Σάββατο, 5 Νοεμβρίου 2016

Ρίξε κόκκινο στη νύχτα





















01. Μικρός Τιτανικός Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Δεν είναι αγάπη αυτό που ζούμε, | εγώ το λέω φονικό | μην πάει ο νους σου στο κακό | με το μπαμπάκι θα σφαχτούμε | Με λίγα λόγια, ένα νεύμα | με ένα βλέμμα ή χωρίς, | είναι αργά κι ίσως νωρίς | να τρέξει μεταξύ μας αίμα | Δεν είναι αγάπη, δεν είναι αγάπη αυτό που ζούμε, | είναι σου λέω πανικός, | ένας μικρός Τιτανικός | και θα 'ναι θαύμα αν σωθούμε | Δεν είναι αγάπη αυτό που ζούμε, | εγώ το λέω ποινικό | κακούργημα κανονικό | και ισόβια θα δικαστούμε | Για πράξεις και για παραλήψεις, ιδιαζόντως ειδεχθείς | αλλά εσύ μην φοβηθείς | και αρχίσεις τις αποκαλύψεις | Δεν είναι αγάπη, δεν είναι αγάπη αυτό που ζούμε | είναι σου λέω πανικός, | ένας μικρός Τιτανικός | και θα 'ναι θαύμα αν σωθούμε | Ούτε και 'γώ θα ομολογήσω | ότι σ' αγάπησα πολύ | και πως με καίει το φιλί | που δεν μπορώ να ξαναζήσω | Έλα λοιπόν να μοιραστούμε | της φυλακής μας το κελί | και αν αγαπιόμαστε πολύ | μπορεί και να αθωωθούμε | Δεν είναι αγάπη, δεν είναι αγάπη αυτό που ζούμε | είναι σου λέω πανικός, | ένας μικρός Τιτανικός | και θα 'ναι θαύμα αν σωθούμε

02. Ρίξε κόκκινο στη νύχτα Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Chris Thompson | Στίχοι: Λίνα Δημοπούλου
Σκληρή πικρή βροχή βράδυ Σαββάτου | το δελτίο των εννιά πουλάει | τη μοναξιά μου | τη ζωή μου που γλιστράει | Μα υπάρχω ακόμα | είμ’ ακόμα εδώ | παίρνω ανάσα και χρώμα | σε τροχιά άλλη πετώ | Ρίξε κόκκινο στη νύχτα | ρίξε λάδι στη φωτιά | απ’ όσα έχω ζήσει | ζητάω πιο πολλά | Ζεστή παλιά σκουριά βρέχει απόψε | το δελτίο των εννιά πουλάει | τείχη που πέφτουν | στα ερείπια γλεντάει | Μα υπάρχω ακόμα | είμ’ ακόμα εδώ | παίρνω ανάσα και χρώμα | σε τροχιά άλλη πετώ | Ρίξε κόκκινο στη νύχτα | ρίξε λάδι στη φωτιά | απ’ όσα έχω ζήσει | ζητάω πιο πολλά

03. Μικρασιάτικο Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη & Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Λίνα Δημοπούλου
Μικρασιάτισσες κυράδες | νανουρίσματα ουσάκ | σατανάδες και παπάδες | τζιβαέρια και σαμπάχ | χτες το βράδυ στ' όνειρό μου | στήσανε γιορτή | ήξερα το διπλανό μου | μ' αγαπούσαν οι εχθροί | Κι όταν ήρθε το πρωί | οι ιστορικές κυράδες | ζητιανιά στους μαχαλάδες | πλιάτσικο οι πολιτευτάδες | οι ευσεβείς τάχα παπάδες | τεμενάδες σε φονιάδες | η ζωή μου συμπληγάδες | κι οι εχθροί μου πάλι εχθροί | Ζεϊμπέκικο απτάλικο | για το κακό και τ' άδικο | για το κακό και τ' άδικο | χορεύει η ψυχή μου | σ' ένα ντουνιά κατάδικο | της εθνικής σκυλάδικο | της εθνικής σκυλάδικο | και κλαίω απ' τη ντροπή μου | Μπαγλαμάδες και τζουράδες | με κουρντίσματα παλιά | Έλληνες ισοψαλτάδες | ντέφια και βιολιά φωτιά | χτες το βράδυ στ' όνειρό μου | χύμα το κρασί | φχαριστούσα το θεό μου | αγαπούσα τη ζωή | Κι όταν ήρθε το πρωί | δίχως αφορμή ροκάδες | ανυποψίαστοι ραγιάδες | στην Κορώνη έχουν μπαρμπάδες | ανθρωπόμορφοι λεφτάδες | αναλφάβητοι σκυλάδες | η ζωή μου Συμπληγάδες | κι οι εχθροί μου πάλι εχθροί | Ζεϊμπέκικο απτάλικο | για το κακό και τ' άδικο | για το κακό και τ' άδικο | χορεύει η ψυχή μου | σ' ένα ντουνιά κατάδικο | της εθνικής σκυλάδικο | της εθνικής σκυλάδικο | και κλαίω απ' τη ντροπή μου

04. Ημίφως Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Έλια Ζερβού
Μέσα στο ημίφως ως συνήθως | ταρταρούγα γυαλιά κόκκινα μαλλιά | μέσα στο ημίφως τσιγάρο αναμμένο | κι εγώ όπως πάντα εδώ περιμένω | κι εγώ όπως πάντα εδώ περιμένω | Αλλά εσύ κάτι έχεις | είσαι εδώ μα απέχεις | από μένα από σένα | από οικεία και ξένα | Μέσα στο ημίφως ως συνήθως | ταρταρούγα καρδιά κόκκινα φιλιά | μέσα στο ημίφως τσιγάρο σβησμένο | κι εγώ όπως πάντα κορμί διψασμένο | κι εγώ όπως πάντα κορμί διψασμένο | Αλλά εσύ κάτι έχεις | είσαι εδώ μα απέχεις | από μένα από σένα | από οικεία και ξένα

05. Χαμένη ψήφος Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Κώστας Καρυστινός
Δεν σε ψηφίζω ρε ζωή | και ας το γνωρίζω απ'την αρχή | πως μ' έχεις πιόνι | Γιατί το κάθε μου σκαλί | μόλις τ' ανέβω το χαλάς | μ' ένα πριόνι | Χωρίς αντάλλαγμα είσαι για κλάματα | σαν τοκογλύφος | Ρίχνεις αγάλματα, κάνεις πειράματα | χαμένη ψήφος | Δε σε ψηφίζω ρε ζωή | ξέρω μ' ακούς μ'ένα αφτί | που δεν ιδρώνει | Γιατί στο κάθε μου φιλί | αλλού κοιτάς, ποτέ | Δεν είσαι μόνη | Χωρίς αντάλλαγμα είσαι για κλάματα | σαν τοκογλύφος | Ρίχνεις αγάλματα, κάνεις πειράματα | χαμένη ψήφος | Δε σε ψηφίσω ρε ζωή | γιατί με τρύπησες πολύ | κι είναι το θέμα | αν στη μετάγγιση αυτή | έπαιρνα όνειρα κι εσύ | έπαιρνες αίμα

06. Να δεις τι σου 'χω για μετά Τραγούδι: Β. Παπακωνσταντίνου & Λ. Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Στο ασανσέρ σφάζουν αρνιά | στο ρετιρέ κριάρια | και στο μεγάλο λίβινγκ ρουμ | με ρομπ ντε σαμπρ κυκλοφορούν | Στον καμπινέ πάνε συχνά | και στο μπιντέ καβάλα | προσεύχονται διαπασών | εις το Λαχείο Συντακτών | Με άλλα λόγια θα στο πω | κι έναν ανάπηρο σκοπό | απ' το πενήντα και μετά | μας έχουν πνίξει τα μπετά | να δεις τι σου’ χω για μετά | Στου Στρατηγάκη την αυλή | και σ' άλλα ινστιτούτα | λέει πολλοί 'ναι μαζεμένοι | Ρωμιοσύνη μου καημένη | Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει | μα κόκκαλα τσακίζει | με YES και SORRY και λοιπά | και με σπασμένα Αγγλικά | Με άλλα λόγια θα στο πω | κι έναν ανάπηρο σκοπό | απ' το εξήντα και μετά | ανά, κατά, διά, μετά | να δεις τι σου’ χω για μετά | Καβάλα πάνε σινεμά | καβάλα super market | μπαίνουμε σ' άλλη εποχή | πιο stereo και γιώτα χι | Ελλάς, Ελλήνων Χριστιανών | κι αντίσταση και γύψος | Πολυτεχνείο ξαφνικά | μεταπολίτευση και τα λοιπά | Με άλλα λόγια θα στο πω | κι έναν ανάπηρο σκοπό | απ’ το εβδομήντα και μετά | μας έχουν πνίξει τα σκατά | να δεις τι σου 'χω για μετά | Εδώ και τώρα αλλαγή | και πανταχού το νέφος | από τα out και τα in | βγήκανε γιάπηδες με τζιν | Σκυλάδικα στην εθνική | disco στην παραλία | ανάδελφος Ελληνισμός | ενώ επίκειται σεισμός | Με άλλα λόγια θα στο πω | κι έναν ανάπηρο σκοπό | απ' το ογδόντα και μετά | να δεις τι σου 'ρχεται μετά | να δεις τι σου 'χω για μετά | Στο ενενήντα φτάσαμε | εμπρός ταχύ το βήμα | να το ακολουθήσουμε | γιατί καθυστερήσαμε | ΕΟΚ, Νου Δου, περικοπές | Κυπριακό και Σκόπια | Θε μου πως φτάσαμε ως εδώ | στα σύνορα του Εξαποδώ | Με άλλα λόγια θα στο πω | κι έναν ανάπηρο σκοπό | απ' το ενενήντα και μετά | να δεις τι σου 'χω για μετά | Μα η Ελλάδα ως γνωστόν | ποτέ της δεν πεθαίνει | και όπως έχει ειπωθεί | κάποια στιγμή θ’ αναστηθεί | Μητέρα μεγαλόψυχη | ή φάντασμα και ζόμπι | ας κάνουμε υπομονή | το δυο χιλιάδες θα φανεί | Με άλλα λόγια θα στο πω | κι έναν ανάπηρο σκοπό | την ονειρεύτηκα ξανά | συγκάτοικο σ' ένα βραχνά | να με ξυπνάει με βρισιές

07. Στα καμένα Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Έλα να πάμε στα καμένα | στον Υμηττό και στην Αυλώνα | πουλιά και πεύκα συλλογίσου | ενός καμένου παραδείσου | δέντρα που ήτανε φαντάσου | και στη σκιά τους ξεκουράσου | Έλα και πάρε με μαζί σου | στην Κυριακάτικη εκδρομή σου | βγάλε με στο χλωρό κορμί σου | στις εκβολές του παραδείσου | Έλα να πάμε στα καμένα | δε μας χωράει πια το σπίτι | έρχονται δύσκολες ημέρες | μουτζουρωμένες σα Δευτέρες | έρχονται φλόγες απ' τα δάση | και μια φωτιά να μας δικάσει | μέσα στο πύρινό της χνώτο | από τον έσχατο στον πρώτο | Έλα και πάρε με μαζί σου | στην Κυριακάτικη εκδρομή σου | βγάλε με στο χλωρό κορμί σου | στις εκβολές του παραδείσου | Έλα να βγούμε απ΄ το σπίτι | ξανά σε δρόμους και πλατείες | πάρε και τα παιδιά μαζί σου | εδώ, στο χείλος της αβύσσου | κι άφησε μόνη στο τραπέζι | την τηλεόραση να παίζει | Να δείχνει έγχρωμο τον πόνο | δίπλα σ' ένα φιλέτο τόνο | Να δείχνει φονικά και φλόγες | τσόντες πολιτικούς και ρώγες | ενώ εμείς θα ‘χουμε φτάσει | στο σταυροδρόμι του εξήντα | Με τα παιδάκια μας στον ώμο | για να μας δείχνουνε το δρόμο

08. Δε με πιστεύεις Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Ross Wilson | Στίχοι: Λίνα Δημοπούλου
Εγώ μπορεί να τρελαθώ | χαράματα ώρα τρεις | στο κύμα να βουλιάξω | κι εσύ πας να κρυφτείς | μπορεί και να ρημάξω | σε κάμαρα αδειανή | μα εσύ πάλι θα πεις | πως παίζω δράμα τη σκηνή | Δε με πιστεύεις | δεν με πιστεύεις | Στης κόλασης τα δίχτυα | για σένα έχω μπλεχτεί | μπορεί και να πεθάνω | αυτή την Κυριακή | όμως ξανά θα μ’ αρνηθείς | κι αν μ’ εύρει το κακό | θα πεις πως πια είμαι μεγάλος | μα δεν έβαλα μυαλό | Δε με πιστεύεις | δεν με πιστεύεις | ό, τι κι αν πω δε με πιστεύεις | δεν με πιστεύεις | Πεισματικά λοιπόν θ’ αντισταθείς | σ’ ότι σ’ αγαπάει | τη νύχτα σου φυλάει, πονάει | αυτό δε θα το δεις | Εντατικά λοιπόν θα ισορροπείς | σ’ ότι χαλάει | στον πάτο σε κρατάει, πονάει | εκεί θα εξοριστείς | Τι μπορώ να πω ότι κι αν πω | θα γλιστράω στον γκρεμό και συ | Δε με πιστεύεις | δεν με πιστεύεις

09. Tango στον καθρέφτη μου Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Άκος Δασκαλόπουλος
Όλοι οι παλιοί μου φίλοι πήγαν φυλακή, | όλες οι παλιές μου φίλες έχουν τρελαθεί, | κι όσοι γλύτωσαν, σκουριάζουν μεσ' στην ερημιά | γάμος ή παρανομία ή ψευτοδουλειά. | Είναι και καμπόσοι άλλοι που’ γιναν γιατροί, | ποιητές, δημοσιογράφοι περιβόητοι, | μα δεν είναι όπως ήταν, απερίσκεπτοι, | βλοσυροί, αρπάζουν πάντα την περίσταση. | Πες αηδόνι μου τραγούδι, ριξ’ την κλινική, | στην πορεία που τραβάμε, την ανοδική, | είναι όλα απελπισμένα κι αντιφατικά, | της αγάπης τα τραγούδια, τα σκυλάδικα. | Όλες οι παλιές μου φίλες έχουν τρελαθεί | κι όλοι οι παλιοί μου φίλοι πήγαν φυλακή | κι όσοι γλύτωσαν, σκουριάζουν μεσ' στην ερημιά | γάμος ή παρανομία ή ψευτοδουλειά.

10. Νυν απολύεις τον δούλο σου δέσποτα Τραγούδι: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας
Μουσική: Λαυρέντης Μαχαιρίτσας | Στίχοι: Λίνα Δημοπούλου
Απ' όλη την υδρόγειο | σε μια άκρη στη Μεσόγειο | με γέννησε η μοίρα, | απ' της Ηλέκτρας τον καημό, | της Αντιγόνης το μαστό, | το πρώτο γάλα πήρα, | Πέρασαν φεγγάρια, μέρες, | Πάσχα, Καθαροδευτέρες, | σε πικρά αυλάκια μπήκα, | έγιν' η αρχαία μου προίκα | Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών | στο πυρ η γνώση των σοφών | μέρες χωρίς σημάδια, | μαρμαρωμένα βράδια. | Μετά ζωή σε ξέχασα | δεν σ' είχα κι όμως σ' έχασα | οι αγάπες και τα όνειρά μου αδέσποτα, | νυν απολύεις τον δούλο σου δέσποτα, | νυν απολύεις τον δούλο σου δέσποτα. | Σε μια άκρη στα Βαλκάνια, | στ' Αργίτικα παράλια | με δίδαξε η μοίρα, | απ' της Ελένης το φιλί | κι από της Μήδειας την οργή | του πόνου την αρμύρα. | Ώσπου δίψασε η αγάπη, | χάθηκε της γης τ' αλάτι | κι εγώ σαν τον απόκληρο | με άδειο κρασοπότηρο, | βαθειά πληγή, βαθειά κραυγή, | κι η αγκαλιά μου ορφανή, | αφέθηκα στο κύμα | Θεέ μου, παίρνω το κρίμα. | Μετά ζωή σε ξέχασα | δεν σ' είχα κι όμως σ' έχασα | οι αγάπες και τα όνειρά μου αδέσποτα, | νυν απολύεις τον δούλο σου δέσποτα, | νυν απολύεις τον δούλο σου δέσποτα, | νυν απολύεις τον δούλο σου δέσποτα, | νυν απολύεις τον δούλο σου δέσποτα.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης