Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

Παναγιώτης Τούντας Vol. 6





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Παναγιώτη Τούντα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Το μινόρε της ταβέρνας Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής & Νότα Καλλέλη
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μες στην ταβέρνα τα βλαμάκια βρε παιδιά | ο καθένας και ένα πόνο έχει στην καρδιά | ο ένας λιώνει και πονεί για μια μελαχρινή | κι άλλος τραγουδά για μια ξανθή | μπουζουκάκι με διπλοπενιά | για τα μάτια της τα γαλανά | Ταβερνιάρη κέρνα, κέρνα μας κρασί | κάθισέ κοντά μας και γλέντησε κι εσύ | Για το χατίρι μιας μικρής | έγινα μάνα μου μπεκρής | για το χατίρι μιας μικρής | Για το χατίρι μιας μικρής | έγινα μάνα μου μπεκρής | για το χατίρι μιας μικρής

02. Γλυκιά μου Μαρινέλλα Τραγούδι: Νότα & Παναγιώτης Καλλέλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Γλυκιά μου Μαρινέλλα, ωραία μου κοπέλα, | τέτοια κάλλη δεν τα ‘χει καμιά άλλη, | τα δυο σου μαύρα μάτια, σουλτάνικα παλάτια, | δεν τ’ αλλάζω με όλον τον ντουνιά. | Μαρινέλλα μου, Μαρινέλλα μου, δεν τ’ αλλάζω με όλον τον ντουνιά, | Μαρινέλλα μου, Μαρινέλλα μου, τέτοια κάλλη δεν τα ‘χει καμιά άλλη. | Στο Ζάππειο σε είδα και μου ‘δωσες ελπίδα, | πως θα κάνεις απόφαση εσύ, | να πάμε ένα βραδάκι, κρασί και μεζεδάκι, | να τα πούμε αγάπη μου χρυσή. | Μαρινέλλα μου, Μαρινέλλα μου, πως θα κάνεις απόφαση εσύ, | Μαρινέλλα μου, Μαρινέλλα μου, να τα ειπούμε αγάπη μου χρυσή. | Για σένα κι όχι γι’ άλλη λαχτάρα έχω μεγάλη | κι όλο πίνω, κουκλίτσα μου μικρή, | τα όμορφα σου κόλπα, πολλές φορές σου το είπα, | θα με κάνεις, μανούλα μου, μπεκρή. | Μαρινέλλα μου, Μαρινέλλα μου, όλο πίνω, κουκλίτσα μου μικρή, | Μαρινέλλα μου, Μαρινέλλα μου, θα με κάνεις, μανούλα μου, μπεκρή

03. Θα σε κάνω μενεξέ Τραγούδι: Ιωάννης Μπερνιδάκης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Ιωάννης Μπερνιδάκης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

04. Μικρό μελαχροινό Τραγούδι: Ιωάννης Μπερνιδάκης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Ιωάννης Μπερνιδάκης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

05. Εγώ ρεμπέτης ήμουνα Τραγούδι: Χ. Μαυρίδης & Σ. Κερομύτης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Στέλιος Χρυσίνης
Εγώ ρεμπέτης ήμουνα | από μικρό παιδάκι | ποτέ δεν είχα στη καρδιά | λαχτάρες και μεράκι | Και με τα κοριτσόπουλα | σαν το πουλί πετούσα | με μπουζουκάκι και κρασί | μαζί τους εγλεντούσα | Μα τι να πω της τύχης μου | μου μ' έστειλε να μπλέξω | στης Δραπετσώνας τα στενά | ζωή να κινδυνέψω | Χωρίς να θέλω αγάπησα | κι έχω βαθιά τον πόνο | για μια Δραπετσωνίτισσα | σαν το κεράκι λιώνω

06. Σουζάνα κράτησε μυαλό Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Γ. Φωτίδας
Κρυφά στα στήθια είχες τον καημό, ως ότου να πλουτίσεις, | το πλυσταριό σου ν’ άφηνες, τρανή ζωή να ζήσεις. | Για σε η μοίρα δούλεψε καλά και μπρος στα δυο σου μάτια, | Σουζάνα, φανερώθηκαν και πλούτη και παλάτια. | Τώρα γυρεύεις, Σουζάνα, παντρειά με σμόκιν και με φράκα, | όμως, μικρή μου, πρόσεξε, μη φαγωθούν τα φράγκα. | Και μέσα στην παλιά σου γειτονιά αγκαλιστά γυρίσεις, | απ’ τη καζούρα τη τρελή, Σουσού, θα μαρτυρήσεις, | απ’ τη καζούρα τη τρελή, Σουσού, θα μαρτυρήσεις

07. Αρχοντοπούλα μου Τραγούδι: Νταίζη Σταυροπούλου
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Κ. Κοσμαδόπουλος
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

08. Πέτρα θα κάνω την καρδιά Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Γ. Ροβερτάκης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

09. Θάλασσα μπαμπέσα Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Ανάθεμά, ανάθεμά σε θάλασσα | ανάθεμά σε θάλασσα τί σού ΄χω καμωμένα | και μου κρατάς τ' αγόρι μου | τόσο καιρό στα ξένα | Έγια μόλα έγια λέσα | αχ βρε θάλασσα μπαμπέσα | Θάλασσα απ' όλα τα νερά | και τα ποτάμια πίνεις | και από τα παλληκάρια μας | κανένα δεν αφήνεις | Έγια μόλα έγια λέσα | αχ βρε θάλασσα μπαμπέσα | Τους παίρνεις για την Μπαρμπαριά | και άλλους για τ’ Αλτζέρι | μου πήρες και τ' αγόρι μου | στης Μπαρμπαριάς τα μέρη | Έγια μόλα έγια λέσα | αχ βρε θάλασσα μπαμπέσα | Θάλασσα πού 'σαι αγνάντια μου | και βλέπεις τον καημό μου | φέρε μ΄ από τη ξενιτειά | τον αγαπητικό μου | Έγια μόλα έγια λέσα | αχ βρε θάλασσα μπαμπέσα | Ωπα κακούργα θάλασσα!

10. Δασκαλοπούλα λυγερή Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Δασκαλοπούλα λυγερή που το ‘βρες το μελάνι | και ‘βαι βαι και ‘βαψες τα φρυδάκια σου | και ‘βαψες τα φρυδάκια σου και τα ‘κανες γαϊτάνι, | και ‘βαψες τα φρυδάκια σου και τα ‘κανες γαϊτάνι. | Για να περάσει ο Πασάς, να ‘δει ομορφιά και χάρη | και με βαι, και μέσα στο σαράι του | και μέσα στο σαράι του γυναίκα να σε πάρει, | και μέσα στο σαράι του γυναίκα να σε πάρει. | Δεν τον εθέλω τον Πασά, ούτε και τον Βεζύρη, | μον’ θε-,  βαι, μον’ θέλω εκείνον π’ αγαπώ, | μον’ θέλω εκείνον π’ αγαπώ, να με φιλάει στα χείλη, | μον’ θέλω εκείνον π’ αγαπώ, να με φιλάει στα χείλη

11. Το ρολογάκι που φορείς Τραγούδι: Ιωάννα Γεωργακοπούλου & Μ. Χιώτης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Το ρολογάκι που φορείς | και το κοιτάς με χάρη, | το ρολογάκι που φορείς | και το κοιτάς με χάρη, | δώρο πρωτοχρονιάτικο | επέρσι στο 'χα πάρει, | δώρο πρωτοχρονιάτικο | επέρσι στο 'χα πάρει. | Το 'χω πληρώσει με καημούς | με χίλια-δυο φαρμάκια, | το 'χω πληρώσει με καημούς | με χίλια-δυο φαρμάκια, | κι είναι ο λεπτοδείχτης του | γιομάτος βασανάκια, | κι είναι ο λεπτοδείχτης του | γιομάτος βασανάκια. | Σαν την καρδιά μου τίκι-τίκι-τακ | χτυπάει πονεμένα, | σαν την καρδιά μου τίκι-τίκι-τακ | χτυπάει πονεμένα, | κι αν είχε στόμα θα 'λεγε | τι τράβηξα για 'σένα, | κι αν είχε στόμα θα 'λεγε | τι τράβηξα για 'σένα. | Κι αν τώρα μας χωρίσανε | ποτέ να μην το βγάζεις, | κι αν τώρα μας χωρίσανε | ποτέ να μην το βγάζεις, | να με θυμάσαι και να κλαις | την ώρα σαν κοιτάζεις, | να με θυμάσαι και να κλαις | την ώρα σαν κοιτάζεις.

12. Μαρινάκι Τραγούδι: Νταίζη Σταυροπούλου
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Ήσουνα δώδεκα χρονών | και πήγαινες σχολείο | με σοβαρότητα πολλή | και κάποιο μεγαλείο | Το φουστανάκι το στενό | με μάγευε μικρή μου | ήθελα να μεγάλωνες | να σ' έκανα δική μου | Μαρινάκι-Μαρινάκι | πήρες δρόμο για καλά | κι είσαι τώρα σαν κουκλάκι | Μαρινούλα μου γλυκιά | Γρήγορα μού 'γινες τρανή | κι άλλαξες τα μυαλά σου | και μου παρατσαχπίνεψες | κούκλα με τα σωστά σου | Μου ξεγαντζώθηκες καλέ | κι έβαλες τσοκαράκια | κρέμασες και στ' αυτάκια σου | δυο τριανταφυλλάκια | Μαρινάκι-Μαρινάκι | πήρες δρόμο για καλά | κι είσαι τώρα σαν κουκλάκι | Μαρινούλα μου γλυκιά

13. Περσεφόνη μου γλυκιά Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Στου Τζελέπη στον Περαία | μια καμωματού κι ωραία | που γυρνά το βράδυ απ'τη δουλειά | μου 'χει πάρει νου και την καρδιά | τηνε λένε Περσεφόνη | με μαγεύει με πληγώνει | Σ' αγαπώ της λέω και γελά  | παίρνει δρόμο και δε μου μιλά  | Στάσου πες μου δυό λογάκια | να ξεχάσω τα φαρμάκια | σαν και σε δεν είναι άλλη καμιά | στάσου Περσεφόνη μου γλυκιά | μη μου κάνεις πια γινάτια | να χαρείς τα δυό σου μάτια | Δεν είναι έγκλημα πως σ' αγαπώ  | δώσε βάση σ' ότι θα σου πω  | Περσεφόνη στο δηλώνω | πως αρχίζω να θυμώνω | κι αν στ' αλήθεια δεν με αγαπάς | από του Τζελέπη μην περνάς | μη μου πάρεις στο λαιμό σου | κοίτα για καλό δικό σου | Θέλω φως μου να σε παντρευτώ  | θέλω και να νοικοκυρευτώ

14. Η Δέσπω Τραγούδι: Στράτος Παγιουμτζής
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Κώστας Κοφινιώτης
Όταν πήγαινε στην βρύση | το σταμνί της να γιομίσει | με καμάρι το κρατούσε | και με χάρη περπατούσε. | Είχε γίνει μπιρμπιλιά | κι ένα στόμα για φιλιά | κι όλοι οι νιοι που την κοιτάζαν | τρέχανε και την πειράζαν. | "Δέσπω, Δέσπω, Δέσπω το σταμνί σου, | Δέσπω, Δέσπω, το σταμνί σου | κράτησέ το πιο καλά, | μη σου πέσει από το χέρι | κι αν θα σπάσει δεν κολλά. | Μη σου πέσει από το χέρι | γιατί αν σπάσει δεν κολλά". | Γέροι, νιοι γι αυτήν διψούσαν | και τρελά την λαχταρούσαν | κι είχανε κρυφά μεράκια | για της Δέσπως τα χειλάκια. | Κι όσο έριχνε ματιές | τόσο άναβε φωτιές | κι έτσι όλοι διψασμένοι | της φωνάζαν οι καημένοι: | "Δέσπω, Δέσπω, Δέσπω το σταμνί σου, | Δέσπω, Δέσπω, το σταμνί σου | κράτησέ το πιο καλά, | μη σου πέσει από το χέρι | γιατί αν σπάσει δεν κολλά. | Μη σου πέσει από το χέρι | γιατί αν σπάσει δεν κολλά.

15. Σαν δεν ήξευρες Τραγούδι: Σοφία & Παντελής Καρβάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μικρούλα μ’ σαν δεν ήξευρες να ψήσεις μπακαλιάρο, | μικρούλα μ’ σαν δεν ήξευρες να ψήσεις μπακαλιάρο, | κορόιδο, τι τον ήθελες τον άντρα με κολάρο, | κορόιδο, τι τον ήθελες τον άντρα με κολάρο. | Μη μου λες, καλέ μικρούλα, πως τα ξέρεις ούλα, | σαν δε ξέρεις να δουλεύεις, άντρα μη γυρεύεις. | Μικρούλα μ’ σαν δεν ήξευρες να ψήσεις μελιτζάνες, | μικρούλα μ’ σαν δεν ήξευρες να ψήσεις μελιτζάνες, | κορόιδο, τι τον ήθελες τον άντρα με πιτζάμες, | κορόιδο, τι τον ήθελες τον άντρα με πιτζάμες. | Μη μου λες, καλέ μικρούλα, πως τα ξέρεις ούλα, | σαν δε ξέρεις να δουλεύεις, άντρα μη γυρεύεις. | Μικρούλα μ’ σαν δεν ήξευρες να ψήσεις φασουλάδες, | μικρούλα μ’ σαν δεν ήξευρες να ψήσεις φασουλάδες, | κορόιδο, τι τον ήθελες τον άντρα με βελάδες, | κορόιδο, τι τον ήθελες τον άντρα με βελάδες. | Μη μου λες, καλέ μικρούλα, πως τα ξέρεις ούλα, | σαν δε ξέρεις να δουλεύεις, άντρα μη γυρεύεις.

16. Αλάνης πια δεν είμαι 'γω Τραγούδι: Κ. & Χ. Συνογιάνννης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Β. Μαυροφρύδης
Αλάνης πια δεν είμαι ‘γω, δε θέλω να γελούνε, | αλάνης πια δεν είμαι ‘γω, δε θέλω να γελούνε, | οι όμορφες της γειτονιάς να με περιφρονούνε, | οι όμορφες της γειτονιάς να με περιφρονούνε. | Γι’ αυτό και τ’ απεφάσισα να γίνω αριστοκράτης, | γι’ αυτό και τ’ απεφάσισα να γίνω αριστοκράτης, | κάθε μικρή που θα με δει να χάνει τα μυαλά της, | κάθε μικρή που θα με δει να χάνει τα μυαλά της. | Μεταξωτό πουκάμισο, γραβάτα και κολάρο, | μεταξωτό πουκάμισο, γραβάτα και κολάρο | και θα διαλέξω μόνος μου, γυναίκα για να πάρω | και θα διαλέξω μόνος μου, γυναίκα για να πάρω. | Εντάξει τα κανόνισα, μα μέν’ η απορία, | εντάξει τα κανόνισα, μα μέν’ η απορία, | πως θα γενούνε όλ’ αυτά μ’ αυτή την αψιλία, | πως θα γενούνε όλ’ αυτά μ’ αυτή την αψιλία.

17. Μη σε φοβίζει ο πόλεμος Τραγούδι: Στελλάκης Περπινιάδης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

18. Άκου Ντούτσε μου τα νέα Τραγούδι: Στελλάκης Περπινιάδης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Ο Μπενίτο κάθε βράδυ, στο Παλάτσο ξενυχτάει, | για να μάθ' έχει μανία, κάτι από την Αλβανία. | Το τηλέφωνο στο χέρι, όλη νύχτα στο καρτέρι, | πες μου φίλε Καβαλλέρο, το τι γίνεται να ξέρω. | Άκου Ντούτσε μου τα νέα, φίνα, σοβαρά κι ωραία, | ένα μπρος και δύο πίσω, πώς να σου τ' ομολογήσω. | Τι χαμπέρια να σου στείλω, που μας ρήμαξαν στο ξύλο, | μας τσακώνουνε αράδα και μας στέλνουν στην Ελλάδα. | Κένταυροι και Βερσαλιέροι, όλος ο ντουνιάς το ξέρει, | πως κι οι τρομεροί μας Λύκοι κάθε μέρα και μια νίκη. | Τους τσακώνουνε κοπάδια οι τσολιάδες τα λιοντάρια | και τους πάνε στην Αθήνα κι έτσι την περνούνε φίνα. | Ο Μπενίτο χρώμα αλλάζει και τον Γκάιντα του φωνάζει, | βάλε μπρος τη μηχανή σου και την όμορφη φωνή σου. | Πες πως έχουμε μια νίκη και το μέλλον μας ανήκει, | μπρος γκρεμνός και πίσω ρέμα, μέσα στ’ άλλα κι άλλο ψέμα

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης