Τρίτη, 24 Μαΐου 2016

Ρόζα Εσκενάζη No. 2





















01. Του ψαρά ο γιός Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Δ. Γεωργιάδης | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη
Εγώ είμαι του ψαρά ο γιος | ο έμορφος κι ο ταπεινός | οπού πάω να ψαρέψω, | μαύρα μάτια να διαλέξω. | Ρίχνω την πρώτη καμακιά, | έλα Χριστέ και Παναγιά | και πιάνω τρεις κοπέλες | όμορφες σαν περιστέρες. | Η μια ήταν απ’ το Γαλατά, | βαστά το νου της δυνατά | και η άλλη απ’ το Νιοχώρι | του Χατζηγιαννάκη η κόρη. | Η τρίτη η μικρότερη κι | απ’ όλες η ομορφότερη | ήταν από την Πόλη | που την αγαπούσαν όλοι. | Που την αγάπαγα κι εγώ, | να την επάρω δεν μπορώ. | Το σπίτι της δεν ξέρω, | πού να πάω να τη γυρεύω.

02. Κατινούλα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Παναγιώτης Τούντας | Στίχοι: Σ. Καρακάσης

03. Μας κυνηγούν το ναργιλέ Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Ρόζα Εσκενάζη | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη
Μας κυνηγούν τον ναργιλέ, | γιατί τον πίνουν μάγκες, | και ζούλα τον φουμάρουνε | όλ’ οι αριστοκράτες. | Χαρέμια έχουνε σωστά | και γκόμενες σπαθάτες | με πιάνα, με σαξόφωνα, | μαστούρια σαν αγάδες. | Κι εσύ, μαγκίτη, μπάνησε | στη ζούλα, μην έρθουνε, | γιατί, αν μας τον πιάσουνε, | τσάμπα θα τραβηχθούμε. | Μάγκα μου, το `χει η μοίρα σου | έτσι για να τραβιέσαι | για τέτοια μικροπράγματα | στην τούφα να πετιέσαι.

04. Στου Συγγρού Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Εγώ `χω ειδεί κοπέλες | με σκέρτσα και με τρέλες, | έχω ειδεί μεγάλες ομορφιές, | που `ναι άσπρες σαν τα κρίνα | και με κορμάκια φίνα | κι όμορφες πολλές μελαχρινές. | Αχ, μα σαν εσένα όμορφη μικρούλα μου | που είδα στην Καισαριανή, αμάν μανούλα μου, | αχ, μ’ άναψες μικρή μου φλόγα, ντέρτι και καημό | και σαν τρελός γυρίζω στο συνοικισμό. | Ώπα, άιντε και μ’έφαγες Καισαριανή | Τι όμορφα μαλλάκια | με μπούκλες και σκαλάκια, | τι φρυδάκια κούκλα μου στενά | και σαν περνάς μπροστά μου | ανάβεις το σεβντά μου | τέτοια μάτια δεν τα είδα πουθενά. | Αχ, μ’ αυτά τα κάλλη όμορφη τσαχπίνα μου | δεν τα `χει άλλη στο ντουνιά, καλέ μπομπίνα μου, | γι’ αυτό κι εγώ εσένα θέλω να `χω γιαβουκλού, | να μας ζηλεύουν όλοι μέσα στου Συγγρού.

05. Το κουκλί της Κοκκινιάς Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Κλαίγω μυστικά κουκλάκι μου, | μην το μάθει ο ντουνιάς | ότι για σένα λιώνω και πονώ μικράκι μου, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς. | Μ’ άναψαν φωτιά μες στην καρδιά τα κάλλη σου | πάρε με μικρό μου μέσα στην αγκάλη σου | και μες στα φιλιά να σβήσω, πόθος της καρδιάς, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς. | Μ’ άνοιξες πληγή κουκλάκι μου | μες στα φύλλα της καρδιάς | και η ζωή μου σβήνει πια για σε μικράκι μου, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς. | Μ’ άναψαν φωτιά μες στην καρδιά τα κάλλη σου | πάρε με μικρό μου μέσα στην αγκάλη σου | και μες στα φιλιά να σβήσω, πόθος της καρδιάς, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς.

06. Αλανιάρα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Δ. Λαδόπουλος | Στίχοι: Δ. Λαδόπουλος

07. Γκαζέλ Σαμπάχ Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

08. Μάνα μου αυτόνα θέλω Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Αχ. Μπαρούσης | Στίχοι: Αχ. Μπαρούσης

09. Το καναρίνι Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Δημήτρης Σέμψης | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη

10. Ουσάκ τσιφτετέλι μανές Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Όσο και αν αμάρτησα | άλλη είναι η αιτία | αφού ο κόσμος ψεύτισε | κι είν’ όλο ατιμία.

11. Το μωρό Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Δημήτρης Σέμσης | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη

12. Ο φθισικός Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Ρόζα Εσκενάζη | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη

13. Σεβνταλή Σαμπάχ Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

14. Η τσερκέζα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Ρόζα Εσκενάζη | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη

15. Μαντήλι καλαματιανό Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μαντήλι καλαματιανό, | φορείς στον άσπρο σου λαιμό. | Να σε χαρεί, να σε χαρεί, | εκείνος που σε λαχταρεί. | Έλα, πουλί μου έλα, | αν μ’ αγαπάς κι εμένα | πες το μάτια μου το ναι, | δε θα βρεις άλλον σαν κι εμέ. | Εσύ είσαι ένας ήλιος | φεγγάρι λαμπερό | που θάμπωσες το φως μου | και δεν μπορώ να ιδώ. | Λάμπεις και ακτινοβολείς | σαν το αστέρι της αυγής. | Στην Καλαμάτα ήπια νερό | και δε μ’ αφήνουν να σε δω. | Έλα, πουλί μου έλα, | αν μ’ αγαπάς κι εμένα | πες το μάτια μου το ναι, | δε θα βρεις άλλον σαν κι εμέ. | Να σε χαρεί που σ’ έχει | και που σε λαχταρεί | και που σε καμαρώνει | λεβέντικο κορμί. | Σαν πας στην Καλαμάτα | και `ρθεις με το καλό | φέρε μου ένα μαντήλι | να δέσω στο λαιμό | αμάν, καλέ μεταξωτό.

16. Ταμπαχανιώτικος Μανές Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

17. Συλιβριανό Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

18. Ντερτλή χετζάζ μανές Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Μήπως νομίζεις άνθρωπε | με τα βουνά θα ζήσεις | και πλούτη ατελείωτα | γυρεύεις ν’ αποκτήσεις;

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης