Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016

Κώστας Καρίπης No. 1





















01. Χασικλήδες Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Άιντε δε μου λέτε δε μου λέτε | η νταμίρα που πουλιέται | άιντε στους απάνω μαχαλάδες | το πουλούν οι ντερβισάδες. | Και για να πάρω πέντε δράμια | βρε να φουμάρουνε τ’ αλάνια. | Ρε να φουμάρουνε τ’ αλάνια | που `ναι απ’ το πρωί χαρμάνια. | Τ’ αλάνια βολτατζάρουνε | και πα να τη φουμάρουνε. | Αχ για να παίξουνε μπαρμπούτι | που `ναι απ’ το πρωί κουρκούτι. | Βρε τη νταμίρα τη νταμίρα | μου την έμαθε μια χήρα | μ’ έκανε και αλανιάρη | χασικλή και κουρελιάρη. | -Γεια σου, Καρίπη!

02. Σαν πας στα ξένα Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μάτια μου, μάτια μου, μάτια μου, των εματιών μου μάτια, | τα μάτια μου, δεν είδανε, σαν τα δικά σου μάτια, | σαν πας στα ξένα, | πάρε κι εμένα, | πάρε κι εμένα, για συντροφιά. | Τα μάτια σου τα έμορφα και τα γλυκά σου κάλλη, | εξέχασα, σιγά-σιγά, κάθε αγάπη άλλη, | σαν πας στα ξένα, | πάρε κι εμένα, | πάρε κι εμένα, για συντροφιά.

03. Κουκλάκι Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Πάνος Τούντας | Στίχοι: Πάνος Τούντας
Φίλα με στο στόμα δε βαστώ | δώσ’ μου ένα φιλάκι πεταχτό | σε αγάπησα μικράκι μου πολύ κουκλάκι μου | δόθηκα στο λάγνο σου φιλί | Τι κακό τι απονιά | που `χεις για μένα φως μου μέσα στην καρδιά | στο σεβντά μ’ έριξες για να πονώ κουκλάκι μου | ντέρτι μου `βαλες παντοτινό | Άκαρδη η θολή σου η ματιά | μ’ άναψε μικράκι μου φωτιλα | μου φαρμάκωσε τη δόλια μου ζωή κουκλάκι μου | φως μου δε μου άφησε πνοή | Τι κακό τι απονιά | που `χεις για μένα φως μου μέσα στην καρδιά | στο σεβντά μ’ έριξες για να πονώ κουκλάκι μου | ντέρτι μου `βαλες παντοτινό

04. Σ' αυτόν τον κόσμο ο άνθρωπος Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

05. Χασάπικο το μάγκικο Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μάγκικό μου, νοστιμό μου σκέρτσο πεταχτό | με τα ναζάκια σου μ' έχεις τρελλό. | Σαν σε βλέπω από μπροστά, κοντά μου να περνάς μικρό | με ξετρελλένεις φως το μυαλό. | Έλα δως μου τα φιλιά σου μείνε πια με μένα | τι θέλεις φως μου να χαθώ για σένα. | Έλα μάγκικο σκερτσόζο δως μου μια ματιά | για να μου γειάνεις φως μου την καρδιά. | Μάγκικό μου, νοστιμό μου σκέρτσο πεταχτό | με τα ναζάκια σου μ' έχεις τρελλό. | Σαν σε βλέπω από μπροστά, κοντά μου να περνάς μικρό | με ξετρελλένεις φως το μυαλό.

06. Τα χανουμάκια Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Σωτήρης Γαβαλάς | Στίχοι: Σωτήρης Γαβαλάς
Στης θάλασσας την αμμουδιά είχες το τεκεδάκι | Κι ερχόμουνα κάθε πρωί κι έσπαγα νταλκαδάκι | Δυο χανουμάκια έμορφα, μαστούρια, τα καημένα | Ένα πρωί τα τράκαρα στην άμμο καθισμένα | Πλησίασε ντερβίση μου, και κάθισε κοντά μας | Και άκου τραγούδια του σεβντά βγαλμένα απ’ τη καρδιά μας | Πάρ’ το μπαγλαμαδάκι σου λίγο για να γουστάρεις | άναψ’ το τσιγαρλίκι σου, μαζί μας να φουμάρεις. | Γεμίσετέ μου ναργιλέ να πιω να μαστουριάσω | Κι έπειτα, χανουμάκια μου, το μπαγλαμά να πιάσω | Να σου πατήσω ναργιλέ με τουμπεκί σπαχάνι | Στου Μπάρμπα Γιάννη τον τεκέ μες στο Πασαλιμάνι

07. Οι ομολογίες Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Αχ, κι αν δεν σου δώσει η μάνα σου ογδόντα ομολογίες, | Αχ, οδόντα ομολογίες, | Άλλα λες κι άλλα μου κάνεις | Βάλθηκες να με τρελάνεις | Ωχ, και άλλα τόσα μετρητά, θα χάσει τις ελπίδες | Αχ, θα χάσει τις ελπίδες | Ντούρου-ντούρου-ντούρου-ντούρου | Στην πλατεία Κουμουνδούρου | Αχ, κι αν δεν σου δώσει η μάνα σου της Κοκκινιάς το σπίτι | Αχ, της Κοκκινιάς το σπίτι | Άλλα λες κι άλλα μου κάνεις | Βάλθηκες να με πεθάνεις | Αχ, θα πά’ να πάρω τη Μαριώ από τον Ποδονίφτη | Αχ, από τον Ποδονίφτη | Άλλα λες κι άλλα μου κάνεις | Βρε Σμυρνιά θα με πεθάνεις | Αχ, αν δε σου δώσει η μάνα σου αμπέλι και χωράφι | Αχ, αμπέλι και χωράφι | Άλλα λες κι άλλα μου κάνεις | Βρε Σμυρνιά θα με πεθάνεις | Αχ, και τότε, βρε κοπέλα μου, θα μείνεις για το ράφι | Αχ, θα μείνεις για το ράφι | Ντούρου-ντούρου-ντούρου-ντούρου | Στην πλατεία Κουμουνδούρου | Αχ, κι αν δε σου δώσει η μάνα σου τα όσα σου ’χει τάξει | Αχ, τα όσα σου ’χει τάξει | Άλλα λες κι άλλα μου κάνεις | Βάλθηκες να με τρελάνεις | Μες στου Φαλήρου τα νερά να πά’ να σε πετάξει | Αχ, να πά’ να σε πετάξει

08. Οι μπαγλαμάδες Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Στους απάνω μαχαλάδες | πιάσανε δυο ντερβισάδες | Είχανε φτιαχτεί λιγάκι | και φουμάρανε μαυράκι | παίζαν το μπαγλαμαδάκι | για να σπάσουνε κεφάκι | Γύρω-γύρω μπαγλαμάδες | και στη μέση ντερβισάδες | Και φουμάρουν χασισάκι | για να σπάσουνε μεράκι | παίζουν τα μπαγλαμαδάκια | και χορεύουν ντερβισάκια | Ο λουλάς και το καλάμι | μ' έφεραν σ' αυτό το χάλι | Ο λουλάς και το νεφέσι | μ' έφεραν σ' αυτήν τη θέση | ο λουλάς και το χασίσι | μ' έφεραν σ' αυτή τη κρίση

09. Όλοι με λένε φθισικό Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο

10. Μάγκικο Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Κώστας Καρίπης | Στίχοι: Κώστας Καρίπης
Μάγκικό μου νόστιμό μου σκερτσοπεταχτό | με τα ναζάκια σου μ’ έχεις τρελό | σαν σε βλέπω από κοντά μου να περνάς μικρό | μου ξετρελαίνεις φως μου το μυαλό | Έλα δώσ’ μου τα φιλιά σου μείνε πια με,  με | μη θέλεις φως μου να χαθώ για σε | έλα μάγκικο σκερτσόζο δώσ’ μου μια ματιά | να μου γιατρέψεις φως μου την καρδιά | Μάγκικό μου νόστιμό μου σκερτσοπεταχτό | με τα ναζάκια σου μ’ έχεις τρελό | πάψε πια να με παιδεύεις άλλο δε βαστώ | μη θέλεις φως μου για σένα να χαθώ

11. Μπάλος-Μαστίχα Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Στη σκάλα π’ ανεβαίνεις βασιλικός ανθεί | και στον κατεβασμό σου κόψε μ’ ένα κλωνί | Σγουρέ βασιλικέ μου με φύλλα πράσινα | τραβώ τον έρωτά σου με χίλια βάσανα | Καλέ δε με λυπάσαι δε με σπλαχνίζεσαι | που χάνω τη ζωή μου κι εσύ στολίζεσαι | Καημό μεγάλο έχω σε ποιον να τον ειπώ | που μ’ έχουν πληγωμένο δυο μάτια π’ αγαπώ

12. Αχ αγορίνα μου Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Κώστας Κοντόπουλος | Στίχοι: Κώστας Κοντόπουλος
Δυο χρόνια τώρα, με έχεις ξετρελάνει | και λιώνω ο δόλιος, δίχως να στο ειπώ | και την καρδιά μου, άρρωστη έχεις κάνει, | δεν νιώθω φως μου, πόσο σε αγαπώ, | πάντα σου αρέσει, να με κοροϊδεύεις | και την αγάπη μου, την διώχνεις, την πετάς, | Αχ! πάψε πια κακιά, να με παιδεύεις, | Τι άλλο, από εμένανε ζητάς, | Αχ! αγορίνα μου, μικρή τσαχπίνα μου, | τα σκέρτσα σου, μου πήραν το μυαλό, | Αχ! αγορίνα μου, μικρή τσαχπίνα μου, | με έχεις κάνει πια, τρελό, | έλα και γείρε, μεσα στην αγκαλιά μου, | γλυκές στιγμές, κοντά σου να περνώ, | έλα και μην ξεσχίζεις την καρδιά μου, | δίχως εσένα, πάντα θα πονώ, | είσαι σκληρά, καθόλου δεν λυπάσαι | και την αγάπη μου, δεν δέχεσαι, κακιά, | γιατί άσπλαχνη, μικρή μου, τόσο να είσαι, | λυπήσου πια, την δόλια μου καρδιά, | Αχ! αγορίνα μου, μικρή τσαχπίνα μου, | τα σκέρτσα σου, μου πήραν το μυαλό, | Αχ! αγορίνα μου, μικρή τσαχπίνα μου, | με έχεις κάνει πια, τρελό.

13. Μη μου χαλάς τα γούστα μου Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Μη μου χαλάς τα γούστα μου | Και πάρε μου τα ούλα, | Φτάνει να ειπείς πως μ΄αγαπάς | Πόρτα με τη σακούλα | Γιαφ, γιουφ, δε σε θέλω πια | Στη μαμάκα σου να πας | Άντε σύρε στη δουλειά σου, | Κι από μένα δεν θα φας | Ούζο, μαυράκι και σεβντάς | Με κάναν να χτικιάσω | Εικοσιδυό χρονών παιδί | Τα νιάτα μου να χάσω | Γιαφ γιουφ τι κακό είναι αυτό | Τόσο να σε αγαπώ | H μαμά σου να μη θέλει | Κινδυνεύω να χαθώ | Τι τα φυλάς τα νιάτα σου | Στο χάρο θα τα δώσεις | Έλα να τα γλεντήσουμε | Γιατί θα μετανιώσεις | Γιαφ γιουφ δε σε θέλω πια | στο διάβολο να πας | Άιντε σύρε στη δουλειά σου | κι από μένα δε μασάς | Μη μου χαλάς τα γούστα μου | Και πάρε μου τα ούλα, | Φτάνει να ειπείς πως μ΄αγαπάς | Πάρτα με τη σακούλα | Γιαφ, γιουφ, δε σε θέλω πια | Στη μαμάκα σου να πας | Άντε σύρε στη δουλειά σου, | Κι από μένα δεν θα φας

14. Μάνα μου είμαι φθισικός Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός | Στίχοι: Γιώργος Κατσαρός
Μάνα μου είμαι φθισικός, έχω μεγάλη φθίση | φύλα τον άλλο μου αδερφό, μάνα να μην κολλήσει. | Μάνα μου διώξε τις γιατροὺς να μην με τυραννούνε, | αφού δεν είναι ικανοὶ τον πόνο μου να βρούνε. | Κλαίγω, καίνε τα μάτια μου, γεροπονεί η ψυχή μου, | με βάσανα την επερνώ στα ξένα τη ζωή μου. | Σ᾿ αραχνιασμένο σπήλαιο θα πάω να κατοικήσω, | ωσότου νά ῾ρθει η στιγμή, μάνα, να ξεψυχήσω. | Πολλὲς μανάδες κλάψανε, ας κλάψει κι η δική μου | στης Αριζόνας τα βουνά, ας θάψει το κορμί μου.

15. Η γλυκοφρυδού Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Γιάννης Δραγάτσης | Στίχοι: Γιάννης Δραγάτσης
Όταν σε βλέπω κι έρχεσαι, γλυκοφρυδού κυρά μου | αισθάνομαι στο στήθος μου πως λειώνει η καρδιά μου | Όταν τα ωραία σου μάτια σου, τα μάτια μου αντικρίζουν | νιώθω πως σε κάθε σου ματιά το στήθος μου ξεσχίζουν

16. Μπουρνοβαλιός μανές Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Σε βλέπουν τα ματάκια μου, | Και μου περνά, και μου περνά ο πόνος | Αδύνατο ’ναι μάτια μου, | Να ζήσω πλε-, να ζήσω πλέον μόνος | Πνοή δεν έχω για να ζω | και στήθος για ν’αντέξω | Μη με παιδεύεις άδικα | Με δίχως να σου φταίξω | Μα γιατί δε μας το λες | Παρά κάθεσαι και κλαις;

17. Θα σπάσω κούπες Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Θα σπάσω κούπες για τα λόγια που `πες | και ποτηράκια για τα πικρά λογάκια | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια | Εψές το βράδυ είδα στ’ όνειρό μου | πως είχες τα μαλλάκια σου ριγμένα στο λαιμό μου | αμάν άμαν, πια μικρό μην κλαις | αμάν άμαν, κι έχεις ό,τι θες | Σπάω τα πιάτα για τα δυο σου | μαύρα μάτια

18. Δεν μου μιλάς σαν άλλοτε Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Μη διαθέσιμο | Στίχοι: Μη διαθέσιμο
Αμάν | δε μου μιλάς σαν άλλοτε | με γούστο και με γέλιο, ωχ, αμάν | αμάν, με γούστο και με γέλιο, ωχ | αν έπαψες να μ’ αγαπάς | πες μου το να, αχ | το ξεύρω, αμάν

19. Έμαθα πως είσαι μάγκας Τραγούδι: Κώστας Καρίπης
Μουσική: Δήμητρα Σκαρβέλη | Στίχοι: Δήμητρα Σκαρβέλη
Έμαθα πως παίζεις ζάρια | πως είσαι χασικλής | είσαι μάγκας τσικ, λεβέντης | νυχτοπερπατητής | Τουρνέ και τούρνε | τουρνέ και νέ, | πες το βρε μάγκα | μου το ναι | Έμαθα πως παίζεις ζάρια | είσαι και μπελαλής | εξηγιέσαι στα παιχνίδια | είσαι και νταβατζής | Έλα βρε μάγκα | πες το "ναι" | και μη φοβάσαι | από `με

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης