Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

Παναγιώτης Τούντας No. 1





















01. Το κουκλί της Κοκκινιάς Τραγούδι: Κώστας Ρούκουνας
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Κλαίγω μυστικά κουκλάκι μου, | μην το μάθει ο ντουνιάς | ότι για σένα λιώνω και πονώ μικράκι μου, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς. | Μ' άναψαν φωτιά μες στην καρδιά τα κάλλη σου | πάρε με μικρό μου μέσα στην αγκάλη σου | και μες στα φιλιά να σβήσω, πόθος της καρδιάς, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς. | Μ' άνοιξες πληγή κουκλάκι μου | μες στα φύλλα της καρδιάς | και η ζωή μου σβήνει πια για σε μικράκι μου, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς. | Μ' άναψαν φωτιά μες στην καρδιά τα κάλλη σου | πάρε με μικρό μου μέσα στην αγκάλη σου | και μες στα φιλιά να σβήσω, πόθος της καρδιάς, | όμορφο κουκλί της Κοκκινιάς.

02. Πασαλιμανιώτισσα Τραγούδι: Μαρίκα Πολίτισσα
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Βρε Πασαλιμανιώτισσα, | τσαχπίνα ζωντοχήρα | πως μ' έριξε στα χέρια σου | η άτιμή μου μοίρα | Μου 'χεις ανάψει μια φωτιά | και ντέρτι στο κεφάλι | και μια πληγή που δεν μπορεί, | να γίνει πιο μεγάλη | Μέσα στα χασικλίδικα | φουμάρω ολοένα | γιατί έχω ζωντοχήρα μου | καρασεβντά με σένα | Ζωντοχήρα μου εσύ με τρέλανες!... | Τον μπαγλαμά μου παίζοντας | τον πόνο μου σου λέγω | Βρε Πασαλιμανιώτισσα | σου τραγουδώ και λέγω | Άκου με τι παράπονο | το ντέρτι μου φωνάζω | αφού για σένα τραγουδώ | και βαριαναστενάζω | Μέσα στα χασικλίδικα | φουμάρω άλλο ένα | γιατί έχω ζωντοχήρα μου | καρασεβντά με σένα | Ζωντοχήρα μου εσύ με τρέλανες!...

03. Η Λιλή η σκανταλιάρα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Δε με μέλλει εμένα αν είσαι αλάνι | απ' τον Κοπανά | και τον ντούρο βρε μάγκα μη μου κάνεις | και με φοβερνάς | Γιατί είμαι εγώ η αλανιάρα | η Λιλή η πρώτη σκανταλιάρα | που δε δίνω γρόσι για τους μάγκες | και δεν τρώγω τρίχες ματσαράγκες | Βρε αλάνι να φύγεις από μένα | κοίταξε κι αλλού | μην πλερώσεις βρε μόρτη τα σπασμένα | κι είμαι μπελαλού | Και δε φοβούμαι τα μαχαίρια | τα νταήδικά σου τα μπεγλέρια | και νταμίρα όσο κι αν φουμάρεις | βρε αλάνι δε θα με τουμπάρεις | Μη σε μέλλει αν είμαι απ' τον Περαία | ή απ' την Κοκκινιά | κι αν μεθάω και κάνω εγώ παρέα | με όλο τον ντουνιά | Εγώ είμαι εκείνη η αλανιάρα | η Λιλή η πρώτη σκανταλιάρα | που δε δίνω γρόσι για του μάγκες | και δεν τρώγω τρίχες ματσαράγκες

04. Με ζουρνάδες και νταούλια Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Στίχοι: Πάνος Τούντας | Μουσική: Πάνος Τούντας
Πήρα δεκαοχτώ χιλιάδες απ' το μπακαρά | να γλεντήσω με ζουρνάδες θέλω μια βραδιά | Με ζουρνάδες με νταούλια και καλό κρασί | βρ' αμάν κι όμορφες κοπέλες θέλω μια ζωή χρυσή | Α ο όπα... | κι όμορφες κοπέλες θέλω μια ζωή χρυσή | μια Αθηναία μια Σμυρνιά και μια Συριανή, βρ' αμάν | θέλω κι απ' τη Πόλη να 'χω μια Ταταυλιανή | Τις ταβέρνες όλες βόλτα θα τις πάρω και θα πιω | και θ' αρχίσω σαν και πρώτα πάλι να μεθώ | θα κατέβω στου Τσελεπή μες τον Πειραιά | και θ' ανάψω φίνο γλέντι σ' όλη τη μαγκιά

05. Η Μαρίκα η δασκάλα Τραγούδι: Κώστας Ρούκουνας
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Η Μαρίκα η δασκάλα πο 'χει σπίτια δυο μεγάλα | το πρωί στις έξι βγαίνει και στην αγορά πηγαίνει | το καλάθι της κρατάει και με όρεξη κοιτάει | να 'βρει τρυφερό μοσχάρι ή κανένα φρέσκο ψάρι | Ένας νιος λεβέντης πρώτης ο ψαράς ο Παναγιώτης | τη δασκάλα τη γνωρίζει και τηνε καλημερίζει | έχω δυο λαβράκια φίνα που 'ρθαν τώρα απ' τη Ραφήνα | πάρε το 'να το βράσεις μια ψαρόσουπα να φτιάξεις | Το λαβράκι δε μου κάνει θέλω ψάρι για τηγάνι | κι αν δεν εύρω παλαμίδα παίρνω γόπα ή μαρίδα | κι αν δεν εύρω τέτοια ψάρια παίρνω μιαν οκά παντζάρια | βάζω και λιγάκι λάδι και μασάω και το βράδυ | Έτσι κάθε μέρα βγαίνει κι όμως τίποτα δεν παίρνει | η τσιγκούνα η δασκάλα πο 'χει σπίτια δυο μεγάλα | κάθε τρυφερό τσ' αρέσει μα φοβάται να ξοδέψει | κι έτσι απ' την τσιγκουνιά της μένει άδεια η κοιλιά της

06. Πριγκηπιώτισσα Τραγούδι: Μαρίκα Πολίτισσα
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Εσέ ζητούν τα μάτια μου, | εσένα κι η καρδιά μου, | μικρή μου Πριγκηπιώτισσα, | γλυκιά Πολίτισσά μου, | γλυκιά Πολίτισσά μου. | Δίχως εσένα πώς μπορώ, πες μου χανούμη μου γλυκό, | που μ' άφησες μονάχο, χανουμάκι μου, | δίχως εσένα πώς μπορώ πες μου χανούμη μου γλυκό | και τον καημό σου να 'χω, αχ, μικράκι μου. | Πώς να ξεχάσω, φως μου, τα χαϊδάκια σου, | τα δυο σου μαύρα μάτια, τα φρυδάκια σου, | έλα Πολίτισσά μου, αχ, κι αρρώστησα, | τον πόνο μου να γιάνεις, Πριγκηπιώτισσα.

07. Αλάνης μάνας γιός Τραγούδι: Κώστας Ρούκουνας
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Ωπα ε, ρε να ζήσουν τ' αλάνια | Εγώ 'μ' αλάνης μάνας γιός, μάγκας σωστός στην τρίχα | και στον καθένα ζόρικο, αχ, κόβω με μιάς τον βήχα. | Ούζο και χασίσι θέλω και γλυκά φιλιά, | σαντουράκι να μου παίζει τα ντερτλίδικα | χτύπα το, ρε Τζοβενάκι | τσιφτετέλι να χορεύει η μανίτσα μου, | άιντε γεια σου ρε κουκλίτσα μου | Ωπα να ζήσουν οι μάγκες, | γεια σου ναυτάκι μου, γεια σου πασά μου | Και ο νταλγκάς στο διάβολο, της καθεμιάς ας πάει, | εγώ 'χω κούκλα όμορφη, που όλο με, με γλεντάει. | Ούζο και χασίσι θέλω και γλυκά φιλιά, | σαντουράκι να μου παίζει τα ντερτλίδικα, | τσιφτετέλι να χορεύει η μανίτσα μου, | άιντε γεια σου ρε κουκλίτσα μου.

08. Για την αγάπη σου Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

09. Η γκαρσόνα Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Η πιο καλή γκαρσόνα είμαι εγώ | γιατί με τέχνη όλους του κερνώ | κι αυτοί μου λένε μάνα μου τι είσαι εσύ | γλυκιά γκαρσόνα φέρε μας κρασί | Στα πεταχτά μοιράζω τις μισές | στο πιάτο κι ο μεζές | μαρίδα και τυρί | Τότε κι αυτοί | μου δίνουν πουρμπουάρ | τους λέγω ορεβουάρ | και φεύγουνε στουπί | Πουλώ κρασί οκάδες με μεζέ | χωρίς ποτέ να δίνω βερεσέ | κι όταν αρχίζω τις γλυκές ματιές | μεθάνε τότε όλοι τρεις φορές | Στα πεταχτά μοιράζω τις μισές | στο πιάτο κι ο μεζές μαρίδα και τυρί | Τότε κι αυτοί μου δίνουν πουρμπουάρ | τους λέγω ορεβουάρ και φεύγουνε στουπί | Κι όταν μου πει κανείς πως μ’ αγαπά | πληρώνει τρεις φορές την μια οκά | του ρίχνω μέσα στο κρασί νερό | και τον ταράζω στο λογαριασμό

10. Γιατί φουμάρω κοκαΐνη Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Πού 'ναι εκείνα μου τα κάλλη | πού 'ναι η τόση εμορφιά, | στην Αθήνα, δεν είχε, άλλη | τέτοια λεβεντιά | Ήμουν κούκλα, ναι στ' αλήθεια | με μεγάλη αρχοντιά! | δε σας λέγω παραμύθια, | τρέλανα ντουνιά! | Μα μ' έμπλεξε ένας μόρτης | Αχ, ένας μάγκας πρώτης | μου πήρε ό,τι είχα και μ' αφήνει | Μου πήρε την καρδιά μου, | τα νιάτα τα λεφτά μου, | κι απ' τον καημό φουμάρω κοκαΐνη | Μ' αγαπούσαν αφεντάδες | νέοι, γέροι και παιδιά | κι όλοι πρώτοι κουβαρντάδες | μεσ' στην αγορά | Αχ τι όμορφα περνούσα | με τραγούδια και κρασί, | κάθε μέρα εγλεντούσα! | τι ζωή χρυσή! | Και τώρα η καημένη | γυρίζω μαραμένη | γιατί ο σεβντάς του μάγκα δε μ' αφήνει, | με τρέλανε ο μόρτης | ο κοκαϊνοπότης | γι' αυτό κι εγώ φουμάρω κοκαΐνη

11. Μάγισσα κακιά Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

12. Βαρκάρης Τραγούδι: Ν. Νούρος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Βαρκάρη μέσα, μες στη βάρκα σου, εσύ καπετανεύεις, βαρκάρη μου. | Και τη φτωχή μου, μωρέ την καρδιά, εσύ την επλανέυεις, βαρκάρη μου! | Βαρκάρη μου, βαρκάρη μου, δελφίνι και λιοντάρι μου! | Βαρκάρη έλα, πάρε με μαζί κι εγώ θα σου ψαρεύω, βαρκάρη μου. | Ψαράκια φρέσκα κι ολοζώντανα, θα σου τα μαγειρεύω, βαρκάρη μου. | Βαρκάρη μου, βαρκάρη μου, δελφίνι και λιοντάρι μου! | Βαρκάρη τράβα, τράβα τα κουπιά, να πάμε παραπέρα, βαρκάρη μου. | Στη βάρκα μόνοι, μόνο εγώ κι εσύ, πριν να μας πάρει η μέρα, βαρκάρη μου. | Βαρκάρη μου, βαρκάρη μου, δελφίνι και λιοντάρι μου! | Βαρκάρη μόλα, μόλα το πανί και κάτσε στο τιμόνι, βαρκάρη μου. | Ν’ ακούσεις τι έχω μέσα στην καρδιά και το κορμί μου λιώνει, βαρκάρη μου. | Βαρκάρη μου, βαρκάρη μου, δελφίνι και λιοντάρι μου!

13. Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Απόψε τα μεσάνυχτα μια βάρκα θ' αρματώσω | κι απ' τον Πειραία μες στο Τουρκολίμανο, | Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά, όπα! | Κι απ' τον Πειραία μες στο Τουρκολίμανο, | θα' ρθω να μαστουρώσω. | Στην πόρτα σου μανίτσα μου, μη βάλεις κολντεμίρι | κι άφησε απ' όξω το κλειδί, να σε χαρώ, | Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά, όπα! | Κι άφησε απ' όξω το κλειδί, να σε χαρώ, | κάνε μου το χατίρι. | Μου λεν πως μου την έσκασες με κάποιο πολισμάνο | γι' αυτό θα κάνω μες στα όλα έφοδο, | Τουρκολιμανιώτισσα γλυκιά, όπα! | Γι' αυτό θα κάνω μες στα όλα έφοδο, | κούκλα μου κι ας πεθάνω!

14. Αληθινή αγάπη Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Τέτοιο όμορφο κορίτσι, όλο νιάτα και ζωή, | που δεν το ‘χει ‘δει ο ήλιος, πως το βλέπουν οι γιατροί, | που δεν το ‘χει ‘δει ο ήλιος, πως το βλέπουν οι γιατροί. | Κρύβει μέσα στην καρδιά της κάποιο πόνο μυστικό, | λιώνει κι οι γιατροί δε βρίσκουν πια κανένα γιατρικό, | λιώνει κι οι γιατροί δε βρίσκουν πια κανένα γιατρικό. | Τη μανούλα της φωνάζει και της λέγει μυστικά, | πάψε τους γιατρούς να παίρνεις, πάψε πια τα γιατρικά, | πάψε τους γιατρούς να παίρνεις, πάψε πια τα γιατρικά. | Εγώ μάνα μ’ θα πεθάνω και μια χάρη σου ζητώ, | δυο στεφάνια πικροδάφνη μεσ’ στον τάφο μου να βρω, | δυο στεφάνια πικροδάφνη μεσ’ στον τάφο μου να βρω. | Γιατ’ ο νιός που αγαπούσα κι έλειπε στην ξενιτιά, | μου τον σκότωσαν, μανούλα μ’ και δε θα ξανάρθει πια, | μου τον σκότωσαν, μανούλα μ’ και δε θα ξανάρθει πια. | Γι’ αυτό μάνα μου σου λέω τα στεφάνια να ‘ναι δυο, | θα τον βρω στον άλλον κόσμο, μάνα μ’, θα τον παντρευτώ, | θα τον βρω στον άλλον κόσμο, μάνα μ’, θα τον παντρευτώ. | Αμάν, αμάν, αχ, αμάν, αμάν.

15. Στους Ποδαράδες Τραγούδι: Κώστας Ρούκουνας
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας

16. Κρασοπίνω Τραγούδι: Κώστας Τσανάκος
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Το κρασί δεν με μεθάει όσο και να πιω | κράσο πίνω κι είμαι εντάξει όπου κι αν βρεθώ | το πρωί σαν κολατσίσω πίνω μιαν οκά | κι άλλη μια το μεσημέρι θέλω τακτικά | Τέσσερις μισές το βράδυ πρέπει για να πιω | να 'ρθω να σου πω γκρινιάρα πόσο σ' αγαπώ | Δεν ειν’ πολύ, όχι! δεν ειν' πολύ | κάνω κέφι και πετάω σαν το πουλί | Τα κορόιδα που δεν ξέρουν να γλεντήσουνε | θέλνε με τις λουκουμάδες να μεθύσουνε | και στο δρόμο σαν με δούνε, με πειράζουνε | κράσο ο ένας, κράσο ο άλλος μου φωνάζουνε | Μα εγώ θα πίνω κράσο κούκλα μου χρυσή | δεν φοβούμαι για να σκάσω από το κρασί | Δεν ειν’ πολύ, όχι! δεν ειν' πολύ | κάνω κέφι και πετάω σαν το πουλί

17. Γίνομαι άντρας Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Σαν εμένανε, τσαχπίνα, δεν έχ’ άλλη στην Αθήνα, | γίνομ’ άντρας πρώτο πράμα με πιστόλι και με κάμα | κι έχω γκόμενα μια δούλα και της τα ‘χω πάρει ούλα. | Στον τεκέ όταν θα πάω, όλους τους στραβοκοιτάω | και μου λεν’, καλώς τ’ αδέρφι, τράβα μια να κάνει κέφι | κι αρχινούνε τα μαγκάκια γλέντι με μπαγλαμαδάκια. | Μα ένα βράδυ μαζευτήκαν κι όλοι απάνω μου ριχτήκαν | και αρχίσαν μαστορόδια με τη γλώσσα τους τη τόφια | και φωνάζαν με λαχτάρα, αχ, αγοροκοριτσάρα.

18. Προσφυγοπούλα Τραγούδι: Γ. Βιδάλης & Βαλέρης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Μη μου ραγίζεις την καρδιά με το παράπονο σου, | μη, φως μου, γιατί πονώ, στον πόνον το δικό σου, | φλόγα μ’ ανάβεις στην καρδιά με τη γλυκιά λαλιά σου, | προσφυγοπούλα μου μικρή, σαν λες τα βάσανά σου. | Γέλα, προσφυγοπούλα, ξέχνα τη συμφορά | και στα παλιά λημέρια θα πάμε μια φορά, | στην έμορφη μας Σμύρνη, στον κήπο με πουλιά | και ‘κει γλυκιά μ’ αγάπη, θα ζούμε με φιλιά. | Πάψε μην κλαις, αγάπη μου, μην κλαις και θα ‘ρθει η ώρα, | πάλι να πάμε με χαρά στην έμορφη μας χώρα, | τότε, πουλί μου, εγώ και ‘συ θα ζούμε ενωμένα, | μεσ’ στα φιλιά θα ξεχαστούν όλα τα περασμένα. | Γέλα, προσφυγοπούλα, ξέχνα τη συμφορά | και στα παλιά λημέρια θα πάμε μια φορά, | στην έμορφη μας Σμύρνη, στον κήπο με πουλιά | και ‘κει γλυκιά μ’ αγάπη, θα ζούμε με φιλιά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης