Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

Παναγιώτης Τούντας No. 2





















01. Συλλογή Τούντα Τραγούδι: Τραγουδιστές της ODEON
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

02. Μόρτισσα κακιά Τραγούδι: Γιώργος Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Πάλι βρε, βρε μόρτισσα κακιά, | μπελά θε να μου φέρεις μόρτισσα ξανθιά. | Πώς πονώ για σε μες στην καρδιά, | στο λέγω για να ξέρεις μόρτισσα κακιά. | Έχω νταλγκά μες στην καρδιά και με κρατά μια ζήλια | που δε με νοιάζει να ριχτώ και σε μαχαίρια χίλια. | Με μια πιστόλα δίκαννη το δρόμο μου θ' ανοίξω, | να 'ρθω κοντά σου μόρτισσα, στα στήθη να σε σφίξω. | Και να σου πω πως σ' αγαπώ πιότερ' απ' την νταμίρα, | κι άν μ' αρνηθείς αλλοίμονο σε σένα κακομοίρα. | Και να σου πω πως σ' αγαπώ πιότερ' απ' την νταμίρα. | Άν μ' αρνηθείς αλλοίμονο σε σένα κακομοίρα.

03. Μοντέρνα χήρα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Εγώ είμαι η χήρα η αλανιάρα η ναζού | η παιχνιδιάρα | Που μ' αγαπούν και με φωνάζουνε μπιζού | κούκλα χαδιάρα | Είμαι η χήρα η μοντέρνα | που μεθώ μες στην ταβέρνα | και γυρνώ παντού τα βράδυα | και γλεντώ με τη χαβάγια | Μα καμιά φορά τη μόδα | τη ξεχνώ κι αλλάζω ρόδα | τότε βάζω τ' οργανάκι | ε ρε πώ, πώ, πώ μεράκι | Στην αγορά τα ψαραδάκια σαν περνώ | πως με πειράζουν | έχω μπαρμπούνι του Φαλήρου ζωντανό | όλοι φωνάζουν | Κι ένας μάγκας μαναβάκος | μου φωνάζει ομορφάκος | πάρε χήρα 'μ' ατζουράκι | για μεζέ στο καραβάκι | Κι ο χασάπης από πέρα | τράκα-τρούκο τη μαχαίρα | κόβει αφράτες μπριζολίτσες | για τις όμορφες κυρίτσες | Είμαι η χήρα η μοντέρνα | που μεθώ μες στην ταβέρνα | και γλεντώ με τ' οργανάκι | ε ρε πώ, πώ, πώ μεράκι | Το πρωί μες τον Περαία | πίνω ούζο με παρέα | και το βράδυ στην Αθήνα | κολυμπώ μες τη ρετσίνα

04. Μπομπίνα Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Τα ντέρτια όλα του ντουνιά, τσαχπίνα μου, | εσύ μου τα 'δωσες. | Μου μάρανες τη νιότη μου μπομπίνα μου | και με τσαλάκωσες. | Βαθιά στα φυλλοκάρδια μου, χαδιάρα μου, | φλόγα μου άναψες, να σε χαρώ. | Λυπήσου με τσαχπίνα, αφρόπλαστη μπομπίνα, | για σένα θα χαθώ. | Στον Άδη κατεβαίνω, μα εσύ δεν με πονείς. | θέλεις να χαθώ τσαχπίνα μου. | Για σένα 'γω πεθαίνω και θα με φάει η γης | θέλεις να χαθώ τσαχπίνα μου. | Βαθιά στα φυλλοκάρδια μου, χαδιάρα μου, | φλόγα μου άναψες, να σε χαρώ. | Λυπήσου με τσαχπίνα, αφρόπλαστη μπομπίνα, | για σένα θα χαθώ.

05. Ο αγαπησιάρης Τραγούδι: Στέφανος Βέζος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μη τα ρωτάτε, βρε παιδιά | μεγάλη μ' άναψαν φωτιά | μια κούκλα στο Πολύγωνο | και μια στο Τουρκολίμανο | Στου Βύρων το συνοικισμό | μια χήρα είκοσι χρονώ | με μάτια σουρμελίδικα | γλυκά και σεβνταλίδικα | Και στο Θησείο άλλη μια | τσαχπίνα με σγουρά μαλλιά | με μια ματιά της μ' έκαψε, | στον Άδη με κατέβασε. | Μια μοδιστρούλα απ' του Ψειρή | Μ’ έκαν' αλάνι και μπεκρή | και τώρα μ' απαράτησε | κι άλλονε αγάπησε | Στους Ποδαράδες μια μικρή | πολίτισα ψομαθιανή | δυο μήνες με κορόιδεψε | και μ' άλλονε μου τόσκασε | Στο Περιστέρι άλλη μια | κούκλα, πεντάμορφη σμυρνιά | αυτή τα πήρε ούλα μου | και μ' έκαψε, μανούλα μου

