Κυριακή, 13 Νοεμβρίου 2016

Φευγάτο ταξίδι




















Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Πονάω στη ζωή μου Τραγούδι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μουσική: Δημήτρης Βασαλάκης | Στίχοι: Δημήτρης Βασαλάκης
Σου κλέβω δυο νότες | Από την ψυχή σου | Τραγούδι της τρέλας | Με ντο το κορμί σου | Δεν έχω σημάδια | Να βρω την μορφή σου | Σκαλίζω την πέτρα | Μορφάζει μαζί σου | Δεν είναι μαράζι μα πόσο σου μοιάζει | Στην άκρη της θάλασσας σαν ήλιος φωλιάζει | Σε κάθε σου θύμηση ρυτίδα δική μου | Πονάω ζωή μου, πονάω ζωή μου | Σου κλέβω δυο στάλες | Από το κορμί σου | Βουλιάζω μαζί σου | Γυμνός στην ψυχή σου | Φωνάζω για σένα | Στο μαύρο της νύχτας | Φωτιά το φεγγάρι | Με καίει σα χορτάρι

02. Και τι μ' αυτό Τραγούδι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μουσική: Δημήτρης Βασαλάκης | Στίχοι: Δημήτρης Βασαλάκης
Και τι μ’ αυτό παίρνω όρκο | Πως είναι σημάδι χωρίς τελειωμό | Στα πάρκα τους κήπους της νύχτας τους τύπους | Πνιγμένος στου έρωτα το λυτρωμό | Και τρέχεις να δίνεις, δεν παίρνεις αφήνεις | Ψυχή κλειδωμένη κορμί αρσενικό | Και βλέπεις τους άλλους με μίσος να λένε | Δεν είναι σωστό! Δεν είναι σωστό! | Και τι μ’ αυτό | Οργιάζουν οι βλέψεις ξυράφι σε γδύνουν | Σ’ ανύποπτο χρόνο, σε δρόμο ανοιχτό | Πρέπει δεν πρέπει μικρή πεταλούδα | Καλή τύχη και στον καιρό | Και τρέχεις να δίνεις, δεν παίρνεις αφήνεις | Ψυχή κλειδωμένη κορμί αρσενικό | Και βλέπεις τους άλλους με μίσος να λένε | Δεν είναι σωστό! Δεν είναι σωστό! | Και τι μ’ αυτό..

03. Πως θα επιζήσω Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Δημήτρης Βασαλάκης | Στίχοι: Δημήτρης Βασαλάκης
Σαν μια σφαίρα που το άπειρο | Διασχίζει μες τη σκόνη | Σαν του κρατήρα που η καρδιά του | Φλόγες βγάζει και σκοτώνει | Έτσι είσαι εσύ | Ένας λαβύρινθος που μέσα του θα σβήσω | Σαν ν’ αγκαλιάζω τη φωτιά | Και τον καυτό τον ήλιο | Έτσι είσαι εσύ, Έτσι είσαι εσύ | Και πως θα επιζήσω | Σαν την αράχνη που τα δίχτυα της | Τα ύπουλα απλώνει | Σαν την παλίρροια που μ’ ορμή | Όλα τα σαρώνει.

04. Παιδί της νύχτας Τραγούδι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μουσική: Δημήτρης Βασαλάκης | Στίχοι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μπες! Στον κόσμο της νύχτας μες το σκοτάδι | Στο άπλετο φως | Στα βάθη της θάλασσας του ήλιου | Τα μάτια δες | Βρες! Του νου σου να καίει, στον τρόμο να κλαίει | Χωρίς τελειωμό | Κορμί διχασμένο καράβι σπασμένο | Σε μαύρο καιρό. | Βρες το στίγμα μονάχη | Σκουριασμένο το καρφί | Στην πλάτη σου να λιώνει | Σε πληγώνει, σε σκοτώνει | Παιδί της νύχτας είσαι μόνη. | Ναι! Λύσε τα χέρια σου και σφίξε το δέντρο | Που καίει βουβά | Δώσε το σώμα σου λεία στης νύχτας | Τα μαύρα στοιχειά | Δες! Το ουράνιο τόξο, τις στάλες που πέσαν | Και γίναν βροχή | Στις ρίζες σου αφήσαν της γης τον ιδρώτα | Πνοή για ζωή.

05. Καπνίζοντας ένα τσιγάρο Τραγούδι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μουσική: Δημήτρης Βασαλάκης | Στίχοι: Δημήτρης Βασαλάκης
Στιγμές θαρρώ πως φεύγει ο κόσμος | Να ταξιδέψει και να χορέψει | Σε άρρωστο σκοπό. | Κρατώ βαρύ στη νύχτα τρόμο | Που σε γυρεύει και σε χαϊδεύει | Πνιγμένος στο πιοτό. | Καπνίζοντας ένα τσιγάρο | Κι ακούγοντας ραδιόφωνο σε θέλω | Μεσ’ το κορμί σου ανατέλλω | Για σένα μπορώ και να μη ζω. | Για δες εδώ τώρα πεθαίνω | Αχ το μαράζι με χάρο μοιάζει | Με χάρο και Χριστό. | Για δες εδώ σκέψεις που σκάνε | Πνιγμένα πάθη και ένα ξυράφι | Αγάπης βογγητό.

06. Τι θέλεις άλλο Τραγούδι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μουσική: Δημήτρης Βασαλάκης | Στίχοι: Δημήτρης Βασαλάκης
Πόσο θέλεις τώρα να σου πω πως σ’ αγαπώ | Είσαι κάθε κύτταρο βαθειά μες το κορμί μου | Δεν μπορώ να ζω χωρίς εσένα ούτε λεπτό | Μπαίνεις μεσ’ την σκέψη μου | Και κλέβεις την ζωή μου. | Είσαι όμορφη, είσαι η καρδιά μου | Που χτυπά | Είσαι του Απρίλη πρωινή δροσοσταλιά | Τι θέλεις άλλο, Τι θέλεις άλλο. | Απ’ της μοναξιάς μου βγαίνεις τώρα τον βυθό | Χάνομαι σ’ ένα άγγιγμα, μου κόβεις την πνοή μου | Η μορφή σου βγαίνει στου τσιγάρου τον καπνό | Σέρνει τον χορό για ένα νύχτωμα μαζί μου.

07. Φευγάτο ταξίδι Τραγούδι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μουσική: Δημήτρης Βασαλάκης | Στίχοι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μίζερα νότες πάλι μετρώ | Ρέμπελες σκέψεις καμένα τσιγάρα | Οργιάζει η λαχτάρα ύφος να βρω | Να σ’ αγαπώ | Ο χρόνος γελάει μου σφίγγει θηλιά | Σαν βέλη οι δείκτες πλοκάμια τις νύχτες | Μ’ αρπάζουν τη σκέψη την πνίγουν κρυφά | Σε χάνω ξανά. | Σαν φιλμ οι εικόνες | Μου φτιάχνουν κανόνες | Σελίδα γυρίζω | Άσπρο να βρω. | Ο ήχος αρχίζει | Τις νότες κουρδίζει | Φευγάτο ταξίδι | Στον ουρανό, ναι! | Μίζερα ώρες περνάω εδώ | Βουλιάζει ο ήχος και χάνεται ο στίχος | Η νύχτα με βρίσκει σε πλάνο φρικτό | Θα βγω να σωθώ. | Ο δρόμος γεμίζει πλήθος κορμιά | Τα φώτα ξυράφια φρενάρουν στα μάτια | Η γη την μορφή σου ρουφάει αργά | Σε χάνω ξανά.

08. Ανθρωπάκι Τραγούδι: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας & Δημήτρης Βασαλάκης
Μουσική: Δ. Βασαλάκης | Στίχοι: Χ. & Π. Κατσιμίχας & Δ. Βασαλάκης
Δε θέλω να σου πω λόγια μεγάλα | παγώνει μες στο στήθος μου η φωνή | μικρό μου ανθρωπάκι σε μια γυάλα | ποιος να φωνάξει πια και τι να πει | Δεν έχω να σου πω λόγια μεγάλα | έχουνε όλα ειπωθεί από καιρό | μα τίποτε δεν άλλαξε εδώ πέρα | αν ήταν θα το ξέραμε και οι δυο | Άνθρωπε ανθρωπάκι μου μικρό | στο ίδιο ανέκδοτο και εγώ | μες στης σιωπής σου το θαλάμι | Από το διπλανό κελί | ένα μονάχα θα σου πω | και ας το πάρει το ποτάμι | Άνθρωπε ανθρωπάκι μου μικρό | μην περιμένεις πια εδώ | κανείς δε θα ‘ρθει να σε σώσει | Ένα μονάχα θα σου πω | ό, τι δεν πάρεις μοναχός | κανείς δε θα ‘ρθει να στο δώσει | Δεν έχω να σου πω λόγια μεγάλα | έχουν όλα ειπωθεί χίλιες φορές | ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες | δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές

09. Αντιπολεμικό Τραγούδι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μουσική: Δημήτρης Βασαλάκης | Στίχοι: Δημήτρης Βασαλάκης
Είν’ εκατό είναι χιλιάδες μύριοι φτάνουν | Σαν ένα απέραντο και βουερό ποτάμι | Πνιχτές κραυγές φωνές απόμακρες πολλές | Έρχονται στριμωγμένοι τώρα κάθε βράδυ. | Κάτω στη ρεματιά φανήκανε | Σκαμμένα πρόσωπα συντρίμμια | Μες τον αέρα κάτι ακούγεται | Είν’ το ανάθεμα είναι η πίκρα είναι η βλαστήμια | Έλεος είμαστε εμείς οι νικημένοι. | Από χαλάσματα Θεού ελέοι ερχόμαστε | Κι από ανθρώπων που η τέφρα τους ξερνάει | Σκιές που τώρα πια δεν είναι καν ανθρώπινες | Σκιές του πόνου γίναμε σκιές και του θανάτου. | Και την αγάπη αποζητήσαμε | Στη γη τη μητριά ελπίδα | Που είν’ το κουράγιο που είναι η δύναμη | Που ‘ναι το όνειρο, που η άνοιξη, που ‘ν’ η πατρίδα | Έλεος είμαστε πάντα νικημένοι.

10. Ο Γιάννης Τραγούδι: Δημήτρης Βασαλάκης
Μουσική: Δημήτρης Βασαλάκης | Στίχοι: Χάρης Καφετζόπουλος
Την κάνεις στο σπίτι με φώτα κλειστά | Φευγάτη παρέα με μάτια θολά | Άγνωστη θέση πολιτική | Γιάννη το ξέρω σε πνίγει η ζωή. | Γιάννη εδώ… | Προστάτες κι εταίρες σου παίζουν κρυφτό | Γιάννη και συ… | Μέσα στο λούκι τους έχεις χαθεί. | Αργοπεθαίνεις από τη δουλειά | Σκυφτό το κεφάλι δεν βγάζεις μιλιά | Ότι κι αν γίνει στην πρώτη γραμμή | Μαζί σου Γιαννάκη την έχουνε βρει. | Γιάννη δεν έμαθες να αγαπάς | Για ότι συμβαίνει ποτέ δε ρωτάς | Στο σιδερένιο φτηνό σου κλουβί | Την τελευταία σου θα αφήσεις πνοή. | Γιάννη εδώ… | Με μια σφιχτή θηλιά στο λαιμό | Αν κουνηθείς… | Δε θα ‘χεις τίποτα να θυμηθείς. | Ο Γιάννης δεν ξέρει ποτέ να γελάει | Δεν ξέρει να γράφει σωστά να μιλάει | Ο Γιάννης δεν ξέρει από μουσική | Δεν ξέρει αστείο τι πάει να πει.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης