Πέμπτη, 26 Μαΐου 2016

Τα πορτραίτα της MINOS & EMI





















01. Δυο αλήθειες Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Δεν σου μίλησα ποτέ μου τρυφερά, | δεν σε φίλησα με χείλη καθαρά, | άλλα μάτια με πλανεύουν | και οι σκέψεις ταξιδεύουν, | σε μια ξένη, ντροπιασμένη αγκαλιά. | Αυτή είναι η δική σου η αλήθεια | που γέννησε τη ζήλεια στην καρδιά | και σκότωσε τον έρωτα στα στήθια, | αυτή είναι η δική σου η αλήθεια. | Δεν κατάλαβες το πόσο σ' αγαπώ, | δεν μου ζήτησες ποτέ να σου το πω, | με κοιτάς σαν να 'μαι βάρος, | και δεν έχουμε το θάρρος, | να τελειώνει μια ζωή χωρίς σκοπό. | Αυτή είναι η δική μου η αλήθεια | που γέννησε την πίκρα στην καρδιά, | και σκότωσε τον έρωτα στα στήθια, | αυτή είναι η δική σου η αλήθεια.

02. Δώδεκα τσιγγάνες Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Απόψε ομορφόπαιδο | σε βλέπω θολωμένο | μήπως εκείνη π' αγαπάς | σ' έχει ξεμυαλισμένο; | Δώδεκα τσιγγάνες, δώδεκα Σπανιόλες | διάλεξε και πάρε ποια θες απ' όλες, | διάλεξε και πάρε ποια θες απ' όλες | δώδεκα τσιγγάνες, δώδεκα Σπανιόλες, | κι αν μπορείς κι αν μπορείς | κι αν μπορείς πάρτες όλες. | Θέλω να μπω στη σκέψη σου | να μπω και στη καρδιά σου | να δω βρε ομορφόπαιδο | πόσο μετράει η μαγκιά σου. | Δώδεκα τσιγγάνες, δώδεκα Σπανιόλες | διάλεξε και πάρε ποια θες απ' όλες, | διάλεξε και πάρε ποια θες απ' όλες | δώδεκα τσιγγάνες, δώδεκα Σπανιόλες, | κι αν μπορείς κι αν μπορείς | κι αν μπορείς πάρτες όλες.

03. Φτώχεια που με κουρέλιασες Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου
Φτώχεια που με κουρέλιασες, με νύχια ματωμένα, | μεσ’ στα πολλά σου θύματα γράψε κι ακόμα ένα. | Φτώχεια κι αν έχεις θύματα, κρύβεις ψυχές μ’ αισθήματα. | Φτωχολογιά στον πόνο σου ποτέ σου δε δειλιάζεις | και τα κουρέλια που φοράς, με γέλιο τα σκεπάζεις. | Φτώχεια κι αν έχεις θύματα, κρύβεις ψυχές μ’ αισθήματα. | Μέσα στης φτώχειας το μπαξέ είμαι κι εγώ λουλούδι, | που θρέφομαι με δάκρυα και με πικρό τραγούδι. | Φτώχεια κι αν έχεις θύματα, κρύβεις ψυχές μ’ αισθήματα.

04. Εσένα δε σου άξιζε αγάπη Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιάννης Καραμπεσίνης | Στίχοι: Γιάννης Καραμπεσίνης
Κρίμα τους κόπους μου και τις θυσίες μου | και όσα τράβηξα τόσο καιρό για σένα | κρίμα τα όνειρα και τις ελπίδες μου | τα πήρε ο άνεμος και πήγανε χαμένα | Εσένα δε σου άξιζε αγάπη | εσένα δε σου άξιζε στοργή | έχεις στο αίμα σου την αμαρτία | είσ' ένα ψέμα χωρίς ψυχή | Πόσο προσπάθησα πόσο κουράστηκα | πόσο υπόφερα για να σε συμμορφώσω | όμως γελάστηκα βαριά πληγώθηκα | εσύ δεν άξιζες καρδιά για να σου δώσω | Εσένα δε σου άξιζε αγάπη | εσένα δε σου άξιζε στοργή | έχεις στο αίμα σου την αμαρτία | είσ' ένα ψέμα χωρίς ψυχή

05. Το καβγαδάκι Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Απόψε ξαναρχίσαμε το ίδιο καβγαδάκι, το ίδιο καβγαδάκι | πες εσύ και πες εγώ μια εσύ και μια εγώ | κόντρα εσύ και κόντρα εγώ και δώσ' του χαβαδάκι | Καβγαδάκι, καβγαδάκι ο έρωτας δε ζει | πρέπει να χωρίσουμε δεν κάνουμε μαζί | δεν κάνουμε μαζί, δεν κάνουμε μαζί | Κατάντησε η αγάπη μας μεγάλο βασανάκι, μεγάλο βασανάκι | κλαίω εγώ γελάς εσύ θέλω εγώ δε θες εσύ | πότε εγώ και πότε εσύ τραβάμε το σκοινάκι | Καβγαδάκι, καβγαδάκι ο έρωτας δε ζει | πρέπει να χωρίσουμε δεν κάνουμε μαζί | δεν κάνουμε μαζί, δεν κάνουμε μαζί | Εμείς οι δυο μοιάζουμε σκυλάκι με γατάκι, σκυλάκι με γατάκι | σήκω εσύ να κάτσω εγώ σώπα εσύ να πω εγώ | φύγε εσύ να μείνω εγώ και το βιολί βιολάκι | Καβγαδάκι, καβγαδάκι ο έρωτας δε ζει | πρέπει να χωρίσουμε δεν κάνουμε μαζί | δεν κάνουμε μαζί, δεν κάνουμε μαζί

06. Κόκκινα φανάρια Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Αλέκος Γαλανός
Του λιμανιού το καλντερίμι όσοι δε ζήσαν | να που δεν ξέρουν τι 'ναι πόνος και καημός, | πώς κλαίει ο άνθρωπος που τα όνειρά του τώρα σβήσαν, | πόσο πικρός του κόσμου ο κατατρεγμός. | Πνιχτές ανάσες και βρισιές, | βαμμένα χείλια παγωμένα στις γωνιές. | Κι είναι θάνατος αργός | του πεζοδρόμιου ο νόμος ο σκληρός. | Πληρωμένες αγκαλιές | ιστορίες τραγικές | γράφονται μέσ' στις κρύες φτωχογειτονιές. | Το τραγούδι σπαραγμός | η ζωή κατατρεγμός, | το καλντερίμι ένας ατέλειωτος καημός. | Του λιμανιού το καλντερίμι όσοι δε ζήσαν, | να που δεν ξέρουν τι 'ναι πόνος και καημός. | Πώς κλαίει ο άνθρωπος που τα όνειρά του τώρα σβήσαν, | πόσο πικρός του κόσμου ο κατατρεγμός. | Σβήσαν τα φώτα στα στενά | του λιμανιού τα καλντερίμια σκοτεινά | και σταμάτησε η ζωή | το ψέμα το φτιασιδωμένο της να ζει. | Πίκρα, δάκρυ, στεναγμός | ξεχαστήκαν κι ο καημός | έγινε όνειρο γαλάζιος ουρανός | και τα πρόσωπα χλωμά, | κουρασμένα τα κορμιά | μέσα στον ύπνο ψάχνουν να 'βρουν λησμονιά.

07. Απόψε πούχω συννεφιά Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας  | Στίχοι: Νίκος Μουρκάκος

08. Κι όμως την πίστευα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Βασίλης Τσιτσάνης
Κι όμως την πίστευα και πλάι μου την είχα, | γιατί την αγαπούσα, γιατί την αγαπούσα | κι αλλιώς να κάνω δε μπορούσα. | Όσες χαρές μου έδινε, | τις λίγες ώρες που βρισκόμουνα κοντά της, | τόσα φαρμάκια έπινα, | όταν μου έλειπε, | γιατί το ήξερα καλά, | πως μοιραζόμουν τα φιλιά της. | Κι όμως την πίστευα και πλάι μου την είχα, | γιατί την αγαπούσα, γιατί την αγαπούσα | κι αλλιώς να κάνω δε μπορούσα. | Τώρα σχεδόν με ξέχασε | και η καρδιά της όπως πριν δε με ζητάει, | την είδα χθες στο δρόμο μου, | μα δε μου γέλασε, | ίσως να νοιώθει μια ντροπή, | μα η καρδιά μου την πονάει. | Γιατί την πίστευα και πλάι μου την είχα, | γιατί την αγαπούσα, γιατί την αγαπούσα | κι αλλιώς να κάνω δε μπορούσα. | Γιατί την πίστευα και πλάι μου την είχα, | γιατί την αγαπούσα, γιατί την αγαπούσα | κι αλλιώς να κάνω δε μπορούσα.

09. Απόψε κάτι θα συμβεί Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Χρήστος Κολοκοτρώνης | Στίχοι: Χρήστος Κολοκοτρώνης
Απόψε κάτι θα συμβεί, | αγάπη μου μεγάλη, | γιατί έχω μια προαίσθηση | πως θα γυρίσεις πάλι, | στο άδειο προσκεφάλι. | Απόψε κάτι θα συμβεί, | κάτι που περιμένω, | θα ξαναρθείς, αγάπη μου, | στο σπίτι το κλεισμένο. | Απόψε πάλι, δυο καρδιές | και δυο κορμιά θα σμίξουν, | του γυρισμού τα δάκρυα | απόψε θα κυλήσουν, | τον χωρισμό να πνίξουν. | Απόψε κάτι θα συμβεί, | κάτι που περιμένω, | θα ξαναρθείς, αγάπη μου, | στο σπίτι το κλεισμένο.

10. Χαλάλι σου χαλάλι Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου

11. Ούτε σπίθα ούτε λέξη Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Άκης Πάνου | Στίχοι: Άκης Πάνου
Μια σπίθα ήταν αρκετή | να γίνει πυροφάνι, | μια λέξη ήταν αρκετή | την πίκρα να γλυκάνει. | Κι ούτε σπίθα, ούτε λέξη, | ποιος αλήθεια να 'χει φταίξει, | ήρθε κι έφυγε στις έξι, στο αμίλητο. | Ήρθε κι έφυγε στις έξι | και το δάκρυ έχει τρέξει | δηλητήριο στο στόμα το αφίλητο. | Μια σπίθα ήταν αρκετή | ν' ανοίξει η καρδιά μου, | μια λέξη ήταν αρκετή | να στρώσω την ποδιά μου. | Κι ούτε σπίθα, ούτε λέξη, | ποιος αλήθεια να 'χει φταίξει, | ήρθε κι έφυγε στις έξι, στο αμίλητο. | Ήρθε κι έφυγε στις έξι | και το δάκρυ έχει τρέξει | δηλητήριο στο στόμα το αφίλητο.

12. Τι να την κάνεις τη ζωή Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος | Στίχοι: Αλέκος Γαλανός
Καρδιά που μ’ αλησμόνησες | και μ’ έλειωσεν ο πόνος, | θα σβήσει το κορμάκι μου | προτού να κλείσει χρόνος. | Μάνα που με μεγάλωσες, | μην κλαις και μη χτυπιέσαι. | Τι να την κάνεις τη ζωή | άμα δεν αγαπιέσαι; | Σαν το κεράκι της Λαμπρής | θα λειώσει το κορμί μου. | Μ’ αρνήθηκες και πλήθυναν | οι αναστεναγμοί μου.

13. Άλλα μου λεν τα μάτια σου Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Θόδωρος Δερβενιώτης | Στίχοι: Κώστας Μάνεσης
Μυστήριο κατάντησες για μένα | και τα ’χω, αγαπούλα μου, χαμένα, | και το σφυγμό σου νά ’βρω δεν μπορώ, | γι’ αυτό με τυραννάς τόσον καιρό. | Άλλα μου λεν τα μάτια σου | και άλλα η καρδιά σου. | Άλλα μου λεν τα χάδια σου | και άλλα τα φιλιά σου. | Μαζί μου παίζεις θέατρο αράδα, | μια τέτοια κωμωδία δεν ξανάδα. | Παράξενα στα μάτια με κοιτάς, | μα ούτ’ εσύ δεν ξέρεις τι ζητάς. | Άλλα μου λέν τα μάτια σου...

14. Αν μιλούσανε τα σύννεφα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιώργος Μητσάκης | Στίχοι: Γιώργος Μητσάκης
Ήτανε Φθινόπωρο και τα φύλλα πέφτανε | και ένα αγέρι φύσαγε κάπως δυνατό, | ήτανε Φθινόπωρο και τα μαύρα σύννεφα | χάιδευαν παράξενα το Λυκαβηττό. | Ήρθε και το σούρουπο και τα φώτα ανάψανε | κι άδικα τα μάτια μου τον χαμό σου κλάψανε | και το πάρκο έρημο κι η καρδιά μου άδεια | ζω με την ανάμνηση πονεμένα βράδια. | Αν μιλούσαν τα σύννεφα | αν μιλούσαν κι οι δρόμοι | θα σου λέγαν αγάπη μου | πως σ' αγαπώ ακόμη. | Δεν με παρηγόρησε ο καιρός που πέρασε | ούτε και το χείλι μου από τότε γέλασε, | σκέπασε ο πόνος μου κάθε ομορφιά | ζω μες στο Φθινόπωρο και στη συννεφιά. | Αν μιλούσαν τα σύννεφα | αν μιλούσαν κι οι δρόμοι | θα σου λέγαν αγάπη μου | πως σ' αγαπώ ακόμη.

15. Σάπιο σανίδι πάτησα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γεράσιμος Κλουβάτος | Στίχοι: Χαράλαμπος Βασιλειάδης
Δεν κράτησα, δεν κράτησα | στη ζάλη επαραστράτησα | Σανίδι σάπιο πάτησα | γι' αυτό και παραστράτησα | Ζαλίστηκα, ζαλίστηκα | μια νύκτα παρασύρθηκα | πως δεν το συλλογίστηκα | και σε γκρεμό γκρεμίστηκα | Θαμπώθηκα, θαμπώθηκα | και μόνος παραδόθηκα | σε μιαν αγάπη δόθηκα | αγάπησα προδόθηκα

16. Αγάπησα και πόνεσα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Στίχοι: Απόστολος Καλδάρας
Στη ζωή ποτέ μου δεν μετάνιωσα | που πολύ σ' αγάπησα και πόνεσα. | Γιατί στην καρδιά μου, | πρώτη μου φορά μου, | τέτοια αγάπη ένιωσα. | Τώρα που κρατώ εσένα αγκαλιά, | της αγάπης μου το περιβόλι | γέμισε λουλούδια, γέμισε πουλιά | και με ζήλια το κοιτάζουν όλοι. | Στη ζωή ποτέ μου δεν μετάνιωσα | που πολύ σ' αγάπησα και πόνεσα. | Γιατί στην καρδιά μου, | πρώτη μου φορά μου, | τέτοια αγάπη ένιωσα. | Απορώ με μένα εγώ που μέχρι χτές | έπαιζα, γελούσα μ' όλες τις καρδιές. | Τώρα εσύ γλυκιά μου | μεσ' στα όνειρά μου | είσαι όλες τις βραδιές. | Τώρα που κρατώ εσένα αγκαλιά... | Στη ζωή ποτέ μου δεν μετάνιωσα | που πολύ σ' αγάπησα και πόνεσα. | Γιατί στην καρδιά μου, | πρώτη μου φορά μου, | τέτοια αγάπη ένιωσα.

17. Το δικό σου γράμμα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Ζαχαρίας Δελμούζος | Στίχοι: Θάνος Σοφός

18. Το τέλος σου ποιο θα 'ναι Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Βασίλης Τσιτσάνης | Στίχοι: Ευστάθιος Τσαγκλής
Πήρες τον άσχημο το δρόμο τώρα πια | πήρες το δρόμο τον κακό τον κολασμένο | της αμαρτίας πήρες την κατηφοριά | που θα σε κάνει ένα κορμί δυστυχισμένο. | Μπορεί να με κατέστρεψες | εγώ όμως σε λυπάμαι | θέλω να ζήσω για να δω | το τέλος σου ποιο θα 'ναι. | Αν καταστράφηκα αιτία είσ' εσύ | εσύ που μ' έκανες να ζω στην καταφρόνια | μα τώρα που 'μαθα πως ζεις μες στη ντροπή | δε σε μισώ μα μόνο αισθάνομαι συμπόνια. | Με κατηγόρησες πως ήμουνα φτωχός | και δεν μπορούσαμε να ζούμε εμείς οι δύο | μα δεν εσκέφτηκες καθόλου δυστυχώς | πως και η φτώχεια έχει κάποιο μεγαλείο.

19. Ας μην ξημερωνόμουνα Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Απόστολος Καλδάρας | Νίκος Μουρκάκος

20. Ν' αλλάξεις το βιολί Τραγούδι: Πόλυ Πάνου
Μουσική: Γιάννης Παπαϊωάννου | Στίχοι: Γιάννης Παπαϊωάννου
Στη γειτονιά σου μάγισσα σε λένε, | για σένανε πολλά παιδάκια κλαίνε, | ν' αλλάξεις το βιολί, ρε μάγισσα τρελή, | να πάψουνε τα στόματα να λένε, | ν' αλλάξεις το βιολί, ρε μάγισσα τρελή, | να πάψουνε τα στόματα να λένε. | Τα μαύρα σου τα μάτια μαγνητίζουν, | την κάθε μια καρδιά αιχμαλωτίζουν, | ν' αλλάξεις το βιολί, ρε μάγισσα τρελή, | να πάψουν οι καρδούλες να ραΐζουν, | ν' αλλάξεις το βιολί, ρε μάγισσα τρελή, | να πάψουν οι καρδούλες να ραΐζουν, | Τεχνήτρα στην αγάπη και στο χάδι, | με μάγεψες και μένα κάποιο βράδυ, | ν' αλλάξεις το βιολί, ρε μάγισσα τρελή, | να μη γυρίζεις μόνη στο σκοτάδι, | ν' αλλάξεις το βιολί, ρε μάγισσα τρελή, | να μη γυρίζεις μόνη στο σκοτάδι. | Ν' αλλάξεις το βιολί, ρε μάγισσα τρελή, | να μη γυρίζεις μόνη στο σκοτάδι, | ν' αλλάξεις το βιολί, ρε μάγισσα τρελή, | να μη γυρίζεις μόνη στο σκοτάδι.

Επιμέλεια: Νίκος Ταξείδης