06. Το σωφεράκι  Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

07. Αρμενοπούλα Τραγούδι: Μήτσος Αραπάκης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

08. Κουκλάκι Τραγούδι: Ισμήνη Δισμέντε
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Φίλα με στο στόμα δε βαστώ | δώσ' μου ένα φιλάκι πεταχτό | σε αγάπησα μικράκι μου πολύ κουκλάκι μου | δόθηκα στο λάγνο σου φιλί | Τι κακό τι απονιά | που 'χεις για μένα φως μου μέσα στην καρδιά | στο σεβντά μ' έριξες για να πονώ κουκλάκι μου | ντέρτι μου 'βαλες παντοτινό | Άκαρδη η θολή σου η ματιά | μ' άναψε μικράκι μου φωτιά | μου φαρμάκωσε τη δόλια μου ζωή κουκλάκι μου | φως μου δε μου άφησε πνοή | Τι κακό τι απονιά | που 'χεις για μένα φως μου μέσα στην καρδιά | στο σεβντά μ' έριξες για να πονώ κουκλάκι μου | ντέρτι μου 'βαλες παντοτινό

09. Φαληριώτισσα Τραγούδι: Γ. Βιδάλης & Βαλέρης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

10. Μικροπαντρεμένη Τραγούδι: Ευάγγελος Σωφρονίου
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Πολλές φορές σε ρώτησα αν είσαι παντρεμένη | και μου 'πες είσαι λεύτερη, ψεύτρα δαιμονισμένη. | Έλα στην αγκαλιά μου, στα γούστα τα δικά μου | και πάρε μου τα ούλα | έμορφη χαϊδεμένη και μικροπαντρεμένη | τσαχπίνα μου μικρούλα. | Τα δυο σου τα γλυκά, τα μαύρα σου τα μάτια, | αχ μικροπαντρεμένη σκερτσόζα μου γλυκιά | τα σκέρτσα τα τρελά με κάνουνε κομμάτια, | αχ έλα χαϊδεμένη και δεν αντέχω πια. | Πολλές φορές σε ρώτησα αν με πονεί η καρδιά σου | και μου 'πες πως μ' αγάπησες κι εσύ με τα σωστά σου. | Έλα στην αγκαλιά μου, στα γούστα τα δικά μου | και πάρε μου τα ούλα | έμορφη χαϊδεμένη και μικροπαντρεμένη | τσαχπίνα μου μικρούλα. | Τα δυό σου τα γλυκά, τα μαύρα σου τα μάτια, | αχ μικροπαντρεμένη σκερτσόζα μου γλυκιά.

11. Αν σ' αγαπώ εγώ δε φταίω Τραγούδι: Γιώργος Βιδάλης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Όταν τα μαύρα μάτια σου, μικράκι μου, κοιτάζω. | γιατί με πόνο τραγουδώ, γιατί βαριά στενάζω; | Α, α, αχ! Η πλανεύτρα σου η ματιά! | Α, α, αχ! Μου ανάβει την καρδιά. | Όταν σου πω τον πόνο μου γιατί να μου κακιώνεις, | εγώ σου λέγω σ' αγαπώ κι εσύ με φαρμακώνεις. | Α, α, αχ! Η πλανεύτρα σου η ματιά! | Α, α, αχ! Μου ανάβει την καρδιά. | Αν σ' αγαπώ, δεν φταίω εγώ, μικρό μου χαϊδεμένο, | φταίνε τα μάτια σου τα δυο, που μ' έχουν μαγεμένο. | Α, α, αχ! Η πλανεύτρα σου η ματιά! | Α, α, αχ! Μου ανάβει την καρδιά.

12. Το μπαρμπούτι Τραγούδι: Κώστας Ρούκουνας
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Χθες το βράδυ στο μπαρμπούτι, | άντε, μου τη σκάσαν μπαλαμούτι. | Όλο μπαρμπουτήδες φίλοι, | άιντε, στ' Αργυρού το μπιτιρίνι. | Παίζαμε γεμάτο ζάρι, άιντε | και δεν έπαιρνα χαμπάρι. | Και μ' αφήσανε στον άσο, | άιντε κι είμαι, αδέλφι μου, να σκάσω. | -Άιντε, να ζήσουν τα παιδιά του μπιτιρίνι. | Χάνω, μ' άσοι, τρεις διακόσιες, | άιντε, και με ντόρτια, άλλες τρακόσες. | Το ζακέτα βάζω χάμω, | άιντε, φέρνω δυάρες και το χάνω. | Φέρνω βόλτα και φουμάρω, | άιντε, ξαναπαίζω και ρεφάρω. | Τώρα, αδέλφι, ντερβισάκι, | άιντε μπαγλαμά και χασισάκι. | -Γεια σου, Σαμιωτάκι μου

13. Στην Αθήνα Τραγούδι: Κώστας Νούρος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Στην Αθήνα βρε παιδιά έχει εύμορφες κοπέλες. | Στην Αθήνα βρε παιδιά έχει εύμορφες πολλές. | Ντόπιες κούκλες, μανούλα μου με μπούκλες, | γλυκιές χωριατοπούλες, νεράιδες λυγερές. | Ντόπιες κούκλες, μανούλα μου με μπούκλες, | γλυκιές χωριατοπούλες, νεράιδες λυγερές. | Και κάτι χανουμάκια με όμορφα ματάκια, | Σμυρνιές προσφυγοπούλες που καύουν τις καρδιές. | Και κάτι χανουμάκια με όμορφα ματάκια, | Σμυρνιές προσφυγοπούλες που καύουν τις καρδιές. | -Όπα! Μωρέ τί είναι τούτο; Έχασα τον μπούσουλα! Θα τρελαθώ μανούλα μου! Τί ομορφιές είναι τούτες! | -Πω πω ένα κοπάδι κοριτσόπουλα,! | Στην Αθήνα δεν μπορώ δίχως έρωτα να ζήσω. | Στην Αθήνα δεν μπορώ δίχως έρωτα να ζω. | Αχ τα βράδια, κοριτσόπουλα κοπάδια, | κουκλίτσες παντρεμένες και χήρες στο χορό. | Αχ τα βράδια, κοριτσόπουλα κοπάδια | κουκλίτσες παντρεμένες και χήρες στο χορό. | Με κάνουν να στενάζω, μανούλα μου φωνάζω, | αναθεματισμένες, μου πήραν το μυαλό. | Με κάνουν να στενάζω, μανούλα μου φωνάζω, | αναθεματισμένες, μου πήραν το μυαλό. | -Όπα! Να ζήσουν οι όμορφες!

14. Τζιτζιφιώτισσα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Για τα δυο γλυκά σου μάτια | έχω πόνο στην καρδιά | γιατί πια δε μου γελούνε |
Τζιτζιφιώτισσα γλυκιά | Μου πληγώνουν την καρδιά μου  | Τζιτζιφιώτισσα κυρά μου | δε γυρίζουν να με δούνε  | φως μου τα ματάκια σου | Μα 'γω ναζού μου για σε το νου μου | αχ Τζιτζιφιώτισσα αγάπη μου τρελή | και τη ζωή μου γλυκιά μικρή μου | χάνω για κείνο το γλυκό σου το φιλί. | Μην ακούς του κόσμου λόγια | και μη γίνεσαι κακιά | έλα ρώτα την καρδιά μου | Τζιτζιφιώτισσα γλυκιά | Να σου πει πως έχω πόνο  | Τζιτζιφιώτισσα και λιώνω | γιατί πια δε μου γελούνε φως μου τα ματάκια σου | Μα 'γω ναζού μου για σε το νου μου | αχ Τζιτζιφιώτισσα αγάπη μου τρελή | και τη ζωή μου γλυκιά μικρή μου | χάνω για κείνο το γλυκό σου το φιλί.

15. Στη Δραπετσώνα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Στη Δραπετσώνα μια κούκλα μ'έχει κάψει, | μια κοριτσάρα τσαχπίνα λυγερή, | μεσ' στη καρδιά μου για κείνη έχει ανάψει | κι αφού το ξέρει μου κάνει το βαρύ. | Γλυκειά Δραπετσωνίτισσα, | πολλές φορές ξενύχτησα, | γι'αυτό τ' αφράτο σου κορμί. | Θα πίνω ούζο μπόλικο, | θα κάνω και τον ζόρικο, | για σε κουκλίτσα μου μικρή. | Αχ αφράτη μου κοκόνα μέσ' από τη Δραπετσώνα, | Α, α, α, α, αχ | Με πεθαίνει αυτή η γλυκειά σου γλώσσα, | Τα σκέρτσα σου τα τόσα με κάνουν να μεθώ. | Στο σεβντά σου καλέ μου στα φιλιά σου, | Να πεθάνω κουκλίτσα μου ποθώ. | Στη Δραπετσώνα θα'ρθώ ένα βραδάκι | Και θα μεθύσω με ούζο στα καλά, | Θα τραγουδήσω ν' ακούσεις τι μεράκι, | Τι πόνο έχω για σένα στη καρδιά. | Αμάν βρε κοριτσάρα μου, | μπαρμπούνι μπαρμπουνάρα μου, | κομμάτια μου’ χεις την καρδιά. | Θα πίνω ούζο μπόλικο, | θα κάνω και τον ζόρικο, | για σε ναζιάρα μου γλυκειά.

16. Ζούλα η Μαριωρή Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Ζούλα η Μαριωρή το βράδυ | το 'σκασε μες στο σκοτάδι. | Αχ-αχ μπάρμπα Νικολή, | αχ-αχ πάει η Μαριωρή. | Μπάρμπα Νικολή κοίτα καλά | μην κοιμάται απάνω στον οντά, | μην κοιμάται στην τσαρδάκα | και μας κάνει ματσαράγκα. | Βρε μην πέρασε ο Νότης | και μας την επήρ' ο μόρτης; | Αχ-αχ μπάρμπα Νικολή, | αχ-αχ πάει η Μαριωρή. | Μπάρμπα Νικολή κοίτα καλά | μη μας κάνουν ζούλα το λουλά, | μη μας πάρουν το καλάμι | κι απομείνουμε χαρμάνι. | Βρε μην πέρασ' ο Μπαντάκας | και μας την επήρ' ο μάγκας; | Αχ-αχ μπάρμπα Νικολή, | αχ-αχ πάει η Μαριωρή. | Μπάρμπα Νικολή κοίτα καλά | μη μας πήραν και το μπαγλαμά, | μη μας πήραν το χασίσι | μπάρμπα Νικολή ντερβίση.

17. Φέρτε πρέζα να πρεζάρω Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μη με ρωτάτε βλάμηδες | γιατί είμαι λυπημένη, | καρα, γιαγκίνι μες στην καρδιά | έχω και με μαραίνει, | αχ! φέρτε πρέζα να πρεζάρω | και χασίσι να φουμάρω. | Γιατί αγαπώ έν' αλανιάρη | με το μουσμουλί ζωνάρι, | ρε του ξηγιέμαι δεν μου μιλάει | πονώ αν με βλέπει κι όλο γελάει, | φέρτε πρέζα να πρεζάρω | και χασίσι να φουμάρω. | Η μερακλού η μόρτισσα | πονεί μα δεν το λέγει | κι αν τραγουδά ρε ψεύτη ντουνιά | μέσα η καρδιά της κλαίγει, | αχ! φέρτε πρέζα να πρεζάρω | και χασίσι να φουμάρω. | Γιατί αγαπώ έν' αλανιάρη | με το μουσμουλί ζωνάρι, | ρε του ξηγιέμαι δεν μου μιλάει | πονώ αν με βλέπει κι όλο γελάει, | φέρτε πρέζα να πρεζάρω | και χασίσι να φουμάρω.

18. Ο καημός της κυρά-Κώσταινας Τραγούδι: Στελλάκης Περπινιάδης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Η δόλια η κυρά Κώσταινα είχε κρυφό καμάρι | που 'χε ένα γιό στη ξενιτιά, λεβέντη παλικάρι. | Αυτόν είχε παρηγοριά η έρημη μητέρα | και τα ορφανά τ' αδέρφια του αυτόν είχαν πατέρα. | Η μοίρα όμως η κακιά όταν αυτή το θέλει, | στέλνει το χάρο μια βραδιά και τη ψυχή του παίρνει. | Τώρα η κυρά Κώσταινα τις νύχτες αγρυπνάει, | τα νεκροπούλια κράζουνε κι εκείνη τα ρωτάει. | "Σαν πέθανε ο λεβέντης μου γιατί δε μου το λέτε, | μόνο όλη νύχτα κάθεστε στην πόρτα μου και κλαίτε. | Πέστε το νεκροπούλια μου στ' αδέρφια του να ξέρουν, | πού είναι το κιβούρι του λουλούδια να του φέρουν".

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης