Τετάρτη, 25 Μαΐου 2016

Αντώνης Διαμαντίδης No. 1





















01. Ο τζογαδόρος Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Μου τα πήραν ούλα μου | κι άδειασ’ η σακούλα μου, | μου τα πήραν ούλ’ απόψε | στο μπαρμπούτι και στην πόκα. | Θα τα βάλω όλα πόστα | κάθησε κοντά μου απόψα | τελικά για να ρεφάρω | σκαρπινάκια να σου πάρω. | Χθες το βράδυ τα `παιξα | βρε κούκλα μου και τα `χασα, | τώρα απόψε θα κερδίσω | για να πάω να σε γλεντήσω. | Θα σε πάγω στην Αθήνα | να μεθύσεις με ρετσίνα | στη ταβέρνα του Λαΐνη | Παναγιά μου τι θα γίνει. | Μάγκα μας τη σκάσανε | ρε πολιτσμάνοι φτάσανε, | να μας πάρουνε τα ζάρια | να μας βγάλουνε ζαγάρια. | Έλα δίπλα μου και κάτσε | κούκλα μου και μη φοβάσαι, | για τα ζάρια δε σ’ αφήνω | και το αίμα μου το δίνω.

02. Απ΄ την Πόλη ένας μόρτης Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Απ’ την Πόλη ένας μόρτης | ήρθε εδώ χασισοπότης | απ’ την Πόλη ένας μόρτης | ήρθε εδώ χασισοπότης | Και πουλάει το μαυράκι | στον τεκέ του Περδικάκη | Της Αθήνας όλοι οι μάγκες | τρέξανε με ματσαράγκες | της Αθήνας όλοι οι μάγκες | τρέξανε με ματσαράγκες | Και του πήραν απ’ το χέρι | το χασίσι που `χε φέρει | Όλοι οι μάγκες στην Αθήνα | μου την έχουν σκάσει φίνα | όλοι οι μάγκες στην Αθήνα | μου την έχουν σκάσει φίνα | Μ’ άφηκαν χωρίς μαυράκι | και το πήρα από μεράκι

03. Το μπαγλαμαδάκι σπάσε Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Το μπαγλαμαδάκι πάψε, μάγκα μερακλή | γιατί βάρεσαν στη ζούλα κάποιον χασικλή. | Ήτανε παιδί τζιμάνι, φίνος στο λουλά | και τον εζηλεύαν όλοι μες στη γειτονιά. | Πέντε μαχαιριές του δώσαν λέει για μια Σμυρνιά | δυο νταήδες Πειραιώτες μες στην Κοκκινιά | και τον κάνανε μαντάρα οι ντερβίσηδες | και στην πιάτσα βγήκαν τώρα άλλοι ασίκηδες. | Απ’ τις μαχαιριές θα γιάνει, βλάμηδες θα ρθεί | να σας εύρει, βρε νταήδες, και να ξηγηθεί | τότε, ρε, θα δείτε, μάπες, τι θα πει καρδιά | τίνος μάνα θε να κλάψει μες στην Κοκκινιά

04. Μες του Συγγρού τη φυλακή Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Γ. Καμβάσης
Μες του Συγγρού τη φυλακή | σκότωσαν ένα χασικλή | τρεις μαχαιριές του δώσανε | στον τόπο τον ξαπλώσανε | Τράβα μαχαίρι δώσ’ μου τρεις | για το χατίρι της μικρής | τράβα μαχαίρι δώσ’ μου μια | και χτύπησέ με στην καρδιά | Τράβα το γιαταγάνι σου |
το αίμα μου χαλάλι σου | κάλλια έχω δέκα μαχαιριές | παρά τα λόγια που μου λες

05. Μόρτισσα Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Άχ, μόρτισσα εγεννήθηκα | μόρτισσα θα πεθάνω | γιατί δεν βρήκα πι’ όμορφη | απ’ τη ζωή που κάνω. | Άχ, μ’ αρέσει η μόρτικια ζωή | κι άν τύχει και πλουτίσω | σ’ αυτόν τον ψεύτικο ντουνιά | πιο μόρτικα θα ζήσω. | Φέρτε σαντούρια και βιολιά | ούζο για να μεθύσω, | αυτόν τον ψεύτικο ντουνιά | θέλω να τον γλεντήσω. | Άχ, ήθελα νάχω σεβνταλή | μόρτη και κουτσαβάκι, | ναν’ ή αγάπη του τρελή | και μπελαλής λιγάκι. | Έτσι μ’ αρέσει κι ο σεβντάς | αν τύχει κι αγαπήσω | μέσα σε μόρτικα φιλιά | τα μάτια μου να κλείσω. | Φέρτε σαντούρια και βιολιά | ούζο για να μεθύσω, | αυτόν τον ψεύτικο ντουνιά | θέλω να τον γλεντήσω.

06. Μια Σμυρνιά στη Κοκκινιά Τραγούδι: Γρηγόρης Ασίκης
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Θα μεθύσω πάλι απόψε βρε παιδιά, | τα `μπλεξα με μια Σμυρνιά στην Κοκκινιά. | Θα μεθύσω, θα γλεντήσω ως το πρωί αχ γλυκιά μου. | Κείνη θα με κάνει λιώμα, θα με πεθάνει, | μες στη γειτονιά της θα βρει τον μπελά της. | Όπα, καλέ τι όμορφες είναι αυτές οι Σμυρνιές, παιδί μου; | Έλα δω γλυκιά Σμυρνιά μου μερακλού | να σε κάνω εγώ δικιά μου γιαβουκλού, | να δεις τα γούστα που θα κάνεις με μένανε αχ, γλικιά μου. | Κείνη θα με κάνει λιώμα, θα με πεθάνει, | μες στη γειτονιά της θα βρει τον μπελά της.

07. Το μελανούρι Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης

08. Ταυταλιανή τσαχπίνα Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Απ’ την Πόλη ήρθε μια προχτές | κι έκαψε πολλές καρδιές | έτσι έκαψε κι εμένα αχ, | και στάζει η καρδιά μου αίμα. | Τα ματάκια της, τα φρυδάκια της, | τα σγουρά μαλλάκια της | μ’ έχουν κάψει την καρδιά μου | και δεν βρίσκω πια τη γιατρειά μου. | Αχ, Πολίτισσα Ταταυλιανή, | ντερμπεντέρισσα, μελαχρινή | θέλω ταίρι να σε κάνω | και μαζί σου, φως μου, να πεθάνω.

09. Ο Γυφτοδημόπουλος Τραγούδι: Ζαχαρίας Κασιμάτης
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Λ. Στρογγυλός
Ανοίξετε τα μνήματα να ιδούν κι οι πεθαμένοι | το φονικό που ακούστηκε σ’ όλη την οικουμένη | Στη Δραπετσώνα γίνηκε, μην το θαρρείτε ψέμα | έναν λεβέντη πόλισμαν τον βούτηξαν στο αίμα. | Φτωχέ Γυφτοδημόπουλε, καϋμένο παλληκάρι | Πως σ’ εύρε τέτοιο άδικο και τέτοια τύχη μαύρη | Καθώς τραβούσες άφοβα σαν πάντα στη δουλειά σου | σού βάρεσαν μπαμπέσικα δυο σφαίρες στην καρδιά σου. | Όσες ψυχές κι’αν τ’ άκουσαν χύσανε μαύρο δάκρυ | Και τον ελυπηθήκανε όλοι απ’ άκρη σ’άκρη | Αν είχε μάνα στη ζωή πως θε να το βαστίξει | Κι άν έχει αγάπη λατρευτή πως θα το νταγιαντίσει

10. Στους Ποδαράδες μια Πολίτισσα Τραγούδι: Ζαχαρίας Κασιμάτης
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Είδα μες τους Ποδαράδες μια μικρή Πολίτισσα | είδα μες τους Ποδαράδες μια μικρή Πολίτισσα | γιαβουκλού μου να την κάνω εγώ την εζήτησα | γιαβουκλού μου να την κάνω εγώ την εζήτησα. | Και μου είπε μην γυρεύεις με τα με να μπερδευτείς | γιατί κι άλλοι μ’ αγαπούνε, στα μαχαίρια θα μπλεχτείς. | Κάνε μου τη χάρη φύγε σου το λέω ορθά κοφτά | δεν `ναι μόνο τα μαχαίρια, θέλω και πολλά λεφτά | κάνε μου τη χάρη φύγε σου το λέω ορθά κοφτά | δεν είν’ μόνο οι μπελάδες, θέλω και πολλά λεφτά. | Βρε πολίτισσα σου δίνω όσα θέλεις συ λεφτά | βρε πολίτισσα σου δίνω όσα θέλεις συ λεφτά | ένα μόνο δεν αντέχω να `χεις κι άλλονε σεβντά | ένα μόνο δεν αντέχω να `χεις κι άλλονε σεβντά. | Σου το είπα και στο λέγω θέλω να `χω εγω πολλούς | γιατί ένας σαν και σένα δε με φτάνει γιαβουκλούς. | Άφησε τους γιαβουκλούδες και πολλούς μην αγαπάς | γιατί μες τους Ποδαράδες, πέντε πιστολιές θα φας | άφησε τους γιαβουκλούδες και πολλούς μην αγαπάς | γιατί μες τους Ποδαράδες, το κεφάλι σου θα φας.

11. Ντερμπεντέρισσα του Ψυρρή Τραγούδι: Γρηγόρης Ασίκης
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Προχτές είδα μια μικρή | πούταν’ μεσ’ απ’ του Ψυρρή | και της πέφτω δίπλα | σ’ αγαπώ της είπα `μαν Κατινάκι μου. | Μελαχροινή μικρούλα μή με πεισματώνεις | Να τυραννείς σ’ αρέσει άχ και να με λιώνεις | Ντερμπεντέρισσα | είμαι τρελός για σένα Αθηναίισα | Θέλω να σε παντρευτώ | δίχως προίκα και λεφτό, | θέλω την καρδιά σου | πές το της μαμάκας σου μικρουλάκι μου | Κατινάκι μου

12. Ελένη Ελενάρα μου Τραγούδι: Γρηγόρης Ασίκης
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Ελένη Ελενάρα μου | εσύ είσαι η μπαρμπουνάρα μου | κι αν δε σε αποκτήσω | τι μ’ ωφελεί να ζήσω. | Με άλλους παίζεις και γελάς | και μένανε με παρατάς, | σκέψου και συλλογίσου | τα νιάτα μου λυπήσου. | Τη μάνα σου τη μάισσα | θα `ρθω να τη μεθύσω, | να πέσει ν’ αποκοιμηθεί | να σε γλυκοφιλήσω. | Για να σου πω τον πόνο μου | Ελένη ζηλεμένη μου | πο’ `χω στα σωθικά μου | και καίει την καρδιά μου.

13. Άπονη Τουρκάλα μου Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης

14. Ο νταβατζής της Μαίρης Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Δε φοβάμαι αν έχεις άλλο βλάμη | κι είναι ο νταβατζής | και σου λέγει βρε μόνη πως θα κάνεις | σαν ξελογιαστείς. | Έλα σαν θέλεις να με πείσεις | Μαίρη μου με μένα γλεντήσεις | μια βραδιά θέλω να με γουστάρεις | το μαυράκι που `χω να φουμάρεις.  | Άντε ρε Μαίρη κακούργα μου Μαίρη | Μαίρη μου θα κάνω ότι θέλεις | φτάνει να το πεις | μοναχά να μην κοροϊδεύεις | να `χεις δυο και τρεις. | Γιατί είμαι μάρκα που εξηγούμαι | και τη φυλακή δε τη φοβούμαι | το ντουνιά στο πι και φι χαλάω | γιατί Μαίρη μου πολύ σε αγαπάω.

15. Το Δεσποινάκι Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζυ
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης

16. Κακούργα μου γειτόνισσα Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αντώνης Διαμαντίδης
Αγάπησα κι εγώ ο φτωχός μιαν απ’ την γειτονιά μου | πω, πω, πω, πω τρελάθηκα μου πήρε την καρδιά μου. | Μού `καψε την καρδούλα μου και μ’ άναψε φωτιά | Άχ, μικροπαντρεμένη, κουκλάρα μου γλυκιά. | Σαν ήλιος μες στην γειτονιά εσύ `σαι και φωτίζεις, | ο άνδρας σου σαν έρχεται πες μου γιατί δακρύζεις; | Λοιπόν έλα να φύγουμε και δεν είναι ντροπή | και μη σε μέλει η γειτονιά και ο κόσμος τι θα πει. | Γειτόνισσά μου, γειτόνισσα | κακούργα δολοφόνισσα. | Μαζί μου έλα μια βραδιά να τα μιλήσουμε | και μια ζωή καλύτερη οι δύο να ζήσουμε. | Όλοι σε λένε όμορφη γι’ αυτό το έχεις καμάρι | και ξέρω πως δεν αγαπάς τον άντρα πού `χεις πάρει. | Κρυφά να αγαπιόμαστε αυτό δε θα τ’ αντέξω | γι’ αυτό και τ’ απεφάσισα μια νύχτα να σε κλέψω.

17. Πού να βρω γυναίκα να σου μοιάζει Τραγούδι: Αντώνης Νταλγκάς
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Κ. Ανατολίτης
Πού να βρω γυναίκα να σου μοιάζει, | να `χει μάτι που καρδιά να σφάζει, | να `χει το καμάρι σου κι όλη αυτή τη χάρη σου | και τη βελουδένια την ελιά σου. | Να `χει το καμάρι σου κι όλη αυτή τη χάρη σου | πού να βρω γυναίκα να σου μοιάζει. | θα σου δώσω πλούτη κι αν γυρέψεις, | μη με διώχνεις θα με καταστρέψεις, | πάρε με στα χέρια σου, τ’ άσπρα περιστέρια σου | την καρδιά μου μ’ άλλην δε θ’ αλλάξεις. | Πάρε με στα χέρια σου, τ’ άσπρα περιστέρια σου | πού να βρω γυναίκα να σου μοιάζει. | Πες πως μ’ αγαπάς κι ας είναι ψέμα, | ρίξε μου κουκλί μου ένα βλέμμα, | μη μ’ αφήνεις μόνο μου, γιάτρεψε τον πόνο μου | πλούτη και αν δεν έχω τι πειράζει. | Μη μ’ αφήνεις μόνο μου, γιάτρεψε τον πόνο μου | πού να βρω γυναίκα να σου μοιάζει.

18. Έννοια σου Αναστασιά Τραγούδι: Νίκος Γούναρης
Μουσική: Αντώνης Διαμαντίδης | Στίχοι: Αιμίλιος Σαββίδης
Πέρα στη Χασιά η Αναστασιά | παίρνει ένα λεβέντη κι άναψε το γλέντι. | Μα ο Νώτης απ’ τα Σπάτα που αγαπά τη μαυρομάτα | ντροπιασμένος τώρα κλαίει και με τη φλογέρα λέει: | Έννοια σου Αναστασιά θα `ρθω πέρα στη Χασιά | θα `ρθω γιατί το `χω άχτι κι όλα θα τα κάνω στάχτη. | Με τη σούστα που θα ζέψω ένα βράδυ θα σε κλέψω | έννοια σου Αναστασιά θα `ρθω πέρα στη Χασιά. | Ψήνουν δέκα αρνιά μες στη γειτονιά | κι άνοιξαν βαρέλι που `χε κοκκινέλι. | Κι αν μες στου χωριού την βρύση τον χορό έχουνε στήσει, | πάλι ακούγεται από πέρα μια φωνή μες στον αγέρα: | Έννοια σου Αναστασιά θα `ρθω πέρα στη Χασιά | θα `ρθω γιατί το `χω άχτι κι όλα θα τα κάνω στάχτη. | Με τη σούστα που θα ζέψω ένα βράδυ θα σε κλέψω | έννοια σου Αναστασιά θα `ρθω πέρα στη Χασιά.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης