Σάββατο, 21 Μαΐου 2016

Ρίτα Αμπατζή No. 1





















01. Τσερκές Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Σταύρος Παντελίδης | Στίχοι: Σταύρος Παντελίδης
Αχ πού ’ναι ’κείνος ο καιρός τα χρόνια τα ωραία | με λίγα γρόσια γλένταγα μ’ ολόκληρη παρέα | Πώς να ξεχάσω τα παλιά τις εμορφιές, τα κάλλη | και τώρα όλο βάσανα μου ’ρθανε στο κεφάλι. | Αχ πού ’ναι ’κείνα τα παλιά και ’κείνη η νοστιμάδα | που εγλεντούσα με βιολιά κι όλο με αμαξάδα | Παίξτε σαντούρια και βιολιά, παίξτε για να ξεχάσω | τις πίκρες και τα βάσανα να τα διασκεδάσω

02. Ο Βαγγέλης της μαμής Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Δ. Τσακίρης | Στίχοι: Δ. Τσακίρης
Είμ’ ο Βαγγέλης της μαμής αμάν-αμάν | που πρέφα μ’ έχουν πάρει, | στις λέσχες σαν με βλέπουνε αμάν-αμάν | τρέμουνε σαν το ψάρι. | Με ξέρουνε πως τα κολλώ αμάν-αμάν | κι εξάρες όλο φέρνω, | οι μάγκες δε με παίζουνε αμάν-αμάν | γιατί όλο τους τα παίρνω. | Βρε Βαγγελάκη άστ’ αυτά αμάν-αμάν | δεν μας τα ξαναπαίρνεις, | δεν είμαστε κορόιδα πια αμάν-αμάν | δεν μας την ξαναφέρνεις-Όπα | Αν είσαι μάγκας κι έξυπνος αμάν-αμάν | αν είσαι και κιμπάρης, | τα ζάρια κούνα όμορφα αμάν-αμάν | και τότε ας τα πάρεις.

03. Το μεράκι Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Σταύρος Παντελίδης | Στίχοι: Σταύρος Παντελίδης
Κούνα το φως μου κούνα το τ’ ωραίο σου κορμάκι | και βάστα το με το χορό να σπάσω νταλγκαδάκι | Θέλω καλά να το κουνάς να κάνεις και κολπάκια | είναι χορός αμάν γιαβρούμ που μπαίνω στα μεράκια | Αμάν όπλες! | Κούνα το, το κορμάκι σου μ’ όλη τη δύναμή σου | κι ότι ζητήσεις μάτια μου θα το `χει η ψυχή σου | θα σου τα γράψω κούκλα μου όλα στο όνομά σου | πάρ’ τα χαλάλι μάτια μου για τα τσακίσματά σου | πάρ’ τα χαλάλι μάτια μου για τα κουνήματά σου | Αμάν όπλες να χαρώ εγώ κουνήματα!

04. Οι τρεις ορφανές Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Γρηγόρης Ασίκης | Στίχοι: Γρηγόρης Ασίκης
Τρεις ορφανές εμείναμε | με πόνο στην καρδιά μας | πού είσαι γλυκιά μανούλα μας | να ιδείς τα βάσανά μας. | Εμέ τη μεγαλύτερη | μ`είχες αρραβωνιάσει | άκου τη μαύρη τύχη μου | κι αυτόν τον έχω χάσει. | Κι οι τρεις κλαίμε τη μοίρα μας | κι όσο να μας πληγώσει | κανένας δεν ευρέθηκε | ελπίδα να μας δώσει. | Η άλλη η αδελφούλα μου | ήτανε ν`αγαπήσει | μ`αυτός την αποφεύγει πια | γιατί έχει πάθει φθίση. | Η τρίτη πιο μικρότερη | πού βρίσκεται δεν ξέρω | όλα τα μέρη γύρισα | δεν μπορώ να την εύρω. | Έτσι κι οι τρείς σκορπίσαμε | σαν έρημα πουλάκια | δίχως μπαμπά κι εσένανε | και κλαίμε στα σοκάκια.

05. Δώδεκα χρονών κορίτσι Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Σωτήρης Γαβαλάς | Στίχοι: Σωτήρης Γαβαλάς
Άντε δώδεκα χρονώ κορίτσι, | άντε χήρα πάει στην μάνα του, | άντε τα στεφάνια στην ποδιά του | κι έκλαιγε τον άντρα του. | Άντε σώπα κόρη μου μην κλαίγεις, | άντε και ξαναπαντρεύεσαι, | άντε και τα μαύρα θα πετάξεις κι έτσι ελευθερώνεσαι. | Άντε μη μου λες καημένη μάνα, | άντε για να ξαναπαντρευτώ, | άντε σαν τον πρώτο μου τον άντρα | άντε δε θα τόν’ ε ξαναβρώ. | Αχ χήρα η κακομοίρα μικρή-μικρή! | Άντε εγώ τα μαύρα δεν τα βγάζω, | άντε θα κλειστώ σ’ ένα κελλί, | άντε πες κι εσύ καημένη μάνα πως δεν έχεις πια παιδί.

06. Έτσι σε θέλω Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Λάζαρος Ρούβας | Στίχοι: Γιώργος Πετροπουλέας
Έτσι σε θέλω μάτια μου να `σαι γλεντζοτσαχπίνα | κι ας πάει και το παλιάμπελο αμάν-αμάν που έχω στην Ραφήνα | Όσα κι αν έχω στο `χω πει όλα θα τα πουλήσω | φτάνει μονάχα ταίρι μου αμάν-αμάν εσένα ν’ αποχτήσω | άιντα! | Τι να τα κάνω τα λεφτά και τα ψηλά παλάτια | τίποτα δεν αξίζουνε αμάν-αμάν μπροστά στα δυο σου μάτια | όλαλά! | Ένα φιλί σου πεταχτό ότι κι αν πεις αξίζει | γι’ αυτό κι εγώ σ’ αγάπησα αμάν-αμάν κι ο κόσμος ας με βρίζει

07. Αμάν Αννίτσα Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Σταύρος Παντελίδης | Στίχοι: Σταύρος Παντελίδης
Αμάν Αννίτσα, μ’ έκαψες κουκλίτσα, δεν αντέχω φως μου πια, | αμάν ανάβω όμορφο κουκλί μου, μου πληγώνεις την καρδιά. | Αχ, σαν χορεύεις αραπικάκι, αμάν χρυσό μου, στο νταλκαδάκι. | Γιαουέλ γιαουρελέλι γιαχαμπίμπι, αχ Αννίτσα μου γλυκιά, | γιαλέλ, αχ με τα κολπάκια, όμορφα μου κάνεις, | γιαλελ, έμορφη τσαχπίνα πας να με τρελάνεις. | Γιαλελέλι σαν χορεύεις όμορφο κουκλί μου, αχ μου παίρνεις την καρδιά. | Αμάν Αννάκι, εσύ `σαι το μεράκι και το ρίχνω στο κρασί, | αχ, με σκλαβώνεις έμορφη τσαχπίνα, αχ, μου παίρνεις την ζωή. | Αμάν νινί μου θα με τρελάνεις μ’ αυτά τα σκέρτσα όπου μου κάνεις. | Γιαουέλ, γιαουέλ λέλι για γιούρι, αχ Αννίτσα μου χρυσή. | Γιαλέλ αχ με τα κολπάκια, όμορφα μου κάνεις, | γιαλελ έμορφη τσαχπίνα πας να με τρελάνεις. | Γιαλελέλι σαν χορεύεις όμορφο κουκλί μου αχ μου παίρνεις την καρδιά. | Ό,τι κι αν έχω, αμάν Aννούλα πάρε μου τα ούλα. | Ωχ αμάν Αννάκι, μ’ έκαψες μανάκι, αχ έλα να μου σβήσεις τη φωτιά.

08. Βρε μάγκες δυο στη φυλακή Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Κώστας Τζόβενος | Στίχοι: Κώστας Τζόβενος
Δυο μάγκες μες στη φυλακή, | τα βάλαν με τον Διαυθυντή. | Τον αέρα να του πάρουν, | κι ότι θέλουν για να κάνουν. | Βάρα μάγκα το μπουζούκι, | κι άσε το μαστουρουλούκι. | Θέλω η πενιά να κλαίει, | και τα ντέρτια μου να λέει. | Κι απ’ τα σίδερα σαν βγω, | μάγκα θα σου ξηγηθώ. | Θε να ψήσω τη μικρούλα, | να στα κουβαλάει ούλα. | Θα σου στείλω και μαυράκι, | μέσ’ απ’ του Καραϊσκάκη. | Πρόσεξε μην την τσιμπήσουν, | και στη Σήμανση την κλείσουν. | Θα σου στείλω στ’ όνομά σου, | τέλια για το μπαγλαμά σου. | Μη μιλάς και κάνε μόκο, | θα σου ξηγηθώ μπαγιόκο.

09. Έλα βαπόρι πάρε με Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Μ. Μιχαηλίδης | Στίχοι: Γιώργος Πετροπουλέας

10. Έλα όπως είσαι Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Στέλιος Χρυσίνης | Στίχοι: Στέλιος Χρυσίνης
Όπως κι αν είσαι, μάτια μου | θέλω να ‘ρθεις κοντά μου | ό, τι κι αν θέλεις φόρεσε | κι έλα στην αγκαλιά μου | ό, τι κι αν θέλεις φόρεσε | κι έλα στην αγκαλιά μου. | Έλα, έλα όπως είσαι κι ό,τι θέλω μην αρνείσαι | τη φωτιά μου έλα σβήσε, κούκλα μου γλυκιά | έλα, έλα όπως είσαι, τη φωτιά μου έλα σβήσε | κι ό,τι θέλω μην αρνείσαι, δεν αντέχω πια. | Φόρα το φουστανάκι σου | αυτό που με λιγώνει | το μαύρο, το γοβάκι σου | αυτό που με σκλαβώνει | το μαύρο, το γοβάκι σου | αυτό που με σκλαβώνει. | Έλα, έλα όπως είσαι κι ό,τι θέλω μην αρνείσαι | τη φωτιά μου έλα σβήσε, κούκλα μου γλυκιά | έλα, έλα όπως είσαι, τη φωτιά μου έλα σβήσε | κι ό,τι θέλω μην αρνείσαι, δεν αντέχω πια.

11. Τα παιδιά της αγοράς Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Στέλιος Χρυσίνης | Στίχοι: Στέλιος Χρυσίνης
Μέσα στη λαχαναγορά είν’ όλοι παραλήδες | Δεν λογαριάζουνε λεφτά γιατ’ είναι παραλήδες | Δεν τα ψηφούνε τα λεφτά, γιατί είναι μερακλήδες. | Μέσα στις μπύρες όταν μπουν ως το πρωί γλεντάνε | Και όταν θα ξημερωθούν στην αγορά τραβάνε. | Κι όταν θα `κονομίσουνε βγαίνουνε το βραδάκι | Την αγορά σαν κλείσουνε, τραβάνε για ουζάκι. | Είν’ όλοι ντερβισόπαιδα κι όχι με φαβορίτες | Γι’ αυτό τα τρώνε τα λεφτά, οι λαχαναγορίτες.

12. Το τραγούδι των ψαράδων Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Κώστας Κάνουλας | Στίχοι: Κώστας Κάνουλας
Μ’ ένα φίλο μου μια μέρα, | πήγαμε σε μια παρέα, | που ήταν ανεμοτρατάδες | κι άλλοι εμποροψαράδες. | Ήταν όλοι στη χαρά τους, | που’ χαν έρθει τα γριγριά τους. | Χαλκιδαίοι και νησιώτες, | Τσεσμελήδες, Κουλουριώτες, | τις φουρτούνες αψηφούνε, | πάνε ψάρια για να βρούνε. | Με τα κύματα παλεύουν, | στα πελάγη τα γυρεύουν. | Ναύτες και καπεταναίοι, | θαλασσόλυκοι γενναίοι, | της θαλάσσης παλληκάρια, | που μας φέρνετε τα ψάρια. | Να’ χετε όλοι την υγειά σας | και να χαίρεται η καρδιά σας.

13. Ψύλλος Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Παραδοσιακό | Στίχοι: Παραδοσιακό
Να `μουνα ψύλλος, μάτια μου, | παντού για να τρυπώνω, | το τρυφερό κορμάκι σου | να το κεντώ με πόνο. | Ψύλλος θα γένω, άπονη, | αφού δε με λυπάσαι, | και θα `ρχομαι να σε τσιμπώ | την ώρα που κοιμάσαι. | Πες μου το ναι, τσαχπίνα μου, | πριν να το μετανιώσεις, | γιατί από μένα, άπονη, | ποτέ δε θα γλιτώσεις. | Πάψε λοιπόν τις μπαμπεσιές | και άσε τα γινάτια, | μη θέλεις οι καρδούλες μας, | να γίνουνε κομμάτια. | Πάψε λοιπόν τις μπαμπεσιές, | και άσε τα γινάτια, | για σένα τίγρης θα γενώ | για τα γλυκά σου μάτια.

14. Στης Αρετούσας τη σπηλιά Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Σωτήρης Γαβαλάς | Στίχοι: Σωτήρης Γαβαλάς
Στης Αρετούσας τη σπηλιά | που βγαίνει μες στον Πειραιά | απάνω από τα Κρητικά | κοντά εις τον Προφήτη Λιά | Εις την Αθήνα κλέβανε | κι εκεί την εμπουκέρνανε | εδώ τους εγυρεύανε | και στον Πειραία βγαίνανε. | Τη ζούλα δεν την ξέρανε | κι οι μπάτσοι μας γυρεύανε | τη ζούλα μας προδώσανε | μια νύχτα μας εζώσανε | πήγανε και τη σκάσανε | σαν ποντικούς μας πιάσανε | στη σήμανση μας πήγανε | τις φάτσες μας επήρανε.

15. Η Νίτσα Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Γρηγόρης Ασίκης | Στίχοι: Γρηγόρης Ασίκης
Θα’ ρθω, βρε Μήτσο, για να σε βρω, | τον πόνο που έχω για να σου πω. | Αχ, για τ’ αυτήν την εμορφιά σου, | ήρθα μες τη γειτονιά σου! | Πες μου τώρα τι θα γίνει, αμάν Νίτσα! | Ο σεβντάς σου δε μ’ αφήνει, αχ κουκλίτσα! | Αχ, γεια σου, Νίτσα μου, βρε γεια σου! | Με τα κατσαρά μαλλιά σου! | Από μπροστά μου, σαν περνάς, | σαν γιασεμί μοσχοβολάς! | Αχ, με μεθούν οι μυρωδιές σου | και αυτές οι τσαχπινιές σου! | Έλα Νίτσα μου, να ζήσεις, αμάν Νίτσα! | Τη φωτιά που `χω να σβήσεις, αχ κουκλίτσα! | Αχ, πες μου, αν θέλεις για να ζήσω, | πρέπει για να σ’ αποκτήσω!

16. Έχει η Ελλάδα όμορφες Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Σταύρος Παντελίδης | Στίχοι: Σταύρος Παντελίδης
Ταξίδεψα στη ξενιτιά, μανούλα μου | είδα γλυκιές κοπέλες | μα στην Ελλάδα, βρε παιδιά, αμάν, αμάν | είν’ πιο χαριτωμένες. | Εδω σου παίρνουν τα μυαλά, ε ρε ντουνιά | μ’αυτά τους τα κολπάκια | χωρίς να θες ο φουκαράς, ε ρε καημός | σε βάζουν στα μεράκια. | Αμαν, θα το ‘χει το νερό, αχ ρε, μα το σταυρό | όπου κι αν γύρισα, βρε, δε συνήντησα, αχ | τέτοιες εμορφιές με φλογερές ματιές | εδώ μεσ’ στην Ελλάδα σκλαβώνουν τις καρδιές. | Κορίτσια είδα έμορφα, μανούλα μου | στα ξένα φίνα βρήκα | μα στην Ελλάδα σε τραβάν σαν ελεκτρίκ | γιατ’έχουν άλλη γλύκα. | Έχει εδώ μελαχροινές αμάν, αμάν | άσπρες, ξανθές, σταράτες | που σου σκλαβώνουν τις καρδιές, αμάν γιατρέ | αχ, βρε πανάθεμά τες. | Αμαν, θα το ‘χει το νερό, αχ ρε, μα το σταυρό | όπου κι αν γύρισα, βρε, δε συνήντησα, αχ | τέτοιες εμορφιές με φλογερές ματιές | εδώ μεσ’ στην Ελλάδα σκλαβώνουν τις καρδιές.

17. Κατινάκι μου για σένα Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Κώστας Καρίπης | Στίχοι: Κώστας Καρίπης
Κατινάκι μου για σένα, με σκοτώσανε, | άμαν, άμαν! | Κατινάκι μου για σένα, με σκοτώσανε! | Μέσα στον τεκέ του Φώτη, με ξαπλώσανε, | αχ, αχ μανούλα μου αχ! | Με βαρέσανε καλέ μου, ρε με μπαμπεσιά, | άμαν, άμαν! | Με βαρέσανε καλέ μου, ρε με μπαμπεσιά! | Αχ, τρεις μαχαιριές μου δώσαν, μέσα στην καρδιά, | αχ, αχ μανούλα μου αχ! | Κι έτσι χάθηκα για σένα, Κατινάκι μου, | άμαν, άμαν! | Κι έτσι χάθηκα για σένα, Κατινάκι μου! | Απ’ το νταβατζή που είχες, βρε μανάκι μου, | αχ, αχ μανούλα μου αχ!

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης