Σάββατο, 21 Μαΐου 2016

Ρόζα Εσκενάζη No. 1





















01. Του Πειραιά το αλάνι Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Ν. Μάθεσης | Στίχοι: Δ. Μπαρούσης

02. Η γλεντζού η Σμυρνιά Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Δ. Λαδόπουλος | Στίχοι: Δ. Λαδόπουλος

03. Γκαζέλ Νιβαχέντ Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Έβγα ψυχή απ’ το κορμί | και μη με βασανίζεις, | όλα για σε χαθήκανε | τίποτα μην ελπίζεις.

04. Ο ξενιτεμένος Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Δημήτρης Σέμσης | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη
Χρόνια πολλά στην ξενιτιά ήμουν και καρτερούσα | και την γλυκιά αγάπη μου αχ την επιθυμούσα. | Το όνειρο μου το γλυκό ήτανε και ποθούσα | να φύγω από την ξενιτιά που πάντα εβλαστημούσα. | Και ο πόθος μου επέρασε και ήρθα στην πατρίδα | γι’ αυτήν που ονειροπόλαγα και είχα κρυφή ελπίδα. | Αλλά και πάλι βλαστημώ και είμαι μετανιωμένος | την ξενιτιά επιθυμώ που ζούσα ευτυχισμένος.

05. Γύφτισσα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μ. Μιχαηλίδης | Στίχοι: Μ. Μιχαηλίδης

06. Πάλι μου κάνεις τον βαρύ Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κ. Καρίπης | Στίχοι: Κ. Μακρής

07. Πατρινιά Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Γιάννης Πετρόπουλος | Στίχοι: Γιάννης Πετρόπουλος
Μες σ’ αυτή τη γειτονιά έχω μπλέξει βρε παιδιά, | μια μικρούλα Πατρινιά μου `χει πάρει τα μυαλά. | Αμάν-αμάν Πατρινιά είσαι όλο τσαχπινιά, | τα σγουρά σου τα μαλλιά μου `χουν κάψει τη καρδιά. | θα μεθύσω μια βραδιά για τα σένα πατρινιά, | και θα `ρθω στη γειτονιά να στα κάνω γης μαδιάμ. | Αμάν-αμάν δεν βαστώ Πατρινιά θα τρελαθώ, | για τα σένα ξενυχτώ στις ταβέρνες και μεθώ.

08. Είμαι πρεζάκιας Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Ν. Δέλτας | Στίχοι: Ν. Δέλτας
Από το βράδυ ως το πρωί | με πρέζα στέκω στη ζωή | κι όλο τον κόσμο κατακτώ | την άσπρη σκόνη σαν ρουφώ. | Όλος ο κόσμος είναι θύμα μου | σαν έχω πρέζα και ρουφάω | κι οι πολιτσμάνοι όταν θα με δουν | μελάνι αμολάω. | Σαν μαστουρωθείς | γίνεσαι ευθύς | βασιλιάς, δικτάτορας, Θεός και κοσμοκράτορας. | Πρέζα όταν πιεις | βρε θα ευφρανθείς | κι όλα πια στον κόσμο ρόδινα θε να τα δεις. | Δική μου είναι η Ελλάς | και στην κατάντια της γελάς, | της λείπει το `να της ποδάρι | ρε και το παίξανε στο ζάρι. | Εγώ θα είμαι ρε δικτάτορας | κι ο κόσμος στάχτη αν θα γίνει | ο ένας θα μ’ ανάβει τον λουλά | κι ο άλλος θα τον σβήνει.

09. Ασ' τα λόγια Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Γ. Πετροπουλέας | Στίχοι: Π. Σκοπελίτης

10. Ταβερνιάρισσα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κώστας Μακρής | Στίχοι: Κώστας Μακρής
Γλυκιά μου ταβερνιάρισσα | όταν κρασί μου φέρνεις, | κερνάς εμένα το κρασί | και την καρδιά μου παίρνεις. | Αχ ταβερνιάρισσα, | μ’ έχεις λιώσει | αχ βρε μάγκισσα. | Αχ να χαρώ εγώ | ταβερνιάρισσα | όμορφη. | Με λίγωσαν τα μάτια σου | τα μαύρα σου ματάκια, | ίδιο κοντεύεις της ροδιάς | τα κόκκινα χειλάκια. | Αχ ταβερνιάρισσα, | μ’ έχεις λιώσει | αχ βρε μάγκισσα. | Αχ να χαρώ | κρασάκι όμορφο.

11. Ραστ κάντο Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό

12. Κηφισιώτισσα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Δ. Σέμσης | Στίχοι: Δ. Χολέβας

13. Στην φυλακή Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Ρόζα Εσκενάζη | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη

14. Αλανιάρα μερακλού Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Μενέλαος Μιχαηλίδης | Στίχοι: Μενέλαος Μιχαηλίδης
Είμ’ αλανιάρα μερακλού, πω-πω, μες στην Αθήνα | που ξενυχτώ στα καμπαρέ και τα περνάω φίνα. | Ούζο πίνω και μεθάω | κι όλα τα ποτήρια σπάω | και χορεύω τσιφτετέλι | αχ, άμαν-άμαν, το ικιτέλι. | -Γεια σου, Ρόζα μου, γεια σου, παιδί μου! | Κάθε νυχτιά στα καμπαρέ, αυγή-αυγή στη μπίρα | και το πρωί μες στον τεκέ φουμάρω την νταμίρα. | Παίζουνε και οι ντερβισάδες | λύρα, ούτι, μπαγλαμάδες | και χορεύω τσιφτετέλι | αχ, άμαν-άμαν, το ικιτέλι. | -'Αμαν, γιάλα-γιάλα! Ωχ, ωχ! Ασαγιντάν γιαβρούμ! | -Γεια σου, Ογδοντάκη μου, γεια σου! Ωχ, ωχ, ωχ!

15. Πληγές ν' ανοίξεις πολεμάς Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό

16. Αραπίνα μου σκερτσόζα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Ρόζα Εσκενάζη | Στίχοι: Ρόζα Εσκενάζη

17. Σε ζωγράφισα Βλάχα μ' Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Λ. Σαββαΐδης | Στίχοι: Λ. Σαββαΐδης

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης