Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2016

Το τρίτο τους μάτι




















Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Ανοίχτε τα τρελάδικα Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Βασίλης Παπαδόπουλος
Ανοίχτε τα τρελάδικα | να βγει ο κόσμος έξω, | την τρέλα πια των γνωστικών | δε γίνεται ν’ αντέξω. | Βαρέθηκα, κουράστηκα και πόνεσα, | τα νιάτα μου στη λογική τα ξόδεψα. | Βαρέθηκα, κουράστηκα κι αηδίασα, | τα νιάτα μου στη λογική θυσίασα. | Ανοίχτε τα τρελάδικα | να βγει ο κόσμος έξω, | να δω αν είναι πιο τρελοί | οι μέσα απ’ τους απ’ έξω.

02. Σύμβασις αορίστου χρόνου Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Η σύμβαση υπογράφτηκε με μάρτυρες πολλούς | κι έχει καθαρά και την υπογραφή μου | δεμένος μέχρι κόκκαλο και όρους πονηρούς | θα έχω μια ζωή οδηγό κι ερμηνευτή μου | Θυμάμαι ότι υπόγραφα πολύ πολύ μικρός | με πέννα από φτερό νομίζω και μελάνι | μόνο από ανάγνωση δεν ήξερα ο φτωχός | κι έτσι τον χρόνο κυνηγώ που τρέχει και δεν φτάνει | Όσες φορές χρειάστηκε να την συμβουλευτώ | μονίμως είχα άδικο κι έπρεπε να πληρώνω | κι αν κάποτε αποφάσιζα μονάχος να σκεφτώ | η σύμβαση απαγόρευε να σκέφτομαι και μόνος | Κρατάω κι εγώ τη σύμβαση με χέρι χαλαρό | και ψάχνω να’ βρω κάποιον που να θέλει να την κλέψει | διότι εντός της γράφεται και μάλιστα ρητώς | ο κάτοχος της δεν μπορεί να τηνε καταστρέψει | Αλίμονο ο κακόμοιρος δεν πρόσεξα καλά | αντίγραφα οι μάρτυρες κρατούν και σημειώσεις | κι αν ίσως από αμέλεια χαθεί και τα λοιπά | προβλέπει το συμβόλαιο πολύ βαριές κυρώσεις

03. Βροχή τα παράπονα Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Γιώργος Μίτσιγκας
Βροχή τα παράπονα | τα λόγια σου τα άπονα βροχή | στα στήθη μου ανοίγουνε | πληγές που δεν κλείνουνε γιατί | Κι εσύ πάλι μόνος σου | να παίρνεις το δρόμο σου σκυφτός | κι αυτό που μας έδενε στο χθες | τώρα έγινε καημός | Όλα τα δίκαια τα κράτησες εσύ | κι εμένα μ' άφησες στο άδικο γιατί | κι εμένα μ' άφησες στο άδικο γιατί | όλα τα δίκαια τα κράτησες εσύ | Βροχή τα παράπονα | τα λόγια σου τα άπονα βροχή | στα στήθη μου ανοίγουνε | πληγές που δεν κλείνουνε γιατί | Βροχή τα παράπονα | τα λόγια σου τα άπονα βροχή | και λες λόγια ανείπωτα | πως είμαι ένα τίποτα γιατί | Κι εσύ πάλι μόνος σου | να παίρνεις το δρόμο σου σκυφτός | κι αυτό που μας έδενε στο χθες | τώρα έγινε καημός | Όλα τα δίκαια τα κράτησες εσύ | κι εμένα μ' άφησες στο άδικο γιατί | κι εμένα μ' άφησες στο άδικο γιατί | όλα τα δίκαια τα κράτησες εσύ | Βροχή τα παράπονα | τα λόγια σου τα άπονα βροχή | στα στήθη μου ανοίγουνε | πληγές που δεν κλείνουνε γιατί

04. Το τρίτο σου μάτι Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Το τρίτο σου μάτι ποτέ δεν κοιμάται | κι απάνω μου είναι το τρίτο σου μάτι | τη μέρα με βρίσκει στα πλήθη του δρόμου | στο μπαρ μ' εντοπίζει το βράδυ πελάτη | Το τρίτο σου μάτι συνέχεια αναμμένο | κι όλα τα βλέπει το τρίτο σου μάτι | μαζεύει εικόνες και μες στ' όνειρο μου | ποτέ δε μ' αφήνει να ελπίζω σε κάτι | Το τρίτο σου μάτι με κατασκοπεύει | όλα τα βλέπει | όλα τα ξέρει και τ' απαγορεύει

05. Δε με πόνεσε κανείς Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Ali Naushad | Στίχοι: Δημήτρης Γκούτης
Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις | Ησυχία και χαρά μέσα στη ζωή | δεν έχω νιώσει | και μι' αγάπη ακόμα που 'χα πιστέψει | μ' έχει πληγώσει | Δε με πόνεσε κανείς | δε με πόνεσε κανείς | ούτε στιγμή μες στη ζωή μου | μες στους δρόμους ξαφνικά | κάποιο πρωί | θα βγει η ψυχή μου | Καρδιά μου καημένη | πώς βαστάς και δε ραγίζεις | στον ψεύτη ντουνιά | τόση απονιά που αντικρίζεις

06. Γι' αυτό σου λέω Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Περασμένη η ώρα, κοίταξέ με για λίγο, | στο μπαράκι θαρρείς απομείναμ' οι δυο μας. | Κουρασμένος κι εγώ όπου να 'ναι θα φύγω | μα τα λόγια σου ακόμα μου τρυπάν το μυαλό. | Γι αυτό σου λέω πως αλλάξαμε, | πως ο καιρός δε συγχωράει, | ως τους παλιούς, τους αντιγράψαμε, | κι ότι κερδίσαμε | κι ότι κερδίσαμε | κι ότι κερδίσαμε, σκορπάει | Σα χαμένη λοιπόν στη ρουλέτα του χρόνου, | με ουίσκι και βότκα μεθάει η γενιά μας. | Σ' ένα άδειο παρόν και με το μέρος του νόμου, | και με δάφνες ηρώων από το παρελθόν. | Γι αυτό σου λέω πως αλλάξαμε, | πως ο καιρός δε συγχωράει, | ως τους παλιούς, τους αντιγράψαμε, | κι ότι κερδίσαμε | κι ότι κερδίσαμε | κι ότι κερδίσαμε, σκορπάει

07. Τα καλύτερά μας χρόνια Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Θεόδωρος Καμπουρίδης | Στίχοι: Γιούλη Δαμιανάκη
Κουρασμένη από τη ζωή | κι απ’ αγάπες που μ’ έχουν προδώσει, | ό, τι έχασα εγώ, πες μου, ποιος το μπορεί, | ποιος μπορεί πίσω να μου το δώσει. | Τα καλύτερά μας χρόνια μέσ’ στις νύχτες χάσαμε | και τα νιάτα μας που φύγαν ούτε λογαριάσαμε, | τα καλύτερά μας χρόνια έτσι τα ξοδέψαμε | και τα νιάτα μας που φύγαν ούτε το προσέξαμε. | Κουρασμένη από τη ζωή | κι απ’ τα χρόνια που μ’ έχει φορτώσει, | όσα έχασα εγώ, πες μου, ποιος το μπορεί, | ποιος μπορεί πίσω να μου τα δώσει. | Τα καλύτερά μας χρόνια μέσ’ στις νύχτες χάσαμε | και τα νιάτα μας που φύγαν ούτε λογαριάσαμε, | τα καλύτερά μας χρόνια έτσι τα ξοδέψαμε | και τα νιάτα μας που φύγαν ούτε το προσέξαμε, | τα καλύτερά μας χρόνια μέσ’ στις νύχτες χάσαμε | και τα νιάτα μας που φύγαν ούτε λογαριάσαμε.

08. Η ρεβάνς Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Κάποιο βράδυ απ΄ αυτά που μένω μόνος | και αράζω μπροστά στην τηλεόραση | ρεπορτάζ του συνεργάτη μας επώνυμο | για ανθρώπους που ζουν σε απομόνωση | μένω άφωνος και κάθομαι να δω που θα το πάει. | Σαν το θύμα στο φακό στέκει ένας άνθρωπος, | ομορφούλα η δημοσιογράφος, | οι ειδήσεις για να βγουν θέλουνε στρίμωγμα | και υπομένει δυστυχής ο ανθρωπάκος | ερωτήσεις σαν βροχή που διαρκώς τον μαστιγώνουν. | Είστε μονάχος; γιατί είστε μονάχος; | πόσα παίρνεται το μήνα; | τα παιδιά σας αλήθεια δεν σας θέλουν; | Έγινε ράκος Μα μην έχετε άγχος, το ρεπορτάζ μου να τελειώσω | οι θεατές μας περιμένουν. | Ο ενικός δήθεν μικραίνει την απόσταση | που χωρίζει λένε τους ανθρώπους, | ο ενικός λοιπόν στη μάχη επιστρατεύεται | δεν μπορεί θα αμειφθεί γι’ αυτούς τους κόπους | με νοκ άουτ τον αντίπαλο και μας αποτελειώνει. | Ξαφνικά μια σκέψη μπαίνει στο κεφάλι μου | και φουντώνουν τα αρχέγονά μου ένστικτα | να τη στήσω στο φακό μου και στα όργανα | και ν΄ αρχίσω να ρωτάω με αγένεια | μια βραδιά που η Ελλάδα θα χαζεύει μπροστά στην τηλεόραση. | Είστε μονάχη; γιατί είστε μονάχη | πώς τα πάτε με μισθό με διατροφή και διαζύγιο; | Πέστε μου κάτι | μα μην έχετε άγχη τη ρεβάνς θέλω να πάρω | θα τελειώσω και θα φύγω.

09. Ο γυναικάς Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Γιάννης Καραλής | Στίχοι: Γιάννης Καραλής
Ο γυναικάς είν’ ένας άντρας τόσο μόνος | Όσο κι αν θέλει απ’ τους άλλους να κρυφτεί | Κυκλοφορεί με τρεις γυναίκες ταυτοχρόνως | Γιατί δεν μπόρεσε καμιά να ερωτευτεί | Ο γυναικάς αν αγαπήσει | θ’ αγαπήσει για πολύ | γιατί έχει κιόλας απ το ψέμα κουραστεί | Ο γυναικάς αν αγαπήσει | θ’ αγαπήσει για καλά | θέλει γυναίκα να τ’ αγγίξει την καρδιά | αχ το γυναικά | Ο γυναικάς είναι περίπτωση ανθρώπου | που έχει πάθει από γυναίκα τη ζημιά | και τιμωρεί κάθε στιγμή τον εαυτό του | να νιώθει μόνος του κι ας έχει συντροφιά

10. Το παιχνίδι Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Ίσως δεν ξέρεις κι εσύ μα ούτε γώ για πού πάμε | κι΄ ας χορεύουμε χρόνια παρέα σ΄ αυτό το σκοπό. | Θες να φταιν οι καιροί που όλο φάλτσα τραβάνε | μα άκουσε με κι΄ εμένα έχω κάτι ειδικά να σου πω. | Το παιχνίδι το κερδίζουν αυτοί | -αυτό συμβαίνει και τώρα- | που μοιράζουν ελπίδες και πλούσια δώρα. | Και το παιχνίδι το χάνουμε μείς | αν δεν βρούμε την ώρα | για να δούμε τα πράγματα αλλιώτικα τώρα. | Κι εμείς απλοί θεατές ενός στημένου θεάτρου | μια παράσταση βλέπω ετοιμάζουν στη δική μας την πλάτη.

11. Όσα μου είπαν σ' αγαπώ Τραγούδι: Ελένη Βιτάλη
Μουσική: Τάκης Σούκας | Στίχοι: Νίκος Λουκάς
Όσα μου είπαν σ’ αγαπώ αν τα ‘χα σε δεκάρες | δε θα φορούσα μάγκα μου κομμένες σαγιονάρες | Από λόγια έχω χορτάσει, φτάνει τώρα ως εδώ | Έξω έπιασε τ’ αγιάζι, τρέχα πάρε μου παλτό | Όσα μου είπαν σ’ αγαπώ αν τα ‘χα σε δεκάρες | δε θα φορούσα μάγκα μου κομμένες σαγιονάρες | Όσα μου είπαν σ’ αγαπώ αν φράγκα τα ‘χα κάνει | δε θα φορούσα πάντοτε το ίδιο το φουστάνι | Από λόγια έχω χορτάσει, φτάνει τώρα ως εδώ | Έξω έπιασε τ’ αγιάζι, τρέχα πάρε μου παλτό | Όσα μου είπαν σ’ αγαπώ αν φράγκα τα ‘χα κάνει | δε θα φορούσα πάντοτε το ίδιο το φουστάνι | Όσα μου είπαν σ’ αγαπώ να ’ταν 13ρια | θα είχα πέντε ρετιρέ και 12 τριάρια | Από λόγια έχω χορτάσει, φτάνει τώρα ως εδώ | Έξω έπιασε τ’ αγιάζι, τρέχα πάρε μου παλτό | Όσα μου είπαν σ’ αγαπώ να ’ταν 13ρια | θα είχα πέντε ρετιρέ και 12 τριάρια

12. Μη φοβάσαι μωρό μου Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Πες μου τι είναι πάλι, | τι να 'ναι αυτό, | που το μυαλό σου τώρα μακριά το ταξιδεύει, | δεν έχω λέξη πλέον να σου το πω, | εικόνες κι ο έρωτάς μου μ' έχουνε σημαδέψει. | Μη φοβάσαι μωρό μου, | θα σε σκέφτομαι όπου να 'ναι, | μη φοβάσαι μικρό μου, | η νυχτιά μαζί θα μας πάρει μακριά. | Τα όνειρά σου πλέον κι ο πανικός, | σαν μια κενή εικόνα ή φαντασία μοιάζει, | το ξέρω πως θα είμαι βιβλίο ανοιχτό | σαν μια εφημερίδα που απ' έξω θα 'χεις μάθει. | Μη φοβάσαι μωρό μου, | θα σε σκέφτομαι όπου να 'ναι, | μη φοβάσαι μικρό μου, | η νυχτιά μαζί θα μας πάρει μακριά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης