Κυριακή | τον βρίσκω κι έτσουζε ρακή | Παπά μου ξαμολόγα με | τα κρίματα συχώρα με | Τα κρίματά σου είναι πολλά | Αγάπη να μην κάνεις πια | Αν αρνηθείς εσύ παπά | τον άρτο και τη λειτουργιά | τότε θε ν’ αρνηθώ κι εγώ | τα δυο του μάτια π’ αγαπώ

04. Οι παλιοί μας φίλοι Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος | Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μη, μην το πεις | οι παλιοί μας φίλοι | μην το πεις | για πάντα φύγαν. | Μη, το μαθα πια | τα παλιά βιβλία, τα παλιά τραγούδια | για πάντα φύγαν. | Πέρασαν οι μέρες που μας πλήγωσαν. | Γίνανε παιχνίδι στα χέρια των παιδιών. | Η ζωή αλλάζει δίχως να κοιτάζει | τη δική σου μελαγχολία | κι έρχεται η στιγμή για ν’ αποφασίσεις | με ποιους θα πας και ποιους θ’ αφήσεις. | Πέρασαν για πάντα | οι παλιές ιδέες, οι παλιές αγάπες | οι κραυγές. | Γίνανε παιχνίδι στα χέρια των παιδιών. | Όμορφη είναι αυτή η στιγμή, να το ξαναπώ | όμορφη να σας μιλήσω | βλέπω πυρκαγιές | πάνω από λιμάνια πάνω από σταθμούς | κι είμαι μαζί σας. | Όταν ο κόσμος μας θα καίγεται | όταν τα γεφύρια πίσω μας θα κόβονται | εγώ θα είμαι εκεί να σας θυμίζω | τις μέρες τις παλιές.

05. Στο `πα και στο ξαναλέω Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Στο ‘πα και στο ξαναλέω | στο γιαλό μην κατεβείς | κι ο γιαλός κάνει φουρτούνα | και σε πάρει και διαβείς | Κι αν με πάρει που με πάει | κάτω στα βαθιά νερά | κάνω το κορμί μου βάρκα | τα χεράκια μου κουπιά | το μαντήλι μου πανάκι | μπαινοβγαίνω στη στεριά | Στο ‘πα και στο ξαναλέω | μη μου γράφεις γράμματα | γιατί γράμματα δεν ξέρω | και με πιάνουν κλάματα

06. Έλα βράδυ αγαπημένο Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Μαρίζα Κωχ | Στίχοι: Μαρίζα Κωχ
Έλα βράδυ αγαπημένο | πέσε πάνω από την πόλη να χαθεί.. | Να χαθεί η σκληρή μορφή της | που μου τρώει χρόνια τώρα τη ζωή | Δε μου μένει να διαλέξω, | πέσε νύχτα μην αργείς | κι άσε με να ταξιδέψω | στα πελάγη του μυαλού μου, να χαρείς... | Θάψε νύχτα τις αντένες, τα γιαπιά | θάψε τους δρόμους να χαθούν... | Μες στο μαύρο σου σκοτάδι | μόνο θάλασσες γαλάζιες ν’ απλωθούν...

07. Κάτω στης μαργαρίτας τ΄ αλωνάκι Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Γιάννης Μαρκόπουλος | Στίχοι: Οδυσσέας Ελύτης
Κάτω στης μαργαρίτας | τ’ αλωνάκι, στήσαν χορό | τρελό τα μελισσόπουλα. | Ιδρώνει ο ήλιος, τρέμει το | νερό. Στάχυα ψηλά λυγίζουνε | το μελαμψό ουρανό. | Πέρα μέσα στα χρυσά νταριά | κοιμούνται αγοροκόριτσα. | Ο ύπνος τους μυρίζει πυρκαγιά. | Στα δόντια τους | ο ήλιος σπαρταράει. | Κάτω στης μαργαρίτας | τ’ αλωνάκι.

08. Φιλντισοκοκκαλένια μου Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Φιλντισοκοκκαλένια μου | και ασημοβεργά μου | Τούρνα | Μας έπιασε φουρτούνα | Το κάστρο της Αστροπαλιάς | έχει κλειδί κλειδώνει | Τούρνα | Μας έπιασε φουρτούνα | Με διαβατάρικα πουλιά | έρωτα να μην πιάνεις | Τούρνα | Μας έπιασε φουρτούνα | Γιατί 'ναι διαβατάρικα | και γρήγορα τα χάνεις | Τούρνα | Μας έπιασε φουρτούνα | Φιλντισοκοκκαλένια μου | και ασημοβεργά μου | Τούρνα | Μας έπιασε φουρτούνα

09. Δώδεκα μήνες στο στρατό Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Δώδεκα μήνες στο στρατό | στη Λάρισα στο Δομοκό | πώς το υπέφερα ο καημένος | μέσα στη γραμμή ζωσμένος | Κανείς δεν ήρθε να με δει | παν τα ματάκια μ’ σαν βροχή | κανείς απ’ τους δικούς μου | συγγενείς κι αγαπητούς μου | Μόν’ η αγάπη μου η καλή | μου στέλνει γράμμα και γραφή | γράφει γράμμα και μου στέλνει | και πικρά μου παραγγέλνει | Ξένε μ’ στα ξένα πώς περνάς; | Ποιος μαγειρεύει και δειπνάς; | Ποιος σου στρώνει και κοιμάσαι | και για μένα δε θυμάσαι; | Παίρνω την κουβερτίτσα μου | καημό πο’ χει η καρδίτσα μου | Αχ, τη στρώνω και κοιμούμαι | και για σένανε θυμούμαι

10. Του ήλιου τα τραγούδια Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Γιώργος Στεφανάκης | Στίχοι: Γιώργος Καλαμαριώτης
Χιλιάδες άνθρωποι στη γη | απλώνουνε το χέρι | άλλοι γυρεύουνε ψωμί | άλλοι κρατούν μαχαίρι | Το κλάμα μας το γέλιο τους | το δάκρυ μας χαρά τους | σκέψεις γριές καλόγριες | μέσα στα βλέμματά τους | Την πλάτη μας γυρίσαμε | στον ήλιο ένα βράδυ | τα όνειρα παγώσανε | στης μέρας το σκοτάδι | Ήρθ’ ο βοριάς και πάγωσε | ελπίδες και λουλούδια | μα έμειναν στα χείλη μας | του ήλιου τα τραγούδια

11. Γιατί να ζω Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Μαρίζα Κωχ | Στίχοι: Γιώργος Καλαμαριώτης
Πόλεμο στήσαμε τρελό | με το μυαλό μου το θολό | με το μυαλό μου που θαρρώ | πως με ρωτά και το ρωτώ | γιατί να ζω | Πόνος δεν υπάρχει | μονάχα η πληγή | καρδιά δεν υπάρχει | χτύποι φοβισμένοι | μάτια δεν υπάρχουν | γυάλινες ταινίες | νεύρα δεν υπάρχουν | χαμένη η σφαγή | Σ’ αυτόν το κόσμο το στραβό | αντί για άλλον ήρθα εγώ | και τον κοιτώ και απορώ | σαν με ρωτά και τον ρωτώ | γιατί να ζω

12. Μαγική μαστίχα Τραγούδι: Μαρίζα Κωχ
Μουσική: Μαρίζα Κωχ | Στίχοι: Μαρίζα Κωχ
Έλα όπως παλιά να γείρω στην ποδιά σου | να `ρθει ο ύπνος να με πάρει | βότανο στον πόνο το νανούρισμά σου | ασταμάτητο δοξάρι | Πέρασαν τα χρόνια και οι γέροι φύγαν πια | πήρανε μαζί τους και τα παιδικά μας χρόνια | γίναν τα τραγούδια μας στιχάκια ερωτικά | μαγική μαστίχα για το κάθε στόμα | Καρφωμένη τώρα μες στην πόλη μένει | η ζωή και δεν αλλάζει | πέτρινη φιγούρα μισοτελειωμένη | που δε νιώθει το μαράζι | Πέρασαν τα χρόνια και οι γέροι φύγαν πια...

Για να ακούσετε ένα από τα τραγούδια του δίσκου που ξεχώρισε:
Πατήστε εδώ

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης