Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

Παναγιώτης Τούντας Vol. 5





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Παναγιώτη Τούντα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Είναι ευτυχής ο άνθρωπος Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Είναι ευτυχής ο άνθρωπος | που αγάπη δεν γνωρίζει | και για κοπέλες όμορφες | το νου του δεν σκοτίζει | Δεν έχει χιλίους δυο καημούς | δεν τονε δέρνει ο πόνος | και αν είναι πλούσιος η φτωχός | αυτό το ξέρει μόνος | Κι όμως εγώ π' αγάπησα | κι έχω φωτιά μεγάλη | καημούς που δεν περίμενα | μου 'ρθανε στο κεφάλι

02. Τομπουρλίκα Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Τομπουρλίκα νύχτα κι ώρα μία | σ' αυτήν την ησυχία έρχομαι να σου πω | αν κοιμάσαι εγώ θα σε ξυπνήσω | κρυφά θα σου σφυρίξω τον πιο όμορφο σκοπό | Σου σφυρίζω γλυκά σαν τ' αηδονάκι | με πόνο και μεράκι αχ μέσα απ' την καρδιά | σου σφυρίζω γλυκιά μου Τομπουρλίκα | σαν τη δική σου γλύκα δεν έχει άλλη καμιά | Τομπουρλίκα τα μαύρα σου τα μάτια | πενήντα δυο κομμάτια μου κάναν την καρδιά | μέρα νύχτα στην πόρτα σου γυρίζω | αχ πες μου να ελπίζω κουκλίτσα μου γλυκιά | Σου σφυρίζω γλυκά σαν τ' αηδονάκι | με πόνο και μεράκι αχ μέσα απ' την καρδιά | σου σφυρίζω γλυκιά μου Τομπουρλίκα | σαν τη δική σου γλύκα δεν έχει άλλη καμιά | Σου σφυρίζω γλυκιά μου Τομπουρλίκα | σαν τη δική σου γλύκα δεν έχει άλλη καμιά

03. Σαράντα βρύσες με νερό Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Σαράντα βρύσες με νερό | κι ογδόντα δυο πηγάδια | δεν θα μου σβήσουν τη φωτιά | π' έχω στα φυλλοκάρδια. | Χιλιάδες μου 'πες ψέματα | ώσπου να σ' αγαπήσω, | ας μ' άφηνες μικρό | χωρίς καημούς ο έρημος να ζήσω. | Σαράντα βρύσες με νερό δεν | σβήνουν τη φωτιά μου, | γιατί είν' η φλόγα της ματιάς | κι ανάβει στην καρδιά μου. | Χιλιάδες μου 'πες ψέματα | χωρίς καμιάν αλήθεια | και μ' άναψες μικρό άλλη φωτιά | στα δόλια μου τα στήθια.

04. Τηλεγράφημα στην Κάρμεν Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Απόψε Καρμεντσίτα μου | μπαρκάρω απ' τον Περαία | και στη Σεβίλλη έρχομαι | να κάνουμε παρέα | Γλυκιά μου Κάρμεν έρχομαι | κοντά να γνωριστούμε | και δίχως άλλο κούκλα μου | ταιράκια να γινούμε | Να δεις μπουζούκι να σταθείς | με ανοιχτό το στόμα | που θα ξεχάσεις ξέρε το | και τον Χερέδια ακόμα | Κι από τον ταύρο ξέρε το | δε θα 'χω αβαρία | γιατί έξι χρόνια έκανα | χασάπης στα σφαγεία

05. Ναζιάρα μου Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Συ μου πήρες την καρδιά, το νου, | όμορφη γλυκιά καμωματού | Με δυο ματάκια ζιμπουλένια και γλυκά ναζιάρα μου | μ' άναψες στο στήθος μου φωτιά | Δε με λυπάσαι, πάψε πια, | μου φαρμακώνεις τη φτωχή καρδιά | Κι αφού στο λέγω πως για σένα θα τρελαθώ, ναζιάρα μου | δε σε μέλλει ακόμα κι αν χαθώ | Δε μπορώ μικρό μου δε μπορώ, | τ' όμορφο σου στόμα λαχταρώ | Για να μου δώσεις θέλω μόνο ένα φιλί, ναζιάρα μου | χάνομαι σ' αγάπησα πολύ | Δε με λυπάσαι, δε με πονείς, | πως μ'αγαπάς δε θέλεις πια να μου πεις | Μου 'χεις ποτίσει με φαρμάκι τη ζωή, ναζιάρα μου | φως μου δε μου άφησες πνοή

06. Αν σ' αγαπώ εγώ δε φταίω Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Όταν τα μαύρα μάτια σου, μικράκι μου, κοιτάζω. | γιατί με πόνο τραγουδώ, γιατί βαριά στενάζω; | Α, α, αχ! Η πλανεύτρα σου η ματιά! | Α, α, αχ! Μου ανάβει την καρδιά. | Όταν σου πω τον πόνο μου γιατί να μου κακιώνεις, | εγώ σου λέγω σ' αγαπώ κι εσύ με φαρμακώνεις. | Α, α, αχ! Η πλανεύτρα σου η ματιά! | Α, α, αχ! Μου ανάβει την καρδιά. | Αν σ' αγαπώ, δεν φταίω εγώ, μικρό μου χαϊδεμένο, | φταίνε τα μάτια σου τα δυο, που μ' έχουν μαγεμένο. | Α, α, αχ! Η πλανεύτρα σου η ματιά! | Α, α, αχ! Μου ανάβει την καρδιά.

07. Άμαν Κατερίνα μου Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Όταν περνώ για να σε ιδώ | αχ πώς με βασανίζεις | έχεις κεφτέδες στη φωτιά | αχ, Κατερίνα μου γλυκιά | και γλυκοτηγανίζεις | Αμάν Κατερίνα μου | κούζουμ Κατερίνα μου | τα παραπονάκια μου θέλω να στα πω | μάτια σαν τα κάστανα | μ' έβαλαν στα βάσανα | κι όλο από την πόρτα σου θέλω να περνώ | Έχεις τσουκάλι πήλινο | και ψήνεις φασουλάδα | κι εγώ απ' την λαχτάρα μου | παίζοντας την κιθάρα μου | σου κάνω πατινάδα | Αμάν Κατερίνα μου | κούζουμ Κατερίνα μου | τα παραπονάκια μου θέλω να στα πω | μάτια σαν τα κάστανα | μ' έβαλαν στα βάσανα | κι όλο από την πόρτα σου θέλω να περνώ | Κάνεις ωραία σκορδαλιά | βάζεις περίσσιο λάδι | στην ταραμοσαλάτα σου | η σάλτσα η ντομάτα σου | που βάζεις στο πιλάφι | Αμάν Κατερίνα μου | κούζουμ Κατερίνα μου | τα παραπονάκια μου θέλω να στα πω | μάτια σαν τα κάστανα | μ' έβαλαν στα βάσανα | κι όλο από την πόρτα σου θέλω να περνώ

08. Στου Λινάρδου τη ταβέρνα Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Στου Λινάρδου τη ταβέρνα βλέπεις πρόσωπα μοντέρνα. | Πάνε όλοι, ένας κι ένας, οι αστέρες της ταβέρνας. | Εκεί πάει ο Παπαρούνας, ο Βαρέλας κι ο Μουρούνας. | Πάει ο Σκόρδος ο τεμπέλης και ο Θρούμπας κι ο Τσιγγέλης. | Πάει κι η κυρά Αγγέλω με το μαύρο της το βέλο. | Και η μερακλού η Φώτω που μεθάει με το πρώτο. | Εκεί πάει κι η Σταμάτα, που μεθά και σπάει πιάτα. | Πάει κι η κυρά Πιπίνα, για να πιεί καμιά ρετσίνα. | Εκεί πάει ο Νταμιτζάνας, Μαϊντανός κι ο Μελιτζάνας. | Πάει ο Ρέγγας κι ο Μπαρδάκος, Νεροχύτης και Ταμπάκος. | Εκεί πάει ο Χατζημπάμιας, ο Γαρδούμπας και ο Λάμιας. | Πάει κι ο Χατζηραπάνης, Παστουρμάς κι ο Μπεχλιβάνης. | Σ' ένα τέτοιο ραβαΐσι ποιός μπορεί να μη μεθύσει. | Άλλος τραγουδά χορεύει κι άλλος έρωτα γυρεύει | Άλλος πίνει και πληρώνει κι άλλος ζούλα την καρφώνει. | Βρε Λινάρδο ταβερνάρη, γράφτα κάτω απ' το σφουγγάρι

09. Στης Πλάκας τα στενά Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μέσα στης Πλάκας τα στενά, αγάπησα με πόνο | μια έμορφη Πλακιώτισσα και ολοένα λιώνω | μέσα στης Πλάκας τα στενά, αγάπησα με πόνο. | Γι' αυτήνε έγινα μπεκρής και μέρα νύχτα πίνω | και μες στης Πλάκας τα στενά, το στεναγμό μου αφήνω | Γι' αυτήνε έγινα μπεκρής και μέρα νύχτα πίνω. | Μα όσα κι αν της έχω ειπεί, ο νους της δεν αλλάζει | και κάθε μέρα πιότερο, μες στην καρδιά με σφάζει | μα όσα κι αν της έχω ειπεί, ο νους της δεν αλλάζει. | Τρελή μικρή μου δεν μπορώ, για σένανε πεθαίνω  | για σένανε Πλακιώτισσα, στον Άδη κατεβαίνω | τρελή μικρή μου δεν μπορώ, για σένανε πεθαίνω.

10. Μυστικό να το 'χεις πρέπει Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Σε θέλω απόψε στις εννιά να 'ρθεις το βράδυ, | μην το ξεχάσεις, κάτι θέλω να σου πω, | τα πιο γλυκά μου τα φιλιά μες στο σκοτάδι, | θα σου τα δώσω για να δεις πως σ' αγαπώ, | τα πιο γλυκά μου τα φιλιά μες στο σκοτάδι, | θα σου τα δώσω για να δεις πως σ' αγαπώ. | Κι άλλη φορά μου το 'πες, όμως δεν το κάνεις, | μονάχα με το στοματάκι σου το λες, | κάνε το, φως μου, γιατί πια θα με πεθάνεις | και το γλυκό σου αγοράκι θε να κλαις. | Δως' μου απ' τα χειλάκια σου, | τα πιο γλυκά φιλάκια σου, | τώρα που κανένας δε μας βλέπει, | ξέρεις όμως κάτι τι, | έλα να σου πω στ' αυτί, | πάντα μυστικό να το 'χεις πρέπει. | Έλα, σου λέγω, στις εννιά, θα μετανιώσεις, | δεν το πιστεύεις, το λοιπόν, πως σ' αγαπώ, | γλυκά φιλάκια θα μου πάρεις, θα μου δώσεις, | και κάτι άλλο θέλω ακόμα να σου πω, | γλυκά φιλάκια θα μου πάρεις, θα μου δώσεις, | και κάτι άλλο θέλω ακόμα να σου πω. | Δεν σου κοστίζουν τα φιλιά που θα μου δώσεις, | γιατί έχεις στόμα καμωμένο για φιλιά, | δώστα, μη θέλεις πιο πολύ να με πληγώσεις, | και να μ' ανάψεις κι άλλη φλόγα στην καρδιά. | Δως' μου απ' τα χειλάκια σου, | τα πιο γλυκά φιλάκια σου, | τώρα που κανένας δε μας βλέπει, | ξέρεις όμως κάτι τι, | έλα να σου πω στ' αυτί, | πάντα μυστικό να το 'χεις πρέπει.

11. Πρέπει να σ' αφήσω Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Κάποιο μεγάλο αμάρτημα, | κανένα στραβοπάτημα, | δεν έχω καμωμένα. | Και με καταραστήκανε, | τα λόγια τους πιαστήκανε | και γνώρισα εσένα. | Μαζί σου σαν γνωρίστηκα, | όλο τον κόσμο αρνήθηκα, | με σένα για να ζήσω. | Χωρίς να θέλω μπλέχτηκα | και να σε πάρω δέχτηκα, | μα πρέπει να σ' αφήσω. | Τόσο πολύ σ' αγάπησα, | τα νιάτα μου σου χάρισα, | να γίνομε ζευγάρι. | Μα συ κακιά, με γέλασες | κι άλλους καημούς με κέρασες, | δεν έχεις καμιά χάρη. | Μαζί σου σαν γνωρίστηκα, | όλο τον κόσμο αρνήθηκα, | με σένα για να ζήσω. | Χωρίς να θέλω μπλέχτηκα | και να σε πάρω δέχτηκα, | μα πρέπει να σ' αφήσω.

12. Παντρεύεται στα ξένα Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μου είπαν, μάνα μου, πως παντρεύεται, | μου είπαν, μάνα μου, πως παντρεύεται, | μου είπαν πως παντρεύεται η αγάπη μου στα ξένα | κι αν είν’ αλήθεια, μάνα μου, αλίμονο σε μένα. | Αρώτησα, μάνα μου και τα κύματα, | αρώτησα, μάνα μου και τα κύματα, | αρώτησα τα κύματα που σπάνε στ’ ακρογιάλι | και μου ‘παν πως παντρεύεται στα ξένα με μια άλλη. | Μανούλα μου, όχι, ποτέ δεν πίστευα, | μανούλα μου, όχι, ποτέ δεν πίστευα, | μανούλα μου, δεν πίστευα, πως θα με λησμονήσει | και μεσ’ στη μαύρη ξενιτιά πως άλλη θ’ αγαπήσει. | Θα πάρω, μάνα μου, κάμπους και βουνά, | θα πάρω, μάνα μου, κάμπους και βουνά, | θα πάρω κάμπους και βουνά, θα τρέξω ν’ αγοράσω | της λησμονιάς το γιατρικό, ίσως και τον ξεχάσω

13. Όταν περνάς Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Όταν περνάς γιατί τα μάτια χαμηλώνεις; | έχεις παράπονο και δεν το φανερώνεις; | Δε μου μιλάς γιατί δε θες να μου μιλήσεις; | ρίξε μου μια ματιά να με παρηγορήσεις | Τι να το κάνω πως περαστικός διαβαίνεις | και την καρδούλα μου σιγά-σιγά μαραίνεις | Λόγια του κόσμου μην ακούς ότι σου λένε | Για δες τα μάτια μου που μέρα νύχτα κλαίνε

14. Μελαχρινό Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μελαχρινό μου πρόσωπο, ματάκια μου γλυκιά, | ως πότε ‘γω για χάρη σου θα ‘λιώνω μυστικά. | Μελαχρινό, μελαχρινό, δυο χρόνια μ’ έχεις και πονώ, | δυο χρόνια μ’ έχεις και πονώ, μελαχρινό, μελαχρινό. | Δεν έχεις, μάτια μου, καρδιά, γι’ αυτό με τυρανείς, | χάνομαι στην αγάπη σου, μα εσύ δε με πονείς. | Μελαχρινό, μελαχρινό, δυο χρόνια μ’ έχεις και πονώ, | δυο χρόνια μ’ έχεις και πονώ, μελαχρινό, μελαχρινό. | Όταν σε πρωτογνώρισα, η ψεύτρα σου ματιά, | μέσα στα φυλλοκάρδια μου, μου άναψε φωτιά. | Μελαχρινό, μελαχρινό, δυο χρόνια μ’ έχεις και πονώ, | δυο χρόνια μ’ έχεις και πονώ, μελαχρινό, μελαχρινό.

15. Σαν περνούσα από την Χίο Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Στ' ακρογιάλι με βαρκούλα | σαν περνούσα από τη Χίο, | είδα κόρη Χιωτοπούλα | που πλενόταν στο γιαλό. | Είχε μάτια δυο ζιμπούλια, | δυο χειλάκια κοραλλιά | και μου σκλάβωσ' η μικρούλα, | μια για πάντα την καρδιά. | Έχω πλούτη μεγαλεία, | Χιωτοπούλα μου, χρυσή, | θα σε κάμω μια κυρία | μέσα σ' όλο το νησί. | Και μου λέγει: "Έχω μάνα | και πατέρα στο χωριό, | τρέχα αγόρι μου και πέστο, | γιατί σ' αγαπώ κι εγώ"!

16. Να 'μουν νερό στ' αυλάκι σου Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Ήθελα μα-, ήθελα μαυρομάτα μου, | ήθελα μαυρομάτα μου, να ‘μουν νερό στ’ αυλάκι, | να πότιζα τη λεμονιά πο’ χεις στο περβολάκι, | να πότιζα τη λεμονιά πο’ χεις στο περβολάκι . | Κι αν γιόμιζε, κι αν γιόμιζε η λεμονιά, | κι αν γιόμιζε η λεμονιά, λεμόνια μυρωδάτα, | μια χάρη θα σου ζήταγα, γλυκιά μου μαυρομάτα, | μια χάρη θα σου ζήταγα, γλυκιά μου μαυρομάτα. | Θα σου ‘λεγα, θα σου ‘λεγα μικρούλα μου, | θα σου ‘λεγα μικρούλα μου, να μου ‘δινες και μένα, | δυο λεμονάκια δίφορα και καλοποτισμένα, | δυο λεμονάκια δίφορα και καλοποτισμένα. | Τρώγοντας τα, τρώγοντας τα λεμόνια σου, | τρώγοντας τα λεμόνια σου, τ’ αφράτα λεμονάκια, | θα παύαν όλοι μου οι καημοί κι όλα μου τα μεράκια, | θα παύαν όλοι μου οι καημοί κι όλα μου τα μεράκια.

17. Παγκρατιώτισσα Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Έμορφη Παγκρατιώτισσα | Για σε πονεί η καρδιά μου | για σε πονεί το στήθος μου, μικρούλα μου | Κι’ έχω πληγή βαθειά στα σωθικά μου | Μ’ αυτά τα μάτια τα γλυκά τ’ αράπικα | Αχ Παγκρατιώτισσα μου ετρελάθηκα | Λυπήσου με έμορφη μου Παγκρατιώτισσα | Μη θέλεις φως μου να πεθάνω | Άσε να γείρω στη θερμή αγκάλη σου | Μ΄ ένα γλυκό φιλάκι σου να γιάνω | Πότε ναζιάρα μ΄ έμορφη | Τη γνώμη σου θ’ αλλάξεις | Γιατί της μαύρης μου καρδιάς, το αχ αυτό, | Αχ Παγκρατιώτισσα μου θα την κάψει

18. Σε ξαναείδα πάλι Τραγούδι: Μη διαθέσιμο
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Χθες το βράδυ στο Θησείο σε ξανάειδα πάλι | κι ένιωσα να φεύγει ο νους μου μέσα απ'το κεφάλι, | ένιωσα να φεύγει ο νους μου μέσα απ'το κεφάλι, | χθες το βράδυ στο Θησείο σε ξανάειδα πάλι. | Μια λαχτάρα μου 'ρθε πάλι, να σου 'πω κυρά μου, | πως δεν έσβησ' η αγάπη, που 'χα στην καρδιά μου, | πως δεν έσβησ' η αγάπη, που 'χα στην καρδιά μου, | μια λαχτάρα μου 'ρθε πάλι, να σου 'πω κυρά μου. | Μα σαν σκέφτηκα πως μου 'χεις λιώσει τη ζωή μου, | έφυγα να μη σε βλέπω, άπονη μικρή μου, | έφυγα να μη σε βλέπω, άπονη μικρή μου, | μα σαν σκέφτηκα πως μου 'χεις λιώσει τη ζωή μου.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης