Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου 2016

Η νύχτα θα το πει




















Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

Ο πρώτος δίσκος

01. Η νύχτα θα το πει Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Η πόλη ζει στο ρυθμό της συναυλίας | κι όψιμη νιότη μας απόψε γυρεύει, | τραγούδι στους ήχους μίας μικρής συμμορίας, | η πόλη ξυπνά, ξυπνά και χορεύει. | Ήρθατε μόνοι εδώ χιλιάδες μοναξιές μου | μα τα τραγούδια μας σας θέλουνε μαζί. | Ρίχνω το κόκκινο το φως εγώ αστροφεγγιές μου | κι αν φταίνε τα τραγούδια μας η νύχτα θα το πει. | Η πόλη λοιπόν ζητάει τα ρέστα | ένας τερμίτης παλιός μ΄ έναν κομήτη μαζί | ετούτοι εδώ ετοιμάσαν τη φιέστα | κι αν φεύγει ο καιρός η αγάπη τους ζει. | Ήρθατε μόνοι εδώ χιλιάδες μοναξιές μου | μα τα τραγούδια μας σας θέλουνε μαζί. | Ρίχνω το κόκκινο το φως εγώ αστροφεγγιές μου | κι αν φταίνε τα τραγούδια μας η νύχτα θα το πει.

02. Των Βαλκανίων οι πρόσφυγες Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Παρασκευάς Καρασούλος
Ματωμένες φυλές, των ποιητών των λυγμών, άγιοι τόποι | τραγικές συλλαβές, σκαλιστή του πολέμου μετώπη | Οι Βαλκάνιοι λαοί, της Ευρώπης τ΄ απότιστο δέντρο | ορφανή μου ψυχή, ξεροκέφαλο ατίθασο κέντρο. | Η βουβή Ανατολή και της δύσης τα πρόσωπα τ΄ άδεια | μητριές αγκαλιές προσφυγιά μου και χρόνια σκοτάδια. | Πουθενά δε χωρά του Βαλκάνιου φυγά η οδύνη | σα σκιά τριγυρνά και στη μνήμη το σχήμα της δίνει. | Μυστικές μου φωνές των προγόνων μου πείσμα αρχαίο | τις Βαλκάνιες καρδιές σε χορό να ενώσετε νέο. | Ετούτη εδώ η καρδιά, δεν μπορεί σ΄ άλλο τόπο να ζήσει | σαν ηφαίστειο ξεσπά κι΄ ας καεί πριν στη δύση της σβήσει. | Τις ψυχές τους κεριά οι Βαλκάνιοι ακρίτες ν΄ ανάψουν | να πετάξουν ξανά οι αετοί και το μέλλον να ψάξουν. | Μυστικές μου φωνές των προγόνων μου πείσμα αρχαίο | τις Βαλκάνιες καρδιές σε χορό να ενώσετε νέο

03. Τραγούδι που ξέμεινε μόνο Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Τραβάω την κουρτίνα, το φως θολώνει τη σκέψη, | φωνές απ΄ τους δρόμους εκεί που υπάρχεις και ζεις. | Αλήτες χτυπάνε τη πόλη, κι΄ η πόλη ρουφάει και μένα, | καρφιά στο μυαλό μου και συ δεν έχεις κάτι να πεις. | Και μες τη νύχτα πάλι του έρωτα εγώ ναυαγός | σημάδι που μένει, στιγμή που μακραίνει στο χρόνο, πεθαίνω και ζω. | Τραγούδι που ξέμεινε μόνο στα χείλη μου μοιάζει λειψό | στη σκέψη σου στήνει χορό στου ονείρου το χάρτη γυμνό

04. Όλα με το χέρι Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Γιάννης Πανουτσόπουλος
Άναψα τσιγάρο μόνος μου στο δρόμο, | μέτρησα τ' αστέρια σαν τον αστρονόμο, | άνοιγμα στον πόνο, | σου έγραψα ένα γράμμα πέντε-δέκα αράδες, | λέξεις ειπωμένες, κάποιες κουτουράδες, | λόγια για φυγάδες. | Τώρα όλα αλλάζουνε, κόβουν σαν μαχαίρι, | πλύσιμο και στύψιμο, όλα με το χέρι, | όλα με το χέρι, όλα με το χέρι. | Μέσα μου η νύχτα μ' έχει σημαδέψει, | θέλω να στο γράψω μα δε βρίσκω λέξη, | η καρδιά ν' αντέξει, | τώρα λικεράκι και γλυκό σταφύλι, | πρέπει να προσέχω μου 'πανε οι φίλοι, | τις πληγές τ' Απρίλη. | Τώρα όλα αλλάζουνε, κόβουν σαν μαχαίρι, | πλύσιμο και στύψιμο, όλα με το χέρι, | όλα με το χέρι, όλα με το χέρι.

05. Ώρες σιωπής Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Ώρες σιωπής και χάνομαι στο άσπρο των ματιών σου | Ώρες αιχμής και βρίσκομαι στις άκρες των χειλιών | Ας ήτανε να κράταγες στιγμούλα μου στο χρόνο | Ας ήτανε να φώτιζες αυτό μου το κενό | Φταίνε τα τραγούδια που με πήραν απ' το χέρι | κάτι στιχάκια σαλεμένων εραστών | μα εμένα τη στιγμούλα μου πίσω ποιος θα μου φέρει | Εγώ ό,τι αγάπησα σε εκείνη το χρωστώ | Ώρες σιωπής και πίστεψα στα ναι σου και στα όχι | Ώρες αιχμής και βρέθηκα στον έβδομο ουρανό | Να ζήσω σ' ένα όνειρο δεν ξέρω αν με παίρνει | μα ο έρωτάς μου άναψε, γι' αυτό σου τραγουδώ

06. Ημίφως Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Έλια Ζερβού
Μέσα στο ημίφως ως συνήθως | ταρταρούγα γυαλιά κόκκινα μαλλιά | μέσα στο ημίφως τσιγάρο αναμμένο | κι εγώ όπως πάντα εδώ περιμένω | κι εγώ όπως πάντα εδώ περιμένω | Αλλά εσύ κάτι έχεις | είσαι εδώ μα απέχεις | από μένα από σένα | από οικεία και ξένα | Μέσα στο ημίφως ως συνήθως | ταρταρούγα καρδιά κόκκινα φιλιά | μέσα στο ημίφως τσιγάρο σβησμένο | κι εγώ όπως πάντα κορμί διψασμένο | κι εγώ όπως πάντα κορμί διψασμένο | Αλλά εσύ κάτι έχεις | είσαι εδώ μα απέχεις | από μένα από σένα | από οικεία και ξένα

07. Σύμβασις αορίστου χρόνου Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Η σύμβαση υπογράφτηκε με μάρτυρες πολλούς | κι έχει καθαρά και την υπογραφή μου | δεμένος μέχρι κόκκαλο και όρους πονηρούς | θα έχω μια ζωή οδηγό κι ερμηνευτή μου | Θυμάμαι ότι υπόγραφα πολύ πολύ μικρός | με πέννα από φτερό νομίζω και μελάνι | μόνο από ανάγνωση δεν ήξερα ο φτωχός | κι έτσι τον χρόνο κυνηγώ που τρέχει και δεν φτάνει | Όσες φορές χρειάστηκε να την συμβουλευτώ | μονίμως είχα άδικο κι έπρεπε να πληρώνω | κι αν κάποτε αποφάσιζα μονάχος να σκεφτώ | η σύμβαση απαγόρευε να σκέφτομαι και μόνος | Κρατάω κι εγώ τη σύμβαση με χέρι χαλαρό | και ψάχνω να’ βρω κάποιον που να θέλει να την κλέψει | διότι εντός της γράφεται και μάλιστα ρητώς | ο κάτοχος της δεν μπορεί να τηνε καταστρέψει | Αλίμονο ο κακόμοιρος δεν πρόσεξα καλά | αντίγραφα οι μάρτυρες κρατούν και σημειώσεις | κι αν ίσως από αμέλεια χαθεί και τα λοιπά | προβλέπει το συμβόλαιο πολύ βαριές κυρώσεις

08. Πάρε με από δω Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος | Στίχοι: Χάρης Καφετζόπουλος
Συνοικίες νεκρές | με σημαίες σκυφτές | το ντεκόρ μου χαλάνε | μες στο βλέμμα μου σκάνε | Φοβάμαι | Σε μιαν άσπρη γραμμή | σε βουβή τελετή | θα σε ψάχνω στο πλήθος | όταν σβήνει ο μύθος | Φοβάμαι | Βασίλισσα της σιωπής | πάρε με από ‘δω | Βασίλισσα της σιωπής | πάρε με από ‘δω | πάρε με από ‘δω | Συνοικίες νεκρές | σαν λευκές φυλακές | με τα φώτα σβησμένα | το μυαλό μου τρυπάνε | Φοβάμαι | Στην καμένη πλευρά | θα σε ψάξω ξανά | στους απέραντους δρόμους | τα σημάδια θυμάμαι | Φοβάμαι

Ο δεύτερος δίσκος

01. Το φλασάκι Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Σάκης Μπουλάς
Μελαγχόλησες, νιώθεις πεταμένος | Μες στην πόλη σου σα ξένος, βρε παιδί μου αμάν | Στην καρδιά βάλε πατίνια και δυο ρουλεμάν | Φύλλο και φτερό, στο μυαλό σου χιόνι | που τη σκέψη σου παγώνει, βρε παιδί μου αμάν | Στην καρδιά βάλε πατίνια και δυο ρουλεμάν | Βάλε στο μαγνητόφωνο τραγούδια που γουστάρεις | Σκέψου την ώρα, τη στιγμή που τη ρεβάνς θα πάρεις | Σκέψου κορίτσια και γιορτές και πράμα που σαλεύει | κι ένα παιδί που μοναχό το δρόμο του γυρεύει | Κάτι άστραψε, κάτι σα φλασάκι | Σα πικ νικ μες στο δασάκι, μια γλυκιά φωτιά | Λάβε θέση για να πάρεις πάλι την πρωτιά | Σα να δρόσισε, έρχεται βροχούλα | και μια άνοιξη νυφούλα, βρε παιδί μου αμάν | Στην καρδιά βάλε πατίνια και δυο ρουλεμάν | Βάλε στο μαγνητόφωνο τραγούδια που γουστάρεις | Σκέψου την ώρα, τη στιγμή που τη ρεβάνς θα πάρεις | Σκέψου κορίτσια και γιορτές και πράμα που σαλεύει | κι ένα παιδί που μοναχό το δρόμο του γυρεύει

02. Αστεράκι Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Υπάρχει ψηλά εν' αστέρι | το πιο λαμπερό τ' ουρανού | Μαζί του μιλάω και παίζω | αν θέλω τα βράδια | Αν νιώθω μονάχος το ξέρει | κι ανοίγει τις πόρτες του νου | Γλυκά με χαϊδεύει με φως | και μου δείχνει σημάδια | Καληνύχτα αστέρι | να μου γνέφεις πού πας | να 'σαι πάντα ψηλά φωτεινό | κι από κει να με βλέπεις | Καληνύχτα αστέρι | να μου γνέφεις πού πας | να 'σαι πάντα ψηλά φωτεινό | κι από κει να με βλέπεις | Η μνήμη σαρώνει τη σκέψη | κι ο χρόνος που τραβάει το χαλί | Αυτό που επάνω του χρόνια | σκυφτός περπατάω | Μα εσύ αστεράκι μου ξέρεις | το πώς έχω φτάσει ως εκεί | μια νύχτα του Οκτώβρη το φως | μου χαρίζεις και σπάω | Καληνύχτα αστέρι... | Καληνύχτα αστέρι, καληνύχτα αστέρι | καληνύχτα αστέρι, λαμπερό τ' ουρανού

03. Σε στιλ να μην ξεχνιόμαστε Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Γιάννης Προεστάκης
Είναι θέμα φαντασίας | Και κατάχρηση εξουσίας | Η αγάπη σου | Γιατί πρόσωπα έχει χίλια | Και το αίνιγμα στα χείλια | Το φαρμάκι σου | Γιατί πρόσωπα έχει χίλια | Και το αίνιγμα στα χείλια | Το φαρμάκι σου | Είναι θέμα φαντασίας | Και κατάχρηση εξουσίας | Η αγάπη σου | Σε στιλ να μην ξεχνιόμαστε | Βλεπόμαστε, φιλιόμαστε, αγαπιόμαστε | Σε στιλ να μην ξεχνιόμαστε | Σε στιλ να μην ξεχνιόμαστε | Αγάπη μου βρισκόμαστε, αποχωριζόμαστε | Σε στιλ να μην ξεχνιόμαστε | Έλα μες στη νύχτα χάρε | Κι όσο αίμα έχω πάρε | Στο καμάκι σου | Μ’ αγαπάει, δε μ’ αγαπάει | Φιλαράκι είμαι και πάει | Στο σοκάκι σου | Μ’ αγαπάει, δε μ’ αγαπάει | Φιλαράκι είμαι και πάει | Στο σοκάκι σου | Έλα μες στη νύχτα χάρε | Κι όσο αίμα έχω πάρε | Στο καμάκι σου

04. Το τρίτο σου μάτι Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Το τρίτο σου μάτι ποτέ δεν κοιμάται | κι απάνω μου είναι το τρίτο σου μάτι | τη μέρα με βρίσκει στα πλήθη του δρόμου | στο μπαρ μ' εντοπίζει το βράδυ πελάτη | Το τρίτο σου μάτι συνέχεια αναμμένο | κι όλα τα βλέπει το τρίτο σου μάτι | μαζεύει εικόνες και μες στ' όνειρο μου | ποτέ δε μ' αφήνει να ελπίζω σε κάτι | Το τρίτο σου μάτι με κατασκοπεύει | όλα τα βλέπει | όλα τα ξέρει και τ' απαγορεύει

05. Σκόνη Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Μιχάλης Μαρματάκης
Αχ η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | αχ η ζωή που χάθηκε στη σκόνη | Αχ το φεγγάρι που έσβησε | τ' ασημένιο φεγγάρι | η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | Η μέρα μου έρημη κίτρινη μέρα | χαρές που βουλιάξατε | πνιγμένες χαρές μου | Ζωή μου που καίγεσαι | στον κίτρινο αέρα | η αγάπη που χάθηκε στη σκόνη | η ζωή που χάθηκε στη σκόνη

06. Το τραγούδι των γύφτων Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Δεν έχω τόπο, δεν έχω ελπίδα, | δε θα με χάσει καμιά πατρίδα | και με τα χέρια μου και την καρδιά μου | φτιάχνω τσαντίρια στα όνειρά μου | Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό | και το λουμνό τ' αφεντικό | νάγια δόμλες ατζέι μπαλαμό | Και τα γκανίκια μας όταν χορεύουν, | με χασταρώματα που σε μαγεύουν, | κουνάνε σώματα και τα πιτέ τους, | μέσα σε κλείνουνε στις αγκαλιές τους. | Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό, | και το λουμνό τ' αφεντικό | νάγια δόμλες ατζέι μπαλαμό

07. Νοέμβρης '90 Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Τη μέρα αυτή που διάλεξα | εδώ μπροστά σας να σταθώ | τραγούδια και μισόλογα | στο φως να καταθέσω | Πώς πήρα τέτοια απόφαση | δεν ξέρω αν θ' αντέξω | η μέρα αυτή θυμίζει μακελειό | Νοέμβρης ήταν η χρονιά | κι εδώ γινόταν του χαμού | εγώ ήμουν δεκαεννιά | κι αυτή εβδομήντα τρία | Και να που ερωτεύτηκα | κάποια χρονολογία | κι ο έρωτας κρατάει για καιρό | Μα έχει ο καιρός γυρίσματα | μεγάλωσε κι αυτή κι εγώ | μεγάλωσαν κι οι φίλοι μου | εκεί γύρω στα σαράντα | Στα κόμματα γαντζώθηκαν | κι εγώ δεν ξέρω τι να πω | και άλλοι στο σπιτάκι τους για πάντα | Η απόσταση μας έσωσε | μα οι θύμησες πληγώνουν | και λέμε σαν βρισκόμαστε | τα ίδια και τα ίδια | Μα νιώθω σαν μικρό παιδί | που πάλι το μαλώσανε | και φεύγω σε μια άγονη επαρχία | Κοιτάζω πάλι πίσω μου | δυο γιους απόκτησα κι εγώ | δεκαεφτά Νοέμβρηδες | μου βάρυναν την πλάτη | Σημαίες και γαρύφαλλα | εμπόριο κι απάτη | και λόγοι επισήμων στο κενό | Κρατάω το στόμα μου κλειστό | τα χείλη μου ματώσανε | κι αυτοί που μας προδώσανε | ανέραστοι να μείνουν | Κουφάλες δεν ξοφλήσαμε | αυτό έχω μόνο να τους πω | τα όνειρα των εραστών δε σβήνουν

08. Πόσο σε θέλω Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Τερμίτες | Στίχοι: Γιάννης Σπυρόπουλος
Στην άκρη του απείρου, στιγμούλα του ονείρου | σταγόνα που στάζει, πόσο σου μοιάζει | φωτιά και αέρας, στον κόσμο φοβέρα | στη νύχτα που ουρλιάζει, πώς σε τρομάζει... | Σου μοιάζει η σελήνη | πού να `βρω γαλήνη | στον Άδη ανατέλλω | πόσο σε θέλω... | Πόσο σε θέλω.. | Κόντρα στους νόμους ερήμου προφήτης... | Σημάδια στην άμμο, που απόψε θα σβήσεις... | Ασπρόμαυρο μέλλον, σκυφτός μετανάστης | σταθμός στο ραδιόφωνο, που πρέπει ν’ αλλάξεις | Σου μοιάζει η σελήνη | πού να `βρω γαλήνη | στον Άδη ανατέλλω, | πόσο σε θέλω... | Πόσο σε θέλω... | Πόσο σε θέλω... | Πόσο σε θέλω...

09. Ρωγμές Τραγούδι: Διονύσης Τσακνής
Μουσική: Διονύσης Τσακνής | Στίχοι: Διονύσης Τσακνής
Μονάχος στην πόλη, βαθιά νυχτωμένος | σκοπός και ελπίδα καμιά. | Συνήθειες χρόνων, και κόπος χαμένος | αλήτης καιρός με χτυπά. | Γυρίζω σαν σβούρα, στο ίδιο σημείο | κραυγές ενοχής και θυμού. | Ακόμα και ο έρωτας, μου φαίνεται αστείος, | Επαίτης θεός του συρμού. | Και μοιάζει η αλήθεια μου πελώριο ψέμα | σε τοίχο η φωνή μου χτυπά, | Ανοίγω τα μάτια σηκώνω το βλέμμα | ξημέρωσε κι έξω φυσά. | Αμέτρητες πόρτες στην πλάτη μου κλείνουν | ρωγμές στο κορμί μου παντού. | Και εγώ ξενυχτάω φουμάρω και πίνω | μ' αυτό το ρεφρέν του χαμού. | Και μοιάζει η αλήθεια μου πελώριο ψέμα | σε τοίχο η φωνή μου χτυπά, | Ανοίγω τα μάτια σηκώνω το βλέμμα | ξημέρωσε κι έξω φυσά. | Ταξίδι πικρό σε άγνωστα μέρη | στους δρόμους του νου θα χαθώ. | Στροφή επί τόπου απλώνω το χέρι | χιονίζει, τοπίο υγρό... | Και μοιάζει η αλήθεια μου πελώριο ψέμα | σε τοίχο η φωνή μου χτυπά, | Ανοίγω τα μάτια σηκώνω το βλέμμα | ξημέρωσε κι έξω φυσά.

10. Διδυμότειχο blues Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Γιάννης Σπυρόπουλος
Το 76 λίγο πριν να φέξει | πήρα ένα πλοίο άσπρο σαν ψυγείο | σαν νοσοκομείο | Το 76 σαν χοντρό αστείο | κρύο χειρουργείο το εθνικό θηρίο | μ' έστειλε στη Χίο | Θρυλικός κομπάρσος με προφίλ κουρέλα | λούτσα στον ιδρώτα σάπιο καλοκαίρι | κουρεμένοι σβέρκοι | Εθνική διχόνοια τράκες και καψόνια | ίδια πελατεία απ' το σινέ Ομόνοια | σαν φτηνή κολόνια | Το 76 έκλεισα τα μάτια | κάπνισα μια γόπα σβήστηκα απ' το χάρτη | κόλαση του Δάντη | Σαν παροπλισμένος ψευτοεπαναστάτης | είχα τ' άλλοθί μου το κουτσό σκυλί μου | την αποστολή μου | Τραύλιζα διατάξτε έσυρα δυο μήνες | μείναν άλλοι δέκα να 'μαι στο Χαϊδάρι | παίδες εν καμίνω | Το 'κρυβα απ' όλους σαν παραχαράκτης | είπα θα περάσει ήμουνα προστάτης | Δώρο κι Εφιάλτης | Διδυμότειχο blues | Διδυμότειχο blues | Διδυμότειχο blues | Δίπλα μου η Αθήνα του Οδυσσέα σειρήνα | λαϊκή βιτρίνα ομφαλός του κόσμου | πίσω μου κι εμπρός μου | Χρόνια σαν ταβέρνα σαν καλλικατζούρα | κράτος φιλελλήνων του κενού η λατρεία | ποιητική αδεία | Εν πάση περιπτώσει πίσω στα δικά μου | στα χακιά άπλυτά μου στα εγερτήριά μου | στη μουγκή σκοπιά μου | Στη μετάθεσή μου στο τρελό βιολί μου | στο βραχνό πρωινό μου στο έτσι αλλιώς κι αλλιώτικο | μπρος στο Διδυμότειχο | Διδυμότειχο blues με ξεκούρδιστη κιθάρα | Διδυμότειχο blues η χαμένη μου πεντάρα | Διδυμότειχο blues η λιγδιασμένη μου τσατσάρα | τα βρεγμένα μου τσιγάρα σάπια φρούτα στα τελάρα | Διδυμότειχο blues | Διδυμότειχο blues τ' όνομά του είναι αιτία | Διδυμότειχο blues τρύπα στη γεωγραφία | Διδυμότειχο blues αδειανή φωτογραφία | του παράλογου η θητεία αγχωμένη μαλακία | Διδυμότειχο blues

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης