Τετάρτη, 25 Μαΐου 2016

Απόστολος Χατζηχρήστος No. 1





















01. Ξανθιά Σμυρνιωτοπούλα Τραγούδι: Απ. Χατζηχρήστος & Γ. Παπαϊωάννου
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Σταύρος Παντελίδης
Σμυρνιωτοπούλα έμορφη ξανθιά γαλανομάτα | τη πονεμένη μου καρδιά την έκανες κομμάτια, | τη πονεμένη μου καρδιά την έκανες κομμάτια | Σμυρνιωτοπούλα έμορφη ξανθιά γαλανομάτα | Πεθαίνω για τα μάτια της και τα ξανθά μαλλιά της | μ’ έμπλεξαν και με τύλιξαν τρελά στον ερωτά της, | μ’ έμπλεξαν και με τύλιξαν τρελά στον ερωτά της | πεθαίνω για τα μάτια της και τα ξανθά μαλλιά της | Για σε Σμυρνιωτοπούλα μου στενάζω κι υποφέρω | κι η πίκρα που δοκίμασα σε τι θα βγει δεν ξέρω, | κι η πίκρα που δοκίμασα σε τι θα βγει δεν ξέρω | Για σε Σμυρνιωτοπούλα μου στενάζω κι υποφέρω

02. Το παράπονο του αλήτη Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος  
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος

03. Παραπονιάρικό μου Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος 
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Ό,τι κι αν έχεις στην καρδιά | να μου το λες μικρό μου | κι όχι να κάθεσαι να κλαις | παραπονιάρικό μου | Και αν σε πίκρανα εγώ | με τον εγωισμό μου | συμπάθησέ με και μην κλαις | παραπονιάρικό μου | Απόψε θα 'ρθω να στο πω | πως σ' αγαπώ μικρό μου | και μην κρυφοστενάζεις πια | παραπονιάρικό μου

04. Μαλλάκια απ' τις πλεξούδες σου Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιώργος Φωτίδας
Κοιτάς τους φίλους μου και λες | πως πια μ’ έχεις μισήσει | και να χεις φίλο μου ζητάς | ότι μου’ χεις χαρίσει | και να χεις φίλο μου ζητάς | ότι μου’ χεις χαρίσει | κοιτάς τους φίλους μου και λες | πως πια μ’ έχεις μισήσει | Τα όσα εσύ μου χάρισες | είναι δυο γραμματάκια | μαλλάκια απ’ τις πλεξούδες σου | κι αμέτρητα φιλάκια | μαλλάκια απ’ τις πλεξούδες σου | κι αμέτρητα φιλάκια | τα όσα εσύ μου χάρισες | είναι δυο γραμματάκια | Αφού λοιπόν μου τα ζητάς | έλα να σ’ ανταμώσω | κι έχεις το λόγο μου κουκλί | όλα να σου τα δώσω | κι έχεις το λόγο μου κουκλί | όλα να σου τα δώσω | αφού λοιπόν μου τα ζητάς | έλα να σ’ ανταμώσω | Αναρωτιέμαι μοναχά | πως σ’ ένα βράδυ μόνο | θα σου γυρίσω τα φιλιά | που πήρα σ’ ένα χρόνο | θα σου γυρίσω τα φιλιά | που πήρα σ’ ένα χρόνο | αναρωτιέμαι μοναχά | πως σ’ ένα βράδυ μόνο

05. Νυχτοπούλι Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος & Ι. Κωνσταντινίδης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Λίγη αγάπη σου ζητώ μικρό μου | έλα μην αργείς | δώσ’ μου πια μιαν ελπίδα | μαζί μου πως θα ‘ρθεις, | δώσ’ μου πια μιαν ελπίδα | μαζί μου πως θα ‘ρθεις | Για σένα νυχτοπούλι έχω γίνει | κι όλο ξαγρυπνώ | μα συ πάντα μ’ αφήνεις | μονάχο να πονώ, | μα συ πάντα μ’ αφήνεις | μονάχο να πονώ | Είναι κρίμα να χαθώ για σένα | μια και σ’ αγαπώ | μια κι έχω εγώ για σένα | τον πιο καλό σκοπό, | μια κι έχω εγώ για σένα | τον πιο καλό σκοπό

06. Γκρινιάρικο Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γ. Φωτίδας

07. Μαννούλα Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος & Ι. Σταμούλης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος

08. Μαυροφόρα Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος & Ι. Σταμούλης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Μαυροφόρα μαυρομάτα μου | σαν σε βλέπω κλαιν τα μάτια μου | έλα, έλα μαυροφόρα μου | Έλα, έλα μες την χώρα μου | Τι σου φταίω και με τυραννάς | μαυροφόρα και δε μου μιλάς | έλα, έλα μαυροφόρα μου | έλα, έλα μες την χώρα μου | Πως το κάνω πως θα σ’ αγαπώ | στον σταυρό που έχεις στο λαιμό | έλα, έλα μαυροφόρα μου | έλα, έλα μες την χώρα μου

09. Μάρω Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος & Ε. Χατζηχρήστος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Θέλεις να με βρεις | έλα στο λιμάνι | Μάρω μου γλυκειά | στο Πασαλιμάνι | Μαρίτσα μου γλυκειά | στο Πασαλιμάνι | Θα σε καρτερώ | μεσ' στη βάρκα πάλι | Μάρω μου γλυκειά | προς το ακρογιάλι | Μαρίτσα μου γλυκειά | προς το ακρογιάλι | Κι άμα δεν με βρεις | πάρε βάρκα κι έλα | Μάρω μου γλυκειά | θα 'μαι στην Καστέλα | Μαρίτσα μου γλυκειά | θα 'μαι στην Καστέλα | Κι άμα δεν με βρεις | πάρε μια βαρκούλα | Μάρω μου γλυκειά | θα με βρεις στη Βούλα | Μαρίτσα μου γλυκειά | θα με βρεις στη Βούλα

10. Καταραμένη φτώχεια Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος & Ι. Σταμούλης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Δε με φοβίσαν κύματα | βροντές κι ανεμοβρόχια, | όσο με φόβισες εσύ | καταραμένη φτώχεια. | Στον έρωτα και στη ζωή | όπου και να με νιώσεις | φτώχεια δεν πέρασε στιγμή | χωρίς να με πληγώσεις. | Απ' τα φτωχά μου όνειρα | ένα σωστό δεν βγαίνει, | όλα τα σκόρπισες εσύ | φτώχεια καταραμένη.

11. Θα 'ρθει μια μέρα να πονάς Τραγούδι: Απ. Χατζηχρήστος & Ε. Χατζηχρήστος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιώργος Φωτίδας
Ω, ω, ωχ! | Μ’ αυτό το δρόμο που τραβάς | θα ‘ρθει μια μέρα να πονάς | άμυαλο τρελό σπουργίτι | μ’ όποιον να ναι μη γλεντάς, | άμυαλο τρελό σπουργίτι | μ’ όποιον να ναι μη γλεντάς | Ω, ω, ωχ! | Τα νιάτα φεύγουνε περνούν | Κι αυτοί που τώρα σε γλεντούν | άμυαλο τρελό σπουργίτι | ξέρε το θα βαρεθούν, | άμυαλο τρελό σπουργίτι | ξέρε το θα βαρεθούν | Ω, ω, ωχ! | Σου ‘χω ζεστάνει τη φωλιά | σε περιμένω για φιλιά | γύρνα άμυαλο σπουργίτι | στη φωλίτσα την παλιά, | γύρνα άμυαλο σπουργίτι | στη φωλίτσα την παλιά

12. Καϊξής Τραγούδι: Απ. Χατζηχρήστος & Ε. Χατζηχρήστος
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιώργος Φωτίδας
Γκελ, γκελ Καϊξή | γιαβάς, γιαβάς | Μεσ΄ της Πόλης τ΄ ακρογιάλι | μέσ΄ τη σιγαλιά | μεσ΄ του Χαρεμιού τη Λίμνη | γκελ, γκελ Καιξή | Να κλέψω τη | Γκιουζέλ Χανούμ | σκλάβα μέσα στο κελί της | κλαίει και θρηνεί | και ζητάει τη λευτεριά της | γκελ, γκελ Καϊξή

13. Το μαγκαλάκι Τραγούδι: Αθ. Ευγενικός & Σούλα Καλφοπούλου
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Γιώργος Φωτίδας
Έξω ο Βοριάς σφυρίζει κι είμαι μοναχός | Με σβηστό το μαγκαλάκι μένω ο φτωχός | Γύρισε κι άναψε το μαγκαλάκι | όπως μου τ' άναβες κάθε βραδάκι, | Γύρισε κι άναψε το μαγκαλάκι | όπως μου τ' άναβες κάθε βραδάκι | Της αγάπης μας τη στάχτη ψάχνω προσπαθώ | μήπως κι έβρω καμιά σπίθα για να ζεσταθώ | Γύρισε κι άναψε το μαγκαλάκι | όπως μου τ' άναβες κάθε βραδάκι | γύρισε κι άναψε το μαγκαλάκι | όπως μου τ' άναβες κάθε βραδάκι | Είναι κρύο αυτό το βράδυ πέφτει κι η βροχή | και νεκρό χωρίς μαγκάλι θα με βρουν την αυγή | Γύρισε κι άναψε το μαγκαλάκι | όπως μου τ' άναβες κάθε βραδάκι, | γύρισε κι άναψε το μαγκαλάκι | όπως μου τ' άναβες κάθε βραδάκι

14. Η τραγιάσκα Τραγούδι: Αθ. Ευγενικός & Σούλα Καλφοπούλου
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Εγώ τη μοίρα μου την ξέρω | είναι γραφτό μου να υποφέρω. | Μη μου μιλάς με μάσκα | το βλέπω πως δε μ' αγαπάς | γιατί φορώ τραγιάσκα, | το βλέπω πως δε μ' αγαπάς | γιατί φορώ τραγιάσκα. | Γιατί με κάνεις να ελπίζω | αφού το τέλος το γνωρίζω. | Μη μου μιλάς με μάσκα | το βλέπω πως δε μ' αγαπάς | γιατί φορώ τραγιάσκα, | το βλέπω πως δε μ' αγαπάς | γιατί φορώ τραγιάσκα. | Θα 'ρθει καιρός που θα μ' αφήσεις | κι αλλού αγάπη θα ζητήσεις. | Μη μου μιλάς με μάσκα | το βλέπω πως δε μ' αγαπάς | γιατί φορώ τραγιάσκα, | το βλέπω πως δε μ' αγαπάς | γιατί φορώ τραγιάσκα

15. Το βασανάκι Τραγούδι: Ρένα Στάμου & Πρ. Τσαουσάκης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Απ' την τόση παραζάλη | πονεί το κεφαλάκι μου | Πάρε με στην αγκαλιά σου | πάρε με βασανάκι μου | πάρε με στην αγκαλιά σου | πάρε με, πάρε με βασανάκι μου | Τον γιατρό και τον σπετσέρη | δεν ζητώ μανάκι μου | Πάρε με στην αγκαλιά σου | πάρε με βασανάκι μου | πάρε με στην αγκαλιά σου | πάρε με, πάρε με βασανάκι μου | Συ που μ’ έχεις αρρωστήσει | δώσε το φαρμάκι μου | Πάρε με στην αγκαλιά σου | πάρε με βασανάκι μου | πάρε με στην αγκαλιά σου | πάρε με, πάρε με βασανάκι μου

16. Καρδιά ορφανή Τραγούδι: Απόστολος Χατζηχρήστος & Τάκης Μπίνης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Καρδιά ορφανή γιατί να κλαις | στου χωρισμού την απονιά | κι αν είναι η πίκρα σου βαριά | αχ βαριά θα βρεις κι αλλού παρηγοριά | Γιατί πονάς αφού μπορείς | να ζήσεις πιο όμορφες στιγμές | αγάπες βρίσκεις όσες θες, όσες θες | μη μαραζώνεις πια μη κλαις | Καρδιά ορφανή τι κι αν πονάς | στη μοναξιά που τώρα ζεις | με τον καιρό θα γιατρευτείς, | θα γιατρευτείς και τη χαρά θα ξαναβρείς

17. Καροτσέρη τράβα Τραγούδι: Απ. Χατζηχρήστος & Σ. Καλφοπούλου
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Απόστολος Χατζηχρήστος
Τράβα, τράβα, τράβα | καροτσιέρη τράβα | και στο Καλαμάκι | κόψε για ουζάκι | έ! ρέ! Ντουνιά | Τράβα, τράβα, τράβα | στη Γλυφάδα τράβα | για καλό κρασάκι | και για μπαρμπουνάκι | έ! ρέ! Ντουνιά | Γύρνα πίσω τράβα | στην Αθήνα τράβα | κι άκου μπουζουκάκι | απ' το Σμυρνιωτάκι | έ! ρέ! ντουνιά

18. Τα χανουμάκια Τραγούδι: Απ. Χατζηχρήστος & Ι. Σταμούλης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Μες της πόλης το χαμάμ | χανούμια κολυμπάνε | να δεις μεράκια και νταλγκά | όταν σου τραγουδάνε | Στο χαμάμι σαν βραδιάζει | τα χανούμια χάνω χάζι | τα χανούμια χάνω χάζι | στο χαμάμι σαν βραδιάζει | Σαν θα βγουν απ’ το χαμάμ | και πέσουν στο ντιβάνι | απάνω στο χουζούρι τους | να κάνω εγώ σιργιάνι | Στο χαμάμι σαν βραδιάζει | τα χανούμια χάνω χάζι | τα χανούμια χάνω χάζι | στο χαμάμι σαν βραδιάζει | Να μια μέσα στον οντά | Που παίζουν ντερβισάδες | Την ώρα που χορεύουνε | Χανούμια τους νταλγκάδες | Με μπουζούκια μπαγλαμάδες | κάνουν κέφι οι αγάδες | κάνουν κέφι οι αγάδες | με μπουζούκια μπαγλαμάδες

19. Η Βαρβάρα Τραγούδι: Απ. Χατζηχρήστος & Ι. Σταμούλης
Μουσική: Απόστολος Χατζηχρήστος | Στίχοι: Κώστας Γόντικας
Διατάζει η Βαρβάρα το μπουζούκι βάρα | κι ότι σε στεναχωρά ρίχτο ένα παρά | Δώστε μας κρασί και ρίχτο στην τρελή | μη το σκέφτεσαι πολύ | γλέντα τον ντουνιά με διπλοπενιά | κέφι και καλή καρδιά | Η Βαρβάρα στο τραπέζι το μπουζούκι παίζει | με το γέλιο την περνά πίνει και κερνά | Δώστε μας κρασί και ρίχτο στην τρελή | μη το σκέφτεσαι πολύ | γλέντα τον ντουνιά με διπλοπενιά | κέφι και καλή καρδιά | Η Βαρβάρα διατάζει όξω το μαράζι | Θέλει γλέντι η ζωή βράδυ και πρωί | Δώστε μας κρασί και ρίχτο στην τρελή | μη το σκέφτεσαι πολύ | γλέντα τον ντουνιά με διπλοπενιά | κέφι και καλή καρδιά

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης