Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

Παναγιώτης Τούντας Vol. 3





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Παναγιώτη Τούντα

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Σμυρνιά Τραγούδι: Κ. Μισαηλίδης & Αθηναϊκή Εστουδιαντίνα
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

02. Έλα σκερτσόζα μου Τραγούδι: Γιώργος Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Την εμορφιά σου την ποθώ και την θυμούμαι | αχ τη γλυκιά σου τη ματιά δεν λησμονώ | για σένα φως μου μέρα-νύχτα δεν κοιμούμαι | αχ ο δόλιος 'γω για σε πάντα πονώ. | Έλα σκερτσόζα μου γλυκιά να σ' αγκαλιάσω | έλα σαν πρώτ’ απ' την γλυκιά σου την λαλιά | καμωματού μου με λαχτάρα ν' απολαύσω | φίνα λόγια αγάπης, χάδια και φιλιά. | Έλα πουλί μου στη θερμή μου την αγκάλη | έλα να πέσω και γλυκά να κοιμηθώ | Θέλω απ' τα στήθη κείνα που δεν τα 'χει άλλη | τρελή σκερτσόζα ν' αναπνέω, να μεθώ  | Έλα γιατί εγώ για σε χάνω το νου μου | έλα σκερτσόζα παιχνιδιάρα μου γλυκιά | αχ έλ' αγάπη μου τρελή καμωματού μου | έλα και μη μου πληγώνεις την καρδιά. | Έλα σκερτσόζα μου γλυκιά να σ' αγκαλιάσω | έλα σαν πρώτ' απ' την γλυκιά σου την λαλιά | καμωματού μου με λαχτάρα ν' απολαύσω | φίνα αγάπης λόγια, χάδια και φιλιά. | Έλα πουλί μου στη θερμή μου την αγκάλη | έλα να πέσω και γλυκά να κοιμηθώ | Θέλω απ' τα στήθη κείνα που δεν τα 'χει άλλη | τρελή σκερτσόζα ν' αναπνέω, να μεθώ.

03. Τσαχπίνα Τραγούδι: Γιώργος Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

04. Τα ζουμπουλένια μάτια σου Τραγούδι: Γιώργος Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Συ μου πήρες την καρδιά, το νου μου, παιχνιδιάρα και καμωματού μου, | συ μου πήρες την καρδιά, το νου μου, παιχνιδιάρα και καμωματού μου, | με δυο μάτια ζιμπουλένια και γλυκά, αμάν πια, | και στο μάγουλο σ' επάνω μιαν ελιά. | Ξέρεις να πληγώνεις τις καρδιές, ναζιάρα μου, | με γλυκιές ματιές και φλογερές, κουκλάρα μου, | πλήγωσες κι εμένα το φτωχό, πω, πω, πω! | στο σεβντά σου δεν αντέχω, θα χαθώ. | Ξέρεις να πληγώνεις τις καρδιές, ναζιάρα μου, | με γλυκιές ματιές και φλογερές, κουκλάρα μου, | πλήγωσες κι εμένα το φτωχό, πω, πω, πω! | στο σεβντά σου δεν αντέχω, θα χαθώ. | -Να χαρώ’ γώ μάτια ζιμπουλένια! | Με τα ζιμπουλένια σου τα μάτια, την καρδιά μου έκαμνες κομμάτια. | Με τα ζιμπουλένια σου τα μάτια, την καρδιά μου έκαμνες κομμάτια. | Με τη μαύρη σου εκείνη την ελιά, αμάν πια, | με τα μόρτικα κομμένα σου μαλλιά. | Ξέρεις να πληγώνεις τις καρδιές, ναζιάρα μου, | με γλυκιές ματιές και φλογερές, κουκλάρα μου, | πλήγωσες κι εμένα το φτωχό, πω, πω, πω! | στο σεβντά σου δεν αντέχω, θα χαθώ. | Ξέρεις να πληγώνεις τις καρδιές, ναζιάρα μου, | με γλυκιές ματιές και φλογερές, κουκλάρα μου, | πλήγωσες κι εμένα το φτωχό, πω, πω, πω! | στο σεβντά σου δεν αντέχω, θα χαθώ. | -Όπα!

05. Αρχοντοπούλα μου Τραγούδι: Γιώργος Βιδάλης & Βαλέρης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

06. Παραπονιάρα Τραγούδι: Γιώργος Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Πες μου παραπονιάρα μου γιατί είσαι λυπημένη. | Μήπως θαρρείς δεν σ' αγαπώ ζηλιάρα μου, κι είσαι συλλογισμένη, | κι είσαι συλλογισμένη; | Παραπονιάρα μου μην κλαις, χαδιάρα μου, | και μη μου συλλογιέσαι. | Μόνο εσένα αγαπώ, ζηλιάρα μου, | και μην παραπονιέσαι. | Εσένα 'γω λατρεύω, εσένα θα χαϊδεύω, παραπονιάρα μου. | Συ είσαι η χαρά μου, στη γη παρηγοριά μου, μην κλαις ζηλιάρα μου. | Δεν θέλω τα ματάκια σου για μένα να δακρύζουν | γιατί τη μαύρη μου καρδιά, ζηλιάρα μου, πιότερο βασανίζουν, | πιότερο βασανίζουν. | Παραπονιάρα μου μην κλαις, ζηλιάρα μου, | και μη μου συλλογιέσαι. | Μόνο εσένα αγαπώ, χαδιάρα μου, | και μην παραπονιέσαι. | Εσένα 'γω λατρεύω, εσένα θα χαϊδεύω, παραπονιάρα μου. | Συ είσαι η χαρά μου, στη γη παρηγοριά μου, μην κλαις ζηλιάρα μου

07. Αλάνικο Τραγούδι: Ισμήνη Διατσέντε
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Δε μπορώ, μικρό μου, δε μπορώ, τ’ όμορφο σου στόμα λαχταρώ, | αχ και πεθαίνω για τα λάγνα σου φιλιά, αλάνικο, | μέσα στη δροσάτη σου αγκαλιά, | αχ και πεθαίνω για τα λάγνα σου φιλιά, χαδιάρικο, | μέσα στη δροσάτη σου αγκαλιά | Μα ‘συ δε μ’ άφησες πνοή, μου ‘χεις ποτίσει με φαρμάκι τη ζωή | κι είν’ η χαρά σου να ζηλεύω, να γελάς, χαδιάρικο, | μ’ άλλην όταν παίζεις και γλεντάς | κι είν’ η χαρά σου να ζηλεύω, να γελάς, αλάνικο, | μ’ άλλην όταν παίζεις και γλεντάς. | Θέλω πάλι, φως μου, μια βραδιά, | μέσα στη δροσάτη σου αγκαλιά, | στην αγκαλιά σου που με κάνει να ποθώ, αλάνικο, | χάνομαι, τρελαίνομαι, μεθώ, | στην αγκαλιά σου που με κάνει να ποθώ, χαδιάρικο, | χάνομαι, τρελαίνομαι, μεθώ. | Μα ‘συ δε μ’ άφησες πνοή, μου ‘χεις ποτίσει με φαρμάκι τη ζωή | κι είν’ η χαρά σου να ζηλεύω, να γελάς, αλάνικο, | μ’ άλλην όταν παίζεις και γλεντάς | κι είν’ η χαρά σου να ζηλεύω, να γελάς, χαδιάρικο, | μ’ άλλην όταν παίζεις και γλεντάς.

08. Χήρα μοντέρνα Τραγούδι: Ισμήνη Διατσέντε
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

09. Φαληριώτισσα Τραγούδι: Ν. Μωραϊτης & Χορωδία
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

10. Μπουρνοβαλιά Τραγούδι: Χορωδία
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

11. Αγοροκοριτσάρα μου Τραγούδι: Κώστας Νούρος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Έλα να μου γιάνεις την πληγή που μ' άνοιξες | και πονώ για σένα αγοροκοριτσάρα μου | πήρες την καρδούλα μου πνοή δε μ' άφησες | έλα μπαρμπουνάρα μου | Έλα και μη θέλεις να χαθώ | αγοροκόριτσο για σε θα τρελαθώ | έλα κοντά μου στην αγκαλιά μου | έλα και δώσ’ μου το φιλί σου το γλυκό | ίσως γιατρευτώ εγώ για σένα λιώνω | αγοροκοριτσάρα μου σ' αγάπησα πολύ | πώς να σου το πω βαθειά έχω τον πόνο | έλα πια και δώσ μου το φιλί | Με το τσιγαράκι που φουμάρεις φτιάνομαι | άναψε η καρδιά μου αγοροκοριτσάρα μου | αχ για τα τσαχπίνικά σου σκέρτσα χάνομαι | λιώνω μπαρμπουνάρα μου | Έλα και μη θέλεις να χαθώ | αγοροκόριτσο για σε θα τρελαθώ | έλα κοντά μου στην αγκαλιά μου | έλα και δώσ μου το φιλί σου το γλυκό | ίσως γιατρευτώ εγώ για σένα λιώνω | αγοροκοριτσάρα μου σ' αγάπησα πολύ | πώς να σου το πω βαθειά έχω τον πόνο | έλα πια και δώσ μου το φιλί

12. Ο χαρτοπαίχτης Τραγούδι: Γιώργος Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Αχ, για θυμήσου τον καιρό, όπως εγώ δεν τον ξεχνώ, | κι ούτε ποτέ μου δε μπορώ να τον ξεχάσω, | αχ, για θυμήσου τον καιρό, όπως εγώ δεν τον ξεχνώ, | κι ούτε ποτέ μου δε μπορώ να τον ξεχάσω, | Αχ, για θυμήσου τον καιρό, πάτσι και πόστα στο καρό, | πήγε ένα πάτσι-πόστα στο καρό τον άσσο. | Που ξενυχτούσαμε τα βράδια κι ήμουν σώτος, | στην αγάπη σου, καλέ, | που ξενυχτούσαμε τα βράδια κι ήμουν σώτος, | στην αγάπη σου, καλέ | και στην αγάπη σου ερχόμουν σώτος | και ντέρτσος στο βαλέ. | Αχ, για θυμήσου τη ζωή, πως την περνούσαμε μαζί, | αχ, για θυμήσου τα και ‘συ τα περασμένα, | αχ, για θυμήσου τη ζωή, πως την περνούσαμε μαζί, | αχ, για θυμήσου τα και ‘συ τα περασμένα, | κείνα τα χρόνια τα παλιά απ’ τα γλυκά σου τα φιλιά, | πήγαινες παρολί τότε κι εσύ για μένα. | Που ξενυχτούσαμε τα βράδια κι ήμουν σώτος, | στην αγάπη σου, καλέ, | που ξενυχτούσαμε τα βράδια κι ήμουν σώτος, | στην αγάπη σου, καλέ | και στην αγάπη σου ερχόμουν σώτος | και ντέρτσος στον βαλέ. | Αχ, για θυμήσου μια φορά που ‘ταν πολλοί στο μπακαρά, | ήρθες και κάθισες στο πλάι μ’ αλανιάρα, | αχ, για θυμήσου μια φορά που ‘ταν πολλοί στο μπακαρά, | ήρθες και κάθισες στο πλάι μ’ αλανιάρα, | μ’ ένα αιώνιο εφτά μου πήρες κάμποσα λεφτά | κι όταν τα ρέστα μου τα πήρες με εννιάρα. | Και κερδισμένη τότε ‘συ κι εγώ χαμένος | στον πατσά πηγαίναμε μαζί, | και κερδισμένοι τότε ‘συ κι εγώ χαμένος | στον πατσά πηγαίναμε μαζί, | μ’ απ’ τα φιλιά σου ήμουν πάντα κερδισμένος, | καλέ, που κέρναγες εσύ.

13. Μαρίτσα μου Τραγούδι: Γιώργος Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Κάθε φορά που θα σε ‘δω, Μαρίτσα μου, | στην πό- στην πόρτα σου να βγαίνεις.  | Ανθίζεις και μοσχοβολάς, κουκλίτσα μου, | και με- και μένα με μαραίνεις. | Τέσσερα φύλλα της καρδιάς, Μαρίτσα μου, | τα δυο, τα δυο τα ‘χεις παρμένα. | Και τ’ άλλα δυο μου τ’ άφησες, κουκλίτσα μου, | για πά- για πάντα μαραμένα.

14. Ψαραδάκια Τραγούδι: Κώστας Νούρος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

15. Αερόπλανο θα πάρω Τραγούδι: Στέλλα & Κώστας Νούρος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
-Εγώ φεύγω και σ' αφήνω μια για πάντα βρε αλανιάρη | στην Αμερική θα πάω κάποιον για να βρω | και μαζί του πια θα μείνω που με θέλει να με πάρει | με δολάρια θα μεθάω κι όλο θα γλεντώ | -Πάψε τα παλιογινάτια πεισματάρα μου | να χαρείς τα δυο σου μάτια παιχνιδιάρα μου | ξέρεις τι καπνό φουμάρω και για σένα πως μπορώ | αερόπλανο να πάρω να 'ρθω πάλι να σε βρω | -Και μ' αεροπλάνο να 'ρθεις κι όσο γρήγορα να φτάσεις | στο 'πα και στο ξαναλέγω πως δε σ' αγαπώ | μόρτη μου κακό θα πάθεις κι απ' τη ζήλια σου θα σκάσεις | στην Αμερική θα πάω για να παντρευτώ | -Βρε μη μου πατάς τον κάλο πεισματάρα μου | θα τα μπλέξεις δίχως άλλο παιχνιδιάρα μου | και μη μου γλιστράς σαν χέλι αφού ξέρεις πως μπορώ | με την κάμα μου στο χέρι να 'ρθω πάλι να σε βρω | Δε φοβούμαι βρε μαγκίτη και θα φύγω απ' την Αθήνα | στην Αμερική θα πάω πώς να σου το ειπώ | μέσα στον ουρανοξύστη θα περνάω όλο φίνα | με ουίσκι θα μεθάω κι όλο θα γλεντώ | -Μάθε πως απ' την Αθήνα πεισματάρα μου | δεν μπορείς να κάνεις βήμα παιχνιδιάρα μου | και πως δεν ψηφώ τον Χάρο κι αν μου φύγεις πως μπορώ | αερόπλανο να πάρω να 'ρθω πάλι να σε βρω

16. Χαρικλάκι Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Χτες το βράδυ Χαρικλάκι | είχες πάλι τ' οργανάκι | και γλεντούσες μ’ εν’ αλάνι | κάτω στο Πασαλιμάνι | Ζηλεύω και κλαίγω άντε Χαρικλάκι | πως με γέλασες άντε γειά σου μου την έσκασες | Μες στην μπύρα όταν μπήκες | αχ μανούλα μου τι γλύκες | με φωνόγραφο και πλάκες | νταλγκαδάκια με τους μάγκες | Φιλάκια ναζάκια άντε Χαρικλάκι | πως με γέλασες άντε γειά σου μου την έσκασες | Το πρωί για τη Γλυφάδα | κούκλα μ' αυτοκινητάδα | κολυμπάς σαν πάπια χήνα | και το στρίβεις στην Αθήνα | Ζηλεύω και κλαίγω άντε Χαρικλάκι | πως με γέλασες άντε γεια σου μου την έσκασες

17. Πειραιώτισσα Τραγούδι: Κώστας Νούρος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

18. Ο μοντέρνος Χαραλάμπης Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Χαραλάμπη που' ναι κείνα, που' ν τα χρόνια τα παλιά, | που δεν ήθελες μες την Αθήνα, να σου πουν για παντρειά; | Τώρα μέσα σ' ένα χρόνο πήρες δύο και μια τρεις, | τις αμόληκες στο δρόμο, πάλι για να ξαναπαντρευτείς! | Μη μας κάνεις το βαρβάτο, Χαραλάμπη μερακλή, | δε μπορείς να βρεις τον πάτο, βρε Λάμπη, σεβνταλή! | Μη μας κάνεις το βαρβάτο, Χαραλάμπη μερακλή, πω, πω, | δε μπορείς να βρεις τον πάτο και θα πας για το Δαφνί. | Πήρες, Λάμπη, μια Αθηναία τώρα θες και μια Σμυρνιά, | σου γουστάρει και μια απ' τον Πειραία, θες και μια Μυτιληνιά. | Βρήκες μπόλικες γυναίκες κι όλο ψάχνεις για να βρεις, | τις διαλέγεις σαν τις ρέγγες κι όλες θέλεις να τις παντρευτείς! | Μη μας κάνεις το βαρβάτο, Χαραλάμπη μερακλή, | δε μπορείς να βρεις τον πάτο, βρε Λάμπη, σεβνταλή! | Μη μας κάνεις το βαρβάτο, Χαραλάμπη μερακλή, πω, πω, | δε μπορείς να βρεις τον πάτο και θα πας για το Δαφνί

19. Μπίντα γιάλα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Απόψε θα 'ρθω αμάν γιάλα μπίντα γιάλα , απόψε μπαρμπουνάρα μου | απόψε θα 'ρθω αμάν γιάλα μπίντα γιάλα , απόψε βρε κουκλάρα μου. | Απόψε θα 'ρθω πια κι εγώ , στη Δραπετσώνα να σε βρω. | Γιατ' από κείνη αμάν γιάλα μπίντα γιάλα , γιατ' από κείνη τη βραδιά | γιατ' από κείνη τη βραδιά , μου 'χεις κολλήσει στην καρδιά. | Μαζί μου θα 'χω αμάν γιάλα μπίντα γιάλα , μαζί μου μπαρμπουνάρα μου | μαζί μου θα 'χω αμάν γιάλα μπίντα γιάλα , μαζί μου βρε κουκλάρα μου | μαζί μου θα 'χω παστουρμά ,ούζο κρασί και μπαγλαμά. | Όπλες όπα ωχ | Να μου χορέψεις αμάν γιάλα μπίντα γιάλα , να μου χορέψεις κούκλα μου | να μου χορέψεις κούκλα μου , και πάρε μου τα ούλα μου. | Κι αν έχεις άλλον αμάν γιάλα μπίντα γιάλα κι αν έχεις μπαρμπουνάρα μου | κι αν έχεις άλλον αμάν γιάλα μπίντα γιάλα κι αν έχεις βρε κουκλάρα μου | κι αν έχεις άλλον σεβνταλή , κανένα μόρτη μπελαλή | Πες του να στρίβει αμάν γιάλα μπίντα γιάλα , πες να στρίβει κούκλα μου | πες του να στρίβει κούκλα μου και πάρε μου τα ούλα μου

20. Παιχνιδιάρα Τραγούδι: Κ. Νούρος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μην ακούς τη γετονιά, τον κακούργη τον ντουνιά, | θέλω ‘γω να σ’ αποκτήσω, στο χρυσάφι να σε ντύσω, | αχ, παιχνιδιάρα μου, μικρή ναζιάρα μου. | Θα σου κτίσω μια φωλιά με διαμάντια και φλουριά, | εκεί μέσα θα σε κλείσω, φως μου, να σε φχαριστήσω, | αχ, παιχνιδιάρα μου, μικρή κουκλάρα μου. | Θα σκορπίζω εγώ παρά, θα περνούμε μια χαρά | θα σου παίρνω κάθε βράδυ παστουρμά και παξιμάδι | αχ, παιχνιδιάρα μου, μικρή ναζιάρα μου. | Θα ‘ρχονται με τα βιολιά, με μποτίλιες και πιοτά | και θ’ αρχίσει το μεθύσι, ώσπ’ ο Αυγερινός να δύσει | αχ, παιχνιδιάρα μου, μικρή κουκλάρα μου.

21. Δολοφόνισσα Τραγούδι: Κ. Νούρος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Χωρίς καρδιά δεν πίστευα, | χωρίς καρδιά για να ‘σαι, | σαν το κεράκι μ’ έλιωσες, | κακούργα μ’ έκαψες, δε λυπάσαι. | Γιατί με τόση απονιά, | μου φαρμακώνεις την καρδιά, | μου κάβεις τη ψυχή μου. | Αχ, δολοφόνισσα κακιά, | τα ντέρτια όλα του ντουνιά | τα δίνεις στο κορμί μου.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης