Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016

Ο συνθέτης του ρεμπέτικου Κώστας Σκαρβέλης Vol. 1





















Διάφοροι ερμηνευτές σε τραγούδια του Κώστα Σκαρβέλη

Τα τραγούδια και οι στίχοι τους:

01. Τράβα ρε μάγκα και αλάνι Τραγούδι: Κώστας Ρούκουνας
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Μη περάσεις απ' τη γειτονιά μου | μάγκα μη σε ξαναδώ μπροστά μου | έμαθα μες το Πασαλιμάνι | αγαπάς μια μόρτισσα βρε αλάνι | Τράβα βρε μάγκα και αλάνι | τράβα για το Πασαλιμάνι | Απ’ τη μόρτισσα γλυκά φιλάκια | κάθε βράδυ γλέντι και χαδάκια | και έτσι την περνάς μαζί της φίνα | και ξεχνάς να ανέβεις στην Αθήνα | Τράβα βρε μάγκα και αλάνι... | Κι έτσι πια βρε μάγκα για να ξέρεις | μ’ έχασες για πάντα δεν θα με βρεις | κάθε βράδυ μες το Καλαμάκι | θα γλεντώ με ένα χασαπάκι | Τράβα βρε μάγκα και αλάνι...

02. Το παιχνίδι του Αμερικάνου Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Όταν με δεις και το φορώ στραβά, | βρε, το καπέλο | να ξέρεις πως επέτυχε, όπλες, | το κόλπο όπου θέλω | Τρεις μέρες βασανίζομαι | με τον Αμερικάνο | για να του στήσω μηχανή, όπλες, | το κόλπο να του κάνω | Με τα λιμά τον έμπλεξα, | στο πόκερ, στην πασιέντζα | κι όλο το χτένι δούλευε, ωχ αμάν, | στη ζούλα κι η σκαλέτα | Στον άσσο τρία μου ‘λεγε | και δέκα στο πεντάρι | και πάντα τέρτσος έβγαινε, όπλες, | όπου κι αν με ποντάρει | Μα το κορόιδο μπάνισε, | τον τύλιξα στα ζάρια | εκεί του τα καθάρισα, ωχ αμάν, | όλα του τα δολάρια

03. Δυο μάγκες με βαρέσανε Τραγούδι: Στελλάκης Περπινιάδης
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Μες του Ψυρρή βρε μανούλα μου | μου κάψαν τη καρδούλα μου | δυο μάγκες με τσακώσανε | μες το στενό με χώσανε μανούλα μου | μες το στενό με χώσανε | Απάνω μου βρε μου πέσανε | μάνα μου με βαρέσανε | και τη ζωή παντοτινά | αυτοί μου αφαιρέσανε μπαμπέσικα | αυτοί μου αφαιρέσανε | Με ρίξανε βρε στο στενό | φωνάζω βρε ο καημένος | μάνα μου έλα να με ειδείς | που είμαι πληγωμένος μανούλα μου | που είμαι πληγωμένος | Με βάρεσαν βρε μες τη καρδιά | ξέρω πως δεν θα γιάνω | μανούλα μου ήταν γραφτό | στους δρόμους να πεθάνω αμάν-αμάν | στους δρόμους να πεθάνω

04. Τουρκολιμανιώτισσα Τραγούδι: Γρηγόρης Ασίκης
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Θα 'ρθω στο Τουρκολίμανο μια μέρα βρε κακούργα, | θα 'ρθω στο Τουρκολίμανο μια μέρα βρε κακούργα | και θα στα κάνω θάλασσα, βρε ψεύτρα και πανούργα | και θα στα κάνω θάλασσα, βρε ψεύτρα και πανούργα. | Σα να μου τα 'κανες πολλά, φτάνει δεν παίρνει άλλο, | σα να μου τα 'κανες πολλά, φτάνει δεν παίρνει άλλο | κοίταξε να συμμορφωθείς, γιατί θα σε ξεκάνω, | κοίταξε να συμμορφωθείς, γιατί θα σε ξεκάνω. | Θα σου ανοίξω μια πληγή στο στήθος το βαμμένο, | θα σου ανοίξω μια πληγή στο στήθος το βαμμένο, | βρε Τουρκολιμανιώτισσα και ότι μου μέλει ας γίνω, | βρε Τουρκολιμανιώτισσα και ότι μου μέλει ας γίνω.

05. Ο Γιαννάκης Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Μ’ αρέσουνε τα γούστα σου και τα καμώματά σου, | μπερδεύτηκα, Γιαννάκη μου, στην έξυπνη ματιά σου. | Όταν περνάς σε λαχταρώ. το ’χω κρυφό καμάρι. | φοβούμαι μεσ’ στη γειτονιά, καμιά να μη σε πάρει. | Τα βράδια θέλω να περνάς, βρε όμορφο Γιαννάκη, | στα μυστικά να μου το λες, πως μ’ αγαπάς λιγάκι. | Στη ζούλα πάντα έξυπνα περνάς, κρυφομιλούμε, | στα σκοτεινά Γιαννάκη μου θα γλυκοφιληθούμε. | Στην αγκαλιά σου θα ριχτώ, να με γλυκοχαϊδεύεις | και να μου λες παντοτινά εμέ πως θα λατρεύεις. | Και τότε, βρε Γιαννάκη μου, θα ξεύρεις θα ησυχάσω | τα όμορφα τα κόλπα σου ποτέ δε θα ξεχάσω.

06. Στα ξένα μ' άφησες Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Ότι μου είπες, το ’κανα, αρνήθηκα για σένα | τη μάνα και τ’ αδέρφια μου και ήρθα μεσ’ στα ξένα, | τη μάνα και τ’ αδέρφια μου και ήρθα μεσ’ στα ξένα. | Θαρρούσα πως με αγαπάς, πως θέλεις να με σώσεις, | μα εσύ στα ξένα μ’ έφερες, για να με θανατώσεις, | μα εσύ στα ξένα μ’ έφερες, για να με θανατώσεις. | Στην ερημιά με άφησες, ποιά είμαι δε θυμάσαι, | με άλλη ξελογιάστηκες, φονιά, δεν με λυπάσαι, | κλαίγω, πονώ, δεν με ακούς, κακούργε, δε λυπάσαι. | Στείλε με στη μανούλα μου, πριν να χαθώ, να σβήσω, | μεσ’ στη γλυκιά της αγκαλιά τα μάτια μου να κλείσω, | μεσ’ στη γλυκιά της αγκαλιά τα μάτια μου να κλείσω.

07. Σε ξέχασα δε σε πονώ Τραγούδι: Γιώργος Κάβουρας
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Τι θέλεις τώρα και ρωτάς | τα βράδια πού γυρνάω | σε ξέχασα δε σε πονώ | και άλλη αγαπάω | Πολλές φορές σου έλεγα | τι κάνεις να προσέχεις | για τα δυο ματάκια σου | με δάκρυα τα βρέχεις | Μα συ ήθελες να αγαπάς | πολλούς και να κοιτάζεις | και τώρα δε με μέλλει πια | αν κλαις κι αναστενάζεις | Δε θέλω ούτε να σε ιδώ | πολλά μου έχεις κάνει | και η καρδιά μου αν πονά | η άλλη θα τη γιάνει

08. Ο Βορόνωφ Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

09. Γιατί να με γελάσεις Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Γλυκά λογάκια μου 'λεγες | φιλιά για να μου κλέβεις | και τώρα την καρδούλα μου | δεν μου την εγιατρεύεις. | Αιτία μόνον μου 'δωσες | και βάσανα να κλαίγω | κι όταν σε βλέπω με καημό, | με πόνο να σου λέγω. | Δεν σου 'φταιξα σε τίποτα | γιατί να με γελάσεις, | να με αφήσεις να πονώ | για μένα ν' αγκαλιάσεις. | Ήθελες το κορμάκι μου | να μαραθεί να λιώσει, | αυτή οπού θα παντρευτείς | όλα να στα πληρώσει.

10. Ποιος είμαι δε θυμάσαι Τραγούδι: Στελλάκης Περπινιάδης
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Με βλέπεις και δεν μου μιλάς | ποιος είμαι δε θυμάσαι | αν υποφέρω και πονώ | κι αν κλαίω δεν λυπάσαι | Κάθε βραδάκι μ' άλλονε | γυρνάς και ξεφαντώνεις | και μένανε στα βάσανα | με βάζεις και με λιώνεις | Αρνιέσαι που μ' ορκίστηκες | ταίρι σου πως θα γίνω | ήθελες μόνο να πονώ | και δάκρυα να χύνω | Κακούργα πως με πλήγωσες | και σύ να μην γλιτώσεις | τον ίδιο πόνο στην καρδιά | να πάθεις και να λιώσεις

11. Κακούργα Τραγούδι: Ρίτα Αμπατζή
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Πως το βάσταξε η καρδιά σου, κι άφησες βρε τα παιδιά σου, | μεσ' στους δρόμους τα καημένα, ορφανά και λυπημένα, | μεσ' στους δρόμους τα καημένα, ορφανά και λυπημένα. | Ο καημός τους δεν περνάει, πάντα θα σε τυραννάει, | και στο νου σου θα τα βάζεις και βαριά θ' αναστενάζεις, | και στο νου σου θα τα βάζεις και βαριά θ' αναστενάζεις. | Έννοια σου δεν θα γλυτώσεις, σαν κεράκι βρε θα λιώσεις, | θα θυμάσαι τα παιδιά σου και θα κλαίει η καρδιά σου, | θα θυμάσαι τα παιδιά σου και θα κλαίει η καρδιά σου. | Πάντα θα παραπονιέσαι, θα φωνάζεις, θα κτυπιέσαι, | και θα λες το νου μου χάνω, τα παιδιά μου κι ας πεθάνω, | και θα λες το νου μου χάνω, να τα βρω και ας πεθάνω.

12. Μέσα στο Τουρκολίμανο Τραγούδι: Γιώργος Κάβουρας
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

13. Το γλυκό φιλί Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

14. Κρυφό τον έχω τον καϋμό Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Οι στίχοι του παραπάνω τραγουδιού δεν είναι διαθέσιμοι προς το παρόν

15. Πια δεν με γελάς Τραγούδι: Σοφία Καρίβαλη
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Μη με σταματάς στο δρόμο, μη μου λες ότι μπορείς, | μη με σταματάς στο δρόμο, μη μου λες ότι μπορείς, | να με ξανακαταφέρεις, πάλε 'συ να με χαρείς, | να με ξανακαταφέρεις, πάλε 'συ να με χαρείς. | Μ' έχασες για να το ξέρεις, τώρα πια δε με γελάς, | μ' έχασες για να το ξέρεις, τώρα πια δε με γελάς, | να 'μαι σκλάβα μεσ’ στο σπίτι, πάντα να με τυραννάς, | να 'μαι σκλάβα μεσ’ στο σπίτι, πάντα να με τυραννάς. | Μεθυσμένος κάθε βράδυ να’ ρχεσαι να με ρωτάς, | μεθυσμένος κάθε βράδυ να’ ρχεσαι να με ρωτάς, | που πηγαίνω και γυρίζω κι ότι βρίσκεις να τα φας, | που πηγαίνω και γυρίζω κι ότι βρίσκεις να τα φας. | Λεύτερη θα είμαι πάντα, όπου θέλω να γυρνώ, | λεύτερη θα είμαι πάντα, όπου θέλω να γυρνώ, | δίχως βάσανα και ντέρτια τη ζωή μου να περνώ, | δίχως βάσανα και ντέρτια τη ζωή μου να περνώ.

16. Δεν είσαι εσύ για μένα Τραγούδι: Στελλάκης Περπινιάδης
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Τι θέλεις τώρα και ρωτάς γιατί ξεχνώ κι αρνιέμαι | τα χάδια μας τα πρωτινά πως δεν τα συλλογιέμαι  | Σε αγαπούσα μια φορά και σου 'λεγα με πόνο | μικρούλα μου με άλλονε όταν σε βλέπω λιώνω  | Μα εσύ’ θελες να τριγυρνάς μ'αυτόν να διασκεδάζεις | και μένα στην καρδούλα μου πολλούς καημούς να βάζεις  | Τι θέλεις τώρα και ρωτάς με μάτια δακρυσμένα | δεν σε λυπάμαι δεν πονώ δεν είσαι εσύ για μένα

17. Μανώλη κάθισε καλά Τραγούδι: Ρόζα Εσκενάζη
Μουσική: Κώστας Σκαρβέλης | Στίχοι: Κώστας Σκαρβέλης
Μανώλη πάλι άρχισες, το ούζο να το πίνεις | και μεθυσμένος έρχεσαι, ήσυχη δε μ' αφήνεις | και μεθυσμένος έρχεσαι, ήσυχη δε μ' αφήνεις. | Τα σπάζεις όλα ότι βρεις, Μανώλη και φωνάζεις, | μαζεύεται η γειτονιά κι ακόμα μ' αραδιάζεις, | μαζεύεται η γειτονιά κι ακόμα μ' αραδιάζεις. | Τι θέλεις και τσακώνεσαι, πες μου που ξεφωνίζεις | και την καρδούλα μου μπεκρή πάντα μου τη ραΐζεις | και την καρδούλα μου μπεκρή πάντα μου τη ραΐζεις. | Μανώλη κάθισε καλά, γιατί θα μετανιώσεις, | θα βρεις την πόρτα σφαλιστή κι ύστερα θα το νιώσεις, | θα βρεις την πόρτα σφαλιστή κι ύστερα θα το νιώσεις.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης