Πέμπτη, 10 Νοεμβρίου 2016

Ο κήπος στην ταράτσα




















Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Θλίψη και χαρά Τραγούδι: Τάκης Μπουρμάς
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Δεν θέλω εξυπνάδες να σας πω | θέλω μια σκέψη κάπου ν' ακουμπήσω | μια σκέψη ανάγκης των καιρών | πως είμαι αγωνίας εμβαδόν. | Στέκω μοναχός και γύρω η κάμαρά μου | ανάμεσα τα δυο στρατόπεδά μου | η θλίψη και η χαρά κι εγώ στη μέση μοιρασμένος | και με τις δυο ερωτευμένος. | Έλα χαρά μου δώσ' μου λίγο θλίψη | θα γίνεις πιο γλυκιά αν θα μου λείψεις. | Έλα χαρά μου νιώθω πιο καλά | τώρα που γίναν όλα κυκλικά.

02. Η άνεση και η ηδονή Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς & Βέτα Μπετίνη
Η άνεση και η ηδονή ωραίο πράγμα, | μπήκαν στο νου μου το πρωί σαν καλεσμένες, | φιλοξενούμενες το μεσημέρι μου δηλώνουν, | το βράδυ, πάνε αφέντρες και μαζί μου ξαπλώνουν. | Κι είναι κάτι νύχτες που δεν τελειώνουνε, | είναι κάτι νύχτες, νύχτες γλυκές, | που με τελειώνουνε. | Είναι κάτι νύχτες, που όλα τα δέχομαι, | είναι αυτές οι νύχτες που τις μισώ, | μα τις ανέχομαι. | Η άνεση και η ηδονή άτιμο πράγμα, | μου αναστατώνουν την ψυχή και με τρελαίνουν, | μεσ΄ το κεφάλι μου του κόσμου οι ηδονές παραφυλάνε, | και είναι η νύχτα η τυχερή, που πάνω της ξεσπάνε.

03. Ο κήπος στην ταράτσα Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Μόνος μου απόμεινα στον κήπο στην ταράτσα | και τ’ αύριο που με πάει όπου θέλει | τα παιδικά μου όνειρα στον εικοστό αιώνα | πώς να τα κάνω λέξεις και εικόνα. | Κλεισμένες μέσα στο γυαλί οι συμφορές του κόσμου | χτυπιούνται πάλι απόψε μ’ αγωνία | κι εγώ με σκέψη άλλων καιρών κατάρα κι ευλογία | με μοναξιές βαμμένες μ’ απορία. | Κι εσύ μιλάς συνέχεια και μόνο μ’ αριθμούς | κλείνεις τα μάτια και τ’ αυτιά δε θες να βλέπεις και ν’ ακούς. | Μέσα στα φώτα της γιορτής ξεχάστηκα ο καημένος | και εκείνο που με σώζει το `χω χάσει. | Στην πίσω πλευρά του κεφαλιού μου | υπάρχει η πρίζα του μυαλού μου | την βγάζω κι όλα ανάποδα γυρνάνε. | Κι εσύ μιλάς συνέχεια και μόνο μ’ αριθμούς | κλείνεις τα μάτια και τ’ αυτιά δε θες να βλέπεις και ν’ ακούς.

04. Αέρας στα φτερά σου Τραγούδι: Ελένη Δήμου
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Ήρθες και κάθισες σαν ποίημα | στις πολυθρόνες της πλατείας | συσκέψεις, συσκέψεις μεγάλες, | κάτι ζητούσε η ματιά σου φύσηξε | ο αέρας στα μαλλιά σου και με σημάδεψες. | Εγώ ήμουν ο αέρας | κι εσύ είχες τα φτερά | την πόρτα σου θ’ ανοίξω | κι ας πληρώσω ακριβά. | Μα ήρθες με βρήκες | σαν τραγούδι να τραγουδήσεις | για ότι ωραίο για ότι μακρινό. | Ήταν καιρός για ένα πάθος | για μια αμαρτία για ένα λάθος | για ένα μυστικό. | Εγώ ήμουν ο αέρας | κι εσύ είχες τα φτερά | την πόρτα σου θ’ ανοίξω | κι ας πληρώσω ακριβά.

05. Ο εαυτούλης Τραγούδι: Τάκης Μπουρμάς
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Στις μικρές τις καθημερινές στις προδοσίες με ζητάς | ποτέ σου δεν μ' ακούς, μόνο μιλάς. | Είναι κάτι βράδια που λες στα μαξιλάρια τα κουφά | όλα τα κρυφά σου μυστικά. | Μεταξύ μας όμως πρέπει να σου εξομολογηθώ | μόλις βρίσκω ευκαιρία κάνω τα ίδια κι εγώ. | Είναι και μια φάση που χτυπιέται στο μυαλό σου μεστή, | "γιες, εγώ είμαι ελεύθερη" μου λες. | Αγκαλιά με την φρουρά σου | όλα τα καλά δικά σου | και ζήτω ο εαυτούλης μου αρχηγέ. | Μεταξύ μας όμως πρέπει να σου εξομολογηθώ | μόλις βρίσκω ευκαιρία κάνω τα ίδια κι εγώ. | Ζήτω ο εαυτούλης μου αρχηγέ.

06. Κοντά μακρυά Τραγούδι: Τάκης Μπουρμάς
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

07. Γνωστή και άγνωστη Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Τώρα που σε γνώρισα καλά, | μπορώ να πω με σιγουριά, πως δεν σε ξέρω. | Για να δώσω στην εικόνα φώς, | θα χρειαστώ το άλλο μισό, | το σκοτεινό που ξέρω πως κρατάς κρυφό. | Όμως, δεν ξέρω τι να πω, | πάλι τα ίδια θα σου πω, | μα πάει πολύς καιρός πολύς καιρός, | που έχω να μ' ακούσω από μέσα. | Δεν ξέρω τι να πω | πάλι τα ίδια θα σου πω, | μα πάει καιρός | που έχω να μ' ακούσω από μέσα. | Σε ψάχνω σε στιχάκια ερωτικά, | αλίμονο, δεν είσαι στα απλά, | δεν είσαι στα περαστικά, | σε βρίσκω πιο βαθιά. | Χαμένος στης σιωπής τη φλυαρία, | και συ έρχεσαι, φεύγεις με κυκλική πορεία, | γνωστή και άγνωστη | όπως και να 'σαι σ' αγαπώ. | Όμως δεν ξέρω τι να πω | πάλι τα ίδια θα σου πω, | μα πάει πολύς καιρός πολύς καιρός, | που έχω να μ' ακούσω από μέσα. | Δεν ξέρω τι να πω | δε θέλω να επαναληφθώ, | μα πάει καιρός | που έχω να μ' ακούσω από μέσα.

08. Η μοναξιά Τραγούδι: Τάκης Μπουρμάς
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Πόσο με βασανίζεις | μοναξιά μου τα Σαββατόβραδα, | έρχεσαι ντυμένη τα καλά και τα στραβά σου | πότε γελάς πότε με πονάς, | να καλή ώρα σαν και τώρα. | Σάββατο ξανάρθες όμορφη, αληθινή. | Απόψε μου αρέσεις, λέω να σε βγάλω έξω | στους ανθρώπους να σε γνωρίσουν | να πάψεις να είσαι ανώνυμη | κι έλα μη κοροϊδεύεις. | Όλοι τα ίδια κάνουν τα Σαββατόβραδα, | να καλή ώρα σαν και τώρα.

09. Παραισθήσεις Τραγούδι: Ελένη Δήμου
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Ρουφάω τις παραισθήσεις | που `μαθα να αποφεύγω | κάτω απ’ τ’ άδειο δέρμα μου | δίνω μ’ ονείρου χρώμα, φεύγω. | Μιλάω εγώ με μένανε | μπορώ δε με φοβίζω, | φτιάχνω χιλιάδες όνειρα | για να `χω να χαρίζω. | Χάθηκα εγώ και βρήκα εμένανε. | Είδα τα κατακάθια μου | άγγιξα τις κορφές μου, | ποιο είν’ το δικό μου πρόσωπο | και ποιο το προσωπείο, πες μου. | Σιμά μ’ αυτή μου τη μετάλλαξη | οι σκέψεις μου έχουν ήχο | τα καθημερινά τα ψεύτικα | ακόνισα στον τοίχο.

10. Αν θα μου πεις πως μ' αγαπάς Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Αν θα μου πεις πως μ’ αγαπάς | σου υπόσχομαι να μην το πω | ποτέ και σε κανέναν, ούτε σε σένανε. | Αν είναι αυτό που σε φοβίζει | μη μου ζητάς το ίδιο να αισθάνομαι, | μη μου λες πως κάνω λάθος | και την πλάτη μου γυρνάς. | Ό,τι έχεις μόνο σου ζητώ κι ότι έχω να στο δώσω | αφού μου άνοιξες τον κήπο σου να μπω | και μ’ άφησες ν’ αγγίξω τους καρπούς του, | εμένα που μ’ άνοιξες στον κήπο σου να μπω | μου χάρισες ότι ήτανε κρυφό κι ύστερα με είπες κλέφτη. | Έκανες πολλές φορές τη φύση μου να πνίξω, | να ντραπώ γιατί δεν είμαι αυτό που εσύ ζητούσες | κι από την άλλη το κορμί που είναι κορμί | κι έχει δικούς του νόμους.

11. Παρατράγουδο Τραγούδι: Τάκης Μπουρμάς      
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Παραπατάει παράταιρο | κι είναι στο παρά πέντε | αυτό το παρατράγουδο | παράσταση γεμάτο. | Παραμιλάει παράμερα | κι όποιος παραμονεύει | το βλέπει σαν παράσιτο | και το παραγκωνίζει. | Παράξενη παράσταση | παράφωνους γεμάτη | και μείς στο παρασκήνιο, | παράγινε το χάλι. | Παράς και παραχάραξη, | πόρνες, παρανομία | και ο έρωτας παράφορος | με παραοικονομία. | Παράγιναν οι παρδαλοί, | παράθυρο γυρεύει, | παραγνωρίζει το καρφί | παράσημο του δίνει. | Παρατηρεί, παρανοεί | στην παρακμή παρέχει | παραμυθένιο παραβάν | παρακινδυνευμένο.

12. Η φύση μου Τραγούδι: Τάκης Μπουρμάς
Μουσική: Τάκης Μπουρμάς | Στίχοι: Τάκης Μπουρμάς
Πνίγομαι πάλι στην φύση μου | έχασα πάλι την αίσθηση του χρόνου μου | μια φυλακή τα μάτια σου, παράξενη φωτιά | που μέσα μου ζει κρυφά. | Οι λέξεις σου ζεστές σταλαγματιές | μες στην καρδιά μου στάζουν | στα μάτια σε κοιτώ ψάχνω τον έρωτα να βρω | τους φόβους να σκορπίσει στο κενό. | Τα πρέπει στήσανε χορό | τα θέλω μαραίνονται να περιμένουν | μη χάνεσαι στο άπειρο, | τα σήμερα ανάμνηση του χθες μας μένουν.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης