Τετάρτη, 25 Μαΐου 2016

Ρόζα Εσκενάζη No. 4





















01. Το μπερεδάκι Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Τσάμας | Στίχοι: Τσάμας

02. Μες στης Αθήνας τις ομορφιές Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Δ. Πολίτης | Στίχοι: Δ. Πολίτης
Μες στης Αθήνας τις ομορφιές | ξεχωρίζει μια που καίει καρδιές | Έχει μαύρα μάτια, μαύρα μαλλιά | και στο μάγουλο της μικρή ελιά | Άμαν, άμαν, άμαν πάω να τρελαθώ, | από τότε που την είδα μου 'βαλε καημό | και γι’ αυτήν μέρα νύχτα κλαίγω και θρηνώ | κι όλο λιώνω από την αγάπη που έχω στην καρδιά | και χωρίς αυτήν ποτέ δε θα `βρω γιατρειά | Μια μέρα που την ξαναείδα της είπα Κυρά μου | έλα με `μένα να γίνεις ταίρι για να γιάνει η καρδιά μου | Και μου λέει τότε αυτή δε θέλω να μ’ αγαπάς | για άλλονε πονώ εγώ, πάψε να με λαχταράς' | Και από τότε ο καημένος γυρνάω πονεμένος | και ώσπου να βγει η ψυχή μου θε να ζω μαραζιαζμένος

03. Νέο Χασαπάκι Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Αγαπώ ένα χασαπάκι μες την αγορά | που είναι ντέρτι και μεράκι κι όλο λεβεντιά | Θα τον πάρω δεν τ’ αφήνω κι ας βουίξει η γειτονιά | γιατί είν’ γεμάτο χάρες γλύκες κι ομορφιά | Αχ, αχ θέε μου δε βαστώ | απ’ την πολλή αγάπη πα να τρελαθώ | Αχ, αχ θέε μου δε βαστώ | απ’ τον σεβντά που έχω πα να τρελαθώ | Αμάν πολλές φορές με πλήγωσες | πολλές φορές με πλήγωσες αμάν, αμαν | μα όχι πάλι τόσο | Γεια σου παιδί μου με την βίτσα σου γεια σου παιδί μου! | Αμάν μα όχι πάλι τόσο | το ξεύρω τούτη τη φορά αμάν, αμάν | πως δε θα τη γλιτώσω | Άντε να ζήσουν τα χασαπάκια!

04. Νέο χανουμάκι Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Στ. Παντελίδης | Στίχοι: Στ. Παντελίδης

05. Η πουλημένη στην ξενιτιά Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μες στην ξενιτιά κλεισμένη, σκλαβωμένη πώς με άφησες | έρημη κι ορφανεμένη αχ, αχ, αχ βρε μάγκα με παράτησες. | Συ με πούλησες στα ξένα κι ολοένα κλαίγω και πονώ | αχ τι τράβηξα για σένα αχ, αχ, αχ δεν ξεχνώ βρε μάγκα δεν ξεχνώ. | Κι αν περνούνε τα χρονάκια τα φαρμάκια δε θα πάψουνε | της καρδιάς μου τα μεράκια αχ, αχ, αχ θα `ρθει η μέρα να πετάξουνε | της καρδιάς μου τα μεράκια αχ, αχ, αχ θα `ρθει η ώρα να σε κάψουνε.

06. Γιώργο μου φαρμακώθηκα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Ρόζα Εσκενάζη | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη
Βρε Γιώργο φαρμακώθηκα | στο πείσμα μου επάνω | κι έχω δυο λόγια να σου ειπώ | τώρα προτού πεθάνω. | Να με ξεχάσεις γλήγορα | για μένα να μη κλάψεις, | γραφτό σου πες πως ήτανε | στα ξένα να με θάψεις. | Μιαν άλλη τώρα κοίταξε | να βρεις να αγαπήσεις | και τη ζωή σου τη γλυκιά | χαρούμενα να ζήσεις. | Αν θέλεις μόνο Γιώργο μου | τα μάτια μου πριν κλείσω, | για τελευταία πια φορά | έλα να σε φιλήσω.

07. Ζαφείρια ειν΄ τα μάτια σου Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κ. Μισαηλίδης | Στίχοι: Κ. Μισαηλίδης
Ζαφεί-Ζαφεί Ζαφείρια ειν’ τα μάτια σου | ζαφείρια ειν’ τα μάτια σου | ωρέ που κλαίνε και γελούνε | ζαφείρια ειν’ τα μάτια σου | βρέ που κλαίνε και γελούνε | Χαρά σε κείνονε τον νιο | ωρέ που σ’ αγαπώ του λένε | Χαρά σε κείνονε τον νιο | βρέ που σ’ αγαπώ του λένε | χαρά σε κείνονε τον νιο | βρέ που σ’ αγαπώ του λένε | Ρουμπί-ρουμπί ρουμπίνια είν’ τα χείλη σου | ρουμπίνια είν’ τα χείλη σου | ωρέ σαν ήλιος μες τη δύση | ρουμπίνια είν’ τα χείλη σου | βρέ σαν ήλιος μες τη δύση | Χαρά σε κείνονε τον νιο | βρε που θε να τα φιλήσει | Χαρά σε κείνονε τον νιο | βρε που θε να τα φιλήσει | χαρά σε κείνονε τον νιο | βρε που θε να τα φιλήσει

08. Λάλα αηδόνι μου γλυκά Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Δ. Γεωργιάδης | Στίχοι: Δ. Γεωργιάδης

09. Έχει η αγάπη βάσανα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Αρ. Τριανταφυλλίδης | Στίχοι: Αρ. Τριανταφυλλίδης

10. Για να ξέρεις, αλανιάρη Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Γιώργος Καμβύσης | Στίχοι: Γιώργος Καμβύσης
Για να ξέρεις αλανιάρη, | σ’ έχω πάρει πια χαμπάρι, | ότι χρόνια πας για αβάντα, | φέρνεις βόλτα για την τσάντα. | Μάγκα μου τα κάνεις ρόιδο, | δεν είμαι κα `να κορόιδο | και ξηγιέμαι εις την τρίχα, | θα στον κόψω εγώ το βήχα. | Μη μου κάνεις ρε την πάπια, | δεν τα τρώγω αυτά τα χάπια | δεν μου ξαναπαίρνεις φράγκο, | άιντα στρίβε, τράβα σπόγγο. | Δε σου φτάνει πού με δέρνεις, | μα στο τέλος μου τα παίρνεις, | βρε τα βγάζω με ιδρώτα | κι όποιον θέλεις πάνε ρώτα. | Για να ξεύρεις βρε μουρμούρη, | έχω βρει άλλο καψούρη, | πού `ναι φίνος καί μαγγιόρος | κι όχι κα `νας τρακαδόρος. | Και μου τάζει κάθε τόσο, | να με πάρει να γλιτώσω, | βρήκα βρε την ευκαιρία | για να ζήσω σαν "κερία". | Γεια σου Ρόζα μου. | Γεια σου Γιοβάν Τσαούση μου.

11. Γιάννη μου έσπασες τη στάμνα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Σταύρος Παντελίδης | Στίχοι: Σταύρος Παντελίδης
Τι σου `φταιξα αχ Γιάννη μου | τη στάμνα να μου σπάσεις | και στα καλά καθούμενα | φωτιά να μου ανάψεις; | Αγγέλω κι αν στην έσπασα | δεν το `θελα ο δόλιος, | επήγα για να πιω νερό | και σαν αφηρημένος | στην έσπασα ο καημένος. | Και πώς θα πάω σπίτι μου | με το σταμνί σπασμένο; | Θα με ξυλοφορτώσουνε | κι ύστερα η καημένη τι θα γένω; | Αν σε τσακίσει η μάνα σου | για ένα σταμνί πουλί μου, | άφησε τη μανούλα σου | Αγγέλω μου πουλί μου | να γίνεις πια δική μου.

12. Χάθηκα, τρελλάθηκα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

13. Τζιβαέρι μανές Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

14. Μπαρμπούνι μου θαλασσινό Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Ρόζα Εσκενάζη | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη

15. Ματζόρε Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

16. Με ζουρνάδες και νταούλια Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Παναγιώτης Τούντας
Πήρα δεκαοχτώ χιλιάδες απ' το μπακαρά | να γλεντήσω με ζουρνάδες θέλω μια βραδιά | Με ζουρνάδες με νταούλια και καλό κρασί | βρ' αμάν κι όμορφες κοπέλες θέλω μια ζωή χρυσή | Α ο όπα... | κι όμορφες κοπέλες θέλω μια ζωή χρυσή | μια Αθηναία μια Σμυρνιά και μια Συριανή, βρ' αμάν | θέλω κι απ' τη Πόλη να 'χω μια Ταταυλιανή | Τις ταβέρνες όλες βόλτα θα τις πάρω και θα πιω | και θ' αρχίσω σαν και πρώτα πάλι να μεθώ | θα κατέβω στου Τσελεπή μες τον Πειραιά | και θ' ανάψω φίνο γλέντι σ' όλη τη μαγκιά

17. Ένας μάγκας στον τεκέ μου Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κώστας Τζόβενος | Στίχοι: Κώστας Τζόβενος
Ένας μάγκας στον τεκέ μου τσάκισε τον άργιλε μου | πέταξε και το καλάμι και με άφησε χαρμάνη | Έσπασε τον μπαγλαμά μου που τον είχα συντροφιά μου | μου περνούσαν οι καημοί μου και οι αναστεναγμοί μου | Μάγκα θα σε ξεφτιλίσω και το αίμα σου θα χύσω | με αυτά που μου 'χεις κάνει και με άφησες χαρμάνη | Άρπα Νώντα το μαχαίρι δώσε μου το ρε στο χέρι | για τον μάγκα θα τσακίσω ή κι εγώ θα ξεψυχήσω | Για σταμάτα βρε βλαμάκι μην τραβάς το μαχαιράκι | θα πλερώσω τη ζημιά σου μη χαλάει η καρδιά σου

18. Γκαζελί αράμπι ουσάκ Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης